از Vanilla تا Wow: استفاده از ایمیل های شخصی سازی شده برای صحبت با مخاطبان

بیایید یک بازی نقش آفرینی کنیم.

در این بازی شما یک مربی تناسب اندام هستید که در تلاش برای افزایش درآمد از طریق یک کلاس مجازی تناسب اندام هستید. برای افزایش ثبت نام کلاس خود، طبیعتاً از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید، زیرا این مؤثرترین و سودآورترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبان است.

شما دو ایمیل به دوقلوهای همسان، ملیسا و جسیکا ارسال می کنید. این دوقلوها علاقه‌ها، دوست نداشتن‌های یکسانی دارند و در حدود 50 درصد از کلاس‌های شما شرکت می‌کنند. هر دوی آنها اخیراً در کلاس شما “Pop Diva Pilates” شرکت کردند، تمرینی که با الهام از پیلاتس با آهنگ های ستاره های پاپ مانند آریانا گرانده و تیلور سویفت تنظیم شده است.

شما به ملیسا ایمیلی با موضوع ارسال می کنید: “ملیسا، امشب برای یک کلاس تناسب اندام به من بپیوندید”

و جسیکا این موضوع را دریافت می کند: “بیایید امشب با ضربات آریانا و تیلور تمرین کنیم”

حالا چه کسی بیشتر احتمال دارد در کلاس شما شرکت کند؟ اگر به جسیکا فکر می کنید، کاملاً درست عمل می کنید.

چرا؟

ساده است، زیرا ایمیل بر اساس تجربه جسیکا شخصی سازی شده است. با او طنین انداز شد.

شخصی‌سازی ایمیل به این معنا نیست که نامی را در یک ایمیل قرار دهید و آن را در روز صدا بزنید. این در مورد این است که مخاطبان خود را خاص احساس کنید، مانند اینکه شما آنها را دریافت کنید.

ارسال یک ایمیل شخصی سازی شده برای مخاطبان خود یک راه عالی برای ارتباط بهتر با آنها است که منجر به افزایش تعامل، فروش بالاتر و مشتری بسیار وفادارتر می شود.

بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه شخصی سازی ایمیل های خود بیندازیم:

مزایای شخصی سازی ایمیل

ابتدا اجازه دهید در مورد اینکه چرا باید تلاش های بازاریابی ایمیلی خود را شخصی سازی کنید صحبت کنیم.

با شخصی سازی ایمیل های خود به گونه ای که مشکلات منحصر به فرد مشترکین شما را حل کنند، ارزش فوری را ارائه می کنید. و هر چه زودتر بتوانید این کار را انجام دهید، مشترکین شما زودتر متوجه می شوند که چه چیزی را روی میز آورده اید.

اعداد گویای همه چیز هستند:

  • 80 درصد از مصرف‌کنندگان اظهار داشتند که وقتی پیشنهاد شخصی‌سازی شده باشد، احتمال خرید بیشتری دارند
  • 56 درصد از خریداران آنلاین به احتمال زیاد به وب سایتی که محصولاتی را توصیه می کند باز می گردند
  • 78 درصد از مصرف کنندگان به احتمال زیاد به ایمیل های شخصی سازی شده از خرده فروشان پاسخ مثبت می دهند

جمع آوری اطلاعات در مورد مشترکین خود

درست مانند هر رابطه‌ای، بهترین‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که با یکدیگر آشنا شوید. همانطور که درباره افرادی که در لیست ایمیل شما ثبت نام می کنند اطلاعات بیشتری کسب می کنید، می توانید آنها را با محتوای مناسب برای ایجاد رابطه خود هدف قرار دهید.

برای کمک به شخصی سازی ایمیل های خود برای مخاطبان و شروع به دیدن نتایج قوی تر، بیایید نگاهی به نحوه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای شروع شخصی سازی بیندازیم.

در فرم ثبت نام شما

برای شخصی سازی موثر ایمیل های خود، باید اطلاعاتی در مورد مشترکین خود جمع آوری کنید. از آنجایی که فرم ثبت نام شما اغلب اولین قدمی است که مشترک قبل از پیوستن به لیست ایمیل شما برمی دارد، فرصت خوبی برای شروع است.

