نحوه ایجاد صفحه ویکی پدیا

نحوه ایجاد صفحه ویکی پدیا

ویکی پدیا دائرclالمعارفی است که دائماً در حال پیشرفت است و توسط کاربران ایجاد می شود و به کاربران امکان می دهد محتوا ، از جمله صفحات ، مقالات و اطلاعات عمومی را اضافه کنند. موضوعات از پین بال تا پرومتئوس و همه چیز بین آنها را شامل می شود.

اگر علاقمند به ایجاد یک صفحه ویکی پدیا برای مشاغل یا فعالیت های بازاریابی خود هستید ، باید از قبل بدانید که افزودن صفحه به دائرclالمعارف به طرز چشمگیری چالش برانگیز است.

با انبوهی از قوانین که تعیین می کند چه محتواهایی را می توان به سایت اضافه کرد و تلاش بسیار زیادی برای نوشتن یک صفحه بسیار تحقیق شده در مورد تجارت شما ، ایجاد صفحه ویکی پدیا کار آسانی نیست.

ویکی پدیا برای راهنمایی محتوایی که در پلتفرم به سرانجام می رسد ، پنج ستون دارد تا سازندگان را هنگام ایجاد محتوا برای پلتفرم راهنمایی کند:

  • ویکی پدیا یک دانشنامه است.
  • ویکی پدیا از دیدگاه خنثی نوشته شده است.
  • ویکی پدیا رایگان ، قابل ویرایش ، قابل استفاده و توزیع برای همه است.
  • احترام و مدنیت باید تعاملات بین ویراستاران ویکی پدیا را هدایت کند.
  • این پلت فرم هیچ قانون محکمی ندارد ، فقط دستورالعمل ها و سیاست ها را ارائه می دهد.

پس از انتشار صفحه ، ویراستاران داوطلب جایگزین می شوند تا در طول مدت وجود صفحه ویرایش و به آن اضافه کنند.

اگرچه ممکن است این دستورالعمل ها دلهره آور به نظر برسند ، اما مزایای بزرگی برای بازاریابان و صاحبان مشاغل وجود دارد که موفق می شوند دائرclالمعارف را به نفع خود کار کنند.

بزرگترین مزیت ویکی پدیا اندازه و میزان دسترسی آن است. این دانشنامه به طور میانگین بیش از 2.5 میلیارد بازدید کننده منحصر به فرد در هر ماه دارد و عنوان یکی از پربازدیدترین سایت های جهان را برای آن به ارمغان می آورد.

این پلتفرم علاوه بر وسعت کاربران ، مزایای دیگری را نیز به بازاریابان و صاحبان مشاغل ارائه می دهد:

  1. ترافیک کسب کنید و به سایت خود بک لینک بدهید: وقتی مشارکت کننده فعال در ویکی پدیا می شوید و شروع به بهینه سازی محتوا می کنید ، می توانید صفحات مربوط به مخاطبان خود را شناسایی کنید. مقالات مرتبط با پیوندهای خراب و مواردی را که استناد آنها مفقود شده است جستجو کنید ، سپس از پیوندهای سایت خود برای به روز رسانی آن صفحات استفاده کنید. هنگامی که پیوندهای مناسب را در مکان مناسب اضافه می کنید ، به پیوندهای پشتیبان نمره می دهید و ترافیک وب سایت خود را افزایش می دهید.
  2. راهنمای خدمات و پیشنهادات شما: با توجه به ساختار صفحه ویکی پدیا ، می توانید اطلاعات اولیه مانند داستان مارک ، مکان و لیست اجرایی خود را در اختیار خوانندگان قرار دهید. همچنین می توانید لیست های شماره گذاری شده از خدمات و پیشنهادات خود را وارد کنید که به افراد علاقه مند اجازه می دهد تا با محصولات شما ارتباط قاطع داشته باشند. از طریق پیوند مستقیم ، می توانید به صفحات مربوطه در وب سایت خود بروید.
  3. ایجاد اعتبار: در حالی که ویکی پدیا منبع معتبری برای تحقیقات علمی با توجه به ماهیت ایجاد شده توسط کاربر نیست ، نمی توان انکار کرد که مردم برای کسب اطلاعات به پلت فرم می روند. با ایجاد صفحه ای برای سازمان خود در سایت ، می توانید اعتبار خود را به عنوان یک شرکت معتبر بیشتر توسعه دهید.

همانطور که گفتیم ، انتشار صفحه شما در ویکی پدیا می تواند یک فرآیند پیچیده باشد. با این حال ، مزایای آن بسیار بیشتر از چالش ها است.

در این پست ، ده مرحله در مورد نحوه ایجاد صفحه ویکی پدیا را بیان می کنیم.

