راهنمای استفاده از Power BI برای بازاریابان

راهنمای استفاده از Power BI برای بازاریابان

از اهداف فروش گرفته تا نرخ تبدیل ، به احتمال زیاد شما طیف وسیعی از داده های تحلیلی ارزشمند را ردیابی می کنید. از این گذشته ، این داده ها به شما امکان می دهد یک استراتژی بازاریابی برنده ایجاد کرده و تجارت خود را توسعه دهید.

مشکل؟ همیشه درک داده ها آسان نیست ، به خصوص اگر در دسته ای از فایل های مختلف روی هارد دیسک شما ذخیره شده باشد.

آیا عالی نیست اگر بتوانید این منابع داده را کنار هم قرار داده و در یک نگاه دقیقاً نحوه عملکرد استراتژی های بازاریابی خود را مشاهده کنید؟ آیا می توانید داده های خود را تجسم کرده و یافته های خود را با اعضای اصلی تیم به اشتراک بگذارید؟

خوب ، من یک خبر عالی برای شما دارم. Power BI (مخفف هوش تجاری) ، یک ابزار مایکروسافت ، همه اینها (و بیشتر!) را ممکن می سازد.

اجازه دهید شما را با ویژگی های فوق العاده Power BI آشنا کنم و ایده هایی را در مورد نحوه استفاده از آن به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی گسترده تر به شما ارائه کنم.

Power BI چیست؟

Power BI را به عنوان یک ابزار اتصال در نظر بگیرید. رابط کاربری به شما امکان می دهد منابع غیرمرتبط را مانند داده های صفحه گسترده یا خدمات آنلاین کنار هم قرار دهید و آنها را به گزارشهای تعاملی غنی تبدیل کنید.

با Power BI مایکروسافت ، می توانید داده های بازاریابی خود را تجسم کنید و بینش هایی را بدست آورید که در غیر این صورت به آنها دسترسی ندارید. گزارشات بصری ممکن است به شما در درک بهتر آنچه در سازمان شما کار می کند کمک کند:

گزارش تجزیه و تحلیل Microsoft Power BI

این که آیا برای ارائه یا استراتژی بازاریابی جدید به گزارش نیاز دارید ، Power BI می تواند به شما کمک کند.

Power BI سه بخش دارد:

  • Power BI Desktop: Power BI Desktop برنامه ای برای ایجاد و صادرات گزارش است.
  • سرویس Power BI: با استفاده از سرویس ابری Power BI ، می توانید گزارش های ایجاد شده در سرویس Power BI Desktop را مشاهده کرده و در سراسر شرکت به اشتراک بگذارید.
  • برنامه تلفن همراه Power BI: برنامه تلفن همراه Power BI یک ابزار قابل حمل برای نظارت بر گزارشات و عملکرد بر روی داده های زمان واقعی است.

بسته به نیاز شما ، سطوح اشتراک رایگان نیز وجود دارد:

  • Power BI رایگان: با Power BI Free ، می توانید به برنامه Power BI Desktop برای ایجاد و مدیریت گزارش دسترسی داشته باشید.
  • Power BI Pro: با شروع از 9.99 دلار برای هر کاربر در ماه ، Power BI Pro به شما امکان دسترسی به سرویس مبتنی بر ابر را می دهد.
  • Power BI Premium: این ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل در سطح سازمانی از 20 دلار برای هر کاربر در ماه شروع می کند.

می توانید از برنامه Power BI Desktop در ردیف رایگان استفاده کنید ، اما نمی توانید از سرویس مبتنی بر ابر بدون اشتراک پولی استفاده کنید. این بدان معناست که می توانید گزارش ها را در برنامه رایگان ایجاد کنید ، اما نمی توانید آنها را در ابر به اشتراک بگذارید.

اگر مطمئن نیستید که اشتراک Pro یا Premium نیازهای شما را برآورده می کند ، می توانید برای یک دوره آزمایشی رایگان Power BI Pro ثبت نام کنید.

شروع به کار با Power BI برای بازاریابی

مایکروسافت Power BI را تا آنجا که ممکن است ساده کرده است ، اما بیایید برخی از مراحل کلیدی برای شروع را مرور کنیم.