اگر می‌خواهید ایمیل‌های هدفمندی را ارسال کنید که شامل نام کوچک مشترک است، تأیید کنید که نام‌های کوچک را در فرم ثبت‌نام جمع‌آوری می‌کنید. یا فرم خود را طوری تنظیم کنید که دارای یک قسمت نام باشد، مانند این فرم ثبت نام برای به‌روزرسانی‌های پادکست Fable & Folly.

نمونه فرم ثبت نام که شامل فیلدهای نام و ایمیل است

علاوه بر درخواست نام و ایمیل، می توانید فیلدهای سفارشی را اضافه کنید که مشترکین را ملزم می کند اطلاعات بیشتری درباره خود ارائه دهند، مانند شهر محل زندگی یا نوع محتوایی که ترجیح می دهند.

سعی کنید از درخواست اطلاعات زیاد از قبل خودداری کنید. گنجاندن فیلدهای زیاد می تواند برای مشترکین بالقوه شما طاقت فرسا باشد. مانعی ایجاد نکنید که مانع از پیوستن آنها به لیست شما شود.

اگر چیزی بیش از نام و آدرس ایمیل را وارد می کنید، بر ارزش ایمیل های خود تأکید کنید. توضیح دهید که چه نوع محتوای هدفمندی می توانند انتظار داشته باشند.

در اینجا یک مثال است:

فرض کنید برای یک وبلاگ غذایی رژیمی محتوا می نویسید و می خواهید محتوای هدفمند را بر اساس نیازهای غذایی مشترک ارسال کنید. راه‌اندازی فرمی با انتخاب‌هایی برای نوع رژیم غذایی که بیشتر به آن علاقه دارند، شناسایی و ارسال اطلاعات مرتبط برای مشترکین شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

نمونه فرم ثبت نام کنید که اطلاعات بیشتری را می خواهد که می تواند برای شخصی سازی ایمیل ها استفاده شود

از طریق نظرسنجی مشتری

اگر به اطلاعاتی در مورد مشترکین خود نیاز دارید که قبلاً در لیست شما هستند، می توانید سعی کنید آن اطلاعات را از طریق نظرسنجی جمع آوری کنید.

اما به خاطر داشته باشید که به طور متوسط ​​تنها 30 درصد از مشترکین شما به نظرسنجی شما پاسخ خواهند داد. بنابراین در حالی که نظرسنجی روشی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان است، همه افراد حاضر در لیست شما پاسخی نمی‌دهند، بنابراین انتظارات خود را کنترل کنید.

نمودار دایره ای که نرخ پاسخ 30 درصدی را برای نظرسنجی های ایمیل نشان می دهد

با این حال، وقتی مستقیماً با مشتریان خود تماس می گیرید، نه تنها بازخورد ارزشمندی دریافت می کنید، بلکه به آنها نشان می دهید که به عملکرد آنها اهمیت می دهید.

همانطور که از مخاطبان خود می شنوید، می توانید از بینش نظرسنجی خود برای ایجاد ایمیل های بعدی خود استفاده کنید.

ایمیلی که شامل نظرسنجی است

تعامل با ایمیل های شما

وقتی مشترکی روی پیوندی در ایمیل شما کلیک می‌کند، می‌توانید برچسب اضافه کنید تا راحت‌تر آنها را در گروه‌ها (یا بخش‌ها) دسته‌بندی کنید.

به عنوان مثال، در انتهای خبرنامه هفتگی AWeber، جدیدترین پست های وبلاگ خود را درج می کنیم. بر اساس چیزی که کسی کلیک می کند، می آموزم که به چه چیزی علاقه دارد.

اکنون من محتوای ایمیل را به طور خاص برای آن دسته از مشتریان ایجاد می کنم. در مثال زیر، یک گروه ممکن است محتوای بیشتری در زمینه هوش مصنوعی، گروه دیگر در مورد بهینه سازی خطوط موضوعی، و گروه سوم در مورد افزایش لیست ایمیل خود بخواهند.

نمونه ای از خبرنامه AWeber

تعامل با وب سایت شما

از صفحات بازدید شده یا پیوندهای کلیک شده در وب سایت خود برای سنجش آنچه ممکن است به آنها علاقه مند باشند استفاده کنید.

