فروش آنلاین موسیقی دیجیتال: پلتفرم ها، نکات و استراتژی ها

روزی روزگاری، دنبال کردن موسیقی رویاهای پیپ بود. نقل مکان به لس آنجلس برای موفقیت بزرگ، امضای یک قرارداد رکورد، و شاید – با شانس بلیط بخت آزمایی – آن را به عنوان یک ستاره پاپ بزرگ کند.

اما آیا این دیگر لازم است؟ محیط موسیقی دیجیتال امروزی یک مزیت عمده برای هنرمندان از هر نوع دارد: تقریباً در هر جایی می‌توانید توزیع را پیدا کنید.

آیا دث متال نروژی می سازید؟ اگر مشتری مشتاقی در نیوزلند دارید، می توانید آلبوم خود را با یک کلیک به آنها بفروشید.

با این حال، یک چالش باقی مانده است. شما هنوز هم باید پیدا کنید که دوستداران موسیقی کجا هستند، حتی اگر آنجا باشند هستند بیش از 82 میلیون نفر برای خدمات پخش موسیقی پرداخت می کنند. در اینجا چند نکته برای حذف واسطه و فروش آنلاین موسیقی خود آورده شده است:

نحوه فروش موسیقی آنلاین

مردم قبلاً به یک دلیل به شهر بزرگ نقل مکان می کردند تا یک معامله رکورددار به دست آورند: جایی برای رفتن وجود نداشت.

شما نمی توانستید آلبوم وینیل یا سی دی خود را ضبط و چاپ کنید.

اما موسیقی تغییر کرده است. تنها 9 درصد از کل موسیقی فروخته شده در سال 2022 در قالب آلبوم های فیزیکی بود. این روزها، وینیل و سی‌دی‌ها اقلام کلکسیونی هستند و بخش عمده‌ای از موسیقی‌ها به شکل جریانی عرضه می‌شوند:

نموداری که اشتراک‌های پخش موسیقی پولی را در طول زمان نشان می‌دهد

یعنی تو می توان به رویای خود برسید – فقط باید تصمیم بگیرید که خانه دیجیتال شما کجا خواهد بود. در اینجا چند گزینه رایج وجود دارد:

  • اردوی گروهی
  • ساندکلود
  • Spotify
  • آربیت
  • BeatStars
  • یوتیوب
  • وب سایت خودتان

تصمیم کلیدی شما: پلتفرم شدن یا عدم پلتفرم؟

اگر موسیقی را در وب سایت خود می فروشید، نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نخواهید داشت. اما اگر از پلتفرمی مانند Bandcamp (که 15 درصد از فروش شما را دریافت می کند) یا Soundcloud استفاده می کنید، در معرض دید و توزیع بیشتری قرار خواهید گرفت.

همچنین می‌توانید یک رویکرد ترکیبی را امتحان کنید: ساختن بر روی پلتفرمی با هدف نهایی توسعه دنبال‌کنندگانی که 100% متعلق به شما هستند.

حضور موسیقی آنلاین خود را ایجاد کنید

یک نوازنده همیشه به یک وب سایت کامل نیاز ندارد. اما اگر نگران این هستید که پلتفرم‌ها چقدر می‌توانند درآمد شما را از بین ببرند، می‌توانید گزینه سومی مانند استفاده از صفحات فرود برای فروش آنلاین موسیقی خود را در نظر بگیرید.

انجام این کار به این معنی است که شما همچنین می توانید یک لیست ایمیل بسازید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید مانند شما فروش جدیدی انجام می دهید آلبوم جدیدی برای انتشار؟ تصور کنید وقتی بتوانید آن را برای هر طرفداری که سر راهتان است بفرستید چقدر تعامل بیشتر خواهد شد.

در مورد AWeber، حتی یک ویژگی به نام “خبرنامه خودکار” وجود دارد. اگر آن را به یک فید RSS متصل کنید، به طور خودکار فعال می شود و فوراً به مخاطبان شما در مورد انتشار آهنگ جدید اطلاع می دهد (بدون نیاز به پای کاری).