1. ایجاد یک حساب کاربری

اولین قدم در راه شما برای ایجاد صفحه ویکی پدیا ، ثبت نام یک حساب کاربری در پلت فرم است.

در حالی که راه اندازی یک حساب شما را قادر می سازد صفحات ایجاد کنید ، مزایای دیگری نیز دارد ، از جمله:

  • دسترسی به یک صفحه کاربر دائمی که در آن می توانید یک بیوگرافی مختصر و چند عکس به اشتراک بگذارید
  • دسترسی به صفحه گفتگو که در آن می توانید با سایر کاربران تعامل داشته باشید
  • شهرت خود را به عنوان نویسنده ویکی پدیا تقویت کنید
  • نحوه ظاهر شدن صفحات خود را سفارشی کنید

برای ثبت حساب ، این فرم را تکمیل کنید.

نحوه ایجاد صفحه ویکی پدیا - ایجاد حساب کاربری

پس از اتمام این مرحله ، در حال رفتن به اولین صفحه ویکی پدیا هستید.

2. کمک به حسابهای موجود

در حالی که ویکی پدیا محتویات منحصراً تولید شده توسط کاربران است ، برای ایجاد اعتبار در سایت ، باید به حساب ها و صفحات موجود کمک کنید.

می توانید این کار را با ویرایش منظم نوشته های موجود برای وضوح ، واقعیت و قابلیت اطمینان انجام دهید. برای انجام این کار ، ابتدا باید یک صفحه کاربری ایجاد کنید.

با افزایش محتوا ، می توانید اعتبار خود را در سایت افزایش دهید و این احتمال را افزایش دهید که وقتی زمان آن فرا رسید ، صفحه شما با شانس زیادی برای انتشار مواجه شود.

3. تأیید کنید که صفحه ای در حال حاضر وجود ندارد

شاید شما در موضوعی تخصصی متخصص هستید که مطمئن هستید هیچ کس در منظر وسیع آن یعنی ویکی پدیا به آن پرداخته نشده است.

صرف نظر از این که موضوع خود را تا چه حد منحصر به فرد می دانید ، باز هم باید بررسی کنید که آیا کسی قبلاً پرچم خود را در موضوع شما قرار داده است یا خیر.

از نوار جستجو برای کاوش صفحات مرتبط با موضوع مورد نظر خود استفاده کنید.

4. قابل توجه بودن موضوع خود را بررسی کنید

منحصر به فرد بودن در ویکی پدیا ، آزمایشی است که ویراستاران برای تعیین اینکه آیا یک موضوع به اندازه کافی قابل توجه است یا نیازی به مقاله منحصر به فرد دارد ، استفاده می کنند.

برای کسب این عنوان قابل توجه ، اطلاعات صفحه شما باید از منابع معتبر و مستقل استفاده کنند. به طور کلی ، یک موضوع باید دارای دو صلاحیت خاص باشد تا شایسته یک صفحه مستقل شناخته شود: قابل توجه بودن عمومی و قابل توجه بودن موضوعی خاص.

اگر موضوع شما با این دو دستورالعمل مطابقت دارد ، شما یک قدم به انتشار صفحه ویکی پدیا خود نزدیک هستید. با این حال ، ویرایشگران هنوز می توانند موضوعات مرتبط را ادغام کرده و نیازی به یک صفحه مستقل نداشته باشند.

5. درباره موضوع خود تحقیق کنید و منابع را جمع آوری کنید

قبل از وارد شدن به نوشتن صفحه ویکی پدیا ، مطمئن شوید که در مورد موضوع خود به طور کامل تحقیق کرده اید. چه در حال ایجاد صفحه ای برای کسب و کار خود باشید و چه موضوعی در زمینه صنعت مجاور ایجاد کنید ، حتماً منابع داخلی و خارجی را وارد کنید تا مطمئن شوید که اعتبار و اعتبار خود را در پیش نویس خود تقویت کرده اید.

6. یک Outline ایجاد کنید

پس از جمع آوری منابع تحقیقاتی خود ، یک طرح کلی برای صفحه خود بسازید. در اینجا ، اطلاعات خود را به بخشهای قابل هضم تقسیم کنید که می توانند از طریق فهرست مطالب سایت که با هر صفحه همراه است ، فهرست بندی شوند.

