بهترین مراقبت از پوست آبی روشن ، به گفته متخصص پوست

یک دهه پیش ، ایده تاثیرات نور آبی بر پوست ما دقیقاً موضوعی برای گفتگو نبود ، به ویژه یک روند زیبایی شلوغ. اما تعجبی ندارد که میزان استفاده از دستگاه و مدت زمان استفاده از صفحه نمایش ما به شدت افزایش یافته است – کاربران برتر تلفن های هوشمند در حال حاضر 4 ساعت و 30 دقیقه در روز در دستگاه های خود صرف می کنند – که ما را به سوال بعدی ما می رساند: آیا نور آبی برای سلامت پوست شما مضر است؟ البته صنعت زیبایی با مراقبت از پوست با نور آبی به تماس پاسخ داد. ما در مورد سرم ، تونر ، مه و کرم های ضد آفتاب صحبت می کنیم که همه آنها برای محافظت از پوست شما در برابر اثرات نور آبی طراحی شده اند. اما آیا آنها ضروری هستند و مهمتر از همه ، آیا کار می کنند؟

مدتی است که عصرهای ما با نور مصنوعی روشن می شود و اکثر ما تا به حال می دانیم که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آبی می تواند بر بینایی و خواب ما تأثیر منفی بگذارد (از عینک های مسدود کننده نور آبی خارج شوید!). اما برخی تحقیقات حتی نشان داده اند که نور آبی می تواند ریتم شبانه روزی ما را مختل کند که می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به افسردگی ، سرطان ، دیابت ، بیماری های قلبی و چاقی شود. با در نظر گرفتن این موضوع ، جای تعجب نیست که در مورد سلامت پوست ما نیز س haveالاتی مطرح شود.

بنابراین با جلوه دادن نور آبی محصولات زیبایی در همه جا ، ما باید بدانیم که نور آبی چگونه بر پوست تأثیر می گذارد و محصولاتی هستند که همه آنها ترک خورده اند. اگر شما هم از همین موضوع س wondال می کنید ، ما پاسخ هایی را از متخصص پوست ، دکتر Geddes-Bruce ، دریافت کرده ایم. او به همه س burningالات سوزاننده ما در مورد مراقبت از پوست با نور آبی پاسخ داد و با پاسخ های خود ما را شگفت زده کرد!

اول از همه ، نور آبی دقیقاً چیست؟

بخش قابل مشاهده طیف الکترومغناطیسی از نور تمام رنگهای رنگین کمان (برخلاف مواردی مانند مایکروویو ، که ما نمی توانیم ببینیم) تشکیل شده است. از بین نورهای مرئی ، نور آبی یکی از بالاترین انرژی را دارد. منابع نور آبی شامل نورپردازی داخلی (هم فلورسنت و هم LED) ، صفحه نمایش های دیجیتالی مانند iPad یا تلفن هوشمند شما و حتی خورشید است ، بنابراین فرار از قرار گرفتن در معرض نور ممکن نیست. و در حال حاضر این یک موضوع داغ است – دانشمندان سعی می کنند بفهمند که چگونه نور آبی بر چشم ما تأثیر می گذارد ، بر روحیه ، خواب و حتی پوست ما تأثیر می گذارد!

چراغ های مضر دیگر چیست و چگونه با یکدیگر ارتباط دارند؟

البته همه انواع نور به طور بالقوه برای پوست ما مضر نیستند. نگرانی بالاتری در مورد احتمال آسیب رساندن به چشم و پوست به ویژه هنگامی که شما در امتداد طیف به سمت نورهایی با طول موج کوتاهتر و انرژی بیشتر پیشرفت می کنید ، وجود دارد. دکتر Geddes-Bruce می گوید: “بدنام ترین شکل آسیب رسان نور ، اشعه ماوراء بنفش است که در طیف نامرئی از رنگ آبی (و بنفش) گذشته است.” “نور ماوراء بنفش عامل اصلی پیری پوست (به نظر می رسد چین و چروک و لکه های قهوه ای) و سرطان پوست است. در حالی که به سمت دیگر طیف حرکت می کنیم ، عکس عکس آن را می بینیم – چراغ های قرمز ، نارنجی و زرد برای مزایای آنها در ترمیم زخم و تحریک کلاژن مورد مطالعه قرار می گیرند. “