هنگامی که سیستم‌ها را آماده کردید – و دنبال کنندگان کافی برای نسخه‌های جدید تماشا می‌کنند – می‌توانید سیستم خود را توزیع کنید خود موسیقی و فروش فقط با چند کلیک.

نیازی به قرارداد شرکت ضبط نیست.

نکاتی برای فروش آنلاین موسیقی در عصر دیجیتال

البته فروش موسیقی آنلاین به بیش از چند کلیک کار نیاز دارد.

اگر می‌خواهید درآمد جدی داشته باشید، باید سیستم‌ها را راه‌اندازی کنید و پیروانی را جذب کنید.

اما این بدان معنا نیست که فرآیند باید پیچیده باشد. بیایید به برخی از راهکارها و تاکتیک‌هایی که می‌توانید فوراً شروع به استفاده از آنها کنید نگاهی بیاندازیم:

1 – موسیقی را به صفحه فرود موجود اضافه کنید

هر زمان که شخصی وارد وب سایت شما شد، می خواهید نمونه ای از کالاها را دریافت کند.

این آنها را ترغیب می کند که به اطراف بچسبند. اگر آنچه را که شما ارائه می دهید دوست دارند، به احتمال زیاد برای به روز رسانی ثبت نام می کنند.

بنابراین با استفاده از ابزار ما در AWeber، موسیقی را به صفحه فرود موجود اضافه کنید، و حضور وب بسیار جذاب‌تری برای طرفداران بالقوه ایجاد خواهید کرد.

2 – فروش دوره های موسیقی را در نظر بگیرید

رسیدن از فالوور صفر به یک هنرمند دیجیتالی مشهور و موفق، سفر آسانی نیست. اما این بدان معنا نیست که برای تکمیل درآمد خود مجبور به انجام یک شغل پاره وقت خارج از حرفه باشید.

می‌توانید در حین ضبط آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌هایتان، دوره‌های موسیقی آنلاین بفروشید تا قبض‌ها را بپردازید – همه اینها در حالی که مهارت‌های خود را تیز نگه می‌دارید.

و خبرهای خوب دیگری نیز وجود دارد: می توانید از AWeber برای ثبت نام افراد در خبرنامه خود استفاده کنید. این به این معنی است که با ایجاد دنبال کننده برای نکات مفید موسیقی خود، به طور همزمان یک مخاطب بالقوه برای انتشار بعدی خود ایجاد می کنید.

3 – انجمن خبرنامه خود را به برنامه های مرتبط با موسیقی متصل کنید

اتصال ارائه‌دهنده خدمات ایمیلی که استفاده می‌کنید با برنامه‌های مرتبط با موسیقی به این معنی است که می‌توانید به راحتی پلتفرم‌های موسیقی با نوردهی بالا مورد علاقه خود را پیوند دهید تا طرفداران بالقوه را جذب کنید (و احتمالاً فروش را نیز افزایش دهید.)

به عنوان مثال، ادغام AWeber به شما امکان می دهد خبرنامه خود را به پلتفرم هایی مانند BeatStars، Gumroad، Selfy، Evenium یا Airbit متصل کنید تا بتوانید به راحتی موسیقی خود (و بلیط نمایش ها!) را در مقابل مشترکان خبرنامه دریافت کنید.

پیشرفت در صنعت – بدون قرارداد

وقتی حضور دیجیتالی خود را ایجاد می کنید، برای کسب درآمد از موسیقی نیازی به یک قرارداد ضبط ندارید. روزهای ارسال سی‌دی یا امضای قرارداد با لیبل‌های موسیقی دوران اوج خود را سپری کرده است، اما اکنون هنرمندان بیشتر آثار اصلی خود را دارند.

آیا آماده هستید که برای آخرین نسخه خود مخاطب ایجاد کنید یا به لطف علاقه به موسیقی شروع به کسب درآمد کنید؟ خود را شروع کنید خود با افزودن موسیقی خود به صفحه فرود AWeber، یک نسخه از یک برچسب ضبط را به خود اختصاص دهید، مخاطبان بیشتری را جذب کنید و شروع به تبدیل موسیقی خود به درآمد خود کنید.