راهنمای بدون استرس با دستور العمل

واقعیت ناشناخته: من کارم را با پذیرایی شروع کردم. وقتی در 21 سالگی وارد آستین شدم، به عنوان برنامه ریز رویداد در یک شرکت پذیرایی شغلی به دست آوردم و نمی دانستم که چقدر عاشق این عجله می شوم که مطمئن شوم یک رویداد پرفشار بدون مشکل برگزار می شود ( و اگر چیزی انجام داد اشتباه کنید، مطمئن شوید که مشتری من هرگز از آن خبر ندارد!) من مجرد بودم و در شهری جدید زندگی می کردم، و می توانم به یاد داشته باشم که تا دیروقت در کافی شاپ محله ام بیدار ماندم و ایده های منو را برای ایجاد یک تجربه غذایی ایجاد کردم که تعادل کاملی داشت. جالب و آشنا، رضایت بخش بدون سنگین بودن. تا به امروز، من در مورد برنامه ریزی منوی شکرگزاری همین احساس را دارم.

در همان جلسات کاری آخر شب بود که وسواس جزئی من در برنامه ریزی منو به وجود آمد. برای من، فرآیند تطبیق با کتاب‌های آشپزی و طراحی منو برای یک مهمانی شام یک خروجی خلاقانه واقعی است. در طول سال‌ها، دوستان به اشتراک گذاشته‌اند که احساس می‌کنند در این منطقه مجهز نیستند، و من سؤالات زیادی درباره برنامه‌ریزی منو از شما بچه‌ها در اینجا و در IG دریافت می‌کنم – به خصوص با نزدیک شدن به تعطیلات. حتی کسانی که در طول سال سرگرمی نمی کنند، ناگهان با گروهی از اعضای خانواده گرسنه مواجه می شوند که آماده مهمانی به خانه شان می آیند.

اگرچه شهود یک عنصر کلیدی در فرآیند برنامه‌ریزی منوی من است، اما وقتی نوبت به شکرگزاری می‌رسد، من به فرمولی آزمایش‌شده و واقعی تکیه می‌کنم که همه کادرها را برای آنچه مردم می‌خواهند بررسی می‌کند، بدون اینکه میزبان (من) را کاملا خسته کند یا به نتیجه برسد. که در مسیر غذای بسیارزیاد. برخی از باقیمانده ها خوب هستند. یک ظرف قابلمه بزرگ که به سختی در آن فرو رفت؟ نه چندان در ادامه فرمول آزمایش شده و واقعی من را برای یک منوی شکرگزاری کامل بخوانید، سپس روی برخی از دستور العمل های مورد علاقه من در هر دسته کلیک کنید تا بتوانید آن را با هم ترکیب کنید و آن را خودتان بسازید.

من دوست دارم بشنوم که منوی شکرگزاری در خانه شما چگونه است! نظر خود را بنویسید و به من اطلاع دهید که آیا سنت شما شبیه من است یا سنت کاملاً متفاوتی روی میز دارید.

فرمول منوی شکرگزاری من

در اینجا فرمول کلی است که من هنگام تصمیم گیری در مورد خدماتی که هر سال ارائه می دهیم استفاده می کنم. خوشبختانه، اکثر اعضای خانواده من آشپزهای فوق العاده ای هستند، بنابراین من نیز از این فرمول استفاده می کنم تا بفهمم مردم چه چیزی را به سبک potluck می آورند.

  • بوقلمون – آدام معمولاً یکی را سرخ می‌کند و من اغلب بوقلمون دوم را برای باقیمانده غذا سرخ می‌کنم. اگر ما یک واقعا گروه بزرگ، ما یک ژامبون لعاب عسلی نیز می گیریم.
  • سس – مورد علاقه من نیست، اما باید انجام شود.
  • سیب زمینی – پوره شده، برشته شده یا دلمه ای.
  • لباس پوشیدن – یا “چشم کردن” بسته به جایی که زندگی می کنید. نان ذرت، نان سفید، برنج وحشی، صدف.
  • سبزیجات نارنجی – سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، کدو بلوط، هویج.
  • سبزیجات سبز – کلم بروکسل، لوبیا سبز، کلم بروکلی، سبزیجات سرخ شده مانند کلم یا کلم پیچ.
  • نان – رول، فوکاچیا، نان ذرت. من معمولا اینها را از یک نانوایی محلی می گیرم.
  • پای – کدو تنبل، گردو، شکلات، دوغ، سیب، می توانم ادامه دهم.

