آیا قطره های سفید کننده چشم بی خطر هستند؟ اپتومتریست در مورد آنچه باید بدانیم

به متخصص زیبایی من نگویید، اما من تقریباً هر کاری را برای پوستم امتحان خواهم کرد. من به راحتی مجذوب محصولاتی می شوم که سازندگان محتوای مورد علاقه من و ویراستاران زیبایی مورد اعتمادم به آنها سوگند یاد می کنند. بنابراین من سرم ها و لایه بردارهای جدید و براق را روی پوستم می زنم، فقط به دلیل یک روند ویروسی. اما وقتی صحبت از هر چیزی شود که قابل خوردن یا درونی است، من هستم مسیر محتاط تر از خواندن برچسب ها در فروشگاه مواد غذایی گرفته تا محدود کردن مصرف کافئین، من همه این کارها را انجام می دهم. وقتی صحبت از سلامتی به میان می آید، دوز سالم شک و تردید ضروری است. بنابراین وقتی قطره های سفید کننده چشم را دیدم، می دانستم که باید بیشتر بدانم. برای پاسخ، با دکتر Inna Lazar، OD، بنیانگذار Greenwich Eye Care و Dry Eye Spa-معروف به @eyeballdoc در TikTok صحبت کردم.

تصویر برجسته از مصاحبه ما با Nitsa Citrine توسط Claire Huntsberger.

تصویر از میشل نش

قطره های سفید کننده چشم لاغر – یک پزشک به تمام سوالات شما پاسخ می دهد

فصل آلرژی فرا رسیده است، و حتی اگر داروهای آلرژی را ذخیره کنید و بسته‌های دستمال کاغذی را در هر جیب و محفظه پنهان کنید، یک چیز همیشه شما را از بین می‌برد: آن چشم‌های تحریک‌شده و خون آلود. قطره های سفید کننده چشم به طور فزاینده ای محبوب می شوند، اما آیا آنها بی خطر هستند؟

دکتر لازار می گوید: «توجه به این نکته مهم است که قطره های سفید کننده چشم را فقط باید طبق دستور و در کوتاه ترین مدت ممکن استفاده کرد. اگر قرمزی چشم یا ناراحتی مداوم دارید، صحبت با یک متخصص مراقبت از چشم برای تعیین علت اصلی و درمان مناسب مهم است.

اما اگر به درستی استفاده شود، قطره های سفید کننده چشم می تواند راه حل ساده ای باشد که به دنبال آن بوده اید. کشف آنها مانند یک چرا من این را زودتر نشنیده ام؟ لحظه این که آیا در تلاش برای کاهش قرمزی ناشی از آلرژی یا تحریک هستید، در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که آیا این راه حل سریع بالقوه ممکن است راه حل شما باشد یا خیر.

آیا قطره های سفید کننده چشم بی خطر هستند؟

در حالی که قطره های چشمی سفید کننده ممکن است به طور موثر چشم ها را درخشان کند، برخی از آنها خطرات بالقوه ای مانند تحریک، قرمزی برگشتی و حتی افزایش فشار چشم را به همراه دارند. قبل از استفاده از آنها، مشورت با چشم پزشک و رعایت دقیق دستورالعمل ها برای به حداقل رساندن هرگونه آسیب احتمالی ضروری است.

قطره های سفید کننده چشم چگونه عمل می کنند؟

قطره های سفید کننده چشم حاوی یک منقبض کننده عروق (اغلب تتراهیدروزولین) هستند که با انقباض رگ های خونی روی سطح چشم، کاهش جریان خون در ناحیه، و روشن تر نشان دادن سفیدی چشم عمل می کند.

تصویر از میشل نش

عوارض جانبی بالقوه

برخی از کاربران ممکن است خشکی، سوزش، بدتر شدن قرمزی، تاری دید، افزایش فشار چشم و گلوکوم را تجربه کنند. خواندن برچسب و استفاده طبق دستور ضروری است. همچنین ایده خوبی است که قبل از استفاده با یک متخصص مراقبت از چشم صحبت کنید، به خصوص اگر شما هر گونه بیماری زمینه ای چشمی دارید.

