اهمیت آماری چیست و چرا اهمیت دارد؟

اهمیت آماری چیست و چرا در بازاریابی اهمیت دارد؟

شما به عنوان بازاریاب می دانید که داده ها برای هر عملکرد کمپین شما چقدر ارزشمند هستند.

از ارسال ایمیل تا بهینه سازی صفحات فرود ، به مجموعه ای کامل از تجزیه و تحلیل نیاز دارید که به شما در تصمیم گیری استراتژیک کمک کند.

در حالی که روندهای بازاریابی ممکن است بیایند و بروند ، این غیرقابل بحث است که تجزیه و تحلیل داده ها در اینجا باقی بمانند.

با هوشمندتر شدن ابزارهای ما ، می توانیم اطلاعات جدیدی در مورد رفتار کاربران کشف کنیم. این اطلاعات سپس می تواند نحوه بهینه سازی کمپین ها و تنظیم استراتژی های موجود را به گونه ای تنظیم کند که نسبت به آن رفتار کاربر واکنش پذیر یا ایده آل باشد.

همانطور که همه ما به سمت بازاریابان مبتنی بر داده مهاجرت می کنیم ، یکی از مفیدترین معیارهایی که می تواند تقریباً در هر جنبه ای از کمپین بازاریابی شما کمک کند اهمیت آماری است.

هرگز در مورد آن نشنیده اید؟ از نظر تاریخی ، این معیار برای پیش بینی محتمل بودن یک فرضیه خاص استفاده شده است. در حالی که این عبارت ممکن است بلافاصله با شیوه بازاریابی شما مطابقت نداشته باشد ، در واقع فوق العاده مفید است.

اگر از این معیار استفاده نمی کنید ، اکنون زمان شروع است.

در این پست وبلاگ ، اهمیت آماری چیست ، چگونه می تواند به کمپین های شما کمک کند و چگونه محاسبه آن را شروع کنیم.

اهمیت آماری چیست؟

این که آیا شما در آزمایش عملکرد کمپین بازاریابی خود تازه کار هستید یا چند دهه است که معیارها را دنبال می کنید ، باید اهمیت آماری را به لیست تست خود اضافه کنید.

اهمیت آماری به این احتمال اشاره دارد که نتیجه آزمایش به طور تصادفی رخ نداده است ، بلکه تحت تأثیر یک منبع خارجی قرار گرفته است.

اگرچه ممکن است این یک عبارت آماری عاری از علف های هرز به نظر برسد ، اما ارزیابی احتمال اهمیت آماری در جنبه های مختلف کمپین های شما ، مانند وبلاگ شما ، در واقع می تواند نتایجی را ارائه دهد که می تواند نحوه عملکرد ، بهینه سازی و اجرای آینده شما را تغییر دهد. مبارزات انتخاباتی

چرا اهمیت آمار در بازاریابی مهم است؟

برای بازاریابان ، اهمیت آماری فقط یک جنبه از کمپین شما را روشن نمی کند.

به شما این امکان را می دهد که از طریق تعدادی لنز ، اثربخشی خود را مشاهده کنید.

با استفاده از این روش ، می توانید پیش بینی های خود را به مطلق تبدیل کنید ، و به شما این امکان را می دهد که درک و پیش بینی بهتری از نتایج داشته باشید.

این معیار را می توان برای پیش بینی موفقیت تغییرات صفحه فرود ، کارآیی بیان عبارت call to action ، موفقیت در بهینه سازی خط موضوعی و بسیاری متغیرهای دیگر استفاده کرد.

تست A/B

شما به عنوان یک بازاریاب ارزش آزمایش A/B را می دانید و به احتمال زیاد از این تکنیک در کل استراتژی دیجیتال خود استفاده کرده اید. هنگامی که از اهمیت آماری برای این مجموعه داده ها استفاده می کنید ، می توانید تعیین کنید که آیا آزمون A/B موفق یا ناموفق بوده است. در یک دنیای ایده آل ، آزمون های A/B به 90 درصد اهمیت آماری می رسند ، که نشان می دهد تغییرات پیش بینی شده بر محیطی که شما در حال تنظیم آن هستید ، تأثیر مثبت یا منفی خواهد گذاشت.

چرا اهمیت آماری در بازاریابی مهم است - AB AB

اگر در حال آزمایش عملکرد سایت هستید ، بهترین راه برای دستیابی به اهمیت آماری ، آزمایش صفحات با ترافیک بالا یا نرخ تبدیل است ، زمان آزمایش بین دو تا هشت هفته کاهش می یابد.