*و به یاد داشته باشید، اگر گروه کوچکتری دارید (به اندازه تعداد زیادی امسال!) موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنید و بقیه را رها کنید. فقط به این دلیل که روز شکرگزاری است به این معنا نیست که شما باید تمام روز را در آشپزخانه بگذرانید. حالا برای قسمت باحالش! به دنبال دستور العمل های مورد علاقه من برای شکرگزاری بروید… از هر دسته یکی را انتخاب کنید، و یک منوی شکرگزاری بدون شکست را برای خود آماده کرده اید.

بوقلمون

بوقلمون آب نمک

مهم نیست که چند دستور غذای بوقلمون در آنجا وجود دارد (هزاران؟ میلیون ها؟) یک نوامبر هم نمی شود که من تایپ نمی کنم «بهترین دستور غذای بوقلمون روز شکرگزاری چیست؟» در نوار جستجوی گوگل من به این امید که شفافیت را به دست بیاورم. و اگرچه راه‌های خوشمزه زیادی برای پختن آن‌ها وجود دارد، از شکم پر گرفته تا سوخاری گرفته تا سرخ‌شده، به نظر من غلبه بر سادگی یک بوقلمون کبابی کلاسیک آب‌پز سخت است – به خصوص وقتی که با پوست ترد و فضای داخلی آبدار و خوش طعم پخته شود. . بنابراین، در تلاشی برای یافتن بهترین روش بی‌دقت برای بوقلمون آب‌پز شده، با مایکل فوجتاسک، مالک/آشپز رستوران برنده جایزه Olamaie، اینجا در آستین تماس گرفتم.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

سینه بوقلمون با سوسیس، گیلاس و مریم گلی

اگرچه یک پرنده کامل بو داده سنتی است، اما من فکر می کنم که سینه بوقلمون با پر کردن یکی از خوش طعم ترین راه ها برای سرو پرنده در روز شکرگزاری است (و برای گروه کوچکتر مناسب است.) از قصابم می خواهم که استخوان بوقلمون را جدا کرده و پروانه کند. به طوری که قبل از اینکه آن را به خانه بیاورم، قسمت سخت تمام شده است. در صورت تمایل، قیمه را از شب قبل آماده کنید و قبل از آماده کردن بوقلمون تا سی دقیقه در یخچال نگهداری کنید.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

سیب زمینیها

درست کردن پوره سیب زمینی وگان

تصور شکرگزاری بدون یک کاسه خوش طعم کره ای و پوره سیب زمینی صاف روی میز دشوار است. و در واقع می‌توان از این نسخه جذاب لذت برد هر کس سر میز – اتفاقاً وگان است، بدون اینکه هیچ یک از خامه‌ای کلاسیکی که همه آنها هوس کرده‌اند را قربانی نکنند. شاید بهترین قسمت این پوره سیب زمینی این است که می توانید آن ها را چند ساعت قبل از جشن درست کنید تا وقتی همه چیز روی میز است، عجله نکنید که آنها را مخلوط کنید. اینها با بازی یوکان گلدز، بافتی مخملی دارند که باید برای آن مردید.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

گل کلم پارمزان مصنوعی “سیب زمینی”

به عنوان یک متخصص سیب زمینی پوره شده، ایده پوره سیب زمینی گل کلم در اصل من را هیجان زده نمی کرد. چگونه ممکن است آنها به واقعیت زندگی کنند؟ این دستور العمل برای پوره سیب زمینی کلم پارمزان مصنوعی از سرآشپز و نویسنده، کتاب آشپزی جدید هلن هندرسون، طلوع تا غروب آفتاب مزرعه مالیبو، تمام شک و تردیدهای من را برطرف کرد. نه تنها آنها نگاه کن مانند پوره سیب زمینی پنیری، اما طعم آنها نیز شبیه آنهاست. من پوره گل کلم را بعد از پوره گل کلم امتحان کردم، و هیچ دستور العمل دیگری طعم سیب زمینی اصیل را ندارد.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

سیب زمینی سرخ شده خامه ای، مارتا استوارت

این خامه‌ای‌ترین غذای سیب‌زمینی خلال‌دار روی کره زمین است. امتیازهایی که می توان آن را تقریباً از قبل کاملاً درست کرد، بنابراین در روز می توانید یک لایه دیگر پنیر بپاشید و در فر بپزید.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

