این دستور پخت دنده کوتاه پخته شده، غذای تعطیلات آسانی است که هر سال درست می کنم

یکی از سنت‌های مورد علاقه من در تعطیلات، مهمانی شام سالانه ای است که برای گروه کوچکی از دوستان در هفته منتهی به کریسمس برگزار می‌کنیم. چیزی در آن زمان وجود دارد که جادویی به نظر می‌رسد – این پایان فصل تعطیلات است، درست قبل از اینکه به زمان کامل خانواده برسد، و خود را به جشن‌های بزرگ وامی دارد. هر سال، همه ما A-game خود را می آوریم و آماده ظاهر می شویم تا موهایمان را پایین بیاوریم و یک بطری حباب را باز کنیم. در واقع، دو سال پیش در همین مهمانی بود که یاد گرفتم اولین بطری شامپاین خود را سابر کنم، اما این داستانی است برای زمان دیگری.

از آنجایی که من بیشتر از اینکه تمام شب دور اجاق بایستم علاقه مندم با دوستانم پشت سر بگذارم، به چند دستور غذای آماده به کار تکیه کردم که به اندازه کافی برای تعطیلات خاص به نظر می رسند، اما می توانند کاملاً از قبل تهیه شوند – و به آنها کمک می کنند. پخت و پز دسته ای بزرگ برای جمعیت از بین دستور العمل های مختلفی که در طول سال ها درست کرده ام، این دستور پخت دنده کوتاه پخته شده شیرین و تند است که به یک غذای تقریباً دائمی در منوی من تبدیل شده است.

چرا من این دنده های کوتاه را دوست دارم؟ آه، بگذار راه ها را بشمارم. برای شروع، دنده های کوتاه یک برش گوشت است که احساس می کند ساخته شده است برای خدمت به جمعیت به‌جای حک کردن یک تکه کباب روی میز، آن‌ها از قبل به قسمت‌های جداگانه تقسیم شده‌اند که به راحتی می‌توان آن‌ها را در بشقاب ریخت و آماده خوردن کرد. آنها همچنین بسیار لطیف هستند، با غنای که برای تعطیلات بسیار عالی به نظر می رسد. من دوست دارم این دنده های کوتاه آسان را با چیزی خامه ای در کنارش سرو کنم (به پوره سیب زمینی شیرین، پولنتا یا پوره گل کلم فکر کنید) تا سس مخملی آنها خیس شود و طعم لذیذ دم کرده از شراب قرمز آنها را به همه چیز القا کند.

شاید بهترین چیز در مورد این دستور پخت دنده کوتاه پخته شده شیرین و تند این باشد که می توان آن را تقریباً به طور کامل از قبل درست کرد – در واقع، زمانی که روز قبل درست می شود، بهترین حالت را دارد! طعم ها طی چند ساعت عمیق تر می شوند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آرامی آنها را روی اجاق گاز گرم کنید. در مورد آن، من این دنده‌های کوتاه را در محدوده گازی هوشمند KitchenAid® 48 اینچی به سبک تجاری خود شروع به پایان کردم. همانطور که می دانید، ما آن را به عنوان بخشی از طراحی آشپزخانه خود در سال گذشته نصب کردیم، و یک سال بعد، من هنوز از این فرصت برای خلاقیت در آشپزخانه با دستیار قابل اعتمادم لذت می برم.

این محدوده به وضوح زیبا است – همیشه در اینستا از من می‌پرسید که چه کسی آن را می‌سازد! – اما ممکن است ندانید که این محدوده در 9 رنگ انتخاب‌شده و متناسب با طیف وسیعی از سبک‌ها موجود است. اگرچه من آن را با فولاد ضد زنگ کلاسیک نگه داشتم، اما بخشی از من وجود دارد که در شگفت است که در میلک شیک چه شکلی می شد… شاید برای آشپزخانه بعدی من؟ عملکرد آن در سطح حرفه‌ای واقعاً در طول تعطیلات آشکار می‌شود، زمانی که ممکن است همزمان سیب‌زمینی‌ها را بجوشانم، برگ‌های مریم گلی را سرخ کنم و بگذارم دنده‌های کوتاهم در فری که خوب و آهسته می‌شود تمام شود. محدوده به من امکان می دهد کنترل کاملی بر تمام تنظیمات دمایی مختلف خود داشته باشم، بنابراین نتیجه نهایی چیزی کمتر از کمال نیست.

برای اینکه کارها را برای خودم راحت‌تر کنم، از قصابم کمک می‌گیرم و از او می‌خواهم که دنده‌های کوتاه گوشت گاو «به‌سبک پهلو» را به قطعات دو اینچی برش دهد. به این ترتیب، هیچ قصابی اضافی برای من وجود ندارد که در خانه قبل از فصل و سرخ کردن این بچه ها انجام دهم. به طور کلی من به ازای هر نفر 2 عدد از این قطعات را بر اساس اشتها می دهم یا می گیرم. فکر می‌کنم این روش دنده‌های کوتاه پخته شده آسان را دوست خواهید داشت که نیازی به خرد کردن چند سبزی و ریختن همه آن در قابلمه ندارد. نتیجه نهایی بسیار خوش طعم و لطیف است و قرار است برای سال‌های آینده نگهبانی برای مجالس تعطیلات شما باشد.

به همان اندازه که این دنده های کوتاه مستقیماً از اجاق بیرون می آیند خوشمزه هستند، این چیمیچوری است که آنها را درخشان می کند و آنها را از روی فر می برد. من یک دسته از این سس را همیشه زیپ می کنم و آن را در یخچال نگه می دارم تا برای ریختن روی گوشت، ماهی و حتی ماکارونی آماده باشم. این غذا با استفاده از گشنیز، جعفری، سیر و سرکه ساخته شده است و دارای آن ماده اسیدی است که از سنگینی کل ظرف جلوگیری می کند.

و از آنجایی که ما ابتدا با چشمانمان غذا می خوریم، من دوست دارم این غذا را با چند تزیین که رنگ، طعم زینگ و طراوت می بخشد تمام کنم. درست قبل از سرو، سبزی های تازه بیشتری را روی آن پاره می کنم، سپس روی کاغذ پیاز نازک قرمز و پوست یک لیمو می پاشم.

اگر این دستور پخت دنده کوتاه را درست می‌کنید، حتماً به آن امتیاز دهید و ما را در اینستاگرام @camillestyles تگ کنید تا بتوانیم دنده‌های کوتاه شما را در عمل ببینیم. آشپزی تعطیلات مبارک!