برترین معیارهای بازاریابی ایمیل و KPI برای سنجش موفقیت

برای اطمینان از اینکه کمپین های بازاریابی ایمیلی شما بهترین هستند ، ارزیابی و تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی ایمیل بسیار مهم است.

اگر شما یک ایمیل بطور طبیعی ارسال کنید و معیارها را مرور نکنید ، آیا واقعاً اتفاق افتاده است؟

البته شد! اما نمی توان فهمید که ایمیل شما چه تاثیری داشته است. آیا تعداد زیادی مشترک آن را باز کردند؟ آیا روی هیچ پیوندی کلیک کردند؟ آیا آنها در نتیجه خریدی انجام داده اند؟

برای پاسخ به این سوالات و کشف اینکه آیا ایمیل های شما به شما در ارتباط با مشتریان و توسعه کسب و کار شما کمک می کند یا خیر ، بدانید که کدام معیارهای بازاریابی ایمیل و شاخص های کلیدی عملکرد (یا KPI) را جستجو کنید و چرا ضروری هستند.

نرخ باز

نرخ باز تعداد افرادی را که پیام های شما را باز کرده اند اندازه گیری می کند. نرخ باز بودن شما می تواند چندین بینش از عملکرد کلی ایمیل شما ارائه دهد ، از جمله اینکه آیا خطوط موضوعی شما م effectiveثر است و بهترین زمان برای مشترکین ایمیل است.

اگر نرخ های باز شده شما آنطور که می خواهید بالا نباشد ، اقدامات ساده ای را می توانید برای بهبود آنها انجام دهید.

به عنوان مثال ، سعی کنید بر فوریت در خطوط موضوعی خود تاکید کنید تا جذاب تر شوند. یا ، جزئیات خاصی را اضافه کنید که به مشترکان بگوید دقیقاً چه چیزی در ایمیل های شما دریافت خواهند کرد. هدف شما برجسته شدن در صندوق ورودی است ، بنابراین باید مشترکان را متقاعد کنید که محتوای شما ارزش درگیر شدن را دارد.

نرخ باز شدن پایین همچنین می تواند به این معنی باشد که شما در زمان ایده آل برای مشترکان خود ایمیل نمی فرستید. سعی کنید ایمیل های خود را در روزها و زمان های مختلف ارسال کنید.

با این بینش ، می توانید تشخیص دهید که چگونه می توانید افراد بیشتری را برای مشاهده ایمیل های شما ترغیب کنید.

چگونه نرخ باز شدن خود را محاسبه کنیم

نرخ باز با محاسبه باز کردن های منحصر به فرد (یعنی تعداد کل مشترکین منحصر به فرد که ایمیل شما را باز می کنند) و تقسیم آن بر تعداد کل ایمیل های ارسال شده محاسبه می شود.

مجموع ایمیل های باز شده I مجموع ایمیل های ارسال شده * 100 = نرخ باز شده

نمونه های محاسبه نرخ باز

اگر شما یک ایمیل ارسال کنید و به 1000 مشترک ارسال شود و 300 نفر از آنها آن را باز کنند ، 30 درصد نرخ باز خواهید داشت.

300 (باز شدن منحصر به فرد) 1000 پوند (ایمیل های ارسال شده) * 100 = 30 ((نرخ باز)

نرخ کلیک (CTR)

نرخ کلیک ایمیل شما به شما می گوید که آیا محتوای ایمیل و فراخوان به اقدام شما برای مشترکان شما مناسب است یا خیر.

اگر متوجه شدید که مشترکین شما ایمیل های شما را باز می کنند اما روی پیوندهای داخل آنها کلیک نمی کنند ، برای رفع این مشکل می توانید چند اقدام انجام دهید.

به عنوان مثال ، انواع مختلف محتوا را امتحان کنید. همانطور که انواع مختلف محتوا را آزمایش می کنید ، توجه کنید که چه چیزی مفید است و چه چیزی موثر نیست. یک تقویم محتوای ایمیل ایجاد کنید و مواردی را که مشترکان شما بیشتر دوست دارند پیگیری کنید.

همچنین ممکن است CTR پایین شما به دلیل فراخوان شما برای اقدام (CTA) باشد. آزمایش کپی های مختلف CTA را شروع کنید تا ببینید آیا یکی بهتر از دیگری کار می کند یا خیر.

تقسیم بندی مشترکین و ارسال ایمیل های هدفمند می تواند برای بهبود نرخ کلیک در ایمیل های شما معجزه کند.

بینش به دست آمده از معیارهای نرخ کلیک شما می تواند به شما در بهینه سازی محتوای ایمیل های شما کمک کند.

