به گفته یک متخصص زیبایی چگونه پوست را کمتر چرب کنیم؟

در جستجوی درخشش سالم، با تمایز بین رنگ پوست شبنم دار و درخشش چرب آشنا شده ایم. به هر حال، وقتی هیلی بیبر گفت که می‌خواهد صورتش شبیه یک دونات لعاب‌دار باشد، برای رسیدن به آن سطح شیرین به یک منطقه T روغنی تکیه نمی‌کند. با این حال، مشکلی که در تلاش برای رام کردن پوست چرب وجود دارد، این است که همه چیز می تواند به سرعت از کنترل شما خارج شود. خیلی سخت پاک کنید و ممکن است پوستتان با چربی بیش از حد جبران شود، اما سنگینی بیش از حد مرطوب کننده می تواند منافذ شما را مسدود کند – این مانند یک آزمایش علمی نه چندان جالب روی صورت شماست. بنابراین، ما با یک متخصص تماس گرفتیم تا ما را در مورد چگونگی کاهش چربی پوست راهنمایی کند.

ابتدا، درک اینکه دقیقاً چه چیزی باعث چربی پوست می شود مفید است. به دلیل ترکیبی از ژنتیک، افزایش سن (با افزایش سن، پوست چربی کمتری تولید می کند) یا یک روال نامتعادل مراقبت از پوست، غدد چربی ما – که به طور مداوم مقداری روغن طبیعی (یا سبوم) برای هیدراته نگه داشتن پوست تولید می کنند – می توانند در این کار زیاده روی کنند. . در زمینه رژیم غذایی، غذاهایی که دارای شاخص گلیسمی بالا هستند (مانند نان سفید، قندهای تصفیه شده، غذاهای سرخ شده، غلات و میوه های خشک) می توانند باعث التهاب شوند که باعث تولید سبوم می شود. این روغن اضافی می تواند با سلول های مرده پوست مخلوط شود و در منافذ ما به دام بیفتد، که منجر به ایجاد جوش و درخشندگی دائمی می شود.

ناتالی برت، متخصص زیبایی در House of Preservation در دالاس، در واقع با پوست غدد چربی بیش از حد فعال سر و کار دارد، و اگرچه ممکن است دردناک باشد، پوست چرب‌تر بدون فواید نیست. او می‌گوید: «داشتن پوست چرب یک هدیه است، زیرا ما تمایل داریم علائم خطوط و چین و چروک‌ها را بسیار کندتر از سایر انواع پوست نشان دهیم.

استفاده از روتین مناسب مراقبت از پوست اغلب کلید کنترل پوست چرب و استفاده از قدرت درخشندگی ناشی از سبوم است. ما از برت خواستیم که موادی را که باید به دنبال آن باشید (و از آن اجتناب کنید)، قانون کلی خود برای لایه برداری، و محصولاتی که روی آنها قسم می خورد – البته از جمله کاغذهای لکه دار – به اشتراک بگذارد تا مطمئن شود که تنها درخشش صورتش یک هایلایتر استراتژیک است.

بهترین مواد برای متعادل کردن پوست های چرب

در دنیای اشباع مراقبت از پوست، مسلح شدن به لیستی از مواد تشکیل دهنده اثبات شده راهی راحت برای پیمایش کلمات کلیدی و بسته بندی زیبا است. اگر نگرانی شما پوست چرب است، برت پیشنهاد می‌کند تا جایی که می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید.

  • اسیدهای سالیسیلیک و گلیکولیک. هر دوی این اسیدهای سخت کوش به سرعت بخشیدن به چرخش سلولی و جلوگیری از شکستگی کمک می کنند.
  • نیاسینامید. این ماده که نوعی ویتامین B-3 است، به تنظیم تولید روغن کمک می کند و به طور طبیعی اندازه منافذ را در طول زمان کاهش می دهد. برت توصیه می کند محصولات نیاسینامیدی را انتخاب کنید که آب کمتری دارند و مواد فعال بیشتری دارند.
  • اسید هیالورونیک. این قهرمان چاق کننده و خاصیت جذب رطوبت آن، آب را به داخل پوست می کشد تا بدون استفاده از روغن های مسدود کننده منافذ پوست را هیدراته نگه دارد.
  • رتینول. راستش، رتینول چه کاری را نمی تواند انجام دهد؟ در مورد پوست های چرب، این ماده یک تغییر دهنده بازی برای مهار تولید سبوم و جلوگیری از خطوط ریز یا مسدود شدن منافذ است. اگر تازه به سراغ رتینول می روید، مطمئن شوید که این محصول قوی را به آرامی به برنامه روزانه خود اضافه کنید و به مرور زمان استفاده را افزایش دهید.