ساختار قیمت گذاری را انتخاب کنید

ابتدا تصمیم بگیرید که کدام برنامه را می خواهید. همانطور که گفته شد ، می توانید برای برنامه رایگان ثبت نام کنید ، که از برنامه Power BI Desktop ، یک نسخه آزمایشی رایگان Pro یا Premium یا اشتراک ماهانه پرداخت می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طبقات ، صفحه قیمت را بررسی کنید.

افتتاح حساب

در مرحله بعد ، شما نیاز به یک حساب Power BI دارید.

بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید ، روی صفحه قیمت کلیک کنید “سعی کنید رایگان” یا “اکنون بخرید”. سپس ، دستورالعمل های روی صفحه را برای ایجاد حساب Power BI خود دنبال کنید:

شروع به کار با Power BI برای بازاریابی - ثبت نام کنید

پس از راه اندازی ، می توانید از مجموعه Power BI استفاده کنید.

Power BI Desktop را بارگیری و نصب کنید

سپس برنامه Power BI Desktop را بارگیری و نصب کنید.

بسیاری از بازاریابان از Power BI Desktop برای وارد کردن مجموعه داده ها ، ایجاد گزارش ها و سپس استفاده از سرویس Power BI مبتنی بر ابر برای به اشتراک گذاشتن یافته ها و همکاری خود استفاده می کنند.

با این حال ، ممکن است فقط در صورتی که به تنهایی کار کنید یا گاهی اوقات داده ها را به اشتراک بگذارید ، به Power BI Desktop احتیاج داشته باشید.

با در نظر گرفتن این ، در اینجا نحوه دریافت Power BI Desktop آمده است.

  1. به صفحه “Power BI Desktop” بروید.
  2. روی دکمه “بارگیری رایگان” کلیک کنید.
  3. برای نصب برنامه بر روی دستگاه خود ، دستورالعمل ها را دنبال کنید.
شروع به کار با Power BI برای بازاریابی - Power BI Desktop را بارگیری و نصب کنید

اگر به دنبال یک لایه پولی هستید ، می توانید در سرویس Power BI مبتنی بر ابر ثبت نام کنید.

داده های خود را وارد کنید

برای شروع کار با Power BI Desktop ، باید داده ها را وارد کنید. می توانید داده ها را از منابع متعدد ، از جمله وب ، صفحات گسترده Excel و مجموعه های داده Power BI موجود وارد کنید.

ابتدا ، “دریافت داده” را از روبان اصلی Power BI انتخاب کرده و منبع داده خود را انتخاب کنید:

شروع به کار با Power BI برای بازاریابی - داده های خود را وارد کنید

برای مشاهده همه منابع داده موجود ، روی گزینه “More” در پایین منو کلیک کنید.

بعد ، فایل مربوطه را باز کنید.

به یاد داشته باشید ، شما فقط به وارد کردن یک مجموعه داده محدود نمی شوید.

از داده های اصلی بازاریابی خود الگو بگیرید

برای ایجاد گزارش تصویری ، ابتدا باید بین منابع داده خود روابط ایجاد کنید. این کار را با مدل سازی داده های خود انجام می دهید.

مایکروسافت یک آموزش کامل در این مورد دارد ، اما اساساً “مدل سازی” این است که چگونه تصمیم می گیرید چه نوع گزارشی را ایجاد کنید.

به عنوان مثال ، شاید شما می خواهید گزارشی را نشان دهید که نرخ تبدیل تبلیغات پولی مختلف را برای اهداف آزمایش A/B نشان دهد. تا زمانی که اطلاعات دارید ، می توانید با Power BI از آن استفاده بصری کنید.

تجسم داده ها

در مرحله بعد ، تصویرسازی خود را انتخاب کنید. تجسم شما فرمت بررسی گزارش شما است ، مانند نمودار پای ، نمودار میله ای و غیره:

شروع به کار با Power BI برای بازاریابی - تجسم داده ها

همچنین می توانید داده ها را با افزودن فیلترهای سفارشی روی صفحه برای تعامل اعضای تیم خود بیشتر تقسیم بندی کنید.

