تیککا ماسالا گل کلم غذای آسانی است که شب‌های هفته به آن نیاز دارید

اعتراف می کنم، از بین تمام دستور العمل هایی که مادرم در زمان رشد درست کرد، تیکا ماسالا هرگز در منو نبود. همان‌قدر که ما دوست داشتیم در عروسی‌ها و رستوران‌ها از سس غنی این غذا لذت ببریم، مادرم هرگز ذوقی برای درست کردن آن نداشت، بنابراین تا جایی که می‌توانستیم آن را بار می‌کردیم. و من هنوز هم تا به امروز به این غذا علاقه دارم. این نوستالژیک است – من خاطرات غذایی زیادی از عروسی های خانواده و دوستان دارم که در آن تیکا ماسالا در بوفه بود، یا بیرون از رستوران های هندی مورد علاقه ما در هیوستون، جایی که غذا را به سبک خانوادگی می خوردیم و بشقاب هایمان را بارها و بارها بار می کردیم. . این روزها که هوس به سراغم می آید، این گل کلم تیکا ماسالا را درست می کنم – و هوس من بلافاصله برآورده می شود.

بیایید آن را تجزیه کنیم. گل کلم بدون شک یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین سبزیجات حال حاضر است. تمام طعم های خوشمزه این دستور غذای ساده را جذب می کند. و از آنجایی که در یک لحظه جمع می شود، قول می دهم این تیکا ماسالا گل کلم بخشی از چرخش دستور پخت معمولی شما باشد.

مواد لازم برای گل کلم Tikka Masala

ماست. در حالی که این دستور غذایی گیاهی است، به عنوان قصیده ای برای مرغی که در ماست برای مرغ تیکا ماسالا مرینیت می شود، من گل کلم را در ماست “مارینیت” می کنم. همچنین کمی رنگ ظریف را اضافه می کند.

سیر و زنجبیل. هم در ماریناد ماست و هم در سس، این ادویه های گرم کننده طعم بسیار زیادی می دهند. از چیزهای تازه استفاده کنید – به من اعتماد کنید.

گل كلم. گلچه های آماده یا گل کلم کاملی که خودتان خرد می کنید عالی عمل می کند. همچنین می توانید سبزیجات نشاسته ای دیگری مانند سیب زمینی (یک مورد علاقه شخصی) یا پنیر را جایگزین کنید.

پیاز. من پیاز زرد را ترجیح می‌دهم، اما پیاز قرمز یا موسیر به اندازه کافی جواب می‌دهد.

ادویه ها. گارام ماسالا، زردچوبه، هل، زیره و گشنیز، این دستور را با طعم و مزه بسته بندی کنید. زمین تازه همیشه بهترین است، اما از آنچه می توانید پیدا کنید استفاده کنید!

فلفل هالوپینو. فقط برای یک اشاره ادویه.

کنسرو گوجه فرنگی. می توانید از چند گزینه استفاده کنید. سس گوجه فرنگی له شده، کامل یا ساده. من سس گوجه فرنگی را ترجیح می دهم زیرا دوست دارم همه چیز را صاف نگه دارم. اما از آنجایی که سس مخلوط می شود، هر یک از این گزینه ها جواب می دهد.

خامه غلیظ. در حالی که من معمولاً خامه غلیظ در دست ندارم، وقتی این را درست می کنم آن را به لیست خود اضافه می کنم. و شما به مقدار زیادی نیاز ندارید، بنابراین حتی اگر بخواهید مقدار اضافی را در سینی های یخ ذخیره کنید تا یخ بزنید و برای دفعه بعد استفاده کنید، این نیز کار خواهد کرد! شما فقط آن غنای خامه ای را می خواهید. شیر نارگیل نیز موثر خواهد بود.

کره. فقط یک قاشق غذاخوری ظاهری براق به سس اضافه می کند.

قند. کمی بپاشید تا همه طعم ها گرد شوند.

چگونه گل کلم تیکا ماسالا را یک وعده غذایی 30 دقیقه ای درست کنیم

زمانی که متوجه شدم می‌توانم این دستور غذا را در حدود 30 دقیقه درست کنم، تبدیل به یک غذای مورد علاقه در شب‌های هفته شد. چند نکته:

