آیا محتوای نوشته شده توسط انسان یا هوش مصنوعی عملکرد بهتری دارد؟

هوش مصنوعی (که به آن AI نیز گفته می شود) در حال تسخیر است. در همه جا از رسانه های اجتماعی، دستیاران دیجیتال، ربات های چت گرفته تا صنعت حمل و نقل وجود دارد. حتی در خدمات غذایی هم هست. آیا این فست فودهای ربات هوش مصنوعی را دیده اید؟

ربات مک دونالد در خدمت مشتری

از آنجایی که استفاده از هوش مصنوعی در حال گسترش است، جای تعجب نیست که راه خود را به بازاریابی ایمیلی باز کرده است. یکی از زمینه‌هایی که هوش مصنوعی در آن مورد توجه قرار گرفته است، ایجاد محتوای ایمیل است.

در حالی که ایمیل های نوشته شده توسط انسان همان چیزی است که همه ما می دانیم و سال ها نوشته ایم، بسیاری از بازاریابان به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی روی آورده اند. اما آیا این بهتر است؟ مطمئناً افرادی که آن ایمیل ها را می خوانند می توانند تفاوت بین یک انسان و ربات را تشخیص دهند، درست است؟

تصور کنید اگر بتوانید از یک ابزار محتوای هوش مصنوعی بخواهید ایمیل هایی با کیفیت عالی بنویسد. دیگر شب های بی خوابی نمی بینید که آیا ایمیل شما کارایی دارد یا خیر. به‌علاوه، به تمام ساعاتی که در هفته بازمی‌گردید فکر کنید، زیرا نیازی به نوشتن ایمیل ندارید.

دیگر نمی‌خواستم این امکان را تصور کنم، بنابراین تصمیم گرفتم یک ایمیل نوشته شده توسط انسان را در مقابل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی آزمایش کنم.

راه اندازی تست محتوای ایمیل انسان در مقابل هوش مصنوعی

مراحلی که برای تنظیم تست تقسیم ایمیل خود انجام دادم در اینجا آمده است:

1 – موضوع ایمیل را مشخص کنید

ابتدا به یک موضوع نیاز داشتم، پس چرا محتوایی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی ایمیلی ننویسید.

2 – ابزار نوشتن هوش مصنوعی پیدا کنید

من ChatGPT را انتخاب کردم زیرا قبلاً از آنها استفاده کرده بودم و با ابزار آشنا بودم. اما راه حل های زیادی برای نوشتن هوش مصنوعی وجود دارد که می توانستم برای این تست استفاده کنم.

3- کپی ایمیل من را بنویسید

وقتی کپی خود را نوشتم، می‌خواستم ارزش بازاریابی ایمیلی را برجسته کنم، اما همچنین نقطه درد خود را با ایمیل‌ها در میان بگذارم – زمانی که برای نوشتن آنها طول می‌کشد. سپس می‌خواستم ابزارهای نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی را به عنوان گزینه‌ای برای افرادی معرفی کنم که ممکن است به دنبال راه‌حلی سریع باشند.

اینم کپی ایمیل من:

مثال ایمیل نوشته شده توسط یک انسان

4 – محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را ایجاد کنید

هنگام استفاده از ChatGPT، صفحه اصلی دارای بخشی است که در آن دستورالعمل های خود را تایپ می کنید. من متوجه شده‌ام که هرچه جزئیات بیشتری در اینجا ارائه دهید، این ابزار نوشتن محتوای هوش مصنوعی نزدیک‌تر پیش‌نویسی را در راستای دیدگاه شما ارائه می‌دهد.

صفحه دستورالعمل ChatGPT

دستورالعمل های اولیه ام را طوری ساختار دادم که انگار دارم چیزی را برای یک کپی رایتر تایپ می کنم. می‌خواستم لحن شوخ‌آمیز باشد، زیرا پیش‌نویس من اینگونه بود و سبک‌های نوشتاری مشابهی می‌خواستم. و من می‌خواستم محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از ساختاری مشابه نسخه من پیروی کند، که قرار بود من را به عنوان منبعی معتبر معرفی کند، به نقطه درد من اشاره کند، سپس راه‌حل ارائه دهد.

در اینجا دستورالعمل هایی بود که برای اولین تلاش ایمیل خود ارائه کردم:

اولین دستورالعمل ChatGPT برای محتوای ایمیل تولید شده توسط هوش مصنوعی

اولین محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی خوب بود. به نظر می رسید که یک انسان آن را نوشته است، با این حال من احساس کردم که این کپی در تبلیغ ChatGPT به عنوان یک راه حل بسیار قوی است. این چیزی است که بر اساس دستورالعمل های اولیه من ایجاد شد:

اولین پیش نویس محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

حالا اگر من در ChatGPT کار می کردم، این کپی عالی بود. اما، هدف ایمیل من فروش ChatGPT نبود، من فقط می خواستم آنها را به عنوان یک گزینه پیشنهاد کنم.

