انواع لوله و تعاریف آن

برای انتخاب هر یک از پارامترهای ذکر شده از قبیل ضخامت، آلیاژ و سایز بایستی به کاربرد لوله آلومینیومی توجه کرد زیرا هر یک از آنها تاثیر متفاوتی بر رفتار لوله آلومینیومی دارند. در لوله کشی دو نوع فشار وجود دارد ، فشار اسمی و فشار کاری مجاز ،فشار اسمی (Nominal) فشاری است که اجزای لوله کشی بر اساس استاندارهای مربوط به آن فشار و دمای 20 درجه سانتیگراد طراحی می شوند.فشار اسمی بر حسب کیلوگرم بر سانتی متر مربع معمولا به صورت 5/0،1،6/1 ، 5/2 ، 4 ، 6، 10 ، 16 ، 25 ، 40 و غیره طبقه بندی می شود.این فشار در استاندارهای اروپایی با PN نشان داده می شود.

هوا از خطوط افقی و عمودی آب خارج می شود و با خروج از شیرهای داخل آن پاشیده می شود. محفظه هوا یک لوله عمودی است که در حفره دیواره در نقطه نزدیک شیر آب، یا شیر قرار دارد که لوله آبرسانی از دیواره خارج می شود. محفظه های هوا به عنوان بالشتک عمل می کنند تا از برخورد شدید آب با لوله ها ضخامت لوله های بدون درز جلوگیری کنند.

این صدای کر کننده به عنوان چکش آب شناخته می شود. به این خاطر که در اثر جوشکاری روی موجود در لوله ها اکسید می شود و گاز اکسید روی به وجود می آید. یکی دیگر از دلایل ضربه زدن به لوله ها فشار زیاد بیش از حد آب است. رنگ طوسی پر رنگ (تیره) از مواد نو یا تازه ساخته شده و فشار قوی می باشد. برای سیتم های آبرسانی،فاضلاب،گازها در فشار کم در محدوده دمایی بین ۵۰تا۸۰ درجه سانتیگراد استفاده می شوند و در برابر اسیدها،قلیاها و حلال های ضعیف مقاوم هستند. یک بند لوله شل به لوله اجازه می دهد تا با روشن و خاموش شدن آب آزادانه در برابر اعضای قاب قرار بگیرد.

در بعضی از خانه ها ، اتاق هوا در هر مکانی که آب روشن و خاموش است – حتی توالت فرنگی – وجود دارد. ۳٫کمترین شیر آب را پیدا کنید – این قسمت معمولاً در طبقه اول در جایی بیرون یا در زیرزمین است – و آن را روشن کنید تا تمام آب لوله ها کاملا تخلیه شود.