راهنمای مختصر Blazor برای برنامه های HTTP و C#

راهنمای مختصر بلازور

پشت هر وب سایت یا برنامه کاربردی بزرگ ، برنامه نویسی زیادی وجود دارد. هنگامی که آن کد سنگین یا بیش از حد پیچیده باشد ، می تواند سرعت وب سایت را کاهش داده و نرخ بازگشت را افزایش دهد. به همین دلیل است که بسیاری از بازاریابان از رابط کاربری جدیدی از .NET به نام Blazor هیجان زده هستند.

این نام ترکیبی از “مرورگر” و نحو نشانه گذاری .NET Razor است ، برای کسانی که با آن آشنا هستند.

Blazor چیست و چه باید در مورد آن بدانید؟ در اینجا یک راه حل سریع وجود دارد که حتی غیر توسعه دهندگان نیز می توانند آن را درک کنند.

بلازور چیست؟

Blazor یک رابط کاربری است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد با استفاده از الگوهای C#، HTML و Razor برنامه های کاربردی اصلی بسازند. می توانید اجزا و صفحاتی بسازید که سپس روی سرور یا مستقیماً در مرورگر اجرا می شوند. این برنامه توسط تیم .NET ساخته شده است و کاملاً منبع باز است و استفاده از آن برای همه رایگان است.

استفاده از الگوها ، C#و HTML توسعه را آسان تر و در بسیاری موارد سریعتر می کند.

Blazor چیست - Blazor در حال استفاده است

برنامه های Blazor چیست؟

یکی از اجزای کلیدی این پلتفرم ، برنامه های Blazor است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد ویژگی ها را بدون کدگذاری در هر مرحله اضافه کنند. این کمی شبیه به روشی است که یک وب سایت ساز WYSIWYG به کاربران اجازه می دهد بدون کد نویسی وب سایت بسازند.

در این مورد ، با این حال ، اجازه می دهد کد devs بدون جاوا اسکریپت باشد.

همچنین می توانید برنامه های Razor را در Blazor اجرا کنید.

نحوه اجرای Blazor: سرور یا WebAssembly

Blazor را می توان به دو صورت اجرا کرد – روی سرور یا با استفاده از WebAssembly ، که به شما امکان می دهد آن را مستقیماً در اکثر مرورگرها اجرا کنید.

مزایا و معایبی برای هر دو وجود داره. با استفاده از WebAssembly ، از یک UX سریع که بصورت آفلاین پشتیبانی می شود و می تواند از CDN استفاده کند ، لذت خواهید برد. با این حال ، زمان بارگذاری اولیه می تواند کند باشد ، و ممکن است لازم باشد با API تماس بگیرید ، که می تواند سرعت را کاهش دهد.

اگر مسیر سرور را انتخاب کنید ، متوجه خواهید شد که سوار شدن کمی ساده تر است و زمان بارگذاری و ارائه سریعتر است. با این حال ، برنامه شما بصورت آفلاین کار نمی کند و تغییرات می تواند مشکلات تاخیری عمده ایجاد کند. همچنین ، مقیاس بندی برنامه ها دشوار است زیرا هر کاربر اتصال خود به سرور را دارد.

چرا باید از Blazor استفاده کنید

Blazor به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا سمت کلاینت کد را به زبان C# یا HTML بنویسند ، این بدان معناست که شما مجبور نیستید جاوا اسکریپت یا زبان های دیگر را بلد باشید. این کار را برای یک توسعه دهنده ساده آسان تر می کند که روی یک پروژه کار کند. همچنین می توان وظایف خود را به اعضای تیم واگذار کرد زیرا آنها فقط باید یک زبان برنامه نویسی بلد باشند.

از آنجا که از کد مشابه در سمت سرویس گیرنده و سرور یک برنامه استفاده می شود ، کد فقط باید یک بار نوشته شود – که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند.

همچنین مزایای متعددی برای بازاریابان وجود دارد.

Blazor می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا سایت هایی ایجاد کنند که ترافیک بیشتری ایجاد کنند.

