خواص خرما برای سلامتی آن را به یک جایگزین قند سالم تبدیل می کند

تا زمان من اولین بارداری، اطلاعات من از خرما سطح بود. من آنها را به عنوان ماده شیرین و چسبنده مورد علاقه خود می شناختم گاز گرفتن انرژی، یا پیش غذای روز بازی که بیشتر میزهای قهوه را تزیین می کند. اگر شما هم مانند من هستید ، آنها را بخاطر طعم شیرین خوشمزه آنها می خورید ، اما موارد اثبات شده ای نیز وجود دارد فواید سلامتی از خرما نیزبه خرما جویدنی ، معطر و فوق العاده همه کاره ، نوع اصلی انبار است که همیشه می خواهید در دست داشته باشید. آنها به خوبی با سایر مواد شیرین ، شور و شور ترکیب می شوند. آه ، من به تو نگاه می کنم ، کره بادام زمینی خرما Medjool پر شدهبه یک دسر تصفیه شده بدون قند که طعم آن شبیه یک کره کره بادام زمینی ریس است؟ نیازی به پیچاندن بازوی من نیست.

بنابراین ، چه هستند تاریخ؟

اگر بخش غذاهای سالم را در سوپرمارکت محلی خود مرور کنید ، احتمالاً مجموعه ای از خرما را خواهید دید – چه در سطل های انبوه و چه در ظرف پلاستیکی مربع شکل. Whole Foods محله ما اغلب خرما را در نزدیکی کام میوه های گرمسیری به فروش می رساند. جای تعجب نیست ، زیرا تاریخ ها هستند میوه درخت خرما آنها در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان مانند جزایر قناری ، مصر ، پاکستان ، مکزیک و کالیفرنیای جنوبی رشد می کنند.

خرما بخشی از خانواده میوه های سنگی، یعنی هر خرما دارای یک دانه جداگانه است که توسط یک میوه گوشتی خارجی (مانند انبه ، هلو و زیتون) احاطه شده است. خرما در درختان خرما رشد می کند. جایی که معمولاً نارگیل را می بینید ، دسته های خرما را که در خوشه های بزرگ رسیده اند ، تصویر کنید. قدمت آنها به بیش از 5000 سال پیش در خاورمیانه برمی گردد.

طعم خرما چگونه است؟

با رسیدن خرما ، رنگ ، بافت و طعم آنها تغییر می کند. در حالی که هنوز به درخت خود چسبیده اند ، از حالت عصبانی خارج می شوندسبز ، ترد و قابض تا نرم ، جویدنی و خوشمزه. در نهایت ، آنها در رنگ قهوه ای متفاوت هستند. برخی از انواع خرما معمولاً خشک تر یا کوچکتر هستند. برخی دیگر تقریباً سیاه می شوند. بیشتر در مورد محبوب ترین انواع خرما ، در زیر.

این که آیا خرما را به صورت آنلاین در فروشگاه مواد غذایی خریداری می کنید (جولی ها مورد علاقه من است) ، یا در بازار کشاورزان محلی شما ، ابتدا متوجه شیرینی آنها می شوید. میزان قند موجود در خرما زیاد است و این قند با خشک شدن خرما و خروج رطوبت از میوه شدیدتر و شدیدتر می شود. برخلاف تصور رایج ، خرما به طور کامل خشک یا کم آب نمی شود (اگرچه ظاهر چروکیده ممکن است شما را به این باور برساند).

3 محبوب ترین نوع خرما

صرف نظر از نوع آن ، خرما نرم ، شیرین ، مغذی و بسیار خوشمزه است. آب و هوای گرم محیط مناسبی برای نخل خرما برای تولید این میوه های اعتیادآور و بیضی شکل است. هر نوع خرما ویژگی های خود را دارد: برخی نرم با رنگ قهوه ای روشن و بسیار شیرین هستند. انواع دیگر خرمای تازه دارای بافتی چسبناک و طعم شیرین با گوشت هستند. خرما خشک نیز بسیار محبوب است زیرا حاوی تمام خواص تغذیه ای به عنوان خرمای تازه (با ماندگاری بیشتر) است.