سمت سبزی نارنجی

سالاد پرتقال خونی و چغندر آتنا کالدرون

آیا تا به حال ترکیب رنگی زیباتر دیده اید؟ چغندرها و پرتقال ها را در ظرفی جدا از ماست بیاورید، سپس درست قبل از سرو در ظرفی بچینید.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

پوره سیب زمینی شیرین با کرنچ شکر قهوه ای

اگر عاشق طرز تهیه غذاهای نوستالژیک هستید، این غذای جانبی جشن شکرگزاری برای شما ساخته شده است. فیلینگ از پوره سیب زمینی شیرین تازه ساخته شده است و روی آن را با یک رویه شکری ترد و قهوه ای برای ترکیب نهایی در بافت ها پوشانده شده است. یک لقمه شما را با تماشای کارتون های صبح شنبه و خوردن یک کاسه بزرگ کورن فلکس درست به روزهای طلایی جوانی خود باز می گرداند.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

سالاد سیب زمینی شیرین و انار

سیب زمینی شیرین بو داده شده با فتای تند، دانه های انار شیرین و پسته برشته شده. این به اندازه کافی جشن است که می توانید در تعطیلات نوش جان کنید، اما به اندازه کافی ساده است که می توانید برای یک شام شب هفته کنار هم بگذارید (و همچنین ناهار روز بعد اگر کمی اضافه کنید).

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

کدو حلوایی تفت داده شده و سالاد کلم پیچ

شیلا پراکاش دستور تهیه سالاد کلم پیچ خود را از کتاب آشپزی جدید خود به اشتراک گذاشت. مدیترانه هر روز. این سالاد گرم، آرامش بخش است و سالاد مورد علاقه ما در منوی شکرگزاری ما گنجانده شده است.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

هویج برشته شده عسلی با مریم گلی و پیتاس

هویج نصف شده با روغن زیتون، نمک و فلفل ریخته می شود، سپس در دمای 425 درجه فارنهایت تفت داده می شود تا کاملاً پخته شود و لبه های آن ترد شود. در همین حال، سس مخفی را روی اجاق گاز درست می‌کنم: یک مخلوط شربتی خوشمزه از پوست پرتقال و آب پرتقال، سرکه برنج برای افزایش اسیدیته، کمی فشار عسل، حرارت به شکل خلال پینو، یا تکان دادن فلفل قرمز. (من به عقب و جلو می روم)، و افزودنی کلیدی مریم گلی تازه، که کل غذا را با حال و هوای پاییزی معطر می کند.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

پانسمان / چاشنی

گیاه خواری ماهیتابه پر کردن نان ذرت با کلم پیچ و پیاز کاراملیزه

این چاشنی نان ذرت گیاهی با حذف اولین مرحله از پختن یک نان ذرت، سپس خرد کردن یا خرد کردن آن قبل از تا کردن در مخلوط، روند معمول را ساده می کند. این یکی بیشتر ترکیبی از نان ذرت/پر کردن است: یک خمیر نان ذرت عالی درست می‌کنید و تمام چاشنی‌ها و چاشنی‌ها را مستقیماً داخل مخلوط می‌زنید، سپس همه را با هم می‌پزید. نه تنها کل فرآیند را از شروع تا پایان سریعتر می کند. من عاشق ظاهر روستایی سرو کردن آن مستقیماً از تابه چدنی هستم که در آن پخت می‌شود، به خصوص با سایه‌های واضح پیاز قرمز و کلم پیچ که روی آن تاج می‌شود.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

چاشنی نان ذرت تند پوبلانو

اخیراً در ذهنم پر کردن نان ذرت بود و وقتی این فلفل‌های پوبلانو کوچک و بامزه را در بازار کشاورزان دیدم، می‌دانستم که این فلفل‌ها را درست می‌کنند (البته اگر پوبلانو پیدا نکردید می‌توانید از jalapeños استفاده کنید). من آنها را با برخی از مواد مرکب سنتی – پیاز، کرفس، هویج و مریم گلی – و همچنین برخی از لهجه های جنوب غربی – پیازچه، گشنیز و پونه کوهی مکزیکی مخلوط کردم. و برای یک ضربه سالم، من حتی مقداری کلم پیچ خوردم.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

چاشنی مریم گلی آسان، آشپزخانه

این کلاسیک‌ترین، گیاهی‌ترین، مرطوب‌ترین و معطر‌ترین چاشنی نان است – درست مانند چیزی که از جعبه بیرون می‌آورید، اما حتی بهتر از آن… این چاشنی است که میل می‌کنید، چیزی که به‌طور غیر قابل حذفی با روز شکرگزاری مرتبط است. این بسیار ساده است، و اوه خیلی خوب است.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