رندرینگ سمت سرور به صورت استاندارد ارائه می شود که برای SEO بسیار مناسب است. این به ربات های موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به راحتی کد و سایت شما را خزند. رندرینگ سمت سرور زمان بارگذاری را بهبود می بخشد ، بنابراین هنگامی که یک وب سایت بارگیری می شود ، چند ثانیه طول می کشد تا روی صفحه نمایش داده شود. اگر سرور تمام داده های مورد نیاز برای ارائه صفحه را قبل از بارگیری به مرورگر ارسال کند ، می توان این مدت را کاهش داد.

استفاده از HTML و C# همچنین میزان جاوا اسکریپت را در یک برنامه کاهش می دهد ، که می تواند زمان بارگذاری را افزایش داده و نرخ بازگشت را کاهش دهد.

Blazor چگونه کار می کند؟

Blazor با ترکیب C#، HTML و برنامه ها کار را آسان تر می کند. تقریباً می تواند هر کاری را که جاوا اسکریپت انجام می دهد انجام دهد ، اما نیازی نیست که جاوا اسکریپت را بلد باشید.

از الگوهای Razor برای ایجاد اجزایی استفاده می کند که HTML و CSS قابل نمایش در مرورگر را تولید می کنند. این همان محتوای مرورگر دیگر است: HTML و CSS خالص ، معنایی و قابل دسترسی.

این بدان معناست که می توانید از همه ویژگی های CSS ، از جمله پرس و جوهای رسانه ای برای طراحی واکنش گرا و ویژگی های سفارشی CSS استفاده کنید.

این ویدیو از dotNETConf نحوه ساخت یک برنامه وب کامل را نشان می دهد:

همچنین نحوه تنظیم آن را در بخش دیگری مرور خواهم کرد.

Blazor برای چه مواردی استفاده می شود؟

Blazor برای ساخت برنامه های تحت وب استفاده می شود. این می تواند شامل برنامه های تلفن همراه ، صفحات وب و هر چیز دیگری باشد که می توانید با JavaScript ایجاد کنید.

این چارچوب به شما امکان می دهد تعدادی از کارهای متداول توسعه مانند ارائه اجزا و HTML ، واکشی داده ها از طریق HTTP و مسیریابی سمت کلاینت را انجام دهید.

هنگامی که در مرورگر استفاده می شود ، دسترسی کامل به API های جاوا اسکریپت مرورگر دارد. در نتیجه ، برنامه های Blazor می توانند از توابع جاوا اسکریپت از روش های NET و همچنین روش های NET از توابع JavaScript استفاده کنند.

برای مواردی که چارچوب API یا م componentلفه خاصی ندارد ، یا اگر توسعه دهندگان می خواهند با اکوسیستم جاوا اسکریپت کار کنند ، از Interop جاوا اسکریپت استفاده می شود.

نحوه راه اندازی پروژه Blazor

اکنون که اصول اولیه Blazor را درک کرده اید ، بیایید در مورد نحوه استفاده از برنامه صحبت کنیم. همانطور که در بالا اشاره کردم ، این یک برنامه رایگان و منبع باز است ، بنابراین برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید. اگر این مورد شماست ، از طریق GitHub به کد منبع دسترسی دارید.

برای ایجاد یک پروژه به دو چیز نیاز دارید: پلتفرم و Visual Studio 2019 یا بالاتر.

در اینجا نحوه شروع کار آمده است:

مرحله 1: Blazor را از صفحه Microsoft بارگیری و نصب کنید. روی دکمه “شروع به کار” کلیک کنید.

نحوه راه اندازی پروژه Blazor

گام 2: Visual Studio را نصب کنید ، اگر قبلاً آن را ندارید. این به شما امکان می دهد کد نویسی واقعی را انجام دهید. نصب و بارگیری ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

مرحله 3: یک خط فرمان را اجرا کرده و> را اجرا کنید دات نت فرمان این امر تأیید می کند که همه چیز به درستی نصب شده است. اگر آماده استفاده باشد ، پاسخی مانند این دریافت خواهید کرد:

نحوه راه اندازی پروژه Blazor - بررسی خط فرمان

مرحله 4: در مرحله بعد ، Visual Studio را باز کرده و “Create a new project” را انتخاب کنید.

