آجیری آکی چگونه زندگی خوب را جشن می گیرد

چگونه جمع می شوم

گرد هم آوردن افراد دور یک میز بزرگترین اشتیاق ما در زندگی است و ما معتقدیم که غذا یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباط است. در مجموعه ما، How I Gather، با غذاخوری های مورد علاقه خود به پشت صحنه می رویم تا ببینیم چگونه این کار را انجام می دهند. همه را ببین

آجیری آکی بلد است چگونه اوقات خوشی داشته باشد. چه او برای برندش، مادام د لا مایسون، عتیقه‌فروشی می‌کند، یا برای اقامت طولانی‌مدت در پروونس، خارج از دفترش را روشن می‌کند، او به همان اندازه وقف لذت بردن از همه آن‌ها است – غذایی که می‌خورد، مکان‌هایی که سفر می‌کند. مکالماتی که او با دوستان و خانواده دارد. آجیری اجزای اساسی شادی را «کنجکاوی، خلاقیت، ارتباط و جشن» تعریف می کند. همه چیز را می توان حتی در پیش پا افتاده ترین لحظات کشف کرد، اگر چشمان شما برای دیدن آنها هماهنگ است

من احساس خوشبختی می کنم که آجیری را دوست خطاب می کنم و به همان اندازه خوشحالم که او POV خود را از طریق کتاب جدیدش با جهان به اشتراک می گذارد. جوی: راهنمای یک پاریسی برای جشن گرفتن زندگی خوب. وقتی آجیری چند هفته پیش به آستین آمد، چند خانم را برای جشن گرفتن کتاب جدید خیره‌کننده‌اش برای جشن گرفتن در حیاط خلوت دعوت کردم. اسنک‌های ساده اما خیره‌کننده‌ای را که سرو کردیم، به‌علاوه مصاحبه من با آجیری در مورد آنچه که یک گردهمایی واقعاً شادی‌بخش می‌سازد، به ادامه مطلب بروید.

کتاب جدیدت چطور بود، جوی، می آیند؟ پیشینه را به ما بدهید

در ژانویه سال 2020، من در شهر نیویورک با دوستان قدیمی تولد 40 سالگی خود را جشن می گرفتم و متوجه شدم که از زمان نقل مکان به پاریس چقدر تغییر کرده ام. آنچه برای من مهم بود کم کم به نسخه ای متفاوت از خودم تبدیل شد که تنها زمانی که کشور خود را ترک کردم برای من قابل توجه بود. چند سالی بود که به نیویورک سفر کرده بودم، بنابراین قبل از آن جشن تولد مهم به آن فکر نکرده بودم.

سه ماه بعد، فرانسه در قرنطینه کامل قرار گرفت و ما به سختی توانستیم خانه های خود را ترک کنیم. تجمعات لغو شد و ما تحت مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور زندگی می کردیم. اوایل خیلی احساس افسردگی می کردم و با احساسات زیادی در مورد وضعیت دنیا و زندگی مواجه بودم. یک پست وبلاگ نوشتم با عنوان موردی برای چین خوب، این به اشتراک گذاشت که چگونه مادرم همیشه منتظر یک موقعیت خاص برای استفاده از چینی عروسی محبوبش بود. پس از مرگ او، متوجه شدم که او هرگز نتوانست از آن استفاده کند. بسیاری از خوانندگانی را که به طور مشابه در خانه های خود محبوس بودند، برانگیخت.

چرا منتظر استفاده از چینی خوب هستیم؟ چرا منتظر انجام کارهایی هستیم که ما را خوشحال می کند؟ چرا احساس گناه می کنیم یا خود را از تجربه شادی روزانه محدود می کنیم؟

ضرب المثل “فردا وعده داده نشده است” خیلی فوری احساس می شد. متوجه شدم که زندگی من در پیش از حبس پاریس پر از لحظات کوچک بود شادی– و من آن را از زندگی در میان فرانسوی ها آموخته بودم. پاسخ آن پست به من انگیزه داد تا این تغییر را کشف کنم، و من شروع به فرو رفتن عمیق در مورد آنچه کردم لذت زندگی واقعا به این معناست و اینکه چگونه همه ما می توانیم بیشتر به آن دسترسی داشته باشیم.

این شکوفه های زیبا توسط Stems Floral & Event Styling طراحی شده اند.