نحوه محاسبه نرخ کلیک خود

مشابه نرخ های باز ، نرخ کلیک بر اساس کلیک های منحصر به فرد محاسبه می شود. برای درک دقیق تر تعداد مشترکانی که با ایمیل های شما درگیر هستند ، باید کل کلیک های منحصر به فرد (یعنی تعداد مشترکانی که روی پیوند ایمیل شما کلیک کرده اند) را نگاه کنید و آن را بر تعداد کل تقسیم کنید. از گیرندگان

کل کلیک های منحصر به فرد ÷ کل ایمیل های ارسالی * 100 = نرخ کلیک کنید

مثال نرخ کلیک

اگر به 1000 مشترک ایمیل ارسال کنید و 80 نفر از آنها روی پیوند موجود در آن کلیک کنند ، 8٪ نرخ کلیک خواهید داشت.

80 (کلیک های منحصر به فرد) 1000 پوند (ایمیل های ارسال شده) * 100 = 8 ((نرخ کلیک)

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل شما درصد مشترکانی است که از کمپین ایمیل شما یک هدف را تکمیل کرده اند. این یک kpi بازاریابی ایمیل بسیار مهم است زیرا نشان می دهد که کمپین شما چقدر موثر است.

نرخ تبدیل شما می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی باشد:

  • تقسیم بندی ایمیل – آیا پیشنهاد مناسب را به مشترکین مناسب ارسال می کنید؟
  • دعوت به عمل (CTA)-آیا CTA در ایمیل شما مستقیم است؟ آیا از شرایط عمل استفاده می کنید؟
  • صفحه فرود – آیا صفحه فرود شما بهینه شده است تا بازدیدکننده اقدام مورد نظر را انجام دهد؟

نحوه محاسبه نرخ تبدیل ایمیل خود

نرخ تبدیل ایمیل با در نظر گرفتن تعداد تبدیل (مشترکانی که هدف مورد نظر را انجام داده اند) و تقسیم این تعداد بر تعداد کل ایمیل های ارسال شده محاسبه می شود.

CONVERSIONS (EMAIL GOAL) ÷ مجموع ایمیل های ارسالی * 100 = نرخ تبدیل

مثال نرخ تبدیل

اگر ایمیلی ارسال کنید که به 1000 مشترک تحویل داده شود و 5 نفر از آنها هدف شما (تبدیل) را تکمیل کنند ، نرخ تبدیل شما 5 have خواهد بود.

5 (تبدیل) 1000 پوند (ایمیل های ارسال شده) * 100 = 5 ((نرخ تبدیل)

نرخ پرش

نرخ پرش به خوبی نشان دهنده سلامت لیست ایمیل شما است.

نرخ پرش به دو دسته تقسیم می شود: پرش های سخت و بازگشت های نرم.

برگشت سریع به این معنی است که حساب ایمیل گیرنده بسته یا نامعتبر است. اکثر ارائه دهندگان بازاریابی ایمیلی به طور خودکار اشتراک افرادی را که به سختی باز می گردند لغو می کنند.

برگشت نرم به این معنی است که حساب ایمیل گیرنده موقتاً در دسترس نیست. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که سرور در دسترس نباشد یا صندوق ورودی گیرنده پر باشد. اکثر ارائه دهندگان بازاریابی ایمیلی به ارسال مجدد چندین بار به قبل از لغو خودکار آنها از لیست ایمیل شما ادامه می دهند.

در حالت ایده آل ، می خواهید نرخ پرش کمتر از پنج درصد را هدف قرار دهید. برای انجام این کار ، توصیه من این است که یک لیست ایمیل تمیز ، فعال و فعال داشته باشید.

چگونه نرخ پرش خود را محاسبه کنیم

نرخ بازگشت با در نظر گرفتن تعداد کل برگشت ها و تقسیم آن بر تعداد کل ایمیل های ارسال شده محاسبه می شود. این امر با سایر معیارهای بازاریابی ایمیل متفاوت است زیرا نرخ بازگشت از کل ایمیل های ارسال شده محاسبه می شود.

ایمیل های ذخیره شده ÷ مجموع ایمیل ارسال شده * 100 = نرخ ارسال

مثال نرخ پرش

اگر 1000 ایمیل ارسال کنید و 50 ایمیل برگشت داده شود (تحویل داده نشد) ، نرخ بازگشت شما 5 خواهد بود.

50 (ایمیل های برگشتی) 1000 پوند (ایمیل ارسال شده) * 100 = 5 ((نرخ بازگشت)

نرخ تحویل

نرخ ارسال ایمیل شما برعکس نرخ پرش شما است. اگر یک ایمیل بازنگردد ، ارسال شده تلقی می شود. با این حال ، فقط به این دلیل که یک ایمیل “تحویل داده می شود” ، به این معنی نیست که به صندوق ورودی گیرنده شما رسیده است.

