علت گرفتن پیستون و خرابی پیستون و روش های تعمیر آن

دلایل خراب شدن رینگ پیستون چیست ؟ در این حالت تاج پیستون صدمه دیده است و دلیل آنهم وارد شدن ذرات خاک و شن و نظایر آن بداخل موتور است که بیت پیستون و سر سیلندر قرار گرفته و خرد شده است . تعداد این رینگها اغلب 3 تا 5 است و گاهی اوقات حتی به 7 عدد نیز میرسد. با توجه به استرس خمش و خطر شکست در مناطق همپوشانی، پیستون رینگ با اتصالات همپوشانی باید فقط در کمپرسورهایی که دارای فشار حداکثر 15 بار هستند استفاده شود. حتماً تاکنون این سؤال که رینگ پیستون چیست را زیاد از خود پرسیدهاید. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید یاتاقان سر بزرگ شاتون را هر گاه که موتور باز می شود مورد بررسی و اندازه گیری قرار گیرد و میزان لقی یا همان clearance آن مورد اندازه گیری قرار گیرد برای این کار از یک فیلر گیج استفاده می شود که ان را بین شاتون و یاتاقان قرار می دهند و بررسی کنید که میزان این لقی از مقدار مجازی که از طرف سازنده در دفترچه تعمیراتی دستگاه داده شده است بیشتر نباشد. تعداد رینگ پیستون به کار رفته در هر موتور به نوع موتور بستگی دارد.

کار این رینگها کنترل پخش روغن روی دیواره سیلندر است. کروم به کار رفته در این نوع رینگها سبب کاهش ساییدگی خواهد شد. این امر سبب جلوگیری از مصرف بیرویه روغن خواهد شد. این قطعه یکی از قطعات موتوری خودرو است. از همین رو وظیفه خاصی در موتور خودرو برای این قطعه تعریف شده است. از همین رو برای تهیه قطعات جنیون هیوندای و کیا از خدمات این مرکز استفاده نمایید. این عضو استوانهای شکل که قسمت بالایی آن برای موتورهای مختلف میتواند تخت، محدب یا مقعر باشد، به وسیله رینگ پیستون در محوطه داخلی سیلندر آب بندی میشوند. در این هنگام پیستون به پایینترین حد خود آمده و به وسیله رینگ جذبی روغن که دور این قطعه تعبیه شده , پیستون زانتیا ۱۸۰۰ روغن را جذب و با خود به بالا برده که هم خود و هم دیواره سیلندر را روغنکاری میکند . این سطح صاف از طریق ایجاد یک انحنا کوچک بر روی رینگ موتور بوجود میآید که با چشم هم دیده نمیشود. پیستون اولین قطعه موتور است که شروع به حرکت میکند و انرژی بوجود آمده از احتراق سوخت را به میل لنگ منتقل پیستون خودرو مینماید. رینگ های تراکم معمولا از چدن ساخته میشوند در بعضی موتورهای دیزل و پر قدرت از رینگهایی استفاده می شود که از چدن نشکن ساخته شده اند.

ابن نوع چدن برخلاف چدن معمولی خم میشود؛ اما نمیشکند. اما اغلب موتورهای بنزینی 3 تا 4 رینگ پیستون دارند. موتورهای درون سوز متداول به انواع دیزلی یا بنزینی و دو زمانه یا چهار زمانه و پیستونی یا دورانی تقسیم می شوند. موتورهای OPE از سال 1900 در انواع و اقسام نیروگاه کشتی، تانک ها و لوکوموتیو قطار استفاده شده است. فروشگاه لوازم یدکی جنیون پارت یکی از نمایندگیهای فروش لوازم یدکی هیوندا و کیا در تهران است. خراب شدن قطعات موتوری هیوندای سانتافه ، توسان، انواع خودروهای کیا و خودروهای داخلی، از مشکلاتی است که تمام خودروها در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستند. این پخی باعث یک حرکت پاک کنندگی خفیف می­شود که از نفوذ روغن اضافی به داخل محفظه احتراق جلوگیری می­کند. این فلز بسیار مقاوم است و قابلیت ارتجاعی خوبی نیز دارد. در شکل پایینی نیز ، شیارهای سوپاپ ایجاد شده در یک پیستون مقعر را می بینید. از آنجایی که این قطعه با روغن در ارتباط است، روغن موتور و روغن نامرغوب نیز سبب خرابی زودهنگام آن خواهد شد. کارکرد بالای موتور از عواملی است که سبب فرسوده شدن این قطعه پیستون پژو 2000 خواهد شد.

این ایرادات سبب میشوند تا اطلاعات افراد نسبت به قطعات به کار رفته در خودرو افزایش یابد. وی ادامه داد: استقلال در این بازی تمام ویژگیهای پرسپولیس را از این تیم گرفت که این میتواند برای آنها یک موفقیت محسوب شود. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا میکند. در ادامه به علت گرفتن پیستون و روش های برطرف کردن آن خواهیم پرداخت. در روش ریخته گری، مدل این قطعه سوراخ سوراخ است و در پیچ های بالا، توان لازم را ندارد. فشار اعمال شده بر روی رینگ این قطعه تقریبا با فشار گازهای احتراق متناسب است. استحکام با توجه به مراحل تولید افزایش یافته است. در بعضی از پیستون ها کف پیستون فنجانی یا فرورفتگی جای سوپاپ دارد که وقتی سوپاپ ها باز می شوند می توانند در آن حرکت کنند.در بعضی دیگر از پیستون ها سر پیستون گنبدی یا به شکل های دیگر است تا تلاتم در محفظه احتراق افزایش یابد.