جزئیات DIY از حیاط خلوت من

الهام بخش باغ های سبزی من، به سادگی، از عشق من به آشپزی و خوردن محصولات تازه و فصلی بود. از زمانی که یادم می‌آید، در مورد اینکه بتوانم به حیاط خلوت خود بروم و تمام سبزی‌ها و سبزی‌های تازه را برای شام آن شب بچینم، خیال‌پردازی کرده‌ام. می‌خواستم بغل‌های نعناع، ​​سرهای تازه کاهوی جواهری کوچک (تقریباً غیرممکن است که در فروشگاه‌های مواد غذایی در آستین پیدا کنید)، و گل‌های بهاری را در مرکز میز قرار دهم.

همانطور که در طول سال‌ها به آرامی حیاط خلوت خود را توسعه داده‌ایم، می‌دانستیم که وقتی زمان آن فرا رسید، می‌خواهیم تخت‌های باغی مرتفع را برای رشد سبزیجات و گیاهان اضافه کنیم. بالاخره پاییز گذشته، زمان مناسب بود. در طول چند ماه، ما در مورد چگونگی ساختن تخت‌خواب‌های باغچه‌ای که با دست خود انجام می‌دهیم، تحقیق کردیم تا چیزهایی را که دوست داریم با آن‌ها آشپزی کنیم، پرورش دهیم. همه خانواده ما وارد زمین شدند. بچه ها دوست داشتند دست هایشان را کثیف کنند، و معلوم شد که وقتی در کاشت شرکت می کردند، احتمال بیشتری داشت که واقعاً این کار را انجام دهند. خوردن سبزیجاتی که از برداشت به دست آمد.

این سفری بود که مستلزم پاکسازی یک قطعه زمین دیگر در پشت خانه، تسطیح یک تپه و سپس ساختن سه تخت چوبی بود. و حالا که تمام شد ارزش هر قطره عرق ریختن را داشت.

نه تنها می‌توانیم از میوه‌های خوراکی کار خود لذت ببریم، بلکه مراقبت از باغ راهی فوق‌العاده مغذی برای گنجاندن طبیعت بیشتر در زندگی روزمره‌مان شده است.

در ادامه برای گام به گام این که چگونه تخت‌های باغ بلند خود را به واقعیت تبدیل کردیم، بخوانید.

چگونه یک تخت باغچه مرتفع DIY بسازیم

لوازم مورد نیاز برای ساخت 3 تخت باغچه مرتفع:

  • رنگ اسپری سفید
  • 12 تخته سرو
  • میلگرد
  • مته با باتری
  • بیل
  • 16-20 کیسه خاک
  • چرخ دستی
  • آبپاش قطره ای (اختیاری)
  • بذر/نهال سبزیجات
  • 1 یارد مکعب شن نخودی (اختیاری)

1. زمین را صاف و هموار کنید

در تلاش مستمر ما برای توسعه حیاط خلوت، ساختن این تخت‌های مرتفع ما را ملزم می‌کرد که قسمت دیگری از فضا را صاف و هموار کنیم. از آنجایی که خانه ما روی یک تپه بلند قرار دارد، پایه و اساس ما بر روی یک دیوار حائل 30 فوتی ساخته شده است. بنابراین، هکتار زمینی که در زیر خانه قرار دارد در شیب بسیار بالایی قرار دارد. در چند سال گذشته، ما برس را تمیز کرده‌ایم، بنابراین قبلاً یک فضای باز بزرگ داشتیم که می‌خواستیم تخت‌ها را در آن قرار دهیم.

با این حال، آن فضا باید صاف می شد، بنابراین ماه اول کار صرف آوردن خاک و اضافه کردن یک تراس دیگر برای تسطیح منطقه ای که تخت ها در آن ساخته می شد، شد.

2. از محل قرارگیری تخت های مرتفع باغ نقشه برداری کنید

گام بعدی این بود که دقیقاً نقشه‌هایی را مشخص کنید که تخت‌ها کجا می‌روند. آدام از رنگ اسپری سفید برای مشخص کردن مستطیل هایی که هر یک از سه تخت گیاهی قرار می گیرند استفاده کرد. ما می‌خواستیم فضای کافی بین هر تخت برای پیاده‌روی بگذاریم که برای چرخ دستی مناسب باشد، که همچنین تضمین می‌کند که هر تخت سبزی در ساعات مختلف روز زیر نور خورشید بماند و روی هم سایه ایجاد نکند.

