سیب زمینی شیرین و خرمای کاراملیزه

وقتی نوبت به برنامه ریزی منوی شکرگزاری در خانواده آواستی می رسد، من و برادرم معمولاً به یک فرمول آزمایش شده و واقعی پایبند هستیم. ما می دانیم چه چیزی کار می کند و لیست خرید ما هر سال تقریباً یکسان است. با این حال، یکی از آیتم های منو که به نظر می رسد همیشه منجر به چندین ناله و غلتک چشم می شود، پیشنهاد من برای دستور تهیه سالاد پاییزی برای میز است. بله، متوجه شدم – آیا واقعاً سالاد چیزی است که مردم در روز شکرگزاری منتظر آن هستند؟ وقتی آن را با طرف های شکرگزاری مانند پوره سیب زمینی و رول های کره ای که در کنار آن نشسته اند مقایسه می کنید، احتمالاً نه. اما هر سال اصرار دارم که سالاد درست کنم زیرا شخصاً دوست دارم چیزی تازه و سبز در بشقابم داشته باشم که اطراف آن را سایه های بژ احاطه کرده است. و هر سال، بدون شکست، اساساً من تنها کسی هستم که سالاد را می‌خورم.

بنابراین امسال، همانطور که من شروع به برنامه ریزی منوی شکرگزاری خود می کنم، می خواستم دستور العمل سالادی را تهیه کنم که نه تنها من لذت می‌بردم، اما این باعث می‌شود که همراهان شام هم که سر میز هستند، کمی اشتیاق بیشتری ایجاد کنند. را وارد کنید: همه طعم‌های خوشمزه پاییزی با ذره‌ای از طراوت، افزودنی عالی به منوی شکرگزاری امسال شماست.

گاهی اوقات، هیجان زده شدن در مورد یک سالاد سخت است، بنابراین داشتن چند ترکیب برجسته که همگی مکمل یکدیگر هستند بسیار مهم است. هیچ کس فقط یک بشقاب سبزی نمی خواهد، به خصوص در روز شکرگزاری. برای این نسخه، من از برخی مواد کلاسیک پاییزی استفاده کردم و از طریق آماده سازی جالب آنها را بالا بردم.

ستاره اینجا سیب زمینی شیرین است، بدیهی است. امتیاز این است که می توانید از آن هم به عنوان سالاد و هم به عنوان غذای سیب زمینی شیرین روی میز خود استفاده کنید. من از کوچکترین سیب زمینی شیرینی که در فروشگاه پیدا کردم استفاده کردم، آنقدر کوچک که در کف دستم جا شود. خوب و لطیف کردن آنها در فر با کمی زغال اخته، طعم شیرین آنها را افزایش می دهد و باعث می شود که این سالاد فاسدتر شود.

ستاره دیگر در اینجا خرما است. اکنون، در گذشته مدعی شده ام که از خرما متنفرم. من هنوز بزرگ ترین طرفدار نیستم، اما متوجه شدم وقتی به روشی خاص تهیه شده و با مواد دیگر همراه شود، من می توان در واقع پشت سر آنها باشید. کارامل کردن خرماها در فر با مقداری روغن زیتون و بالزامیک باعث می‌شود آنها خوش طعم و جویدنی باشند و طعمی فوق‌العاده داشته باشند که به خوبی با سیب‌زمینی‌های شیرین موجود در این سالاد کار می‌کند. یک جزء بافتی خوب به سالاد اضافه می کند و برای مناسبت تعطیلات احساس خاصی می کند.

سایر مواد موجود در این سالاد احساس پاییز را به ارمغان می آورد: دانه های انار، پسته ترد و تکه های خامه ای پنیر بز. اما چیزی که من واقعاً دوست دارم اشک بزرگ گشنیز است. من عاشق طراوت و طراوت این سالاد با بقیه مواد هستم. من با حذف کاهو و اضافه کردن یک دسته کامل گشنیز به بشقاب برای سرو مخالف نیستم. یک سس رنگارنگ اضافه کنید و یک بشقاب لذیذ از طراوت برای افزودن به غذای تعطیلات خواهید داشت.

شما کاملاً می توانید این سالاد را به دلخواه خود سفارشی کنید. اگر در یک شب هفته برای شام سرو کنید، فکر می کنم مقداری آووکادو عالی خواهد بود، حتی چند تکه سیب برای شیرینی بیشتر در طول فصل. سبزی ها را با آنچه در دست دارید حذف کنید و از سس های مورد علاقه خود استفاده کنید. به هر نحوی که آن را سرو کنید، این سالاد یک افزودنی تازه و خوشمزه به میز شام پاییزی شما خواهد بود.