آیا می توان روزانه از قطره های سفید کننده چشم استفاده کرد؟

استفاده از قطره های چشم سفید کننده روزانه برای مدت طولانی توصیه نمی شود. این قطره ها حاوی مواد منقبض کننده عروقی هستند که رگ های خونی چشم را باریک می کنند که می تواند یک اثر روشن کننده موقتی ایجاد کند.

استفاده از قطره های چشم سفید کننده روزانه برای مدت طولانی توصیه نمی شود.

با این حال، استفاده بیش از حد ممکن است منجر به یک اثر برگشتی شود که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی و قرمزی بیشتر چشم‌ها می‌شود. مهم است که دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید و فقط طبق دستورالعمل از قطره های سفید کننده چشم استفاده کنید.

تصویر توسط تیل تامسن

آیا قطره های سفید کننده چشم برای قرمزی چشم های ناشی از آلرژی موثر هستند؟

قطره های سفید کننده چشم ممکن است به طور موقت قرمزی چشم های ناشی از آلرژی را با انقباض رگ های خونی و کاهش قرمزی تسکین دهد. با این حال، آنها علت اصلی واکنش آلرژیک را بررسی نمی کنند و ممکن است تسکین طولانی مدت را ارائه نکنند.

چقدر طول می کشد تا قطره های سفید کننده چشم اثر کند؟

این می تواند بسته به محصول و فرد متفاوت باشد. بیشتر قطره‌های سفیدکننده چشم معمولاً در عرض چند دقیقه اثر می‌گذارند و اثر آن می‌تواند چندین ساعت باقی بماند.

مواد لازم برای دانستن

مواد تشکیل دهنده بسته به محصول می تواند متفاوت باشد، اما اکثر آنها حاوی یک منقبض کننده عروق به عنوان ماده فعال هستند. منقبض‌کننده‌های عروقی با تنگ کردن رگ‌های خونی چشم عمل می‌کنند که می‌تواند به طور موقت قرمزی را کاهش دهد و اثر سفید کنندگی ایجاد کند. برخی از منقبض کننده های عروقی رایج در قطره های سفید کننده چشم عبارتند از نافازولین، تتراهیدروزولین و فنیل افرین.

تصویر از میشل نش

جایگزین های طبیعی

چندین جایگزین طبیعی می تواند به کاهش قرمزی چشم و بهبود سلامت کلی چشم کمک کند.

  • کمپرس سرد: استفاده از کمپرس سرد روی چشم ها می تواند به انقباض رگ های خونی و کاهش قرمزی کمک کند. یک پارچه تمیز را در آب سرد خیس کنید، آب اضافی آن را بگیرید و چند دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید.
  • مکمل با اشک مصنوعی بدون مواد نگهدارنده اسید هیالورونیک در صبح و درست قبل از خواب چشم را مرطوب نگه می دارد و از قرمزی چشم جلوگیری می کند.
  • پیروی از قانون 20-20-20 وقتی روی صفحه نمایش هر 20 دقیقه، به مدت 20 ثانیه به فاصله 20 فوتی نگاه کنید و پلک بزنید.
  • امگا 3 با کیفیت خوب در تولید اشک طبیعی با کیفیت خوب برای مرطوب نگه داشتن چشم و جلوگیری از قرمزی ضروری است.

این بستگی به قطره خاص سفید کننده چشم و نوع لنز تماسی دارد. برخی از قطره های سفید کننده چشم ممکن است حاوی مواد نگهدارنده یا سایر موادی باشد که چشم را تحریک می کند یا به لنزهای تماسی آسیب می رساند. به طور کلی، بهتر است قبل از استفاده از قطره چشم، لنزهای تماسی را بردارید. قبل از قرار دادن مجدد آنها حداقل 15 دقیقه صبر کنید تا قطره ها کاملا جذب شوند.

