حقیقت در مورد کافئین و استروژن

به عنوان یک زن پریود، آیا اغلب قبل از شروع قاعدگی احساس بی حالی، نفخ و بدخلقی می کنید؟ آیا PMS شما عملا غیر قابل تحمل است؟ اگر چنین است، غلبه استروژن ممکن است در خانه شما را بکوبد. متأسفانه، این عدم تعادل هورمونی رایج تأثیر می گذارد زیاد زنان. همراه با PCOS، این یک مجرم بزرگ است. و در حالی که روی آوردن به کافئین برای افزایش انرژی – در روز اول پریود شما – انتخاب آسانی به نظر می رسد، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد. به خصوص اگر استروژن غالب باشد. اما چرا کافئین نگران کننده است؟ و چه جایگزین هایی برای افزایش انرژی طبیعی وجود دارد؟ ما در حال بررسی رابطه بین کافئین و استروژن، و همچنین ارائه نکاتی برای مدیریت انرژی (بدون تکیه بر شات های اسپرسو) هستیم.

تصویر برجسته توسط رایلی رید.

تصویر از میشل نش

شما و کافئین: یک مراسم یا یک تکیه؟

قبل از اینکه به همه چیز کافئین و استروژن بپردازیم، بیایید پشتیبان بگیریم. رابطه شما با کافئین چگونه است؟ و چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟ اگر مطمئن نیستید که کافئین چگونه بر بدن شما تأثیر می گذارد، توجه داشته باشید. به طور خاص، چه احساسی در هنگام – و بعد از – نوشیدن آن دارید. آیا دچار عصبانیت، کم خوابی، مشکلات گوارشی، اضطراب یا تشدید علائم PMS هستید؟ علاوه بر این، در نظر بگیرید چرا شما آن را بنوشید تشریفات است یا تکیه؟ اگر مدت کوتاهی پس از نوشیدن قهوه متوجه علائم نامطلوب شدید و/یا برای جبران عادات غذایی سوء تغذیه از آن استفاده می کنید، ارزش آن را دارد که در مورد عادت قهوه خود صادق باشید.

برای بسیاری از ما، کافئین خیلی سریع جادوی خود را انجام می دهد – در عرض 30 تا 60 دقیقه پس از نوشیدن به اوج سطح در خون می رسد. با این حال، مقدار باقیمانده کافئین معمولاً باقی می ماند بسیار طولانی تر دقیقاً به همین دلیل است که قهوه یخی بعدازظهر لغزنده است. به هر حال، شما یا یک متابولیزکننده «سریع» کافئین هستید یا یک متابولیسم «آهسته». همه اینها به ژن شما برمی گردد. همانطور که نوع نشان می دهد، گروه سریع کافئین را سریعتر از گروه آهسته تجزیه می کند. صرف نظر از این، قهوه مزایای (تحقیقاتی) خود را دارد! اما وقتی شک دارید، فنجان جو خود را با اضافات حمایتی داشته باشید.

تصویر توسط XX

وقتی صحبت از متابولیسم کافئین شد، آیا زنان آن را متفاوت از مردان هضم می کنند؟ آره. و تحقیقات آن را ثابت می کند. همانطور که زنان با سرعت کمتری نسبت به مردان الکل را متابولیزه می کنند (و اثرات منفی آن را بعد از وعده های کمتر احساس می کنند)، کافئین نیز تفاوتی ندارد. زنان نیز تمایل دارند آن را با سرعت کمتری متابولیزه کنند. بدن زن به گونه‌ای طراحی شده است که از هر چیزی که مصرف می‌کنیم، به همان اندازه انرژی ذخیره می‌کند. در اصل، این بدان معناست که بدن ما طوری ساخته شده است که مایعات را برای مدت طولانی تری حفظ کند – و مواد شیمیایی موجود را بسیار کندتر متابولیزه کند. تا حدی، ما سطوح بالاتری از استروژن (نسبت به مردان) برای این کار داریم.

تصویر از میشل نش

کافئین و هورمون های زنانه

ارتباط بین کافئین و هورمون ها متفاوت است. به اندازه نوشیدن یا پرهیز کامل از کافئین سیاه و سفید نیست. گفته می شود، مطالعات مشاهده ای یک همبستگی بین کافئین و هورمون ها به این معنی که یک پیوند وجود دارد، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که کافئین، به طور خاص، باعث تغییرات در هورمون ها شود. در حالی که به نظر می رسد کافئین سطح کورتیزول را افزایش می دهد – به خصوص وقتی با سایر عوامل استرس زا ترکیب شود – ممکن است رفتار یا ویژگی ذاتی دیگری مسئول سطوح مختلف هورمون باشد. فکر کنید: رژیم غذایی التهابی، کم خوابی، استرس زیاد و غیره.