کار خود را صادر کنید

آیا آماده به اشتراک گذاشتن کارهای خود هستید؟ اگر از سرویس Power BI استفاده می کنید ، کافی است از محیط کار به گزارش مورد نظر خود دسترسی پیدا کرده و گزینه “Share” را کلیک کنید:

شروع به کار با Power BI برای بازاریابی - کار خود را صادر کنید

پس از اشتراک گذاری ، گیرندگان شما می توانند بر اساس مجوزهایی که به آنها می دهید با گزارش ارتباط برقرار کنند.

آیا می خواهید گزارشی از برنامه Power BI Desktop صادر کنید؟

یک گزینه این است که آن را به PDF تبدیل کنید. سپس می توانید گزارش را با دیگران به اشتراک بگذارید یا آن را به سرویس Power BI منتقل کنید.

برای ایجاد PDF از نوار منوی Power BI Desktop ، به ترتیب زیر روی گزینه ها کلیک کنید:

  1. فایل
  2. صادرات
  3. صادر کردن به PDF
شروع به کار با Power BI برای بازاریابی - گزارش را صادر کنید

سپس سند روی نمایشگر PDF استاندارد شما بارگذاری می شود و می توانید آن را به راحتی از آنجا به اشتراک بگذارید.

نحوه استفاده از Power BI برای بهبود بازاریابی خود

خوب ، بنابراین نحوه عملکرد Power BI است.

اما چگونه می توانید از این ابزار برای بهبود استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید؟

در حالی که راه های زیادی برای استفاده از رابط وجود دارد ، در اینجا چهار روش وجود دارد که می توانید از Power BI به عنوان یک متخصص بازاریابی استفاده کنید.

1. اندازه گیری داده های آلی

داده های ارگانیک برای هر بازاریابی بسیار مهم است زیرا نشان می دهد که چگونه بسیاری از افراد با محتوای شما درگیر می شوند و خدمات شما را بدون کلیک روی تبلیغات پولی خریداری می کنند.

Power BI ردیابی داده های ارگانیک را ساده می کند. به عنوان مثال ، بگویید می خواهید محبوب ترین کلمات کلیدی خود را ردیابی کنید. با Power BI ، می توانید داده های کلمه کلیدی را به راحتی از صفحه گسترده یا پلتفرمی مانند Google Analytics وارد کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید.

علاوه بر این ، می توانید از گزارشی که تهیه می کنید برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان آینده نگر با SEO خود استفاده کنید و به نوبه خود به طور بالقوه کسب و کار جدیدی را ایمن کنید.

2. نتایج تبلیغات پولی را اندازه گیری کنید

آیا می خواهید عملکرد تبلیغات پولی خود را اندازه گیری کنید؟

به سادگی داده های مربوطه خود مانند تحقیقات کلمات کلیدی ، تحلیل هزینه بر کلیک (CPC) و نرخ تبدیل را به Power BI وارد کنید. این ممکن است به شما در درک بهتر نقاط قوت و ضعف کمپین های تبلیغاتی پولی کمک کند.

همچنین می توانید گزارش هایی با ترکیب داده های پولی و ارگانیک خود ایجاد کنید. به این معنا ، Power BI با ترکیب مجموعه داده های بسیار ارزشمند به شیوه ای واضح و جذاب از نظر بصری ، بینشی منحصر به فرد از عملکرد کلی بازاریابی شما ارائه می دهد.

3. استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل و نظارت کنید

آیا رسانه های اجتماعی جزء استراتژی بازاریابی شما هستند؟ با Power BI ، می توانید یک داشبورد اختصاصی ایجاد کنید تا به شما در ردیابی معیارهای کلیدی عملکرد ، مانند:

  • دسترسی مخاطب
  • تعداد برداشت ها
  • رسانه های اجتماعی ذکر می کند
  • اشتراک گذاری محتوا
  • بر عملکرد بازاریابی تأثیر می گذارد
  • محبوب ترین پست ها
نحوه استفاده از Power BI برای بهبود بازاریابی خود - استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنید

Power BI یک ابزار مفید برای کمک به بازاریابان برای تجسم کمپین های خود و نظارت بر عملکرد رسانه های اجتماعی است. این برنامه با سیستم عامل هایی مانند فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام سازگار است ، بنابراین به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا بتواند کمپین های بازاریابی چند کانالی را اداره کند.