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید و قرمزی یا ناراحتی مداوم چشم را تجربه می کنید، مهم است که با چشم پزشک خود صحبت کنید تا علت زمینه ای و درمان مناسب را تعیین کنید. پزشک شما ممکن است نوع دیگری از قطره چشمی یا درمان را توصیه کند که استفاده از لنزهای تماسی بی خطر باشد.

تصویر توسط Belathée Photography

بهترین قطره های سفید کننده چشم

این را بدانید: تعیین “بهترین” قطره های سفید کننده چشم دشوار است، زیرا اثر قطره های چشمی بسته به فرد و علت اصلی قرمزی چشم می تواند متفاوت باشد.

هر محصول با دقت توسط ویراستاران ما تنظیم می شود و ما همیشه نظر صادقانه ای را ارائه می دهیم، چه هدیه ای یا خریداری شده خودمان. اگر چیزی را از طریق پیوندهای ما خریداری کنید، ممکن است کمیسیون کوچکی را بدون هیچ هزینه ای برای شما دریافت کنیم.

این توصیه دکتر لازار به بیماران است. قطره چشمی Lumify حاوی ماده فعال بریمونیدین است که با انقباض انتخابی رگ های خونی کوچک در چشم عمل می کند. این کار قرمزی را کاهش می دهد و چشم ها را روشن تر و سفیدتر نشان می دهد. این یک نوع آگونیست گیرنده آلفا-2 آدرنرژیک است، به این معنی که گیرنده های خاصی را در چشم تحریک می کند تا اثر مورد نظر را ایجاد کند. قطره های چشمی Lumify به طور خاص فرموله شده اند تا طبق توصیه پزشک برای استفاده روزانه ملایم و ایمن باشند.

مرطوب کننده ترین: لوسیون چشم آبرسان قطره آبی اینوکسا

یکی دیگر از موارد مورد علاقه سفید کننده چشم، این محلول فرانسوی داروخانه، نتایج چشمگیری را برای تسکین ناراحتی در حالی که سفید و روشن می کند برای ظاهری تسکین یافته و با طراوت به شما می دهد.

بهترین برای تسکین آلرژی فصلی: قطره چشم Laiter Collyre Bleu

این محلول قطره چشم برای چشم های سفیدتر مورد علاقه است. این قطره قرمزی فصلی و همچنین هرگونه زردی در چشمان شما را برطرف می کند. تنها با دو قطره، می توانید چشمان خود را در تمام طول روز تسکین، آبرسانی و درخشان کنید.

بهترین گزینه طبیعی: قطره چشم عقل عصر

با استفاده از ترکیب طبیعی ابریایت، این فرمول به کاهش قرمزی کمک می کند تا به طور طبیعی چشمان شما را درخشان کند.

بهترین برای حساسیت: قطره های روشن کننده Optrex

این محلول ملایم فوراً خشکی یا سوزش را تسکین می دهد و در عین حال ظاهری روشن تر، بازتر و بیدارتر به چشمان شما می بخشد.

بهترین حالت آماده به کار آزمایش شده و واقعی: قطره چشم راحتی قرمز چشم VISINE

به گفته دکتر لازار، «ویزین یک برند محبوب از قطره های چشمی است که حاوی ماده فعال تتراهیدروزولین است که با انقباض رگ های خونی در چشم عمل می کند. ویزین سال هاست که برای کاهش قرمزی چشم و بهبود ظاهر کلی چشم استفاده می شود. در حالی که این یک راه حل محبوب قطره چشم است، برای استفاده بیش از حد توصیه نمی شود.

بهترین برای تسکین سریع و با طراوت: قطره های سفید کننده چشم Rohto Optic Glow

به گفته دکتر لازار، «قطره چشمی روتو حاوی ترکیبی از مواد فعال از جمله نافازولین و سولفات روی است که باعث انقباض عروق خونی و کاهش قرمزی چشم می شود. قطره های روتو همچنین به دلیل اثر خنک کنندگی و طراوت خود بر روی چشم ها شناخته شده اند. باز هم، این ممکن است برای تسکین سریع محبوب باشد، در مورد تعداد دفعات استفاده از آن محتاط باشید.