نحوه انجام خدمات اجتماعی بدون کوکی

چگونه می توان اجتماعی بدون پرداخت کوکی انجام داد

وقتی گوگل پایان کوکی های شخص ثالث را در Chrome اعلام کرد ، سر و صدای زیادی به پا کرد و اپل نیز تغییر مشابهی را اعلام کرد.

این یک تغییر بزرگ برای بازاریابان رسانه های اجتماعی است ، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که شبکه های اجتماعی بدون پولی بدون کوکی چگونه باشند؟

پاسخ گوگل به پایان کوکی های شخص ثالث Privacy Sandbox است که برای ناپدید شدن داده ها به افزایش حریم خصوصی و محدود کردن هرزنامه ها و تقلب ها ناشناس می شود.

سایتهای رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام از رویکرد کمی متفاوت استفاده می کنند. درک معنای این تغییرات و نحوه هدایت آینده تبلیغات پولی بدون کوکی برای موفقیت طولانی مدت رسانه های اجتماعی بسیار مهم است.

در اینجا آنچه شما باید در مورد معنی این تغییر و نحوه آماده شدن برای آن بدانید ، آمده است. (اسپویلر: ممکن است آنقدرها هم که فکر می کنید معامله نباشد.)

پایان کوکی های شخص ثالث برای اجتماعی پولی به چه معناست؟

کوکی های شخص ثالث قطعات کوچکی از کد هستند که بازاریابان برای دسترسی به داده های نحوه تعامل کاربران در وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده می کنند. آنها توسط شخص ثالثی قرار می گیرند و می توانند اقدامات را در چندین وب سایت دنبال کنند.

آنها به شما اجازه می دهند ، برای مثال ، کاربرانی را که یک مورد خاص خریداری کرده اند یا مقاله ای در مورد موضوعی خاص در سایت دیگری خوانده اند و سپس به فیس بوک آمده اند ، مورد هدف قرار دهید.

کوکی های شخص ثالث به شدت در بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می شود. بسیاری از بازاریابان رسانه های اجتماعی نگران این هستند که این تغییر به چه معناست. با این حال ، بازاریابان برخی اشکالات کوکی های شخص ثالث را نادیده گرفته اند. درک معایب برای درک تأثیر این تغییر بسیار مهم است.

اول ، کوکی های شخص ثالث همیشه دقیق نبودند. به عنوان مثال ، اگر شخصی از تلفن خود در محل کار و سپس از لپ تاپ خود در خانه برای انجام جستجو استفاده کند ، کوکی ها همیشه نمی توانند همان افراد را ردیابی کنند.

همچنین ، اگر چیزی را جستجو می کنید و هم اتاقی شما چیز دیگری را جستجو می کند (در همان آدرس IP) ، کوکی ها همیشه نمی توانند این دو را از هم متمایز کنند.

یکی دیگر از نگرانی های مهم حفظ حریم خصوصی است. آیا سایت ها حق ردیابی فردی در چندین وب سایت را دارند؟ این اطلاعات کجا ذخیره می شود؟ اطلاعات چقدر ذخیره می شود؟ آیا مردم حق دارند از تبلیغ کنندگان بخواهند اطلاعات خود را حذف کنند؟

اتحادیه اروپا و سایر سازمانها با وضع مقررات برای بهبود حریم خصوصی آنلاین ، مانند GDPR ، عقب نشینی کرده اند.

کوکی ها علیرغم اشکالاتی که دارند ، بخشی جدایی ناپذیر از تبلیغات اجتماعی پولی هستند.

پایان کوکی های شخص ثالث برای تبلیغات اجتماعی پولی به چه معناست؟

اول ، مهم است که توجه داشته باشید که گوگل تاریخ پایان کوکی های شخص ثالث را به تعویق انداخته است ، به این معنی که شما زمان زیادی برای آماده سازی دارید.

دوم ، روشهای م effectiveثرتری برای هدف قرار دادن تبلیغات اجتماعی پولی وجود دارد. این تغییر ممکن است ROI تبلیغات پولی را کاهش دهد (همانطور که بازاریابان استراتژی های جدیدی را یاد می گیرند) ، اما من انتظار ندارم که این یک مسئله بلند مدت باشد.

برای موفقیت باید استراتژی اجتماعی پولی خود را تنظیم کنید. خوشبختانه ، تغییرات به احتمال زیاد تغییر چندانی از استراتژی فعلی شما ندارند.