آیا نور آبی بر سلامت پوست ما تأثیر منفی می گذارد؟

این یک پاسخ بله یا خیر ساده نیست. دکتر گدس بروس توضیح می دهد که رابطه ما با نور آبی (از نظر پوست) کمی پیچیده است و نیاز به مطالعه بیشتر دارد. برخی از آسیب های احتمالی ناشی از نور آبی وجود دارد. ممکن است عامل ایجاد برخی از رنگدانه ها در پوست مانند ملاسما باشد و در برخی از انواع پوست ممکن است منجر به لکه های قهوه ای بیشتر و به طور کلی افزایش سن شود. از سوی دیگر ، برخی شواهد نشان داده اند که نور آبی همچنین ممکن است به از بین بردن باکتری های روی پوست که باعث آکنه می شوند ، کمک کند. بنابراین اگر تنظیم نور آبی روی ماسک چراغ LED خود را مشاهده کرده اید ، به همین دلیل است! فقط شاید از استفاده از آن تنظیم رنگ قبل از خواب خودداری کنید.

آیا همه انواع نور آبی برای پوست ما مضر است؟

دکتر گدس بروس به من اطمینان می دهد که منابع بزرگتر نور آبی (مانند خورشید) به مراتب بیشتر از آنچه که هنگام بررسی پیامک در معرض آن قرار می گیرید ، آسیب رسان هستند ، اما هرچه زمان بیشتری را صرف تماشای صفحه نمایش خود کنیم ، به نیاز بیشتری نیاز داریم. در نظر بگیرید که آیا قرار گرفتن در معرض اضافی از نظر بالینی قابل توجه است.

اگر زمان زیادی را جلوی صفحه نمایش می گذرانید ، آیا محافظت از نور آبی در برنامه عادی شما اهمیت بیشتری دارد؟

احتمالاً ، اما نیازی به وحشت و صرف صدها دلار برای محصولات مسدود کننده نور آبی نیست. استفاده از فیلترها و محافظت مطمئناً ضرری ندارد. ممکن است مزایایی را در پوست ، چشم ها ، خلق و خو و ریتم شبانه روزی/الگوی خواب مشاهده کنید.

آیا نکاتی در مورد کاهش نور آبی به روش های دیگر وجود دارد؟

دکتر گدس بروس تقریباً در تمام طول روز فیلتر نور آبی شیفت شب را در iPhone خود دارد. او می افزاید: “همه چیز کمی گرمتر به نظر می رسد (بنابراین با روشن کردن رژ لب از خرید آنلاین خودداری کنید – من آن اشتباه را مرتکب شده ام) ، اما راهی آسان برای محدود کردن منبع تماس مکرر ، به ویژه در عصرها است.” می گوید. صفحه کامپیوتر خود را نیز فراموش نکنید ، تنظیم گرمای صفحه بسیار ساده است. به کاهش زمان بیداری خود در عصرها توجه کنید که می تواند بیشترین میزان تولید ملاتونین را تحت تأثیر قرار دهد (و تولید ملاتونین بر پوست شما تأثیر می گذارد).

نکته مهم دیگر دکتر گدس بروس برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض نور آبی روی پوست ، استفاده از کرم های ضد آفتاب است که به طور خاص آن قسمت از طیف قابل مشاهده را مسدود می کند ، مانند آنهایی که حاوی اکسیدهای آهن هستند.

