این 20 کرم شب ضد پیری برای دهه 50 شما مورد تایید پوست هستند!

وقتی به اولین خاطره زیبایی ام فکر می کنم، هفت ساله بودم. من به وضوح به یاد می‌آورم که در حین مراقبت از پوست شبانه مادرم، به‌خاطر دزدیدن یکی از کرم‌های مادرم، مخفیانه به داخل دستشویی مادرم رفتم. تماشای مراسم استفاده از لوسیون ها و معجون های او مسحور کننده بود، من آن را دوست داشتم، اما تأثیری غیرقابل توصیف روی من گذاشت: فکر می کردم اگر قبل از خواب هم از کرم های شب استفاده نکنم، چین و چروک خواهم داشت! خوشبختانه، استانداردهای زیبایی در حال تغییر هستند (البته به کندی) و رویکرد ما به زیبایی امروزه کمتر در مورد ضد پیری و بیشتر به سلامت پوست تبدیل شده است. البته الان به این خاطره می‌خندم، اما از اینکه مادرم روی من تأثیر گذاشت تا مراقبت از پوستم را از سنین پایین شروع کنم، سپاسگزارم. زیرا همه ما می دانیم که بهترین کرم های ضد پیری برای دهه 50 زندگی روتین روغن زیتون J-Lo نیست.

بالاخره چه کسی نمی خواهد خوب به نظر برسد و با افزایش سن احساس خوبی داریم؟ هر مرحله از زندگی نیاز به رویکردهای متفاوتی برای سلامت پوست دارد، بنابراین مهم است که نحوه مراقبت از پوست خود را با ورود به دهه جدید تنظیم کنیم. برای یافتن بهترین کرم‌های ضد پیری برای دهه 50 شما، از لیز کندی، زیبایی‌شناس و بنیانگذار Beauty Magnet استفاده کردیم. و دکتر کیان کریمی، MD، FACS. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا پوست ما پیر می شود، چگونه باید روتین مراقبت از پوست خود را بعد از 50 سالگی تغییر دهید و بهترین محصولات برای مراقبت از آن چیست.

چرا پوست ما پیر می شود؟

ما اغلب به تغییرات هورمونی که روی پوست ما تأثیر می گذارد فکر نمی کنیم، اما اخبار فلش می کنند، آنها این کار را می کنند! بنابراین از دکتر کریمی خواستیم تا در مورد ارتباط پیری پوست و یائسگی بیشتر توضیح دهد. او می‌گوید: «در طول یائسگی، تخمدان‌ها تولید استروژن را متوقف می‌کنند، هورمونی که خاصیت ارتجاعی، آبرسانی و ضخامت پوست را بهبود می‌بخشد.» این کمبود استروژن مسئول کاهش سریع کلاژن است – تقریباً 2.1٪ در سال پس از یائسگی – که به این معنی است که پوست حجم خود را از دست می دهد و چین و چروک ممکن است بیشتر قابل توجه شود. علاوه بر این، کلاژن شکسته و الاستین آسیب دیده، که در اثر افزایش سن و عوامل خارجی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی و غیره ایجاد می شود، ظاهر خشکی، ناهمواری و خطوط ریز را افزایش می دهد.

همه ما تأثیر آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید را می دانیم، بنابراین جای تعجب نیست که این نیز یک عامل غالب در روند پیری است. او بر جستجوی یک کرم ضد آفتاب بر پایه مواد معدنی با طیف وسیع با اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم تاکید کرد. پپتیدها یک ماده عالی دیگر مانند فناوری TriHex از Alastin Skincare هستند که به گفته او از نظر بالینی ثابت شده است که به حذف الاستین و کلاژن قدیمی و آسیب دیده کمک می کند و همچنین به تحریک الاستین و کلاژن جدید و سالم کمک می کند. آنتی اکسیدان ها یکی دیگر از مواد عالی برای مراقبت از پوست هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد خورشید، آلودگی و غیره کمک می کند. این مواد شامل نیاسینامید (ویتامین B3)، ویتامین C، فیتوئن، فیتوفلوئن و غیره هستند.

