سد پوستی آسیب دیده؟ کارشناسان دقیقا نحوه تعمیر آن را به اشتراک می گذارند

به من بگو تو هم دیدی: #Skinbarrier ناگهانی است هر کجا. این هشتگ بیش از سه میلیارد بازدید دارد و زیبایی TikTok را به خود اختصاص داده است. اما سد پوستی چیست؟ و چرا همه در مورد آن صحبت می کنند؟ قبل از اینکه Beauty TikTok این اصطلاح را رایج کند، مکالمه پیرامون مانع پوستی را فقط می‌توان در انبوه انجمن‌های اینترنتی و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خاص یافت. می‌دانم، زیرا مجبور بودم خودم در میان انبوهی از اطلاعات غیر مفید قدم بگذارم. مطمئناً، من احتمالاً آنها را در یک کتاب زیستی دبیرستان دیده بودم و بی‌درنگ نادیده گرفته بودم، اما این به من نمی‌گفت که چرا استفاده ناگهانی از همه محصولات مراقبت از پوستم برایم دردناک است. و قطعاً قرار نبود بهترین محصولات ترمیم کننده سد پوست را توصیه کند.

همه ما آنجا بوده ایم: در مورد مراقبت از پوست مشتاق شده ایم. (معاون شخصی من؟ شیمیایی و لایه بردارهای فیزیکی چه می توانم بگویم، من عاشق یک درمان خانگی میکرودرم ابریژن هستم – سپس آن را برای روزها احساس می کنم.) صورت شما احساس می کند که ضربان دارد، هر کاری که انجام می دهید سفت است، و استفاده از هر چیزی به جز ملایم ترین محصولات بسیار بیشتر از آنچه می توانید آسیب می زند. ایستادن. وقتی این اتفاق بیشتر برای من رخ داد، مدتی طول کشید تا بفهمم آن چیست. پس از آن حتی بیشتر برای درک دلیل. من روی پوستم خشن بودم بدون اینکه رطوبت و رطوبت مورد نیاز برای التیام را به آن برگردانم.

تصویر برجسته از مصاحبه ما با ایسکرا لارنس توسط میشل نش.

تصویر توسط جن رز اسمیت

راز پشت مانع پوستی سالم

در صحبت با آپریل گارگیولو، موسس و مدیر عامل برند زیبایی محبوب دختر Vintner، کلید یک مانع پوستی سالم را یاد گرفتم: تعادل رطوبت و هیدراتاسیون. او گفت: “در دنیای مواد مغذی، مواد مغذی محلول در آب و مواد مغذی محلول در روغن وجود دارد.” بسیاری از مردم تفاوت را درک نمی کنند و چقدر مهم است که هر دو را داشته باشیم. «رطوبت روغن است. هیدراتاسیون آب است.» اگر پوست خود را از هر دو جدا کنید، سد پوستی شما را رها خواهد کرد.

من از شیمیدان آرایشی، بنیانگذار و مدیر عامل آکادرما، دکتر Shuting Hu، در مورد چگونگی درمان سد پوستی خود سؤال کردم. برای اطلاع از آسیب دیدگی سد پوستی و نحوه رفع آن، ادامه مطلب را بخوانید. من با چند خبر خوب شروع می کنم: خوشبختانه، بسیاری از اثرات یک سد پوستی آسیب دیده را می توان معکوس کرد.

بدوید، راه نروید تا درباره بهترین محصولات ترمیم کننده سد پوست بیشتر بدانید.

سد پوستی شما چیست؟

دکتر هو به من داده است که چه چیزی و چرا در پشت سد پوستی وجود دارد. به گفته او، “خارجی ترین لایه پوست شما، یا Stratum Corneum، به عنوان یک سپر محافظ عمل می کند که از شما در برابر استرس های محیطی، تحریک و التهاب محافظت می کند.”

او آن را حتی بیشتر شکست. به پوست خود مانند یک دیوار آجری فکر کنید. پوست شما از “آجر” – پروتئین‌های سلول‌های پوست شما – تشکیل شده است و توسط “ملات” که لیپیدها و چربی‌هایی هستند که یک سد قوی و سالم ایجاد می‌کنند، کنار هم نگه داشته می‌شوند. برای محافظت از پایه پوست خود، باید این سد لیپیدی را سالم نگه داریم.