استفاده از بودجه بازاریابی

در حالی که اهمیت آماری می تواند به شما در تعیین نتایج در کمپین ها کمک کند ، همچنین می تواند به شما کمک کند که بودجه بازاریابی خود را به بهترین نحو هزینه کنید. از طریق تعیین اهمیت آماری نتایج ، می توانید بودجه خود را بهینه کنید ، هزینه هایی را در زمینه هایی که می توانید آنها را ضعیف توصیف کنید ، تغییر دهید و بودجه را از مناطقی که به بودجه اضافی نیاز ندارند ، منحرف کنید.

از طریق این لنز ، می توانید بیشتر پس انداز کرده و هوشمندانه هزینه کنید و به نتایج پیش بینی شده خود اطمینان داشته باشید.

فرضیه های بهبود یافته

اگر هر دو (یا بیشتر) متغیر را در برابر یکدیگر آزمایش می کنید ، ناگزیر یک فرضیه دارید. وقتی از اهمیت آماری برای آزمایش متغیرهای خود استفاده می کنید ، می توانید این فرضیه را از طریق تجزیه و تحلیل داده های عمیق اثبات یا رد کنید. از طریق اهمیت آماری ، می توانید از داده های قابل اجرا برای اثبات (یا رد) فرضیه اصلی خود استفاده کنید.

نحوه محاسبه اهمیت آماری

اکنون که ما بسته بندی شده ایم که اهمیت آماری برای تلاش های بازاریابی شما چه معنایی دارد ، وقت آن است که در مورد محاسبه صحبت کنیم.

در حالی که ما این ابزار مفید را ارائه می دهیم ، شما همچنین باید نحوه محاسبه اهمیت آماری را درک کنید.

1. ایجاد موضوع آزمون

این که آیا می خواهید نرخ تبدیل در صفحات فرود را با بنرهای مختلف ، نرخ کلیک (CTR) در ایمیل ها با خطوط موضوعی متفاوت یا موفقیت دکمه های مختلف فراخوان به عمل مقایسه کنید ، مجموعه مواردی را که می خواهید آزمایش کنید انتخاب کنید.

2. فرضیه خود را بیان کنید

ما قبلاً در مورد اینکه چگونه اهمیت آماری می تواند به تقویت فرضیه های شما کمک کند ، صحبت کردیم: و این درست است. این درست است که شما همیشه باید یک فرضیه در ابتدای آزمون خود برای ارزیابی میزان اطمینان داشته باشید.

3. داده های خود را جمع آوری کنید

صرف نظر از آنچه در حال آزمایش هستید ، باید اندازه نمونه خود را تعیین کنید. اگر در حال آزمایش صفحه فرود هستید ، ممکن است مدت زمان زنده ماندن صفحه شما باشد. اگر در حال آزمایش یک ایمیل هستید ، می توانید یک نمونه تصادفی از مخاطبان خود را برای ارسال تغییرات ایمیل خود به آنها انتخاب کنید.

4. نتایج Chi-Squared را ارزیابی کنید

در حالی که تعدادی آزمون آماری وجود دارد که می توانید برای اندازه گیری اهمیت مورد استفاده قرار دهید ، بیشتر اوقات ، از روش Chi-Squared استفاده می کنید.

پس از جمع آوری داده ها ، آنها را در یک نمودار برای سازماندهی آسان وارد کنید. اگر دو متغیر را با دو نتیجه احتمالی آزمایش می کنید ، می توانید یک نمودار 2 × 2 ایجاد کنید که به شما امکان می دهد نتایج خود را به راحتی مشاهده کنید.

نحوه محاسبه اهمیت آماری - نتایج کای دو را ارزیابی کنید

5. ارزش های مورد انتظار خود را تعیین کنید

برای ارزیابی موفقیت آمیز انتظارات از هر تکرار صفحه فرود ، مجموع سطر را در کل ستون ضرب کرده و آن را بر تعداد اقدامات (بازدیدکنندگان و غیره) تقسیم کنید.

6. فرضیه خود را دوباره مرور کنید

بعد از اینکه همه داده های خود را جمع آوری کردید ، وقت آن است که فرضیه خود را دوباره مرور کنید و ببینید آیا آنچه پیش بینی می کردید واقعیت داشته است. برای اطمینان از اینکه بهترین دید را در مورد تفاوت بین پیش بینی و نتیجه دارید ، با استفاده از معادله: (مورد انتظار – مشاهده شده)^2)/انتظار می رود.

نحوه محاسبه اهمیت آماری - محاسبه مجذور کای

7. جمع خود را بیابید

برای یافتن شماره Chi-Square ما ، نتایج را جمع بندی کنید. در جدول بالا ، مجموع 95/0 است. برای تعیین اینکه آیا نتایج با اهمیت آماری متفاوت است یا خیر ، این را با مربع کای مقایسه کنید.

در مثال فوق ، مقدار Chi-Square باید برابر یا 3.84 باشد تا نتایج از نظر آماری معنی دار باشد.