چه چیزی از رویکرد شما به غذا و مجالس خبر می دهد؟

من با قول دکتر مایا آنجلو زندگی می‌کنم، «یاد گرفته‌ام که مردم آنچه شما گفتید را فراموش می‌کنند، مردم کارهای شما را فراموش می‌کنند، اما مردم هرگز احساسی که در آنها ایجاد کردید را فراموش نمی‌کنند.»

این چیزی است که من همیشه هنگام برنامه ریزی یک منو به خاطر می آورم، زیرا تمایل دارم با ایده های بزرگ نمایشی یا دستورهای پخت بیش از حد در کارها زیاده روی کنم. این نقل قول مرا از این اشتباه دور می کند و من را روی چیزهایی متمرکز می کند که مردم را دور هم جمع می کند. البته من هیچ وقت دوست ندارم مردم گرسنه یا ناراضی از خانه ام بیرون بروند، اما با توجه به این موضوع، غذاهایی را انتخاب می کنم که ساده، آهسته پز یا منبع دار باشند.

“من آموخته ام که مردم آنچه را که شما گفتید فراموش می کنند، مردم کارهای شما را فراموش می کنند، اما مردم هرگز احساسی که در آنها ایجاد کرده اید را فراموش نمی کنند.”

“زندگی خوب” برای شما چه معنایی دارد و از زمانی که در پاریس زندگی می کنید چگونه تغییر کرده است؟

برای من “زندگی خوب” زندگی ای است که در آن می توان از تجربیات، افراد، مکان ها و روابط به گونه ای استفاده کرد که برای من شادی ایجاد کند. این است نه در مورد پول، ثروت، شغلی که دارید یا میراث خانوادگی شما.

“زندگی خوب” در مورد لذت زندگی، هر روز در زندگی بدون توجه به جایی که زندگی می کنید لذت می برید و نه تنها در تعطیلات! این زندگی‌ای است که می‌دانم شادی یکی از ارزش‌های اصلی من و ستاره شمالی من است.

قبل از نقل مکان به پاریس، فکر می کردم داشتن یک زندگی خوب به معنای کار کردن در یک شرکت خوب یا انجام کارهایی است که برای من پول زیادی به همراه دارد. و چون کسی به من یاد داد که «زمان پول است»، بی‌وقفه کار کردم تا بتوانم کیف دستی «آن»، لباس‌های طراحی شده را بخرم و به بهترین استراحتگاه‌ها یا مکان‌های دور سفر کنم. فکر می کردم این چیزها باعث خوشحالی من می شود و در جستجوی شادی در مکان های نامناسب، نمی توانم هنر یافتن شادی واقعی را بیاموزم.

با ما در یک روز معمولی در پاریس همراه شوید.

من دوست دارم قبل از بقیه اعضای خانواده ام از خواب بیدار شوم تا با چای و افکارم کمی آرامش داشته باشم. من از این وقت صبح برای ورق زدن کتاب ها برای الهام گرفتن، خواندن، نوشتن، تمرین خوشنویسی در حین گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن یا کشش استفاده می کنم. این یکی از زمان های مورد علاقه من در روز است زیرا هیچ کس بیدار نیست که با من پیام ارسال کند یا با من صحبت کند، و من هرگز ایمیلم را اینقدر زود چک نمی کنم.

بعد از آن، صبح‌ها را تا جایی که ممکن است با لباس‌هایم می‌چرخانم و به بچه‌ها کمک می‌کنم آماده شوند و از در بیرون بروند. سپس من یا لباس می پوشم و آنها را به مدرسه می برم، یا توماس این کار را انجام می دهد و من کمی بیشتر در عبای خود می نشینم تا بخوانم و روزم را راحت کنم. اگر آنها را در مدرسه رها کنم، معمولاً قبل از بازگشت به خانه با تعدادی از والدین یک کافه دارم.

هیچ دو روز کاری یکسان نیست. من ممکن است برای خرید مواد غذایی و گل فروشی به راهپیمایی بروم تا وسایلی برای عکاسی از عتیقه‌هایم یا یک میز آراسته تهیه کنم. ممکن است به ایمیل‌ها پاسخ دهم، از چند چیز عکس بگیرم، سپس برای یک قرار ناهار بروم یا در خانه غذا بخورم. بعد از ظهر، یک کافه پیدا می کنم تا با کامپیوترم بنشینم. من عاشق تنوع هستم – این چیزی است که برای الهام و خلق نیاز دارم.

