فواید آنتی اکسیدانی برای پوست چیست؟ پوست بالا آن را می شکند

در زمینه‌های سلامت، تندرستی و مراقبت از پوست، تحقیقات نوظهور و گرایش‌های جلب توجه، با سرعتی تقریباً روزانه، ذهنیت را تغییر می‌دهند. و در حالی که من دوست دارم به دنبال متخصصان باشم تا همه چیزهای جدید و در حال حاضر را به من بدهند، من بیشتر مجذوب روش‌ها و ترکیبات مبتنی بر علم، آزمایش‌شده و واقعی هستم که صبح‌ها و شب‌های من را ساده و کارآمد نگه می‌دارد. و پایدار است. با در نظر گرفتن این موضوع، به خواندن تجزیه نهایی مزایای آنتی اکسیدانی برای پوست ادامه دهید تا به شما نشان دهد که چگونه این MVP جادویی مراقبت از پوست می تواند در روتین شما بدرخشد.

احتمالاً مقالاتی را شنیده اید یا حداقل با مقالاتی مواجه شده اید که نقش آنتی اکسیدان ها را در کمک به شما در حفظ یک رژیم غذایی سالم به اشتراک می گذارند، اما آیا می دانستید که این دسته از مواد را می توان به صورت موضعی برای پوست ما نیز برای داشتن پوستی شاداب، درخشان و درخشان استفاده کرد؟ من با متخصص پوست، F. Victor Rueckl، MD در Lakes Dermatology صحبت کردم تا بیشتر بدانم و بفهمم چگونه می توانیم این مواد خنثی کننده رادیکال های آزاد را در هر روال مراقبت از پوست سالم بگنجانیم.

ابتدا، آنتی اکسیدان چیست؟

در بیشتر محافل سلامتی، آنتی اکسیدان ها در همه جا نوشته و صحبت می شود، اما آیا من تنها کسی هستم که وقتی از شما می پرسند تلاش می کنم تعریفی واضح و مختصر ارائه دهم؟ نمی شود. و به همین ترتیب، در حالی که ما می دانیم که باید آنتی اکسیدان ها را جزء مهمی از رژیم سلامت پوست خود قرار دهیم، احتمالاً در مورد دلیل آن نیز کمی مبهم هستید.

دکتر روکل آنتی اکسیدان ها را به عنوان گروهی از ترکیبات طبیعی تعریف می کند که به سختی از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کنند. او خاطرنشان می‌کند: «رادیکال‌های آزاد که مولکول‌های ناپایداری هستند، دائماً در بدن شما شکل می‌گیرند و در اثر تأثیرات بیرونی مانند آلودگی، کیفیت پایین هوا، نور خورشید و سیگار و سایر عوامل ایجاد می‌شوند.» آنها همچنین در داخل از طریق هضم و سیستم لنفاوی ایجاد می شوند.

اساسا، آنتی اکسیدان ها از آسیب جدی رادیکال های آزاد به بدن ما جلوگیری می کنند. دو وضعیتی که اغلب در مورد سلامت پوست مورد توجه قرار می گیرند، التهاب و پیری زودرس، می توانند ناشی از تغییرات در سلول های ما ناشی از رادیکال های آزاد باشند. دکتر روکل می گوید: «آنتی اکسیدان ها دارای الکترون های اضافی هستند و می توانند الکترون را به رادیکال های آزاد اهدا کنند، آنها را غیرفعال کرده و از ایجاد آسیب دائمی آنها جلوگیری می کنند.

مهم: هدف حذف یا حتی خنثی کردن همه رادیکال های آزاد نیست. متعادل کردن رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها برای کمک به بدن و پوست شما در بهترین حالت خود کلیدی است.

نقش آنتی اکسیدان ها در روتین مراقبت از پوست ما چیست؟

آنتی اکسیدان ها در همه جا وجود دارند – آنها در محصولات بدون نسخه و همچنین مراقبت از پوست درجه پزشکی خود را نشان می دهند. به گفته دکتر روکل، این درمان های موضعی گام مهمی در حفظ سلامت و محافظت از پوست ما هستند. او توصیه می کند: از آنجایی که پوست بزرگ ترین اندام بدن است، تامین سلامت آنتی اکسیدانی آن یکی از بهترین راه ها برای خنثی کردن رادیکال های آزاد است که از نظر محیطی و موضعی روی آن تأثیر می گذارد.