بنابراین در این مرحله من باید دستورالعمل‌هایم را به‌روزرسانی کنم تا کمتر شبیه ایمیل فروش باشد. اینجاست که هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا قدرتمند است، من به سادگی دستورالعمل‌ها را طوری تایپ کردم که گویی در حال ارائه بازخورد به یک نویسنده محتوای حرفه‌ای هستم.

دستورالعمل دوم ChatGPT برای محتوای ایمیل تولید شده توسط هوش مصنوعی

این دستورالعمل‌ها پیش‌نویس نهایی محتوای بازاریابی ایمیلی با هوش مصنوعی را به من داد:

مثال ایمیل نوشته شده توسط AI

ممکن است متوجه شوید که سه پاراگراف از چهار پاراگراف پایانی مشابه محتوای نوشته شده توسط انسان (این من هستم). این از طرف من استراتژیک بود زیرا می خواستم به خوانندگان اطلاع دهم که بخشی از این آزمون هستند زیرا موضوع ایمیل مربوط به نوشتن محتوای هوش مصنوعی بود.

نتایج آزمون

  • ایمیل نوشته شده توسط من 6.2% کلیک بیشتر داشت.
  • پیوندی که از خوانندگان می خواهد ChatGPT را امتحان کنند، 19.9٪ کلیک بیشتری در محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی داشت. ایمیل هوش مصنوعی در ترویج مزایای نوشتن محتوای هوش مصنوعی بهتر عمل کرد.

چه چیزی بهتر است – هوش انسانی یا مصنوعی؟

می توانید تفاوت بین این دو ایمیل را بگویید؟ اگر این تست را نمی نوشتم و تنظیم نمی کردم، راستش نمی توانستم بین این دو تمایز قائل شوم.

در حالی که ایمیل نوشته شده توسط انسان تعداد کلیک‌های بیشتری داشت، نمی‌توانم این واقعیت را نادیده بگیرم که ایمیل نوشته شده با هوش مصنوعی تقریباً 20٪ کلیک بیشتر روی پیوند “تست ChatGPT” داشته است.

نتیجه گیری های من

بنابراین، آیا ایمیل نوشته شده توسط هوش مصنوعی بهتر از یک انسان است؟

بسته به نوع محتوایی که قصد دارید بنویسید، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند بهتر از یک ایمیل نوشته شده توسط انسان عمل کند.

اگر در حال نوشتن محتوای ایمیل برای محصول یا خدماتی هستید که قصد فروش آن را دارید، فکر می کنم محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند واقعا قدرتمند باشد. همانطور که از تعداد افرادی که روی دکمه “try ChatGPT” در ایمیل ایجاد شده توسط هوش مصنوعی کلیک کردند، مشهود است.

با این حال، من فکر می کنم یکی از زمینه هایی که محتوای نوشته شده توسط انسان همیشه قدرتمندتر خواهد بود، هنگام نوشتن یک داستان شخصی یا چیزی بر اساس تجربه شما است.

اگر به ایمیل نوشته شده توسط من نگاه کنید، من در مورد تجربه شخصی ام نوشتم. من این کار را انجام دادم تا سعی کنم خوانندگان با من ارتباط برقرار کنند. من سعی کردم دستورالعمل‌های ChatGPT را برای ایجاد یک مقدمه مشابه ارائه کنم، اما فکر نمی‌کنم توانایی آن را داشته باشد.

بعدش چی

به طور کلی، من معتقدم نوشتن محتوای هوش مصنوعی بسیار نزدیک به محتوای نوشته شده توسط انسان است.

نتایج آزمایش من افزایش 6.2 درصدی کلیک ها را برای ایمیل نوشته شده توسط انسان نشان داد. این افزایش خوبی است اما غیر قابل حل نیست. دفعه بعد که این را آزمایش می کنیم، اگر ایمیل هوش مصنوعی کلیک های بیشتری ببیند، شوکه نخواهم شد. چرا؟ زیرا هوش مصنوعی هر روز در حال یادگیری و بهتر شدن است.

بنابراین آیا در آینده از دستیار نوشتن ایمیل با هوش مصنوعی استفاده خواهم کرد؟ آره. همه ما بلوک نویسنده را دریافت می کنیم و فکر می کنم این ابزارهای هوش مصنوعی برای تکمیل نوشته شما عالی هستند.

من توصیه می کنم با یک ابزار نوشتن محتوای هوش مصنوعی آزمایش کنید. ممکن است متوجه شوید که کپی بهتری می نویسد و نتایج بهتری می گیرد. حداقل می توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد ایده برای موضوعات موضوعی خود استفاده کنید (لیست ما از ابزارهای تولید خط موضوع برتر را ببینید)، بخشی از خبرنامه خود را بنویسید، یا صرفاً برای استخراج قطعات و مطالبی که فکر می کنید قوی تر از آن است. آنچه شما می خواهید بنویسید

من دوست دارم داستان های موفقیت شما را با هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا بشنوم. نظرات خود را در زیر بنویسید