الیزابت ماتیس در مورد آشپزی با لذت (و کیش مرغ و پنیر او)

چگونه جمع می شوم

آیا چیزی لذت بخش تر از صدای کوبیدن لیوان ها، زمزمه گفتگو و عطر یک غذای خانگی وجود دارد؟ ما فکر نمی کنیم. در واقع، گرد هم آوردن افراد دور یک میز بزرگترین اشتیاق ما در زندگی است و ما معتقدیم که غذا یکی از قدرتمندترین ابزارهای ارتباط است. اما چه چیزی یک گردهمایی را معنادار می کند؟ در مجموعه ما، How I Gather، ما برای پاسخ به این سوال به پشت صحنه سرآشپزها، غذاخورها و ذائقه سازان مورد علاقه خود می رویم. همه را ببین

زمانی که سال ها پیش الیزابت ماتیس را برای اولین بار در یک رویداد ملاقات کردم، او مانند یک دوست قدیمی مرا در آغوش گرفت. لبخند گرم و فوق العاده کاریزماتیک و شخصیت حبابی او در عرض چند دقیقه مرا جذب کرد. اما به همین جا ختم نشد. هر بار که بعد از آن در رویدادهای مختلف یا در جمع دوستان مشترک یکدیگر را می دیدیم، سعی می کرد از اتاق عبور کند تا سلام کند و همیشه نام من را به خاطر می آورد. ناتی برکوس تنها ملاقات سلبریتی دیگری است که داشتم و باعث شد احساس کنم خانواده ام. چی بگم نادره به علاوه، من فقط می توانم تصور کنم که آنها روزانه چند نفر را ملاقات می کنند، بنابراین برای من، این نشانه شخصیت خوب است. Mathis معامله واقعی است. او صحبت می کند. آنچه می بینید همان چیزی است که در واقع به دست می آورید – و بله، او واقعاً یک فرد خوب است.

این شادی همچنین سس پنهانی پشت موفقیت او به عنوان یک بازیگر است (او در بي وقفه، طلسم شده، و ترون: میراث)، آشپز و بنیانگذار The Cool Mom Co. – یک مقصد پاتوقی همه جانبه و متنوع برای مادران. با این حال، اشتیاق او به غذا (این سالاد خرد شده بسیار خوشمزه است!) چیزی است که ما را ترغیب کرد تا او را ردیابی کنیم و کشف کنیم که چه چیزی باعث تغییر شغل او از صفحه نمایش بزرگ به آشپزی شده است. بنابراین، وقتی او ما را به آشپزخانه خود دعوت کرد تا یاد بگیریم، هیجان زده شدیم. بیشتر در مورد هنر آشپزی او، آنچه که او همیشه در شربت خانه دارد، و خیلی چیزهای دیگر! به علاوه، کیش مرغ و پنیر منحصر به فرد او را از دست ندهید!

عشق شما به آشپزی از کجا نشات می گیرد؟
عشق من به آشپزی از مادربزرگ و مادرم است. من توسط دو زن قوی بزرگ شدم که عشق خود را از طریق غذایی که تهیه می کردند و بدن ما را با آن تغذیه می کردند ابراز می کردند. بنابراین بسیاری از سنت های ما شامل آشپزخانه می شد. تا زمانی که مادر شدم متوجه شدم که چه لذتی از ایجاد ظروف برای خانواده‌ام برای لذت بردن و رشد می‌کردم.

چگونه هنر آشپزی خود را یاد گرفتید؟
راستش را بخواهید، من در تمام عمرم سرآشپزهای شگفت انگیز را تماشا کرده ام. آنها سرآشپز یا متخصص آشپزی به حساب نمی آمدند، آنها اعضای قدیمی خانواده بودند که می دانستند چه ادویه هایی به خوبی با چه چیزی مخلوط می شود، دقیقاً چقدر آرد برای این یا آن مورد نیاز است و از مخلوط کردن طعم ها یا اشتباه کردن نمی ترسیدند.

سبک آشپزی/آشپزی خود را چگونه توصیف می کنید؟
همانطور که شوهرم می گوید، من یک آشپز خانه عالی هستم. من از فرآیند یادگیری و استفاده از تکنیک‌ها، طعم‌ها و ادویه‌های جدید با غذاهای زادگاهی که در آن بزرگ شده‌ام لذت می‌برم. من تمایل به استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه بازار کشاورزان را به عنوان یک ماده اصلی در بیشتر دستورهای غذایی خود دارم.

یک روز معمولی را برای شما توصیف کنید.
فکر نمی کنم هیچ روزی در سال گذشته معمولی نبوده باشد! با همه‌گیری، مدرسه مجازی، تماس‌های زوم، کار از خانه – هر روز از حالت عادی دور است. من خیلی سعی می‌کنم روزم را به صورت چند تکه برنامه‌ریزی کنم، بنابراین می‌توانم هر بار روی یک کار اصلی تمرکز کنم. سعی می‌کنم روزم را حوالی ساعت 5 بعدازظهر کامل کنم و به طور کامل روی شام، تکالیف و معاشرت با بچه‌ها تمرکز کنم. بعد از شام، روال عصر معمولاً مطالعه با بچه ها، خواباندن آنها به رختخواب و گذراندن مدتی از روز با شوهرم است.