3. فریم ها را بسازید

وقتی می دانستیم تخت ها کجا می روند، می توانستیم ساخت قاب ها را شروع کنیم. ما تصمیم گرفتیم از تخته های سرو مقرون به صرفه استفاده کنیم که بادوام هستند (باید تا 10 سال دوام داشته باشند!) و راحت تر از چوب های سخت گرمسیری مانند ساج برش می شوند. ما هر یک از سه تخت مستطیلی را برای اندازه گیری 8 فوت در 4 فوت طراحی کردیم. از آنجایی که تخته های سرو ما 8 فوت طول داشتند، چوب ما برای داشتن طول مناسب نیاز به حداقل برش دارد و زندگی ما را آسان تر می کند.

4. خاک خوب برای باغبانی بیاورید

هر یک از بسترهای سبزیجات را با 16-20 کیسه خاک گلدان سالم و غنی از مواد مغذی پر کردیم.

5. Sprinklers را نصب کنید

از آنجایی که می دانیم خورشید تگزاس بین ژوئیه و سپتامبر چقدر گرم می شود، آبپاش های قطره ای نصب کردیم تا اطمینان حاصل شود که همه گیاهان پوشش آب ثابتی دارند. قطره‌پاش‌ها لوله‌هایی هستند که درست زیر سطح خاک اجرا می‌شوند و سازگارتر با محیط‌زیست هستند، زیرا ریشه‌ها را عمیقاً هیدراته می‌کنند بدون اینکه مقدار زیادی آب در هوا تبخیر شود. ما آنها را روی یک تایمر قرار می دهیم تا به طور منظم و در زمان بهینه روز آبیاری شوند.

6. باغ را بکارید

بدیهی است – این همان بخشی است که ما منتظرش بودیم! من هزاران مطالعه در مورد آنچه در منطقه 8 آستین رشد خواهد کرد، انجام دادم، زیرا می دانستم که آب و هوای ما از گرمای فوق العاده تا یخ زدن های شدید در زمستان تغییر می کند.

تصمیم گرفتم هر یک از تخت های بلند شده ام را به هدفی اختصاص دهم:

  • 1- گل
  • 2- گیاهان
  • 3- سبزیجات

در ابتدا، من برنامه خود را با استفاده از روش باغبانی فوت مربعی انجام دادم و دقیقاً نقشه‌برداری کردم که همه چیز به کجا می‌رود. البته معلوم نیست که خیلی واضح باشد. من در نهایت بیشتر از آنچه که برنامه ریزی کرده بودم در مهدکودک گیاهان خریدم (همه آنها بسیار زیبا بودند!) و در نهایت کمی به سبک آزادانه روی آوردم تا همه آنها را متناسب کنم.

برای گیاهان، جعفری، شوید، پیازچه، نعناع، ​​ریحان، گشنیز، آویشن و رزماری کاشتم و آنها رونق گرفت. هر هفته به حیاط خلوت می‌رفتم و دسته‌های بزرگی از گیاهان را که در شیشه‌های سنگ‌تراشی روی پیشخوان آشپزخانه نگه می‌دارم می‌برم تا به دستور غذاها اضافه کنم.

سبزیجات من به منحنی یادگیری بیشتری نیاز داشتند. از آنجایی که دور اول را در پاییز کاشتم، مقدار زیادی کدو سبز کاشتم که در نهایت جذب شد مسیر فضای بیشتری از آنچه برایش چانه زده بودم، و آنقدر که انتظار داشتم برای کاهو جا نداشتم.

در مورد گلها، زینیاهای من تا ماه اکتبر دوام آوردند، و من دوست داشتم همیشه گلهای تازه از باغ را روی میز ناهارخوری خود داشته باشم.

یاد گرفتم بنابراین بیشتر از اولین فصل کاشت تخت های باغچه های مرتفع ما. و حتی اگر همه چیز لزوماً عالی پیش نرفت، من واقعاً این روند را دوست داشتم. سعی کردم چیزهای کوچک را عرق نکنم، در عوض تمام آموخته هایم را در باغ بهاری خود پرتاب کنم. (که اتفاقاً در حال حاضر در حال انجام است!) نکات برجسته حیاط خلوت من را دنبال کنید تا ببینید که چگونه پیش می رود.