فهرست فوایدی که محصولات مراقبت از پوست غنی از آنتی اکسیدان می توانند ارائه دهند، چشمگیر نیست. آرام کردن التهاب، کند کردن اثرات پیری و محافظت در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش همگی شامل این موارد هستند. مورد علاقه دکتر روکل؟ او توضیح می دهد: “من عاشق SkinCeutical CE Ferulic هستم زیرا منبع عالی آنتی اکسیدان است و از نظر بالینی ثابت شده است که محافظت از محیط زیست در برابر علائم رایج پیری را فراهم می کند.”

آیا می توانید آنتی اکسیدان ها را با هم ترکیب کنید؟

در حال حاضر همه ما می دانیم که در مورد مراقبت از پوست کمتر، بیشتر است، اما اگر بگویم که وسوسه نمی شوم از محصولات مراقبت از پوست حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنم تا از فواید بی شمار استفاده کنم، دروغ می گویم. اما آیا این می تواند آسیب بیشتری از فایده داشته باشد؟ معلوم شد، دکتر روکل به ما چراغ سبز نشان می‌دهد تا هر طور که می‌خواهید با هم ترکیب کنیم. او توضیح می دهد: “شما می توانید کاملاً آنتی اکسیدان ها را مخلوط کنید.” انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها وجود دارد و شما هرگز کلمه “آنتی اکسیدان” را در لیست مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست خود نخواهید دید. هدف همه آنتی اکسیدان ها مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد است.

تصویر توسط رایلی بلنکز

در اینجا خلاصه ای از آنتی اکسیدان های کلیدی برای پوست، و تمام راه های شگفت انگیزی که می توانند برای پوست شما مفید باشند، آورده شده است:

ویتامین سی

چیست: اگر قبلاً در مورد آن تحقیق کرده اید آنتی اکسیدان ها، پس احتمالاً کمی در مورد ویتامین C می دانید. ویتامین C (که اسید اسکوربیک ال اسکوربیک نیز نامیده می شود) که به خوبی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است، یک بازیگر کلیدی در تشکیل بافت سالم پوست است.

چگونه کار می کند: ویتامین C تولید کلاژن را افزایش می دهد، در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و مزایای قابل مشاهده ضد پیری را ارائه می دهد.

چه کسی باید از آن استفاده کند: به گفته دکتر روکل، همه افراد به جز انواع پوست، انواع مختلفی دارند. او همچنین هشدار می دهد که به هیچ برندی در قفسه اعتماد نکنید: «مشکل ویتامین C در یافتن ویتامینی است که به درستی فرموله شده باشد، زیرا این ماده به دلیل بی ثباتی و مشکل در فرمولاسیون، در مراقبت از پوست به طور نامناسب استفاده می شود. اگر از بالا به خاطر بیاورید، برند مورد علاقه او SkinCeutical CE Ferulic است.

ویتامین E

چیست: ویتامین E آنتی اکسیدان چربی ضروری است که واقعا هیچ غلطی نمی تواند بکند. همچنین به عنوان آلفا توکوفرول شناخته می شود، هنگامی که ویتامین E به صورت موضعی استفاده شود، با تسریع روند بهبود طبیعی بدن، بریدگی ها و جای زخم ها را تسکین داده و التیام می بخشد.

چگونه کار می کند: ویتامین E به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند، پوست را مرطوب می کند و ظاهر پیری پوست را بهبود می بخشد.

چه کسی باید از آن استفاده کند: انواع پوست های حساس، شاد باشید. دکتر روکل می‌گوید که ویتامین E اغلب با محصولات ویتامین C ترکیب می‌شود، ترکیبی به‌ویژه برای افرادی که پوست حساس و خشک دارند.

نیاسینامید

چیست: یا مهمتر از آن، چه چیزی نیست آی تی؟ این عزیز دنیای مراقبت از پوست اخیراً مورد توجه زیادی قرار گرفته است و همه اینها شایسته است. نیاسینامید بدون هیچ گونه عوارض جانبی ناخوشایند (تحریک و آسیب پوست – نه متشکرم) فواید زیادی را ارائه می دهد. توجه داشته باشید که ممکن است آن را به نام ویتامین B3 نیز ببینید.

چگونه کار می کند: دکتر روکل می گوید نیاسینامید مانع رطوبت پوست را تقویت می کند. ظاهر تغییر رنگ و لکه را کاهش می دهد و به محو شدن لکه های تیره کمک می کند.