  • Medjool. این خرما که به عنوان مدجول نیز شناخته می شود ، غنی ، بسیار شیرین و نرم است. آنها به دلیل طعم شیرینشان مانند کارامل یکی از محبوب ترین گونه های خرما هستند. آنها میوه های بزرگی هستند که با رسیدن آنها دارای پوست کهربا تا قهوه ای مایل به قرمز هستند. خرما Medjool برای خوردن تازه بسیار عالی است ، زیرا بسیار مرطوب است. من دریافتم که اینها در دستور العمل ها و دسرهای توپ انرژی خوب عمل می کنند.
  • دگل نور (نور). این انواع خرما بسیار شیرین و آبدار است. بسیاری از مردم به آنها می گویند “ملکه تمام خرما. » نورهای نازک از نوع نیمه خشک دارای پوست کمی پوسته پوسته هستند. وقتی روی کف دست می رسند ، از رنگ کهربایی روشن به قهوه ای تیره تبدیل می شوند. خرمای تازه گلی به دلیل بافتی که دارد ، بهترین خرما برای استفاده در آشپزی است. از آنجا که به راحتی خراب نمی شوند و از نوع متوسط ​​تا بزرگ خرما هستند ، یکی از گسترده ترین انواع خرما در جهان هستند.
  • خرما سوکری. خرما سوکاری یکی از نرم ترین انواع خرما شیرین در بازار است. آنها عملاً در دهان شما ذوب می شوند. از آنجا که این نوع خرما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است ، به خرما سوکاری نیز “خرما سلطنتی. » برخلاف دیگر خرما ، این پوست دارای پوست روشن و طلایی است. دلیل نرمی آنها به این دلیل است که قبل از رسیدن جمع آوری می شوند. رطوبت بالای آنها به این معنی است که برخلاف خرما خشک ، لازم نیست قبل از خوردن آنها را خیس کنید.

6 فایده خوردن خرما برای سلامتی

خرما علاوه بر طعم شیرین و بافت جویدنی ، دارای مزایای سلامتی است. آنها سرشار از مواد مغذی مهم هستند و مزایای گوناگونی در مورد بهزیستی کلی دارند.

  1. مشخصات تغذیه عالی

کالری بالاتری نسبت به میوه های تازه دارد ، خرما به مقدار کمتری سیر کننده و سیر کننده است. خرما Medjoolبه عنوان مثال ، منبع خوبی از سلنیوم ، منیزیم ، کلسیم ، پتاسیم ،د مس علاوه بر این ، خرما Medjool نیز منبع عالی است مواد مغذی گیاهی، ترکیبات گیاهی که ممکن است فواید سلامتی داشته باشند. مطالعات نشان داده است که می تواند باعث تحریک شود سیستم ایمنی، كاهش دادن التهاب، جلوگیری کردن آسیب DNA، و بهبود یابد تنظیم هورمونبه

  1. سرشار از فیبر.

همه ی ما نیاز داریم فیبرو خوشبختانه خرما یک راه خوشمزه برای افزایش مصرف فیبر است. فیبر با جلوگیری از یبوست می تواند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد. این باعث حرکت منظم روده می شود. در واقع ، در یک مطالعه، 21 نفر که 7 عدد خرما در روز به مدت 21 روز مصرف کردند ، تعداد دفعات مدفوع را بهبود بخشیدند و در مقایسه با زمانی که خرما نمی خوردند ، دفع مدفوع را افزایش دادند.

  1. مملو از آنتی اکسیدان ها.

ما نیز همه نیاز داریم آنتی اکسیدان هابه خرما آنتی اکسیدان های مختلفی را فراهم می کند که دارای چندین مورد است فواید سلامتی، از جمله محافظت از سلولهای شما در برابر رادیکالهای آزاد ، که ممکن است منجر به بیماری در بدن شود. خرما حاوی فلاونوئیدها (که ممکن است به کاهش التهاب کمک کند) ، کاروتنوئیدها (که به سلامت قلب کمک می کند) و اسید فنولیک (که ممکن است به کاهش خطر سرطان کمک کند) است.

  1. ممکن است کار طبیعی را ارتقا دهد.