برای اینکه بتوان به درستی بازدیدهای صفحه را ردیابی کرد، یک کوکی لازم است. برای دریافت این کوکی، یک مشترک باید ابتدا از طریق پیوندی در ایمیل از وب سایت بازدید کند. هنگامی که مشترکی این کوکی را دریافت کرد، ارائه‌دهنده ایمیل می‌تواند بازدید از صفحه را بدون توجه به اینکه مشترک از کجا آمده است، ردیابی کند.

برای ردیابی تعاملات مشتری در وب سایت خود، باید یک کد به سایت خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، اگر مشترکی از صفحه سازنده صفحه فرود ما بازدید کرد، می‌توانیم شروع به ارسال پیام‌های هدفمند برای آنها در مورد مزایای استفاده از پلتفرم ما برای ایجاد صفحات فرود کنیم.

نمونه ای از صفحه فرود در وب سایت AWeber

رفتار خرید

استفاده از داده‌های رفتار خرید برای شخصی‌سازی ایمیل‌هایتان به شما این امکان را می‌دهد که پیام‌ها و پیشنهادات خود را به مشتریان بر اساس عادت‌های خرید قبلی‌شان تنظیم کنید. می توانید از این برای ایجاد کمپین های هدفمند استفاده کنید که احتمال تکرار خرید را افزایش می دهد و وفاداری را تقویت می کند.

شخصی‌سازی بر اساس داده‌های رفتار خرید همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا محصولات یا خدمات مرتبط را به مشتریانی که به موارد مشابه علاقه نشان داده‌اند، بفروشید یا افزایش دهید.

این یک نمونه از Fanatics است. بر اساس سابقه خرید من، آنها من را به عنوان طرفدار “عقاب های فیلادلفیا” تقسیم کرده اند. در این ایمیل آنها به احتمال زیاد از محتوای پویا برای تغییر تصویر برای نشان دادن طرفداران در دنده Eagles استفاده کردند. یکی از طرفداران نیویورک جاینتز ایمیلی دریافت می کند که نشان دهنده تیم مورد علاقه آنها است.

نمونه ایمیل شخصی شده از Fanatics

چه چیزی را در ایمیل های خود شخصی سازی کنید

هنگامی که داده های مناسب را جمع آوری می کنید، یک قانون وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: با قدرت شخصی سازی بزرگ، مسئولیت بزرگی به همراه دارد.

محتوای ایمیل شخصی شده باید طبیعی باشد و نه اجباری. این بسیار بیشتر از درج نام کوچک در موضوع یا سلام است.

وقتی به مشترکین خود نشان دهید که نیازها، خواسته ها، ترس ها، ترجیحات و سایر جنبه های شخصیتی آنها را درک می کنید، منجر به افزایش تبدیل ها می شود. و از همه مهمتر مشتری وفادارتر..

ایمیل های واقعاً شخصی به مواردی مانند موارد زیر نگاه می کنند:

  • ایمیل هایی که شخصی در گذشته باز کرده و روی آنها کلیک کرده است
  • از کجای سایت شما بازدید می کنند
  • چگونه آنها در ابتدا شما را پیدا کردند و چه چیزی او را تشویق کرد تا در لیست شما ثبت نام کند
  • محصولات یا خدماتی که در گذشته خریداری کرده اند
  • مکان یا اطلاعات جمعیتی
  • یا معیارهای دیگری که از مشترکین خود جمع آوری می کنید

با شخصی سازی ایمیل های خود به گونه ای که مشکلات منحصر به فرد مشترکین شما را حل کنند یا محتوای مرتبط با علایق خاص خود را به آنها ارائه دهند، می توانید فوراً ارزش ارائه دهید. و هر چه زودتر بتوانید این کار را انجام دهید، مشترکین شما زودتر متوجه اهمیت ایمیل های شما خواهند شد.

در اینجا چند نمونه از استفاده از ایمیل های شخصی سازی برای خوشحال کردن مشترکین آورده شده است.