چند محصولی که برای میز دوست دارید چیست؟

  1. کتانی ها راه آسانی برای بلند کردن هر میزی هستند و طبیعتاً، من یک کمد پر از کتانی مادام د لا مزون در رنگ های بسیار آماده برای ترکیب و ست کردن دارم.
  2. من عاشق داشتن انبارهای نمک عتیقه ای هستم که می توان از آنها برای نمک و همچنین برای هر چاشنی یا سس استفاده کرد. سس سویا و سس تند، نمک و فلفل، سس کچاپ و خردل، عسل و آجیل، رویه دسر و غیره… می‌توانم با ترکیب‌ها و ایده‌ها ادامه دهم.
  3. تکیه گاه چاقو یک مورد کم ارزش برای میز است که من برای بوفه ها و شام های نشسته استفاده می کنم. آنها کمک می کنند ظروف شما را در بین لقمه ها مستقیماً از کتانی دور نگه دارند.

ابزار آشپزی شما چیست؟

هنگامی که برای اقامت در Airbnb سفر می کنیم، معمولاً رنده و دمنوش من را در کیف من می اندازند. من می‌توانم از آن‌ها برای پوست انداختن میوه، پنیر، سبزیجات، سیب‌زمینی، زنجبیل و سیر در سس یا سس و غیره استفاده کنم. هر کرایه‌ای زستر ندارد، اما متوجه می‌شوم که هر هفته از آن استفاده می‌کنم و وقتی ندارم ناامید می‌شوم. آی تی.

کتاب آشپزی مورد علاقه؟

من معمولاً در طول هفته از کتاب‌های آشپزی استفاده نمی‌کنم، اما لذت می‌برم هر از چند گاهی آنها را برای آزمایش در آخر هفته که وقت بیشتری دارم، امتحان کنم. این موارد مورد علاقه من هستند:

همه کتاب های آشپزی Ottolenghi چون می‌دانم هر چیزی که بپزم مملو از طعم است.

اولین کتاب آشپزی موموفوکو چون من عاشق درست کردن مرغ سرخ شده و بو سام هستم و این یکی از اولین کتاب های آشپزی بود که در آن واقعا سعی کردم و از به چالش کشیدن خودم با دستور پخت ها لذت بردم.

آشپزخونه داغون کتاب های آشپزی زیرا همه دستور العمل ها بسیار قابل دسترس و خوشمزه هستند.

چند چیز را به ما بگویید که همیشه در یخچال شما پیدا می کنیم.

چاشنی های بیشتری که هر شخصی باید داشته باشد! من همیشه انواع رب میسو، گوچوجانگ، سام جام، روغن چیلی ترد، سامبال اولک، سس بولداگ، هریسا، واسابی، پیاز کانفیت، انجیر، کورنیشون، کپر و آنچوی را دارم.

یک نکته برای کسی که می خواهد یک گردهمایی را با بودجه کم برگزار کند چیست؟

آن را یک لقمه لقمه کنید، اما اگر این کلمه شما را به گردهمایی های دهه 1980 با کاسه های بسیار زیاد بازگرداند، اسمش را دیگر بگذارید. دوستان خود را به دوره های مختلف اختصاص دهید، دوره ای را که برای شما مناسب تر است را انتخاب کنید، سپس یک میز زیبا بچینید. این کاملا امکان پذیر است که با افراد خود دور هم جمع شوید بدون اینکه استرس مالی خود را احساس کنید.

مهمانان شام رویایی؟

میشل اوباما، اپرا، زادی اسمیت و پریا پارکر.

غذاهای امضا شده شما برای مجالس چیست؟

من دوست دارم همه چیز را ساده نگه دارم، آهسته بپزم یا فقط برون سپاری کنم. در آپارتمانم، احتمالاً یک بو سام، خورش دم گاو، اوسو بوکو، بره پروانسالی بریان شده یا یک سالمون کامل با سالادهای جانبی مختلف برای شما سرو می کنم.

یا من با یک اسپری بزرگ apéro-dinatoire که اساساً هزاران چاشنی، پنیر و آجیل است، می روم، سپس چیزی دلچسب تر اضافه می کنم تا احساس سیری کنید. این apéro و شام همه با هم است.

جای خالی را پر کنید:

بدون مهمانی شام نیست

شخصی برای کارائوکه یا رقص بداهه فهرست پخش را تا آخر تغییر می دهد.

هر آشپزی باید بداند که چگونه

وقتی او نیاز به استراحت دارد، برون سپاری می کند!