وقتی از خواب بیدار می شوید چه می نوشید؟ و برای صبحانه چی؟
من هر روز را با آب و لیمو شروع می کنم. سپس من معمولا یک شیک سبز یا مخلوط تخم مرغ با سبزیجات و اسفناج می خورم.

در طول همه گیری چگونه سالم می مانید؟
شوهرم در تشویق خانواده به پیاده روی روزانه و صرف یک ساعت کار با کامپیوتر در حیاط خلوت (برای ویتامین D) عالی بوده است. ما همچنین یک قانون گذاشتیم که شب های جمعه شب سرگرم کننده ما است – غذا سفارش دهید، غذا بخورید و فیلم تماشا کنید. روزهای دیگر، ما سعی می کنیم میان وعده های سالم (بشقاب میوه و سبزیجات)، سه وعده غذایی متعادل و یک تن آب (ترجیحا با لیمو یا خیار!) را تشویق کنیم.

وسایل آشپزی که باید داشته باشید چیست و چرا؟
من عاشق قابلمه های GreenPan و تابه های محل ما هستم. آنها فرآیند تمیز کردن را بسیار ساده تر می کنند و ظروف یک دیگ را ساده تر می کنند. مخلوط کن Vitamix من برای اسموتی های صبح و سوپ شام بسیار مهم است. و چاقوهای تیز در آشپزخانه من را بسیار خوشحال می کند! می دانم که دیوانه کننده به نظر می رسد، اما آنها به من اجازه می دهند خیلی سریع تر از چاقوهای کسل کننده خرد کنم و تاس کنم.

ابزار آشپزی که همیشه به مبتدیان می دهید چیست و چرا؟
یک تابه چدنی. من عاشق چدن هایم هستم! وقتی خوب چاشنی شوند، برای یادگیری و حرکت از اجاق به اجاق یکپارچه عالی هستند.

کتاب های آشپزی مورد علاقه شما چیست و چرا؟
چند وقت پیش، مادرم شروع به مستند کردن دستور العمل های خود از او و مادربزرگم کرد. این کتاب ارزشمندترین کتاب آشپزی من است.

چند چیز را که همیشه در یخچال شما پیدا می کنیم به ما بگویید؟
میوه های تازه، گیاهان، تخم مرغ، اسفناج، پنیر و شیر جو دوسر.

و در مورد شربت خانه شما چطور؟ چه چیزی همیشه در دست دارید؟
EVOO با کیفیت (روغن زیتون فوق بکر)، روغن نارگیل ارگانیک، طیف وسیعی از ادویه جات، بادام، و میوه های خشک.

چه چیزی شما را در آشپزی می ترساند و چرا؟
زیاد سرخ نمیکنم این لزوماً من را نمی ترساند، اما من در جوانی چند آتش سوزی در آشپزخانه دیدم و من را به وحشت انداخت.

ظرف امضای شما برای مهمانی ها؟
برای مهمانی های برانچ، هر بار کیش است. بسیار آسان برای تهیه چند نوع مختلف برای مهمانان خود. برای مهمانی های شام، غذاهای یک دیگ مانند کاری یا خورش عالی هستند. من عاشق خورش کاری نخود ما برای مهمان هستم.

تنها غذایی که همیشه در خانه درست می کنید و چرا؟
ماهی قزل آلا در تابه، سبزیجات برشته و مکعب های سیب زمینی شیرین برشته شده. این غذایی است که خانواده من دوست دارند. وقتی ماهی قزل آلا منجمد می شود، خیلی سریع ذوب می شود. سبزیجات برشته شده در روغن زیتون و نمک دریا کمتر از 15 دقیقه طول می کشد. سیب زمینی شیرین به غذا اضافه می کند.

مهمانی شام پت پیو؟
برای چند ثانیه کافی نیست من عاشق خوردن چند ثانیه هستم – lol!

لیست پخش مهمانی شام عالی شامل:
ترکیبی از موسیقی جاز، دیپ هاوس و بیت های آفرو.

راه حل مرکزی:
گل ها همیشه مورد علاقه من هستند. من همچنین گیاهان را به عنوان جایگزین دوست دارم.

مهمانان شام رویایی؟
مارتا استوارت و بی اسمیت (که سال گذشته گذشت).

جای خالی را پر کنید:
یک وعده غذایی عالی همیشه باید … احساس خوشامدگویی داشته باشد و هرگز بیگانه نباشد.
این یک مهمانی شام نیست… بدون شراب خوب و گفتگوی خوب.

به پیمایش ادامه دهید تا کیش مرغ و پنیر خوشمزه الیزابت ماتیس را درست کنید!