چه کسی باید از آن استفاده کند: نیاسینامید را عمدتاً در محصولاتی خواهید دید که برای تغییر رنگ در نتیجه پیری عکس و آسیب ناشی از نور خورشید طراحی شده اند (با توجه به این نکته، یادآوری کنید که ضد آفتاب خود را در تمام ماه های آفتابی و بعد از آن دوباره استفاده کنید).

رتینول

چیست: رتینول این روزها در همه جا وجود دارد و برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، این یک آنتی اکسیدان است که همه ما می توانیم از اواسط دهه 20 زندگی خود از گنجاندن آن در روتین مراقبت از پوست خود بهره مند شویم. این قهرمان مراقبت از پوست فاقد مزایای شگفت انگیز است. بهبود بافت، رام کردن آکنه، به حداقل رساندن ظاهر منافذ، کاهش سرعت پیری پوست – شما اسمش را بگذارید، رتینول این کار را انجام می دهد.

چگونه کار می کند: رتینول با افزایش خطوط ریز و چین و چروک، چرخش سلولی را سرعت می بخشد و پوست را محکم می کند. یکی دیگر از آنتی اکسیدان هایی که تحریک کلاژن را افزایش می دهد، رتینول، محافظ پوست وزوز من است.

چه کسی باید از آن استفاده کند: قبل از اینکه بیرون بروید و یک بطری بخرید، بدانید که رتینول برای همه مناسب نیست. کسانی که روزاسه، اگزما یا پسوریازیس را تجربه می کنند باید به طور خاص محتاط باشند یا به طور کامل از آن اجتناب کنند. اگر پوست حساسی دارید، ممکن است رتینول پوست شما را تحریک کند.

اما همانطور که دکتر روکل به من یادآوری کرد، رتینول دارای نقاط قوت متفاوتی است – او می افزاید: «فقط باید یکی را پیدا کنید که بتوانید تحمل آن را کنترل کنید و از محصولاتی با آن استفاده کنید که به کاهش قرمزی و تحریک کمک می کند.

پلی فنول ها

چیست: اگر نام پلی فنول ها را شنیده اید دست خود را بلند کنید زیرا شراب قرمز سرشار از آنها است. البته، لیوان وینو تنها منبع پلی‌فنول‌ها نیست، بلکه در واقع رایج‌ترین آنتی‌اکسیدان موجود در یک رژیم غذایی متعادل هستند. میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات ترشی جات – شما آن را نام ببرید، بخورید یا بنوشید – می تواند به خوبی حاوی پلی فنول باشد.

چگونه کار می کند: وقتی صحبت از درمان پلی فنول ها به عنوان یک درمان معجزه آسا به میان می آید، محتاطانه رفتار کنید، زیرا باید کارهای بیشتری برای درک مزایای این آنتی اکسیدان ها انجام شود. نظر دکتر روکل: «نشان داده شده است که پلی‌فنول‌ها در محدود کردن قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مؤثر هستند، اما تحقیقات و ترکیب بیشتر در محصولات مورد نیاز است».

چه کسی باید از آن استفاده کند: در حال حاضر، محصولاتی که به صورت موضعی حاوی پلی فنل هستند، اغلب دارای پایه چای سبز هستند که می تواند برای طیف وسیعی از انواع پوست تحریک کننده باشد.

اسید هیالورونیک

چیست: من یک اسید هیالورونیک واقعی هستم، اما بدانید که اگرچه از نظر فنی یک آنتی اکسیدان نیست، اما با محصولات حاوی آنتی اکسیدان به خوبی بازی می کند.

چگونه کار می کند: هنگامی که اسید هیالورونیک به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند تأثیری بر روی پوست داشته باشد و خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش دهد. این پوست را مرطوب می کند و ساختاری را برای سلول ها فراهم می کند و از بافت پوست بهبود یافته و پوستی صاف و همه جانبه حمایت می کند.

چه کسی باید از آن استفاده کند: دکتر روکل اسید هیالورونیک را برای هر کسی بدون در نظر گرفتن سن یا نوع پوست توصیه می کند، اما این نکته را اضافه می کند: “اسید هیالورونیک باید فرمول مناسبی داشته باشد وگرنه اصلا جذب نمی شود!”

آیا شروع به ترکیب آنتی اکسیدان ها در روتین مراقبت از پوست خود کرده اید؟ به ما اطلاع دهید که کدام یک مورد علاقه شما هستند!