محصولات آسیب نور آبی چگونه کار می کنند؟

برخی حاوی ذراتی هستند که نور آبی را مسدود می کنند (مانند اکسید آهن دکتر گدس بروس که قبلاً ذکر شد) و برخی دیگر حاوی موادی هستند که با آسیب نور آبی مبارزه می کنند. او می گوید که به دنبال ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان ها ، و همچنین پلی فنول ها/فلاونوئیدها باشید ، و حتی نوعی جلبک دریایی نیز برای روند بازسازی پوست مفید است.

بهترین محصولات برای جلوگیری از نور آبی:

دکتر گدس بروس از آنجایی که شما بیشتر از تلفن همراه خود را در معرض نور آبی قرار می دهید ، در مقایسه با کل روز در معرض نور آفتاب قرار می گیرید ، می گوید بهترین خط دفاعی شما هنوز یک کرم ضد آفتاب است که نور مرئی را مسدود می کند. یکی را انتخاب کنید که یک مسدود کننده فیزیکی است و مهمتر از همه ، دارای رنگ محافظتی مناسب است.

موارد مورد علاقه او را بخوانید:

ضد آفتاب های فیزیکی

مرطوب کننده رنگی EltaMD UV Elements با طیف گسترده SPF 44

با استفاده از اسید هیالورونیک برای حفظ رطوبت و به حداقل رساندن ظاهر خطوط ریز ، این ماده مورد علاقه درم است. اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم محافظ ملایم و عاری از مواد شیمیایی در برابر آفتاب هستند ، در حالی که حفاظت آنتی اکسیدانی با رادیکال های آزاد پیری پوست مبارزه می کند.

ISDIN Eryfotona ضد سن ضد آفتاب معدنی SPF 50 اکسید روی

این فرمول ابتکاری از کرم ضد آفتاب 100٪ معدنی SPF 50 ، ترکیبی ابتکاری از پپتیدها ، آنتی اکسیدان ها و آنزیم های فوتولیاز برای ترمیم آسیب های موجود در برابر آفتاب و کاهش خطوط و چین و چروک ها استفاده می کند.

Sunbetter Tone Smart SPF 68 ضد آفتاب فشرده

کرم ضدآفتاب هوشمند SunBetter Tone با فرمول جمع و جور منحصر به فرد ، از طیف گسترده ای از SPF 68 محافظت می کند و از طریق فرمول معدنی و سازگار با تن که ظاهراً با اکثر رنگ های پوست ترکیب می شود ، محافظت می کند. سبک ، نرم و ابریشمی و ماندگاری طولانی ، قبل از نیاز به استفاده مجدد ، تا 80 دقیقه قدرت خود را حفظ می کند.

مراقبت های اضافی بلوک-لایت بلوک

ColoreScience Total Eye 3-in-1 Renewal Therapy SPF 35

درمان 3 در 1 که به عنوان کرم دور کننده چشم ، کرم ضد آفتاب روزانه و هایلایتر/کانسیلر عمل می کند حاوی ترکیباتی است که مانع از نور آبی می شود و از ناحیه ظریف زیر چشم محافظت می کند.

SkinMedica LUMIVIVE® System AM Damage Defense Serum and PM Night Revitalize Repair Complex

ترکیبی قوی از آنتی اکسیدان های روز و شب که مخصوص پوست های جوان طراحی شده است و برای جلوگیری و رفع آسیب ناشی از نور آبی پر انرژی ، آلودگی ، ازن و خورشید طراحی شده است.

رنگدانه های مایع چند منظوره Dermablend Flawless Creator

این محصول بسیار متنوع است. فقط کافی است یک یا دو قطره به کرم ضد آفتاب مورد علاقه خود اضافه کنید تا پوشش/نقایص استتار را بیشتر کرده و از نور آبی محافظت کنید. کمی راه طولانی را طی می کند!

خط بقا Niod

شامل یک لیست کامل از مواد قابل توجه مانند لوتئین و پیکنوژنول است که در برابر عوامل استرس زای محیطی مانند نور آبی و موارد دیگر محافظت می کند.