من شش روش برای آماده سازی استراتژی اجتماعی پولی شما برای پایان کوکی های شخص ثالث را پوشش می دهم.

6 راه برای آماده سازی استراتژی اجتماعی پولی برای آینده بدون کوکی

آینده ای بدون کوکی در راه است – اما شما زمان زیادی برای شروع آزمایش استراتژی های جدید برای تبلیغات اجتماعی پولی خود دارید. آسمان نمی افتد ؛ فقط باید نحوه جمع آوری داده ها و هدف گیری کاربران را تغییر دهید.

در اینجا شش راهکار برای شروع وجود دارد:

همه جانبه روی داده های شخص اول شخص وارد شوید

داده های شخص ثالث داده هایی است که سازمان دیگری جمع آوری کرده و سپس با شما به اشتراک می گذارد. ممکن است ناقص ، ناسازگار و کاملاً اشتباه باشد. به همین دلیل است که چندین سیستم عامل به استفاده از کوکی های شخص ثالث پایان می دهند.

با این حال ، اطلاعات شخص اول ، اطلاعاتی است که خودتان در مورد مشتریان ، مشتریان و دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود جمع آوری می کنید. این داده ها از بین نمی روند. در واقع ، این امر مهمتر از همیشه می شود.

من اکیداً توصیه می کنم که اکنون جمع آوری داده های شخص اول را در مورد مخاطبان خود شروع کنید تا بتوانید استراتژی های جدید را آزمایش کرده و ببینید چه کار می کند.

چگونه اطلاعات شخص اول را جمع آوری می کنید؟ در اینجا چند راه وجود دارد:

  • لیست ایمیل خود را بسازید.
  • از تبلیغات تولید سرب مانند تبلیغات نسل اصلی فیس بوک استفاده کنید.
  • یک گروه فیس بوک ایجاد کنید تا بتوانید مستقیماً با کاربران تعامل داشته باشید.
  • پیام های مستقیم را در سیستم عامل هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام تشویق کنید. (استوری های اینستاگرام راهی عالی برای این کار است.)
  • از رسانه های اجتماعی برای نظرسنجی از مخاطبان خود استفاده کنید.

بیایید نحوه استفاده از داده های شخص اول را برای تبلیغات اجتماعی پولی بررسی کنیم. به عنوان مثال ، می توانید یک لیست ایمیل بسازید ، سپس آن مخاطبین را در فیس بوک بارگذاری کرده و آن کاربران را هدف قرار دهید.

داده های شخص اول دقیق تر است-و شما کنترل کاملی بر داده ها دارید. این امر بسیار ارزشمندتر از داده های شخص ثالث است.

استفاده از پارامترهای UTM

پارامترهای UTM قطعات کوچکی از کد هستند که به انتهای URL اضافه می شوند. اغلب آنها شبیه این هستند:

اجتماعی پرداخت شده بدون کوکی - از پارامترهای UTM استفاده کنید

پیچیده به نظر می رسد ، درست است؟ این پارامتر UTM به من می گوید که خواننده با کلیک روی پیوندی در نظر فیس بوک که روی یکی از پست هایم گذاشتم ، به این صفحه رسید. درک اینکه ترافیک من از کجا می آید برای هدف قرار دادن تبلیغات پولی و درک نحوه حرکت کاربران در قیف من بسیار مهم است.

این موارد جدید نیستند ، اما اگر از UTM استفاده نمی کنید ، اکنون زمان شروع است.

UTM ها ردیابی جایی را که بازدیدکنندگان از آنجا می آیند آسان تر می کند ، زیرا در اطراف خود می مانند ، حتی اگر کاربران آن را در جایی دیگر به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال ، اگر شخصی یک پست را در فیس بوک می خواند ، سپس آن را در توییتر به اشتراک می گذارد و برای دوست خود پیام می فرستد ، آن مقدار کمی کد در اطراف شما باقی می ماند. این بدان معناست که شما تصور بهتری از اینکه مردم از کجا آمده اند و چگونه با نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی تعامل داشته اند ، دارید.

می توانید پارامترهای UTM را با یکی از سازندگان URL Google یا کوتاه کننده URL مانند Bitly ایجاد کنید.

از API Conversions فیس بوک استفاده کنید

API تبدیلات فیس بوک به مشتریان اجازه می دهد بدون تکیه بر رویدادهای پیکسل مرورگر ، اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام می دهند مستقیماً به فیس بوک ارسال کنند. از نظر عامیانه ، این بدان معناست که این داده های شخص اول است ، که ما قبلاً متوجه شدیم دقیق تر است.