کافئین و استروژن: یک رابطه پیچیده

وقتی صحبت از تعادل هورمونی می شود، کافئین و استروژن رابطه پیچیده ای دارند. در واقع، اگر سعی می کنید هورمون های خود را متعادل کنید، کافئین ممکن است ممنوع باشد. تحقیقات نشان می دهد که می تواند سطح استروژن را افزایش دهد. در حالی که کافئین شناخته شده است که به شما انرژی سریع می دهد، همچنین می تواند هورمون های شما، به ویژه سطح استروژن را مختل کند. از سوی دیگر، استروژن یک هورمون حیاتی برای بدن زنان است که مسئول همه چیز از سلامت باروری گرفته تا استحکام استخوان است. بنابراین، وقتی کافئین و استروژن با هم برخورد می کنند چه اتفاقی می افتد؟ بدن وارد حالت غالب استروژن می شود – میل جنسی کم، سینه های حساس، خستگی و غیره.

تصویر از میشل نش

کافئین، استروژن و گروه های نژادی

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که کافئین بر اساس گروه‌های نژادی بر زنان تأثیر متفاوتی می‌گذارد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان می دهد که مصرف بیشتر کافئین با سطوح بالاتر استروژن برای زنان آسیایی مرتبط است. با این حال، اثر معکوس دقیق برای زنان سفیدپوست پیدا شد – مصرف بیشتر کافئین با سطوح پایین تر استروژن همراه بود. در زنان سیاه پوست، افزایش اندکی در سطح استروژن وجود داشت، اما از نظر آماری معنی دار نبود. در نهایت، گزارش های متناقض، پیش بینی دقیق نوسانات هورمونی را برای ارائه دهندگان پزشکی دشوار می کند. صرف نظر از این، سطح استروژن در هر زن متفاوت است و در طول چرخه ماهانه او تغییر می کند.

آیا برای متعادل کردن هورمون هایتان باید از قهوه پرهیز کنید؟

این بستگی دارد. اول از همه، با چه نوع عدم تعادل هورمونی روبرو هستید؟ تسلط استروژن، تستوسترون پایین، مشکل تیروئید، PCOS، افزایش مزمن کورتیزول، مشکلات انسولین – یا ترکیبی از چند؟ برای تشخیص دقیق عدم تعادل هورمونی خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود کار کنید. در هر صورت، کافئین می تواند باعث شود بدن شما کورتیزول اضافی تولید کند. و در حالی که ما نیاز داریم مقداری کورتیزول، سطوح بالای کورتیزول می تواند بر توانایی بدن شما در تنظیم التهاب تأثیر بگذارد. در نهایت، اکثر متخصصان توصیه می کنند برای کاهش علائم عدم تعادل هورمونی، به طور کامل از کافئین اجتناب کنید.

تصویر کا وانگ

5 جایگزین مناسب برای مصرف هورمون برای قهوه

خوشبختانه، جایگزین‌های زیادی برای قهوه وجود دارد که می‌تواند انرژی پاکیزه را بدون عوارض جانبی منفی ایجاد کند. حداقل اگر نمی توانید قهوه صبح خود را ترک کنید، آن را بنوشید بعد از شما یک صبحانه مناسب قند خون خورده اید.

چای سبز. چای سبز یک جایگزین مغذی برای قهوه است. همانطور که ماچا است! هر دو دارای کافئین و حاوی L-theanine هستند، اسید آمینه ای که باعث ایجاد آرامش و آرامش می شود. ترکیبی از کافئین و L-theanine افزایش انرژی صاف و پایدار را بدون لرزش های مرتبط با قهوه فراهم می کند.

یربا میت. این نوشیدنی سنتی آمریکای جنوبی حاوی ترکیبی منحصر به فرد از کافئین، تئوبرومین و تئوفیلین است که انرژی پاک و طولانی مدتی را برای شما به ارمغان می آورد. Yerba Mate همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است که می تواند برای سلامت کلی مفید باشد.

کامبوچا کامبوجا یک چای تخمیر شده با مقدار کمی کافئین است و یک دوز سالم از پروبیوتیک ها سلام، افزایش انرژی ملایم. کامبوجا می تواند از سلامت روده و سلامت کلی حمایت کند.

اب. کمی کسل کننده است، اما کم آبی می تواند باعث خستگی و سستی شود، بنابراین هیدراته ماندن برای حفظ سطح انرژی در طول روز ضروری است. نوشیدن آب می تواند به افزایش انرژی و بهبود تمرکز کمک کند. الکترولیت های مورد علاقه خود، میوه های تازه یا گیاهان دارویی (مانند نعناع) را اضافه کنید تا ایستگاه هیدراتاسیون خود را تقویت کنید.

آبمیوه تازه فشرده. آب تازه که از میوه ها و سبزیجات کم قند تهیه شده است، می تواند انرژی طبیعی و پایدار را افزایش دهد. برای به حداکثر رساندن دریافت مواد مغذی بدون ترن هوایی، از سبزیجات بیشتری نسبت به میوه استفاده کنید و آب خود را با مقداری چربی سالم (آووکادو پاشیده شده با نمک دریا) یا پروتئین (تخم مرغ آب پز، بوقلمون، ماست یونانی و غیره) ترکیب کنید. .).