انتظارات را زودتر تعیین کنید

پیام خوشامدگویی شما اولین فرصت شما برای انجام این کار است. در پیام خوشامدگویی خود، خود را به عنوان یک متخصص در این زمینه معرفی کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوای اصلی را در مورد موضوعی که می‌دانید مشترکین به آن علاقه‌مند هستند ارائه می‌کنید و زمانی که آماده خرید هستند، به احتمال زیاد به شما اعتماد خواهند کرد.

در اینجا یک مثال عالی از یک ایمیل خوش آمدگویی هدفمند و شخصی شده از WeddingWire آورده شده است، منبعی برای همه چیز مربوط به مراسم عروسی که مشترکین بلافاصله پس از ثبت نام برای یک حساب کاربری دریافت می کنند:

نمونه ایمیل شخصی شده از WeddingWire

در فرم ثبت نام، از بازدیدکنندگان خواسته می شود تاریخ عروسی مورد انتظار خود را ارائه دهند. با این اطلاعات، WeddingWire می‌داند که محتوای مربوط به جایی که شما در فرآیند عروسی هستید ارسال کند.

آنها از این پیام برای تبریک نامزدی شما استفاده می کنند و برای روشن کردن آنچه در آینده احتمالاً دریافت خواهید کرد، یک مرحله اضافی را انجام می دهند. چک لیست همچنین منبع مناسبی برای زوج ها در طول فرآیند برنامه ریزی اولیه است.

با نزدیک شدن به تاریخ عروسی، WeddingWire محتوا را بر اساس سایر وظایف چک لیستی که زوج نامزد باید انجام دهند، مانند انتخاب لباس، انتخاب دعوت نامه و موارد دیگر، ارسال می کند.

با ادامه ارسال محتوا برای مشترکین خود در طول رابطه خود با آنها، می توانید آگاهی خود را از آنچه ارائه می دهید افزایش دهید، به شما اهمیت دهید و برند خود را در ذهن خود نگه دارید.

نقاط عطف را جشن بگیرید

یکی دیگر از راه های عالی برای نشان دادن اهمیت دادن به شما، جشن گرفتن نقاط عطف بزرگ با هم است. این می تواند به سادگی یک پیام تولد باشد تا به مشتریان خود بفهمانید که به آنها فکر می کنید. فیس بوک این کار را در ایمیل های جشن تولد خود انجام می دهد، مانند ایمیل زیر:

آنها یک ایمیل سریع و ساده ارائه می دهند که کاملاً متنی است و هدف فقط این است که شما را بخندانند.

شما می توانید نقاط عطف مهم تجاری را نیز جشن بگیرید. ایمیل‌های تبریک Kickstarter نمونه‌ای لذت‌بخش از نحوه جشن گرفتن موفقیت‌های کاربران خود است. پیامی را که با رسیدن به 100 حامی دریافت می‌کنید، بررسی کنید:

نمونه ایمیل شخصی شده از KickStarter

در حالی که اینها تنها چند نمونه از نحوه ارسال ایمیل های شخصی هستند، در نظر بگیرید که چگونه می توانید همین کار را برای مخاطبان خود انجام دهید.

جغرافیا

شخصی‌سازی ایمیل‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی مشترکین، راه عالی دیگری برای ارزش بخشیدن به بخش‌های خاصی از فهرست ایمیل شما است. اگر رویدادی را در منطقه آنها برگزار می کنید، یا می خواهید تماس بگیرید و به مردم اطلاع دهید که فروشگاه نزدیک شما باز است، می توانید مستقیماً از طریق فرم های خود اطلاعات جغرافیایی آنها را جمع آوری کنید.

شخصی سازی محتوای خود، هر بار یک ایمیل

ایجاد ارتباط عمیق با مشترکین شما همان چیزی است که بازاریابی ایمیلی به آن مربوط می شود – اما همه چیز با ارسال محتوای مناسب برای مخاطبان در زمان مناسب آغاز می شود.

همانطور که مشترکین خود را می شناسید و بر اساس نیازهای آنها محتوا ارسال می کنید، نه تنها شاهد افزایش تعامل، بلکه احساسات مثبت نسبت به کسب و کار خود خواهید بود.

از قبل ایمیل های خود را شخصی سازی کرده اید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید که چه چیزی برای شما مفید است!