اگر متوجه شدید که نرخ باز شدن ایمیل شما به طور غیرمعمول پایین است و شکایات مربوط به هرزنامه ها زیاد است ، ممکن است مشکلی در مورد قابلیت تحویل وجود داشته باشد ، که بر اینکه آیا ایمیل های شما در صندوق ورودی مشترکان شما قرار می گیرد یا نه تأثیر می گذارد.

عوامل متعددی بر تحویل پذیری ایمیل های شما تأثیر می گذارد ، اما بهترین راه برای حفظ میزان تحویل ایمیل خوب ، رعایت قانون CAN-SPAM و بهترین شیوه های بازاریابی ایمیلی است.

طبق قانون CAN-SPAM ، قانونی در ایالات متحده که ایمیل های تجاری را تنظیم می کند ، فرستندگان باید:

  • شامل راهی برای لغو اشتراک مشترکین شوید
  • حاوی آدرس پستی معتبر فرستنده
  • در مورد اینکه چه کسی ایمیل را ارسال می کند واضح باشید
  • پیام را به عنوان تبلیغات برچسب گذاری کنید
  • از خطوط موضوعی گمراه کننده خودداری کنید

نحوه محاسبه نرخ تحویل

نرخ ارسال با تقسیم تعداد ایمیل های ارسالی بر تعداد ایمیل های ارسال شده محاسبه می شود.

نرخ تحویل شما برعکس نرخ پرش شما است. به این معنی که اگر یک ایمیل بازنگشت ، پس ارسال شده تلقی می شد.

ایمیل های ارسال شده OT کل ایمیل ارسال شده * 100 = نرخ تحویل

مثال نرخ تحویل

اگر 1000 ایمیل ارسال می کنید و 950 ایمیل ارسال می شود (باز نمی گردد) ، نرخ تحویل شما 95 خواهد بود.

950 (ایمیل های تحویل داده شده) 1000 پوند (ایمیل ارسال شده) * 100 = 95٪ (نرخ تحویل)

لغو اشتراک

از دست دادن مشترکین برای هر بازاریاب ایمیل دشوار است. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری در لیست خود داشته باشید ، اما همچنین می خواهید برای افرادی ارسال کنید که واقعاً می خواهند از شما بشنوند.

مطمئن باشید لغو اشتراک یک قسمت عادی و رایج در حفظ یک لیست ایمیل سالم است.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شخصی اشتراک ایمیل های شما را لغو کند. شاید محتوای ایمیل شما دیگر نیازهای آنها را برآورده نکند. یا شاید شما بیش از حد مکرر ارسال می کنید.

اگر افراد بیشتری نسبت به عضویت در لیست شما لغو اشتراک می کنند ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که استراتژی محتوای ایمیل خود و نرخ باز و کلیک خود را دوباره ارزیابی کنید. اگر آنها کم هستند ، شاید لازم باشد ببینید چگونه می توانید محتوای مرتبط تر و قانع کننده تری ارسال کنید

نحوه محاسبه نرخ لغو اشتراک خود

نرخ لغو اشتراک با تقسیم تعداد کل افرادی که اشتراک خود را لغو نکرده اند بر تعداد کل ایمیل های ارسال شده محاسبه می شود.

ایمیل های بدون عضویت ÷ کل ایمیل های ارسالی * 100 = نرخ عدم اشتراک

مثال نرخ را لغو اشتراک کنید

اگر 1000 ایمیل ارسال کنید و 10 نفر لغو اشتراک شوند ، نرخ لغو اشتراک شما 1 خواهد بود.

10 (لغو اشتراک) 1000 پوند (ایمیل های ارسال شده) * 100 = 1٪ (نرخ لغو اشتراک)

میزان شکایت (شکایات هرزنامه)

نرخ بالای شکایت به طور مداوم می تواند عواقب جدی بر تحویل شما داشته باشد و به طور بالقوه شما را با ارائه دهنده بازاریابی ایمیلی خود به دردسر بیندازد. پایبندی به بهترین شیوه های بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند نرخ شکایت پایینی داشته باشید.

نحوه محاسبه نرخ شکایت

میزان شکایت شما با در نظر گرفتن تعداد کل شکایات و تقسیم آن بر تعداد کل ایمیل های ارسال شده محاسبه می شود. هدف شما باید این باشد که میزان شکایت شما بیشتر از 0.1 درصد نباشد.

شکایات ÷ کل ایمیل های ارسالی * 100 = نرخ شکایت

نمونه نرخ شکایت

اگر 1000 ایمیل ارسال کنید و 1 نفر شکایت کند ، میزان شکایت شما 0.1 درصد خواهد بود.