سمت سبزی سبز

کلم بروکسل شیرین و ترش

به‌جای تکیه بر روش معمول خودم برای برشته کردن جوانه‌های نصف شده تا زمانی که ترد شوند، آن‌ها را به صورت لقمه‌های نازک و نازک ریز خرد کردم، سپس در یک تابه چدنی آن را به سختی در یک تابه چدنی فرو بردم تا به آن زغالی که همیشه به دنبال آن هستم، برسم. یک سس سرکه شیرین با یک ماده مخفی (سیب سیب!) و مقداری اسپند برشته شده، خرما و فلکس چیلی، و اینها بسیار نزدیک به کامل هستند.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

سالاد کلم پیچ و برنج وحشی با وینگرت خردل افرا

سرشار از طعم‌های برداشت، کرانچ زیاد، دانه‌های دلچسب، میوه‌های فصلی، و آن سس دیوانه‌کننده‌ی خردل افرا با احساس پاییزی. این غذای برنج وحشی شما و سالاد سبز شما است، و شما می خواهید آن را ببلعید.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

Cacio E Pepe کلم بروکسل

من قبلاً به کلم بروکسل وسواس دارم، اما وقتی پارمزان، پوست لیمو و فندق را به مخلوط اضافه می‌کنید، مرا مرده در نظر بگیرید.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

پای و تارت

پای دوغ کلاسیک

این دستور پخت پای دوغ کلاسیک یک کلاسیک خانواده سبک است. مامان من هست را نانوای پای در خانواده – ما همیشه از او التماس می کنیم که همه پای ها را برای روز شکرگزاری درست کند. بنابراین من فکر می کنم که شما عاشق این دستور پای دوغ کلاسیک خواهید بود. درست کردن آن بسیار ساده است، اما طعم آن غنی و لذیذ است.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

تارت سیب گرم ساده تر از پای

این تارت به سختی گرم می شود، اما در دهان شما آب می شود (و هیچ کس به یک تارت سیب خرد شده گرم که با قاشق در یک کاسه ریخته می شود و روی آن بستنی آب می شود اهمیتی نمی دهد). خنک است، به همان اندازه جذاب است و سرو کردن آن در برش های عالی آسان تر است. بهترین چیز در مورد این تارت، اما، علاوه بر خوردن آن، دانستن اینکه چقدر آسان است دوباره آن را درست کنید.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

مینی تارت کدو حلوایی با پوسته اسپکولوس

دستور پخت بریت از Speculoos (با نام مستعار کوکی‌های بیسکوف) برای کراست استفاده می‌کند که باعث می‌شود افزودنی بسیار هیجان‌انگیز و خوشمزه‌تر به منوی شکرگزاری شما اضافه شود. همچنین، با ساختن آن‌ها در پوسته‌های تارت منفرد (از نظر فنی ظروف خامه‌ای هستند)، شما با خوشحالی با هرگونه شکست در برش پای خداحافظی خواهید کرد.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

پای زنجبیل سیب (بدون گلوتن)

سیب های ننه اسمیت از شیرینی بیش از حد پای جلوگیری می کنند و ادویه های گرم یک تکه پای را به راحت ترین غذا تبدیل می کند تا بعد از شام بپیچید… و صبح روز بعد با یک فنجان قهوه برای صبحانه!

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

پای اسلب اسپند شکلاتی

این کلاسیک همیشه خوشمزه با دو برابر کردن دستور غذای مورد علاقه من و پختن آن در یک تابه رول ژله ای به جای قالب کلاسیک پای، برای غذا دادن به جمعیت بزرگ می شود. به جای اینکه به صورت مثلثی برش بزنید، آن را به شکل مربع برش دهید، شبیه به یک نوار گردو است، اما روی پر کردن اسپند بی رنگ کم نمی‌شود.

دستور غذا را از اینجا دریافت کنید.

** و در حالی که ما در مورد کیک ها هستیم، در اینجا باید از آرشیو بخوانید: چگونه می توان پوسته پای عالی را برای روز شکرگزاری تزئین کرد!

حالا با چای داغ و انبوه کتاب‌های آشپزی جلوی آتش می‌روم. برنامه ریزی منو مبارک!

این پست در ابتدا در 12 نوامبر 2020 منتشر شد و از آن زمان به روز شده است.