در نهایت، او توصیه می‌کند که رتینوئید (ترتینوئین یا رتینول تجویزی) را فراموش نکنید تا به افزایش گردش سلولی، روشن و صاف کردن پوست کدر و کمک به مشکلات رنگدانه‌ای پوست کمک کند. کندی همچنین استفاده از رتینول در کنار جریان میکرو را به شدت توصیه می کند. او توضیح می دهد: «ریز جریان باید روزانه در کنار رتینول و البته SPF استفاده شود. ریز جریان ها برای تحریک عضلات زیر پوست کار می کنند در حالی که رتینول به چرخش سلولی کمک می کند. پوست هر 30 روز از نظر سلولی تغییر شکل می دهد، بنابراین این امر اساساً سرعت چرخش سلولی را افزایش می دهد.

هم کندی و هم کریمی پیشنهاد کردند از کرم‌های ضد پیری حاوی الکل و معطر و پاک‌کننده‌های خشن که می‌توانند پوست را از بین ببرند، خودداری کنید. دکتر کریمی خاطرنشان می کند: «از آنجایی که پوست ما با افزایش سن سبوم کمتری تولید می کند، خوب است از مواد قابض و خشک کننده مانند فندق جادوگر، مقادیر زیاد الکل های ساده یا هر ماده ای که می تواند باعث التهاب در پوست شود، خودداری کنیم. این مواد می‌توانند عطر مصنوعی، منتول یا اسکراب‌های خشن صورت که حاوی هسته‌های میوه‌ای آسیاب‌شده یا پوسته‌های گردو هستند، باشد.»

بهترین توصیه های کارشناسان ما برای پوست 50 ساله شما:

1. اولویت دادن به آبرسانی پوست: این مهم است که پوست خود را هیدراته نگه دارید تا به چاق شدن و بهبود حالت ارتجاعی کلی پوست کمک کنید. پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد و استحکام سد پوستی شما را بهبود می بخشد.

2. از گردن خود غافل نشوید: پوست گردن شما به اندازه صورت شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد. درم گردن نیز نازک‌تر است و برای جبران منافذ کمتر تولیدکننده چربی که از خشکی و کدر شدن پوست محافظت می‌کند، به هیدراتاسیون بیشتری نیاز دارد.

3. همیشه در طول روز از ضد آفتاب استفاده کرده و دوباره استفاده کنید (کلاه هم ایده بدی نیست): پیروی از دستورالعمل های روی برچسب ضدآفتاب خود همیشه مهم است و برای محافظت از پوست ضروری است. این مرحله در رژیم مراقبت از پوست شما برای حفظ و حفظ پوست سالم و جوان بسیار مهم است.

4. با روال مراقبت از پوست خود سازگار باشید: یک روتین جامع مراقبت از پوست برای افراد 50 ساله بسیار مهم است. ترکیبی از قرار گرفتن مزمن در معرض نور خورشید، عوامل محیطی مختلف، و کاهش مداوم کلاژن و الاستین، همگی دلایلی هستند که زنان بالای 50 سال به یک رژیم ثابت برای کمک به مبارزه با علائم پیری نیاز دارند. من همچنین SPF را به عنوان شماره 1 در لیست زیر در اولویت قرار می دهم. همچنین می‌توانید از کرم ضد آفتاب برای گردن و دست استفاده کنید، زیرا این روش‌ها روش‌های بسیار واضحی برای تشخیص سن افراد هستند.

5. به دنبال درمان های زیبایی باشید که شما را خوشحال می کند: تعداد روزافزونی از درمان ها وجود دارد که می توانند برای بهبود ظاهر شما انجام شوند. ارائه دهنده زیبایی شناسی قابل اعتماد و آگاه را پیدا کنید که بتواند شما را راهنمایی کند و بر اساس نگرانی های شما توصیه های سفارشی ارائه دهد.

در ادامه، کندی و دکتر کریمی 20 بهترین کرم ضد پیری برای دهه 50 را به اشتراک می گذارند:

برای همه انواع پوست

برای پوست خشک

سفت شدن

برای پوست ترکیبی

پوست حساس

برای پوست مستعد آکنه

برند داروفروشی

کرم شب رتینول

کرم شب تمیز

لایه برداری