به گفته Seer Interactive ، این امر به بازاریابان اجازه می دهد تا به طیف وسیع تری از داده ها دسترسی داشته باشند ، در برابر مسائلی مانند مشکلات اتصال آسیب پذیرتر نیست و امنیت بسیار بیشتری را ارائه می دهد.

پرداخت اجتماعی بدون کوکی - از API تبدیل استفاده کنید

از آنجا که فیس بوک و اینستاگرام به هم متصل هستند ، این داده ها را می توان در هر دو سیستم عامل ردیابی کرد. انتظار دارم سایر پلتفرم های اجتماعی ابزارهای مشابهی را ارائه دهند. در حقیقت، توییتر در حال حاضر این کار را انجام می دهد.

از هدف گیری مبتنی بر جمعیت شناسی استفاده کنید

اکثر بسترهای رسانه های اجتماعی در حال حاضر روشهای محکمی برای هدف گیری بر اساس عواملی مانند سن ، مکان ، جنسیت و سایر اطلاعات جمعیت شناختی دارند. این تغییر نمی کند زیرا اکثر سیستم عامل ها از کاربران این اطلاعات را می خواهند-این بدان معناست که این داده های شخص اول است.

این بدان معناست که شما همچنان می توانید کاربران را در سایت هایی مانند اینستاگرام ، فیس بوک یا TikTok بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی هدف قرار دهید.

به عنوان مثال ، تبلیغات فیس بوک طیف گسترده ای از اهداف جمعیتی را ارائه می دهد:

اجتماعی پولی بدون کوکی - از اهداف مبتنی بر جمعیت شناسی استفاده کنید

نحوه جمع آوری این داده ها توسط فیس بوک ممکن است تغییر کند ، اما دسترسی شما به داده ها به احتمال زیاد تغییر نخواهد کرد. شما به راحتی می توانید کاربران را بر اساس جمعیت شناسی هدف قرار دهید یا از مخاطبان شبیه به هم برای پیدا کردن پایگاه گسترده تری برای هدف گیری استفاده کنید.

از هدف گذاری مبتنی بر بهره استفاده کنید

نیازی نیست بدانید که کاربران برای قدم گذاشتن موفقیت آمیز با تبلیغات اجتماعی پولی چه قدم برمی دارند.

به عنوان مثال ، اگر لباس زنانه می فروشید ، دانستن اینکه فردی زن بین 25 تا 35 سال است (از نظر جمعیتی ، که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم) به مد علاقه مند است (زیرا آنها سه وبلاگ نویس مد را در اینستاگرام دنبال می کنند) به شما می گوید احتمال دارد به برند خود علاقه مند شوید

فیس بوک به شما اجازه می دهد تا کاربران را بر اساس علایق مورد هدف قرار دهید. بیشتر این داده ها توسط اقداماتی که کاربران در فیس بوک انجام می دهند جمع آوری می شود ، به این معنی که شما همچنان قادر خواهید بود بر اساس علایق خود را هدف قرار دهید.

من همچنان از فیس بوک نام می برم زیرا این بزرگترین پلتفرم رسانه های اجتماعی است ، اما سایر پلتفرم های اجتماعی مانند Instagram و TikTok ویژگی های مشابهی را ارائه می دهند.

پایان کوکی های شخص ثالث یک معامله بزرگ به نظر می رسد. با این حال ، بسیاری از داده هایی که قبلاً برای تبلیغات اجتماعی پولی استفاده می کنید ، داده های شخص ثالث نیستند یا می توانند به راحتی با داده های شخص اول جایگزین شوند.

یک راه دیگر وجود دارد که شما باید استراتژی اجتماعی پولی خود را برای پایان کوکی های شخص ثالث تنظیم کنید.

از هدف گذاری دقیق بر اساس مکان استفاده کنید

احتمالاً می دانید که می توانید کاربران را بر اساس موقعیت عمومی آنها هدف قرار دهید. به عنوان مثال ، می توانید کاربران را در شعاع 25 مایلی مغازه پیراشکی خود در بوستون هدف قرار دهید.