خرما ممکن است باعث افزایش و سهولت زایمان طبیعی برای زنان باردار در طول چند هفته آخر بارداری شود. مطالعات مختلف نشان داده اند که می توانند به ارتقاء زایمان و کاهش مدت زمان کار کمک کنند. بیشتر در این مورد ، در زیر.

  1. منبع خوب انرژی.

خرما سرشار از قندهای طبیعی مانند گلوکز ، فروکتوز و ساکارز است. به این معنا که آنها به عنوان یک میان وعده سریع بعد از ظهر هنگامی که احساس بی حالی یا تنبلی می کنید عالی هستند. به هر حال ، آنها به افزایش سطح انرژی کمک می کنند. در حقیقت، یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه نشان می دهد که خرما سرشار از مواد مغذی ضروری ممکن است به شما کمک کند تا بلافاصله انرژی خود را بازیابی کنید.

  1. ممکن است سلامت مغز را افزایش دهد.

خرما ممکن است در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز محافظت کند. طبق تحقیقات انجام شده“میوه های خرما منبع خوبی از فیبر غذایی هستند و سرشار از فنولیک های کل و آنتی اکسیدان های طبیعی مانند آنتوسیانین ها ، اسید فرولیک ، اسید پروتوکاتوئیک و اسید کافئیک هستند.” وجود این ترکیبات پلی فنولی ممکن است به طور بالقوه به کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر و زوال عقل کمک کند.

تاریخ و بارداری ، ارزش تبلیغات دارد؟

اگر در حال حاضر در سه ماهه سوم بارداری خود هستید ، به این موضوع توجه کنید پژوهش در مورد خرما و کار با پزشک یا مامای خود مشورت کنید ، اما محققان دریافتند زنانی که روزانه 6 عدد خرما به مدت چهار هفته می خورند ، اولین مرحله زایمان کوتاه تر ، میانگین گشاد شدن دهانه رحم بیشتر و بیشتر هنگام ورود به بیمارستان دارای غشای سالم هستند. به عبارت دیگر ، دهانه رحم آنها برای زایمان پخته شده بود. حداقل ، خرما حاوی ویتامین B فولات است که یک ماده مغذی مهم در دوران بارداری است زیرا از نقایص جدی هنگام تولد مانند اسپینا بیفیدا جلوگیری می کند. این یکی از من بود اسموتی های مورد علاقه در دوران حاملگی.

آیا خرما جایگزین سالم تری برای شکر است؟

آره! این مبادله آسان (برای مثال برای قند نیشکر) دارای مزایای سلامتی است. اگرچه خرما منبع غلیظ قند است ، اما در نظر گرفته می شود کاهش قند خون نسبت به سایر قندهای تصفیه شده فیبر موجود در خرما به تعادل قند کمک می کند و از چنین افزایش شدید قند خون جلوگیری می کند. این امر به همراه ریز مغذی های اضافی خرما را جایگزین قند بسیار خوبی می کند. روشهای مختلفی برای ترکیب خرما به عنوان یک شیرین کننده طبیعی وجود دارد که به رویکرد واقعی و کامل غذاها کمک می کند.

شیرین کننده های خرما با توجه به اینکه حاوی فیبر ، کلسیم ، ویتامین K ، منیزیم ، آنتی اکسیدان ها و موارد دیگر هستند ، گزینه ای مغذی تر از شکر یا آگاو هستند.

نحوه خوردن خرما

فصل اوج خرما (در ایالات متحده) از اواسط پاییز تا اواسط زمستان است. اگرچه می توانید آنها را در طول سال بخرید ، اما تمرکز خود را روی خوردن خرما از اکتبر تا ژانویه بگذارید خوردن فصلی زمستانیبه خرما های پرپشت و براق را انتخاب کنید و سعی کنید از خرمایی که خیلی چسبناک است یا با شکر بلوری پوشانده شده است اجتناب کنید. هنگامی که آنها در آشپزخانه شما هستند ، هزاران روش برای استفاده از آنها وجود دارد اما ابتدا چاله ها را از بین ببرید (یا این کار را انجام دهید قهوه سرد خلاق) خرما به عنوان چاشنی سریع روی چیزهایی مانند ماست یا بستنی و همچنین کاربردهای خوش طعم تر مانند سالاد یا تخته پنیر بسیار عالی است.