به عنوان یک بنیانگذار زیبایی، محافظت از سد پوستی بخش بزرگی از کار Gargiulo است. محصولات او برای حمایت از سلامت پوست، که از سد پوست شروع می شود، پشت سر هم کار می کنند.

همانطور که او می گوید، سد پوستی «برای انجام دو کار وجود دارد. برای محافظت و دفاع – دور نگه داشتن متجاوزان، و دفاع از پوست خود در برابر چیزهایی که می تواند باعث تحریک شود. و سپس برای محافظت از آنچه در پوست شما وجود دارد – عمدتاً آبرسانی – وجود دارد. بنابراین شما برای رسیدن به سالم ترین پوست خود به هر دو روی سکه نیاز دارید.

تصویر از میشل نش

چرا سد پوستی مهم است؟

برای آن درخشش شبنم‌آمیز، یک مانع پوستی سالم بسیار مهم است. این خط دفاعی شما در برابر کم آبی و آسیب است. به گفته دکتر هو، «داشتن یک سد پوستی سالم مهم است زیرا وظیفه اصلی آن محافظت از پوست و بدن شما در برابر عوامل خارجی مانند سموم، مواد شیمیایی و آلرژن ها است و در عین حال سطح آب بدن شما را تنظیم و حفظ می کند. بدون سد پوستی، بدن شما قادر به حفظ آب نخواهد بود و در حالت کم آبی دائمی خواهید بود.

تصویر از میشل نش

چگونه یک سد پوستی آسیب دیده را شناسایی می کنید؟

اما چگونه می توان فهمید که سد پوستی شما سالم است؟ چگونه می توانید تشخیص دهید که یک سد پوستی آسیب دیده دارید؟

علائمی مانند خشکی، خارش و التهاب می‌تواند نشانه‌ای از وجود اختلال در سد پوستی شما باشد. دکتر هو، فراتر از موارد زيبايي ناشي از لايه‌برداري، علل شايع را فهرست مي‌کند، از جمله:

  • استرس اکسیداتیو (رادیکال های آزاد)
  • عوامل محیطی مانند اشعه UV و آلودگی
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور آبی

اما حتی اگر مشکل از سبک زندگی شما باشد، بهترین محصولات ترمیم سد پوستی نمی توانند کمک کنند. به گفته دکتر هو، این عوامل مضر سبک زندگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • رژیم های غذایی با قند بالا
  • فشار
  • کمبود خواب با کیفیت
  • استفاده مکرر از محصولات و مواد خشن
  • تمیز کردن بیش از حد با حلال ها، شوینده ها، عطرها و سایر مواد شیمیایی تحریک کننده
تصویر از میشل نش

وقتی به سد پوستی خود آسیب می‌رسانید چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی به سد رطوبتی آسیب زدم، به راه سختی پی بردم: وقتی سعی کردم تونر گلیکولیک اسیدم را بزنم، درد تپنده و گزنده داشتم. حساسیت، قرمزی و التهاب بارزترین نشانه‌های آسیب‌دیده سد پوستی هستند، اما تنها نشانه‌ها نیستند.

دکتر هو می گوید: “وجود التهاب مزمن در اپیدرم، خارجی ترین لایه پوست، به سد پوستی آسیب می رساند و باعث قرمزی، خشکی یا تحریک می شود.”

او همچنین توضیح می دهد که اثرات طولانی مدت یک سد پوستی آسیب دیده شامل از دست دادن کلاژن، اسید هیالورونیک و سایر مولکول های ضد پیری است که باعث ایجاد چین و چروک و از دست دادن خاصیت ارتجاعی در پوست می شود.

چگونه یک سد پوستی آسیب دیده را درمان می کنید؟

برای رفع آسیب ناشی از کار بیش از حد پوست، آن را با مواد مغذی کمتری تغذیه کنید. گارگیولو تشویق می کند: «روی هیدراتاسیون و رطوبت تمرکز کنید». روی PH مناسب برای پوست خود و آن دسته از مواد مغذی که به تعادل و افزایش قدرت و انعطاف پذیری پوست کمک می کنند، تمرکز کنید.

سرامیدها (پروتئین های ضخیم در پوست شما) بهترین ها در مورد شفا دهنده های پوست فوق ستاره هستند. دکتر هو توصیه می‌کند: «مواد تشکیلاتی مانند سرامیدها ضروری هستند و به طور گسترده برای ترمیم موانع پوستی با «پر کردن» شکاف‌های دیواره آجری سلول‌ها استفاده می‌شوند.