تا آنجا که اکثر بازاریابان به این نتیجه می رسند ، اما سیستم عامل هایی مانند فیس بوک چندین گزینه دیگر را ارائه می دهند ، از جمله:

  • افرادی که اخیراً در این مکان زندگی می کنند (گزینه پیش فرض): مردم شهر شما را در نمایه فیس بوک خود و هر کسی که در آن مکان است بر اساس ردیابی تلفن همراه لیست می کنند.
  • افرادی که در این مکان زندگی می کنند: افرادی که شهر فعلی آنها از نمایه فیس بوک آنها در آن مکان است. فیس بوک با توجه به آدرس IP و مکان دوستان خود ، این امر را بررسی می کند.
  • اخیراً در این مکان: افرادی که به تازگی در منطقه انتخاب شده بودند ، که توسط دستگاه تلفن همراه آنها تعیین شده است. (این شامل افرادی است که به محل زندگی می کنند یا سفر می کنند.)
  • سفر در این مکان: افرادی که بیش از 125 مایلی از محل زندگی خود و در منطقه انتخابی شما فاصله دارند ، که توسط مکان دستگاه تلفن همراه تعیین شده است.

این برای شما چه معنایی دارد؟ اگر هدف خود را بر اساس مکان مورد نظر قرار می دهید اما در گزینه های مختلف تحقیق نمی کنید ، باید زمان زیادی را صرف کنید تا موقعیت مکانی خود را دقیق تر کنید.

پرداخت اجتماعی بدون کوکی نتیجه گیری سوالات متداول

چگونه می توانم از تبلیغات مجدد در شبکه های اجتماعی بدون کوکی استفاده کنم؟

از یک صفحه فرود اختصاصی برای یک کمپین تبلیغاتی استفاده کنید ، سپس کاربران را مجدداً هدف قرار دهید (با استفاده از داده های شخص اول شخص) که با تبلیغات مجدد شما از آن صفحه فرود بازدید کرده اند. توجه داشته باشید که با آگاهی بیشتر بازاریابان در مورد نحوه عملکرد بازاریابی در دوران پس از کوکی ، ممکن است راه حل های دیگر در دسترس قرار گیرد.

تفاوت بین داده های شخص اول ، دوم و شخص ثالث چیست؟

داده های شخص اول ، داده هایی است که خودتان جمع آوری می کنید. داده های شخص ثالث داده هایی است که از سازمان دیگری که می شناسید ، مانند وب سایت دیگری با مخاطبان مشابه ، دریافت می کنید. داده های شخص ثالث در سراسر سیستم عامل ها از منابع مختلف جمع آوری شده است.

در اینجا تصویری است که تفاوت ها را توضیح می دهد:

چه چیزی جایگزین کوکی های شخص ثالث برای رسانه های اجتماعی می شود؟

واضح ترین جایگزین داده های شخص اول است. جمع آوری داده ها توسط خود (یا جمع آوری داده های فیس بوک در مورد نحوه تعامل کاربران در سایت خود) احتمالاً م effectiveثرترین روش برای جایگزینی داده های شخص ثالث است. هدف گذاری بر اساس موقعیت ، جمعیت شناسی و علایق نیز بسیار مهم تر خواهد شد.

آیا Facebook Pixel یک کوکی شخص ثالث است؟

طبق گفته فیس بوک ، در واقع هر دو است. در حالی که قابلیت شخص ثالث از بین می رود ، هنوز تعداد زیادی داده وجود دارد که می توانید با Pixel فیس بوک جمع آوری کنید.

پرداخت اجتماعی بدون نتیجه گیری کوکی ها

پایان کوکی های شخص ثالث ممکن است یک معامله بزرگ به نظر برسد ، مخصوصاً برای تبلیغات اجتماعی پولی. خبر خوب این است که چندین گزینه برای تنظیم استراتژی اجتماعی شما وجود دارد.

می توانید داده های شخص اول را جمع آوری کنید ، سپس از آن برای هدف قرار دادن تبلیغات خود استفاده کنید. می توانید نحوه حرکت کاربران در قیف شما با استفاده از UTM را بهتر پیگیری کنید. هدف گذاری بر اساس مکان ، جمعیت شناسی یا علایق همچنان به شما این امکان را می دهد که کاربران را در بین مخاطبان مورد نظر خود هدف قرار دهید.

در نهایت ، استفاده از گزینه های API تبدیل را برای سیستم عامل هایی مانند توییتر و فیس بوک در نظر بگیرید.

آیا آماده پایان کوکی های شخص ثالث هستید؟ برای محافظت از ROI تبلیغات پولی خود چه اقداماتی انجام می دهید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید چگونه نمایندگی من می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.

رزرو تماس