با توجه به اینکه 0.95 کمتر از 3.84 است ، نتایج جدول فوق از لحاظ آماری معنی دار نیست ، نشان می دهد که هیچ نسبتی بین نسخه های مختلف و اقداماتی که کاربران انجام می دهند وجود ندارد.

این روش به بازاریابان در مورد نتایج اطمینان می دهد و دید بهتری را در بهینه سازی های فردی ارائه می دهد.

چگونه از نتایج نامشخص اجتناب کنیم

اگر آزمایشات اهمیت آماری شما همچنان بی نتیجه است ، گام هایی وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن بینش بهتری از این آزمون ها انجام دهید.

داده های خود را تقسیم بندی کنید

اگر با یک آزمایش بی نتیجه روبرو شده اید ، عملکرد را در بخش ها ، مانند دستگاه ها و منابع ترافیک ارزیابی کنید.

با تقسیم بندی داده ها ، می توانید دید واضح تری از آنچه در واقع در بخشهای خاصی کار می کند ، بدست آورید ، نه اینکه به عنوان یک واحد واحد تجمیع کنید.

فرضیه خود را به حداکثر برساند

آزمایش مداوم تغییرات کوچک می تواند زمان و بودجه را سوزاند. اگر واقعاً به دنبال دیدن نتایج پویا هستید ، تغییرات جسورانه ای را امتحان کنید که می تواند به شدت بر رفتار کاربران تأثیر بگذارد.

با افراط در فرضیه خود ، در واقع می توانید به اهداف مشارکت خود دست پیدا کنید و نتیجه کمپین خود را تغییر دهید.

فرضیه خود را دوباره ارزیابی کنید

اگر نتایج شما پیوسته به عنوان نتیجه قطعی بر نمی گردد ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که بر اساس فرضیه خود به صفحه نقاشی بازگردید.

سوالات زیر را از خود بپرسید تا مشخص شود آیا فرضیه شما نیاز به تنظیم دقیق دارد یا خیر.

  • آیا فرضیه شما با بینش رفتاری پشتیبانی می شود؟
  • آیا کاربران به تغییراتی که ایجاد می کنید اهمیت می دهند؟
  • آیا تغییرات پیشنهادی شما خیلی ظریف هستند؟

سوالات متداول در مورد اهمیت آماری در بازاریابی

اهمیت آماری چیست؟

در حالی که اصطلاح اهمیت آماری ممکن است پیچیده به نظر برسد ، در واقع اینطور نیست. اهمیت آماری به این احتمال اشاره دارد که نتیجه آزمایش به طور تصادفی رخ نداده است ، بلکه تحت تأثیر یک منبع خارجی قرار گرفته است.

چرا بازاریابان باید به اهمیت آماری اهمیت دهند؟

در حالی که این آزمون خاص در مقایسه با سایر معیارهای بازاریابی ممکن است غیر ضروری تلقی شود ، انجام تجزیه و تحلیل اهمیت آماری به بازاریابان اجازه می دهد تا فرضیه های خود را اثبات کنند ، آزمایش A/B هوشمندانه تری انجام دهند ، بودجه بهتری اختصاص دهند و موارد دیگر.

آیا می توانم آزمون اهمیت آماری خود را انجام دهم؟

مطمئناً می توانید. در حالی که می توانید آزمون اهمیت آماری خود را از طریق یک فرآیند هفت مرحله ای که در این وبلاگ شرح داده شده است انجام دهید ، همچنین می توانید از ابزار مفید ما برای محاسبه اهمیت استفاده کنید.

نتیجه خوب برای یک آزمون اهمیت آماری چیست؟

اگر آزمون شما 90 درصد یا بیشتر برگردد ، می توانید مطمئن باشید که نتایج شما از نظر آماری قابل توجه است.

اهمیت آماری در نتیجه گیری بازاریابی

در حالی که مهم است به خاطر داشته باشید که اهمیت معادل اعتبار نیست ، اما با ارزیابی اهمیت آماری ، فرضیه های بازاریابی دیجیتال خود را بسیار واضح تر می کنید.

با شروع به استفاده از این روش برای تعیین اینکه آیا دکمه فراخوان (CTA) شما نیاز به تازه سازی دارد یا خط موضوع ایمیل شما نیاز به تازه سازی دارد ، اعتماد به نفس و راحتی شما در این فرآیند افزایش می یابد.

با گنجاندن این روش در تکنیک بازاریابی دیجیتالی خود ، همچنین می توانید در مورد فرضیه خود در مورد جنبه های خاص کمپین های خود موضع پشتیبان تری از داده ها داشته باشید.

موثرترین استفاده شما از اهمیت آماری در بازاریابی چه بود؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید چگونه نمایندگی من می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.

رزرو تماس