درآمد دکتر چشم پزشک چقدر است؟

این که درآمد یک دکتر چشم پزشک در سال یا در ماه چقدر است موضوع بسیار مهمی برای افرادی الست که قصد دارند در این رشته اقدام به تحصیل کنند. از این رو اگر شما نیز از علاقه مندان به رشته چشم پزشکی هستید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می گردید در این بخش با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین می توانید میزان درآمد یک دکتر چشم پزشک را در خارج از کشور بدانید.

 

بررسی اجمالی حقوق پزشک چشم

در اینجا ما حقوق دو نوع مختلف چشم پزشک را با هم مقایسه می کنیم و اطلاعاتی در مورد دو برنامه تحصیلی مختلف و الزامات مجوز برای این پزشکان به دست می آوریم.

 

دو نوع چشم پزشک در ایالات متحده وجود دارد: اپتومتریست و چشم پزشک. اپتومتریست ها مشکلات بینایی را آزمایش و تشخیص می دهند، عینک و دارو تجویز می کنند و چشم درمانی و درمان های توانبخشی را ارائه می دهند. چشم پزشکان پزشکانی هستند که در انجام جراحی چشم، درمان و تشخیص آسیب ها و بیماری های چشم و تجویز عینک تخصص دارند. درآمد چشم پزشک از جمله عوامل دیگر مانند سابقه کار و کارفرما به نوع پزشک بستگی دارد.

 

حقوق اپتومتریست ها

با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، متوسط ​​حقوق یک متخصص بیماری های چشم و قرنیه تا ماه مه 2018، 111790 دلار بود که اکثر آنها بین 57480 تا 188160 دلار در سال درآمد داشتند. دفاتر سایر پزشکان سلامت بیشترین اپتومتریست ها را استخدام می کردند و این کارفرمایان به طور متوسط ​​دستمزد 116150 دلار به اپتومتریست ها پرداخت می کردند.

 

PayScale.com در فوریه 2020 گزارش داد که اپتومتریست های سطح ابتدایی دستمزد متوسط ​​98545 دلار داشتند، در حالی که آنهایی که در سطح شغلی متوسط ​​بودند 109401 دلار دستمزد داشتند. باتجربه ترین اپتومتریست ها میانگین دستمزد 120136 دلاری داشتند.

 

حقوق چشم پزشکان

PayScale.com در فوریه 2020 گزارش داد که چشم پزشکان متوسط ​​دستمزدی معادل 215685 دلار داشتند که اکثر آنها بین 104000 تا 352000 دلار در سال درآمد داشتند. طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده (BLS)، تمام پزشکان و جراحانی که در مطب پزشکان کار می کنند در ماه می 2018 به طور متوسط ​​239060 دلار دستمزد داشتند.

 

تحصیلات و مجوز مورد نیاز

هم اپتومتریست ها و هم چشم پزشکان باید مدرک دکتری معتبر دریافت کنند و شرایط مجوز را برآورده کنند. با این حال، محتوای دروس برنامه و امتحان مجوز برای این متخصصان متفاوت است.

 

اپتومتریست ها

اپتومتریست ها معمولاً یک دوره چهار ساله دکتری اپتومتری را از یک مدرسه بینایی سنجی معتبر تکمیل می کنند. دانش آموزان در کلاس درس و همچنین در آزمایشگاه یاد می گیرند. دوره های آموزشی بالینی شامل تشخیص و درمان اختلالات چشمی می شود. دروس شامل اپتیک، علوم بینایی، فارماکولوژی و بیوشیمی است.

 

چشم پزشکان

چشم پزشکان معمولاً چهار سال تحصیل در مقطع کارشناسی، چهار سال در دانشکده پزشکی و حداقل سه سال در یک برنامه رزیدنتی در بیمارستان به پایان می‌رسانند. دروس دانشکده پزشکی با تمرکز بر چشم پزشکی ممکن است موضوعاتی در آناتومی، آسیب شناسی، فیزیولوژی، فارماکولوژی، اپیدمیولوژی و اپتیک را پوشش دهد. زمینه های تخصصی رزیدنتی شامل پلاستیک های چشمی، شبکیه چشم پزشکی و جراحی، گلوکوم، اطفال و چشم پزشکی عصبی است.

 

جمع بندی:

با این که این مقاله به صورت کامل ننوشته شده است اما اطلاعات کافی ای در خصوص حقوق و مزایای دکتر چشم پزشک در اختیار شما عزیزان قرار گرفت. حال با توجه به این موارد می توانید می توانید تصمیم گیری کنید که در این رشته تحصیل کنید یا خیر (البته اگر به این رشته علاقه مند هستید.)