1 (شکایات) 1000 پوند (ایمیل های ارسال شده) * 100 = 1 ((میزان شکایت)

بازدهی بازاریابی از طریق ایمیل (ROI)

بازگشت سرمایه برای محاسبه اثربخشی کمپین بازاریابی ایمیلی استفاده می شود. در پایان روز ، اگر سایر معیارهای بازاریابی ایمیلی شما قوی باشد ، اما اگر سود نمی آورید ، باید هزینه ها یا مدل قیمت گذاری خود را بررسی کنید.

آیا هزینه های شما به دلیل پرداخت هزینه بازاریابی ایمیل و ابزارهای ایجاد صفحه فرود با ارائه دهندگان مختلف زیاد است؟ اگر چنین است ، به دنبال تثبیت این امر با یک ارائه دهنده واحد باشید.

چگونه ROI بازاریابی ایمیل خود را محاسبه کنید

بازده سرمایه گذاری بازاریابی از طریق ایمیل (ROI) با در نظر گرفتن درآمد حاصل از یک کمپین ایمیل ، کسر این مبلغ بر مقدار هزینه ، و در نهایت تقسیم این عدد بر مقدار هزینه شده برای به دست آوردن ROI به عنوان درصد محاسبه می شود.

(درآمد – هزینه) END هزینه = ROI

مثال ROI

اگر هزینه کلی شما برای یک کمپین ایمیل 100 دلار و شما 4000 دلار درآمد داشته باشید ، ROI 39 دلار خواهد بود. بنابراین به ازای هر 1 دلار خرج شده 39 دلار درآمد خواهید داشت.

4000 دلار (درآمد) – 100 دلار (هزینه) ÷ 100 دلار (هزینه) = 39 دلار (بازگشت سرمایه)

درآمد هر ایمیل

پیگیری بازگشت سرمایه از طریق ایمیل های شما یک راه ساده و مفید برای ردیابی موفقیت استراتژی بازاریابی ایمیلی شما است.

با تشخیص اینکه کدام ایمیل ها بیشترین درآمد را دارند ، می توانید استراتژی کلی خود را برای ارسال بیشتر ایمیل های مشابه و بهینه سازی موفقیت تغییر دهید.

نحوه محاسبه درآمد خود در هر ایمیل

درآمد هر ایمیل با تقسیم درآمد حاصل از یک کمپین ایمیل خاص و تقسیم آن بر تعداد ایمیل هایی که با موفقیت ارسال شده اند ، محاسبه می شود.

درآمد ÷ EMAILS DELIVERED = درآمد به ازای هر ایمیل

مثال درآمد هر ایمیل

اگر درآمد یک کمپین ایمیل 800 دلار بود و 1000 ایمیل با موفقیت ارسال شد ، درآمد هر ایمیل 0.80 دلار خواهد بود.

800 دلار (درآمد) 1000 پوند (ایمیل های ارسال شده) = 0.80 دلار (درآمد به ازای هر ایمیل)

چگونه موفقیت بازاریابی ایمیلی را اندازه گیری می کنید

شما می توانید موفقیت بازاریابی ایمیلی خود را با تعیین KPI مناسب برای تمرکز بر روی آن اندازه گیری کنید. معیارهای رایانامه شما داستانی در مورد مشارکت مشتری شما به شما می گوید. از این اطلاعات برای کشف فرصت هایی برای بهبود ، ارائه ارزش بیشتر و افزایش اثربخشی ایمیل های خود استفاده کنید.

بر روی کدام kpis بازاریابی ایمیل باید تمرکز کنم؟

شما باید بر روی هر kpi بازاریابی ایمیل تمرکز کنید. همه آنها نقش اساسی در عملکرد ایمیل شما دارند. نمودار یک قیف معیارهای بازاریابی ایمیل است ، نشان می دهد که چگونه هر معیار عملکرد کلیدی می تواند بر عملکرد کلی شما تأثیر بگذارد.

قیف نشان می دهد که چگونه معیارهای بازاریابی ایمیلی تحت تأثیر یکدیگر قرار می گیرند

به عنوان مثال ، اگر نرخ تحویل یا نرخ باز شدن شما پایین باشد ، این امر ناگزیر بر تعداد مشترکانی که بر روی ایمیل شما کلیک کرده و در نهایت تبدیل می شوند ، تأثیر می گذارد.

تفسیر داده های تجزیه و تحلیل ایمیل شما ممکن است دلهره آور به نظر برسد ، اما از وارد شدن به آن نترسید. اکنون اطلاعات مورد نیاز برای تمرکز تلاش های خود را در اختیار دارید

مانند هر استراتژی تجاری دیگر ، تجزیه و تحلیل کلید تعیین موفقیت است.

مشارکت: مونیکا مونتسا و براندون اولسون