انواع سیم های Hdmi. انتخاب کابل HDMI – چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

انواع تلویزیونهای نسل قبل، دی وی دی پلیرها و گیرندههای ماهواره ممکن است پورت استاندارد داشته باشند. ممکن است با خودتان بگویید تا الان بدون کابل HDMI محتوای خود را روی تلویزیون مشاهده کردهاید و مشکلی نداشتید. در ادامه انواع مختلف کانکتورهای HDMI نشان داده شده است. با این حال، کانکتورهای HDMI Type B در حال حاضر در محصولا اصلی مصرفی استفاده نمی شوند چون توسعه HDMI 1.3 باعث افزایش سرعت کابل های تک لینکی شد. نصب ساده ای دارند چون به جای دو کابل شما از یک کابل استفاده خواهید کرد. قابلیت ارسال چهار جریان صوتی همزمان یا دو استریم ویدیویی در آن واحد نیز به شما اجازه میدهد مانیتور یا تلویزیون را به دو بخش تقسیم کرده و در هر یک محتوای جداگانه ای را به نمایش درآورید. High-Definition Multimedia Interface که معنی آن (رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا) می باشد و ما آن را با نام اختصاری HDMI می شناسیم برای اتصال مانیتور و تلوزیون به کیست و کنسول های بازی، پلیر ها، گیرنده های دیجیتال و همچنین برخی از انواع دوربین های حرفه ای و لپتاپ استفاده می شود.

این کابلها به 19 رشته مسی با کیفیت بالا نیاز دارند، به علاوه انواع محافظ و شیلد با درجات مختلف با توجه به قیمت کابل. این فناوری مبتنی بر سیم مسی شبکه بوده و نسبتا با توجه به کارکرد آن مقرون به صرفه و در دسترستر است. سیستم HDMI اولین و تنها رابط برای انتقال غیرفشرده همزمان تصویر و صدا به صورت دیجیتال با کیفیت و سرعت بسیار بالا است. این اسپلیترها برای انتقال موثر یک منبع ویدیویی دیجیتال با کیفیت بالا به چهار نمایشگر (به صورت همزمان) طراحی شده اند. مزیت دیگر انواع بهترین کابل HDMI اتصال دو دستگاه و انتقال اطلاعات به صورت وایرلس است. همه چیز با این واقعیت شروع شد که HDMI Licensing LLC ، که استاندارد را منتشر کرد ، با همکاری مشترک چندین سازمان محبوب شکل گرفت. همانطور که اشاره شد آخرین نسخه از کابل های HDMI از ARC پشتیبانی می کنند و از فرمت های صوتی مانند Dolby Tru-HD و DTS-HD حمایت می کنند و برای اتصال به ساندبارها ایده آل هستند.

در کانکتورهای HDMI اما خبری از این تبدیل نیست و سیگنالهای صدا و تصویر بدون فشرده سازی و در قالب بیتهای ۰ و ۱ دریافت و به نمایشگر میرسند، در نتیجه کیفیت محتوا دست نخورده باقی میماند. در این روش از دو دستگاه فرستنده و گیرنده بین منبع اصلی و نمایشگر استفاده میشود. مینی کانکتور در دوربین ها ، دوربین ها ، تلفن های همراه استفاده می شود و دارای پارامترهای فنی یک سیم کامل است. کابل HDMI 1.4a در سال 2010 به بازار وارد شد و دو فرمت محتوای برودکست سه بعدی را به همراه دارد. HDMI 1.4 با خود کانال اترنت HDMI یا HEC را به همراه آورد که امکان به اشتراک گذاری اتصال اینترنتی میان دو دستگاه متصل به هم را فراهم میسازد. این کابل که با سیگنال های DVI-Dو DVI-I سازگار هستند می تواند برای اتصال دستگاه های مجهز به DVI به HDTV یا مانیتورهای مجهز به HDMI استفاده شود. به عنوان مثال ، سازگاری عقب با دستگاه هایی که از فناوری DVI قدیمی استفاده می کنند ، وجود دارد. برای مثال نسل جدید این کابلها با عنوان HDMI 2.0 امکان انتقال محتوای 4K و HDR را دارد اما مدلهای اولیه فاقد چنین قابلیتی هستند. این تنها نوع کابل تولید شده است که فاقد پشتیبانی کانال صوتی معکوس است.

شما می توانید انواع کابل HDMI را در شرکت ما خریداری کنید که نماینده محصولات تولید کنندگان معتبر است. نوع دیگری از کابل های HDMI با کانکتور E عرضه می شود که در صنعت خودرو کاربرد دارد. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه رفع مشکل پورت HDMI در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش دهیم. این از HDMI 2.0 پشتیبانی می کند و دارای یک روکش کابل ضد حرارت است و کاملاً مجاز است که از طریق کانال ها یا دیوارها هدایت کابل hdmi به گوشی شود. ممکن است زمانی که شما کابل را از کامپیوتر به مانیتور، TV و یا اسپیکرهای خانگی متصل می کنید به مشکل تصویر یا صدا برمی خورید. در صورتی که فکر میکنید ممکن است در آینده تلویزیون خود را تعویض کنید احتمالا تمام کابلهای سرعت بالا با آن سازگار خواهند بود. کابلهای HDMI با برچسب ۱.۴ و جدیدتر از آن، حتی اتصال اینترنتی بین دستگاههای سازگار را نیز ممکن میکند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کابل hdmi 20 متری.