4. ارائه گزارشات بازاریابی

شاید بخواهید با بینش بازاریابی ، مشتری کلیدی را تحت تأثیر قرار دهید. یا شاید شما با مدیران ارشد ملاقات می کنید و آنها می خواهند عملکرد اجمالی را مرور کنند. در هر صورت ، Power BI به شما امکان می دهد گزارشهای واضح ، جذاب و کاربر پسندی ایجاد کنید تا با دیگران به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید از گزارشات Power BI برای شناسایی روندها و فرصت های رشد در بازار یا به عنوان بخشی از طرح مدل سازی کسب و کار استفاده کنید.

Power BI برای بازاریابی: سوالات متداول

Power BI چیست؟

Power BI مایکروسافت به شما امکان می دهد مجموعه داده ها را به گزارش تجزیه و تحلیل بصری تبدیل کنید. سپس می توانید داده های مهم بازاریابی را تجسم کرده و نتایج را در سازمان خود به اشتراک بگذارید.

مزایا و معایب Power BI برای بازاریابان چیست؟

Power BI یک ابزار مقرون به صرفه و مقیاس پذیر برای تبدیل داده های خام به گزارش های بصری است. این برنامه قابل تنظیم ، انعطاف پذیر است و همکاری را در تیم شما تقویت می کند.

از سوی دیگر ، ممکن است داشبورد شلوغ به نظر برسد. همچنین پردازش حجم زیادی از داده ها به زمان نسبتاً مناسبی نیاز دارد و تسلط بر رابط کاربری نیز مدتی طول می کشد.

با این حال ، همه موارد در نظر گرفته شده ، ارزش آن را دارد.

هزینه Power BI چقدر است؟

یک ابزار رایگان برای توسعه گزارشات و مشاهده خصوصی آنها وجود دارد. با این حال ، اگر قصد دارید گزارش ها را در فضای ابری به اشتراک بگذارید یا به راه حلی در سطح سازمان نیاز دارید ، بسته های اشتراک ماهانه در دسترس هستند.

آیا می توانم Power BI را به Facebook وصل کنم؟

می توانید داده های فیس بوک را به Power BI وارد کنید. یک نسخه از اطلاعات صفحه فیس بوک خود را درخواست کنید ، گزارش را بارگیری کنید و فایل ها یا مجموعه داده های انتخابی خود را در Power BI وارد کنید. این روند برای داده های اینستاگرام و توییتر مشابه است.

Power BI برای بازاریابان: نتیجه گیری

با Power BI ، تجسم داده های بازاریابی اصلی شما بسیار ساده تر شده است. شما می توانید همه چیز را از اهداف فروش گرفته تا عملکرد تبلیغات پولی از یک داشبورد واحد مشاهده کنید ، که می تواند به شما کمک کند تلاش های بازاریابی خود را متناسب با اهداف و اهداف خود متمرکز کنید.

علاوه بر این ، یک اشتراک برای هر بودجه ای وجود دارد ، خواه به یک ابزار تجسم داده رایگان یا یک راه حل مقیاس پذیر در سطح سازمانی نیاز داشته باشید.

با این وجود ، Power BI تنها ابزار تجسم داده نیست ، بنابراین قبل از متعهد شدن به یک برنامه پولی ، ممکن است بخواهید همه گزینه های خود را بررسی کنید. اگر برای دستیابی به اهداف بازاریابی یا شناسایی معیارهای مورد نیاز برای کمک بیشتر نیاز دارید ، می توانید از خدمات مشاوره ای من دیدن کنید.

آیا هنوز Power BI را امتحان کرده اید؟ برای شما چطور کار می کند؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید چگونه نمایندگی من می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.

رزرو تماس