  1. گل کلم را از شب قبل مرینیت کنید. ماست، زنجبیل، سیر و ادویه ها را در ظرفی بریزید تا روی گل کلم بریزید و بگذارید در یخچال بماند. این کار باعث می‌شود تا زمانی که سس به جوش می‌آید، آن را آسان در فر قرار دهید تا بتوان هر دو را همزمان پخت. همچنین کمی در آماده سازی در طول زمان دیوانه وار شام صرفه جویی می کند.
  2. Mise en place دوست شماست. قبل از شروع پخت و پز، ادویه ها را در یک کاسه اندازه کنید، پیاز، سیر، زنجبیل و ژالاپنو را روی تخته برش خرد کنید. قبل از شروع پخت، کره و خامه را به مخلوط کن اضافه کنید و کنار بگذارید. همه این مراحل کوچک باعث می‌شود کارها بسیار سریع‌تر پیش بروند و در زمان تمیز کردن نیز صرفه‌جویی کنید!
  3. ادویه های خود را برشته کنید. برای حداکثر طعم، ادویه ها را با پیاز تفت دهید تا کاملا معطر شوند. وقتی بوی آن ها را به مشام رسیدید، گوجه فرنگی ها را اضافه کنید.
  4. همه چیز را زودتر از موعد آماده کنید. مادرم این را زیاد می گوید، اما دستور العمل های این چنینی به طرز باورنکردنی بخشیده می شوند. در واقع، آنها اغلب طعم بهتری در روز بعد دارند. باقیمانده غذا را در ظرف دربسته نگهداری کنید و روی اجاق گاز را با مقداری خامه یا روغن زیتون گرم کنید و سرو کنید. هیچ کس تفاوت را نمی داند.

نکاتی برای سرویس دهی

در کنار برنج داغ، با نان یا حتی به تنهایی در یک کاسه سرو کنید. روی آن مقدار زیادی گشنیز خرد شده، کمی آب لیموترش و حتی اگر دوست دارید کمی ماست بریزید.

من همچنین دوست دارم این غذا را در کنار کمی سالاد کاچومبر برای طراوت بیشتر یا با رایتا در کنار آن سرو کنم. اگر می خواهید چند گزینه روی میز باشد تا مردم با یک کاسه بزرگ برنج بخورند، کمی پالک یا ساگ پنیر نیز خوشمزه است. هر طور که آن را سرو کنید، این تیکا ماسالا گل کلم خوشمزه خواهد بود.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

یک دستور غذای ساده برای شام گیاهی که مملو از طعم است.


  • 8 اونس ماست یونانی
  • 2 حبه سیر، رنده شده
  • 1یک اینچ زنجبیل، رنده شده
  • کمی نمک
  • 4 قاشق چایخوری گارام ماسالا، تقسیم شده
  • 1 سر گل کلم، به صورت گلچه بریده شده است
  • 1/2 یک پیاز زرد، خرد شده
  • 1 قاشق چای خوری گشنیز آسیاب شده
  • 1 قاشق چای خوری زیره آسیاب شده
  • 1/2 قاشق چایخوری زردچوبه
  • 2 غلاف هل، له شده
  • 3 حبه سیر، خرد شده
  • 1 اینچ زنجبیل، خرد شده
  • 1/2 از یک jalapeño، خرد شده
  • 1 1/2 قوطی سس گوجه فرنگی ساده
  • 1/2 فنجان خامه غلیظ
  • 2 قاشق غذاخوری کره
  • 2 قاشق چایخوری از شکر
  • نمک و فلفل برای چشیدن

  1. گل کلم را آماده کنید. ماست، سیر رنده شده و زنجبیل، نمک و 1 قاشق چایخوری گارام ماسالا را در ظرفی بریزید و با همزن بزنید. گل کلم را اضافه کنید و هم بزنید تا پوشش داده شود. بگذارید حداقل 30 دقیقه بنشیند یا از قبل آماده شوید. پس از آماده شدن برای پخت، فر را از قبل با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. گل کلم را در سینی ورقه ای صاف و یکنواخت اضافه کنید و با روغن بپاشید. 20-25 دقیقه بپزید تا نرم شود. از اجاق بیرون آورید وکنار بگذارید.
  2. سس را درست کنید. در یک تابه بزرگ، دو قاشق غذاخوری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. پیاز را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا شفاف شود. همه ادویه ها از جمله بقیه گارام ماسالا را اضافه کنید و حدود یک دقیقه تفت دهید تا معطر شود. سیر، زنجبیل و هالاپینو را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید، سپس سس گوجه فرنگی را اضافه کنید. چند دقیقه بجوشانید و هم بزنید تا رنگ آن غلیظ شود.
  3. در مخلوط کن، سس گوجه فرنگی، خامه غلیظ، کره و شکر را با نمک و فلفل اضافه کنید. مراقب باشید که مایع داغ را مخلوط کنید، به یاد داشته باشید که اجازه دهید بخار آزاد شود. مخلوط کنید تا یکدست شود. نمک و شیرینی را در صورت نیاز بچشید و تنظیم کنید. سس را دوباره به تابه روی اجاق اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.
  4. گل کلم را به سس اضافه کنید و بپوشانید تا مخلوط شود. اجازه دهید حدود 10 دقیقه بپزد و درب ببندید تا آماده سرو شود. لذت ببرید!
  • زمان آماده سازی: 30
  • زمان پخت: 30
  • دسته بندی: گیاه خواری
  • غذا: هندی

کلید واژه ها: گل کلم، تیکا ماسالا

این پست در ابتدا در 17 آگوست 2018 منتشر شد و از آن زمان به روز شده است.