بهترین راه برای ذخیره خرما

خرما بهتر است در یخچال، در یک محفظه هوابند. این به آنها کمک می کند تا رطوبت را حفظ کنند. آنها را می توان تا شش ماه در یخچال نگهداری کرد ، اما ممکن است در طولانی مدت نشستن رطوبت خود را از دست بدهند. مقدار زیادی خرما نیز می تواند تا یک سال منجمد شود. آیا نیاز به احیای تاریخ های کهنه دارید؟ مشکلی نیست. اگر خرمای شما خشک شد ، به سادگی آنها را در آب خیس کنیدبه

8 دستور خرما شیرین و خوش طعم

در حالی که مطمئناً می توانید خرما را بدون مشت بخورید ، در اینجا هشت دستور خرما خوشمزه – چه خوش طعم و چه شیرین – برای رفع گرسنگی در هر زمان از روز وجود دارد.

یک دستور العمل سریع و آسان برای سس کارامل خرمایی چهار ماده ای که از خرما مدول تهیه شده است. به عنوان یک شیره (با برش های سیب) مناسب است یا در غذاهای سالم استفاده می شود (مانند شیرینی کوتاه میلیونر وگان) اکنون می توانید از فواید خرما برای سلامتی لذت ببرید و از چیزهای شیرین لذت ببرید و بدانید که برای شما نیز مفید است.

این سالاد سبز تازه با گلابی ، گردو ، خرما و پنیر آبی گزینه تازه ای برای سفره تعطیلات شماست! این یک سالاد عالی برای شام های پاییزی نیز هست. برای تهیه بدون لبنیات ، پنیر را حذف کنید. طرفدار پنیر آبی نیستید؟ یکسان. پنیر آبی را با گورگونزولا عوض کنید.

این قهوه ای های خرما به سادگی شگفت انگیز هستند. این دستور شیرینی سالم بدون آرد و شکر افزوده است و باعث می شود بدون گلوتن ، بدون لبنیات ، بدون تخم مرغ ، گیاهخوار و دوستدار سرخپوستان باشد. عزیزان شما با طیف گسترده ای از نیازهای غذایی خاص می توانند از آنها لذت ببرند. آنها فقط با خرما شیرین می شوند و ثابت می کند که خرما می تواند

برای یک پیش غذای سریع و خوشمزه ، این خرما های گرم و پنیری بو داده با پنیر بز نزدیک به غذای جدید شما می شوند! یک کباب سریع در فر پنیر بز را گرم می کند و قسمت بیرونی خرما را کمی کارامل می کند و باعث ایجاد اعتیادآورترین (و کاملاً بی عقل) پیش غذا می شود.

این سالاد کدو تنبل یک دستور پاییزی است که باید امتحان کنید. پر از کدو سبز ، انار ، پنیر بز و سس خوشمزه زیره خرما است. این نوع سالادی است که هر کسی را به خوردن سبزیجات خود تبدیل می کند ، زیرا با کدو تنبل سرخ شده ، انار ، پنیر بز و پسته پر شده است. این کباب ، تند ، خامه ای و تند است.

این سالاد کلم دریای مدیترانه ای با خرما و آجیل کاج یک غذای ریز مغذی خوشمزه و سالم می سازد. این سالاد گیاهی و بدون روغن ، ساده و در عین حال خوش طعم است ، دستور العملی که به درخشش خرماها کمک می کند.

این میله های خرمایی وگان و بدون گلوتن باورنکردنی حاوی همه چیزهای خوب است: کارامل خرما ، اسپرسو و شکلات تلخ. با پوسته ترد و بلغور جو دوسر ، طعم های منحصر به فرد و ترکیبات مفید ، این غذاها یا میان وعده ای لذیذ هستند.

با همه طعم های کلاسیک Almond Joys – شکلات ، نارگیل و بادام – که در خرما Medjool کاراملی پر شده است ، نمی توانید اشتباه کنید. این دسر فقط به شش ماده و روش پخت ساده نیاز دارد. شما همیشه می خواهید اینها را در دست داشته باشید.