مرحله 5: ASP.NET را انتخاب کنید. اگر ASP.NET Core Web Application را در Visual Studio نصب نکرده اید ، باید آن را اضافه کنید.

نحوه راه اندازی پروژه Blazor - ایجاد یک پروژه جدید

مرحله 5: در “پیکربندی پروژه جدید” یک نام اضافه کنید ، سپس “ایجاد” را انتخاب کنید.

مرحله 6: در کادر “ایجاد یک برنامه وب جدید ASP.NET Core” ، “.NET Core و ASP.NET Core 5.0” را در منوی کشویی ، سپس “برنامه وب” و “ایجاد” را انتخاب کنید.

اکنون پروژه ای را تنظیم کرده اید. اکنون می توانید از برنامه های Blazor استفاده کنید تا نحوه عملکرد آنها را ببینید. در حالی که برنامه نویسی واقعی خارج از حوصله این مقاله است ، من این آموزش مایکروسافت را به شدت توصیه می کنم.

اگر می خواهید بدون بارگیری موارد زیادی بازی کنید ، می توانید از این آموزش مبتنی بر مرورگر استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد Blazor

آیا Blazor ارزش استفاده دارد؟

به نیاز های شما بستگی دارد. این برنامه برای برنامه نویسان که از جاوا اسکریپت خوشتان نمی آید ، جاوا اسکریپت را نمی شناسند یا نمی خواهند با هزاران جاوا اسکریپت سرعت سایت خود را کاهش دهند ، ایده آل است. با این حال ، ارسال کل زمان اجرا نیاز دارد و ممکن است در برخی موارد با مرورگرهای غیر استاندارد کار نکند.

آیا سرور Blazor سریع است؟

به طور کلی ، بله. با این حال ، همه کاربران یک اتصال دو جهته مداوم به سرور دارند ، که می تواند برای برنامه های بزرگتر مشکل ایجاد کند.

آیا یادگیری Blazor آسان است؟

اگر از قبل سی شارپ را می شناسید ، به راحتی می توانید Blazor را انتخاب کنید. این آسان ، سریع است و به خوبی با اکوسیستم .NET ادغام می شود

هزینه Blazor چقدر است؟

Blazor بخشی از پلت فرم منبع باز .NET است ، به این معنی که هیچ هزینه یا هزینه ای وجود ندارد ، حتی اگر از آن به صورت تجاری استفاده کنید. این ساختمان توسط یک جامعه مشارکت کننده ساخته شده و نگهداری می شود.

آیا Blazor برای بازاریابی اهمیت دارد؟

بعید است که Blazor برای بازاریابان معمولی تأثیر روزانه داشته باشد ، اما مزایایی وجود دارد که بازاریابان باید از آنها آگاه باشند.

ممکن است ایجاد صفحات یا برنامه های جدید را برای تیم های توسعه دهنده آسان تر (و سریعتر) کند. همچنین خزیدن روبات های موتورهای جستجو را آسان می کند ، که این یک امتیاز برای بازاریابی دیجیتال است.

تفاوت بین Blazor و Razor چیست؟

Razor یک نحو نشانه گذاری قالب برای .NET است. Blazor (که کلمه “مرورگر” و Razor را ترکیب می کند) یک چارچوب است که می تواند چندین نوع کد را اجرا کرده و به سرورها یا مرورگرها تحویل دهد. در اصل ، این تکامل Razor است.

نتیجه گیری بلازور

اگر به دنبال راهی برای ساده سازی روند توسعه هستید – و سرعت صفحه را کمی بهبود دهید – Blazor یک پلت فرم عالی است. در حالی که بیش از نیاز یک بازاریاب معمولی به ایجاد یک وب سایت یا راه اندازی یک صفحه فرود است ، این یک خبر عالی برای توسعه دهندگان است.

پلت فرم کاربر پسند به ساده سازی گردش کار کمک می کند ، محدودیت های زبان برنامه نویسی را کاهش می دهد و کار تیم های توسعه دهنده را آسان تر می کند.

آیا تا به حال Blazor را امتحان کرده اید؟ چه چیزی را در آن بیشتر دوست دارید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید چگونه نمایندگی من می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.

رزرو تماس