او هشدار می دهد که فقط در چرخه آسیب رساندن و تلاش برای ترمیم پوست خود به دام نیفتید. “شما می خواهید به آنچه که می تواند باعث التهاب شود نیز رسیدگی کنید. استفاده از مواد ضدالتهابی و همچنین ترمیم سلول های آسیب دیده برای بهبود کامل سد پوستی شما بسیار مهم است.

تصویر از میشل نش

بهترین محصولات ترمیم کننده سد پوست برای داشتن پوستی سالم و درخشان

هر محصول با دقت توسط ویراستاران ما تنظیم می شود و ما همیشه نظر صادقانه ای را ارائه می دهیم، چه هدیه ای یا خریداری شده خودمان. اگر چیزی را از طریق پیوندهای ما خریداری کنید، ممکن است کمیسیون کوچکی را بدون هیچ هزینه ای برای شما دریافت کنیم.

پاک کننده صورت آبرسان CeraVe با سرامید و اسید هیالورونیک

یک حقیقت سخت در مورد بازگرداندن سد پوستی این است که ممکن است مجبور شوید روال خود را از ابتدا تنظیم کنید. محصولات به ظاهر بی ضرر مانند پاک کننده های شما ممکن است حاوی محرک های بالقوه باشند. با پاک کننده ملایم CeraVe که به جای پاک کردن پوست شما با اسید هیالورونیک، سرامیدها و گلیسیرین تقویت می شود، نمی توانید اشتباه کنید.

پاک کننده فرهنگی سد Nue Co

این محصول بدون ایجاد ساییدگی پوست شما را عمیقا تمیز می کند. به طور خاص برای حمایت از سد پوست شما ساخته شده است، در برابر آلودگی محافظت می کند و رطوبت را قفل می کند. با این دوز از پری بیوتیک ها، پروبیوتیک ها و پست بیوتیک ها از PH خود محافظت کنید.

مایع سرامیدین دکتر جارت

محصولات مراقبت از پوست دکتر Jart+ یک جام مقدس برای هر کسی با پوست خشک یا حساس است. برای بازسازی سد پوست خود، تونر خود را با این مایع حمایت کننده و غنی از سرامید جایگزین کنید. کمپلکس آن حاوی پنج سرامید است که پوست را با عوامل تقویت کننده سوپرشارژ می کند.

اسانس درمانی فعال دختر وینتنر

این اسانس آبرسانی سدسازی ایجاد می کند تا آنچه را آوریل گارگیولو «سمفونی از مواد مغذی که پوست فوراً آن را به رسمیت می شناسد» تشکیل دهد.

سرم گیاهی اکتیو دختر وینتنر

برای داشتن رطوبت شدید، اسانس را با این سرم ابریشمی و تقویت کننده ترکیب کنید. پر از مواد گیاهی کامل و ترمیمی، در یک بطری لوکس است.

مرهم ترمیم کننده پوست آفریقایی Botanics Marula

این مومیایی غلیظ را روی پوست خود بمالید و احساس کنید که تبدیل به یک سرم با جذب سریع روی پوست شما می شود. پر از ویتامین ها، کره شی و روغن، یک کوکتل عالی برای سد شما با بهترین بافت است.

کرم محافظ اتمسفر OSEA

رویکرد اول طبیعت OSEA محصولات خود را برای مبارزه با آسیب های زیست محیطی و آلاینده عالی می کند. فرمول آن مملو از جلبک دریایی، کره شی و روغن‌های غنی از امگا است تا از پوست شما در برابر محرک‌های موجود در هوا محافظت کند.

تقویت کننده سد Acaderma Oasis

سرم تسکین دهنده آکادرما با بتاگلوکان های تقویت کننده سیستم ایمنی که همچنین به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند، سد پوستی را تقویت کرده و بلافاصله تحریک را کاهش می دهد.

کرم مرطوب کننده CeraVe

همانطور که می گویند شروع کنید تا ادامه دهید. دکتر هو این کرم CeraVe را برای ترمیم سد پوستی توصیه می کند و خاطرنشان می کند که “شامل سه سرامید ضروری است که با هم کار می کنند تا رطوبت پوست را مسدود کرده و به بازیابی سد محافظ پوست شما کمک کنند.”

این پست در ابتدا در 22 آوریل 2022 منتشر شد و از آن زمان به روز شده است.