هنگام خرید کرم ضد آفتاب، به دنبال کلمات کلیدی مانند «شیر»، «مات» و «بدون روغن» باشید، اما هرگز از SPF غافل نشوید. اشعه ماوراء بنفش یکی از عوامل اصلی کم آبی پوست است که منجر به تولید بیش از حد چربی می شود.

از چه موادی باید اجتناب کرد؟

در حالی که عباراتی مانند «بدون روغن» و «غیر کومدون زا» برای مبارزه با درخشش دوستان شما هستند، بهتر است از محصولات مبتنی بر الکل، عطرها و اسکراب‌های خشن اجتناب کنید. برت همچنین توصیه می کند مراقب روغن های طبیعی با محتوای اسید اولئیک بالا (مانند روغن نارگیل، معدنی یا آفتابگردان) باشید. او توضیح می دهد: «آنها در بالای سطح پوست می نشینند و منافذ مسدود شده ایجاد می کنند.

لایه برداری با پوست های چرب

هرکسی که با پوست چرب سر و کار داشته باشد احتمالاً با این معمای قدیمی نیز مواجه شده است: در مورد لایه برداری چقدر زیاد است؟

برت می‌گوید: «من معمولاً به مشتریانم توصیه می‌کنم که سه تا چهار روز در هفته لایه‌برداری کنند و آن را کمی پخش کنند. «اگر از رتینول استفاده می‌کنید، من دوست دارم روزها را با لایه‌بردارهای شیمیایی مانند اسیدهای گلیکولیک یا سالیسیلیک جایگزین کنم. لایه برداری بیش از حد می تواند سد پوستی شما را به خطر بیاندازد و باعث تحریک، التهاب و کم آبی بدن شما شود، بنابراین بهتر است استفاده را به آرامی و به تدریج افزایش دهید. با گذشت زمان و استفاده مداوم، پیشنهاد می‌کنم اگر پوست می‌تواند آن را تحمل کند، استفاده از رتینول را برای لایه‌بردارهای اولیه خود افزایش دهید.

بهترین محصولات برای روتین مراقبت از پوست چرب

مجموعه ای مطمئن از مواد پاک کننده مضاعف، لایه برداری ملایم و ترکیبات آبرسان می تواند به جلوگیری از سبوم اضافی کمک کند. برت ما را در محصولاتی که برای داشتن پوستی درخشان و بدون درخشش ناخواسته به آنها سوگند یاد می کند، راهنمایی می کند.

دیاندرا ماریزت از محیط‌بانان بین‌المللی اثر رایلی رید

بازنگری در مورد انگ پوست چرب

ما شرطی شده‌ایم که پوست‌های چرب را خوب، چرب و زبر بدانیم. اما همانطور که برت در بالا ذکر کرد، تولید کمی سبوم اضافی باید به عنوان یک نعمت تلقی شود، نه دلیلی برای احساس خجالت. مطمئناً، روغن اضافی ممکن است باعث ایجاد چند جوش بیشتر شود، اما سبوم به ایجاد یک پوشش محافظ روی پوست ما کمک می کند. همچنین پوست های چرب ضخیم تر و مقاوم تر در برابر چین و چروک و خطوط ریز هستند.

نکته کلیدی این است که تعادلی را پیدا کنید – روال خود را کامل کنید (و مراقب رژیم غذایی خود باشید) تا از چربی اضافی جلوگیری کنید و در عین حال رطوبت طبیعی صورت خود را برای درخشندگی سالم و شبنم دار حفظ کنید.