نحوه ایجاد یک صفحه ویکی پدیا - ایجاد یک طرح کلی

7. پیش نویس صفحه ویکی پدیا خود را بنویسید

هنگام نوشتن صفحه ویکی پدیا وقت بگذارید. شما می خواهید محتوای شما کامل ، متفکرانه و مفید باشد و آنچه را که می خواهند بدانند برای جستجوگران فراهم کند. در حالی که صفحات ویکی پدیا می توانند کارهای زیادی برای بازاریابی شما انجام دهند ، به خاطر داشته باشید که هدف واقعی این پلتفرم دائرclالمعارف و بی طرف است.

8. نقل قول ها را اضافه کنید

گنجاندن نقل قول ها در صفحه ویکی پدیا برای موفقیت صفحه شما بسیار مهم است. نقل قول ها وسیله ای هستند که جستجوگران را وادار می کند تا به اطلاعاتی که در صفحه خود به اشتراک می گذارید اعتماد کنند.

قبل از شروع به ایجاد صفحه خود ، ویکی پدیا سلب مسئولیت می کند که: “موضوع مقاله باید قبلاً در منابع معتبر و مستقل از موضوع پوشش داده شود. اینها شامل مجلات ، کتاب ها ، روزنامه ها ، مجلات و وب سایت هایی هستند که به دلیل بررسی واقعیت شهرت دارند. رسانه های اجتماعی ، اطلاعیه های مطبوعاتی یا نمایه های شرکتی/حرفه ای واجد شرایط نیستند. “

ما در این پست وبلاگ در مورد اعتبار بسیار صحبت کرده ایم – با استفاده از نقل قول های معتبر ، می توانید اعتبار کلی خود را افزایش دهید.

9. مقاله خود را برای بررسی ارسال کنید

بعد از اینکه صفحه خود را نوشتید و تصحیح کردید ، وقت آن است که مقاله خود را برای بررسی به ویکی پدیا ارسال کنید. این پروسه می تواند از چند روز تا چند هفته طول بکشد تا از ویکی پدیا مجوز بگیرید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، انتشار در ویکی پدیا به طرز چشمگیری چالش برانگیز است. ممکن است صفحه یا مقاله شما چند بار رد شود تا در نهایت تأیید شود.

10. پیشرفت را ادامه دهید

هنگامی که صفحه خود را تکمیل کردید و تأیید شدید ، زمان آن فرا نرسیده است که بر روی استراحت خود استراحت کنید. با توجه به اینکه صفحه شما در Google مورد توجه قرار می گیرد ، باید مرتباً به روز رسانی کنید تا مطمئن شوید که مربوط ترین اطلاعات را در مورد پیشنهادات شما ارائه می دهد.

سوالات متداول در مورد نحوه ایجاد صفحه ویکی پدیا

آیا باید یک صفحه ویکی پدیا برای کسب و کار خود بسازم؟

بله ، شما باید کاملاً یک صفحه ویکی پدیا برای تجارت خود (یا برای مشاغل مشتری) ایجاد کنید. هنگام ایجاد یک صفحه ، مزایایی را دریافت می کنید که شامل افزایش جستجو و بک لینک ، افزایش اعتبار و ترافیک بیشتر است.

علاوه بر این مزایا ، با توجه به تعداد زیاد کاربرانی که روزانه در ویکی پدیا جستجو می کنند ، می توانید میزان بیشتری برای کسب و کار خود پیش بینی کنید.

آیا ایجاد مقاله ویکی پدیا چالش برانگیز است؟

می تواند باشد ، بله. صفحه شما نه تنها باید به تعدادی از دستورالعمل های تعیین شده توسط ویکی پدیا پایبند باشد ، بلکه باید یک مقاله جامع و تحقیق محور در مورد موضوع یا کسب و کار خود بنویسید.

چگونه می توانم بفهمم که صفحه ویکی پدیا من منتشر خواهد شد؟

اگر به دستورالعمل های تعیین شده توسط ویکی پدیا پایبند باشید و مطمئن شوید محتوای شما تکراری نیست ، شانس خوبی برای انتشار صفحه خود دارید. با این حال ، توجه خواهیم کرد که ایجاد صفحه ویکی پدیا کار زیادی می طلبد. در اصل ، شما در حال ایجاد یک سند خوب تحقیق شده هستید که تاریخچه ، ماموریت و پیشنهادات سازمان شما را مشخص می کند.

مقاله ویکی پدیا من تا چه مدت قبل از انتشار مورد بازبینی قرار می گیرد؟

در حالی که ما آرزو می کنیم پاسخ مستقیمی به این سال وجود داشته باشد ، زمان بررسی انتشار از صفحه به صفحه دیگر متفاوت است و از چند روز تا چند هفته طول می کشد.

نحوه ایجاد صفحه ویکی پدیا: نتیجه گیری

این که آیا شما به دنبال افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت خود ، بهبود بهینه سازی موتورهای جستجوی خود یا صرفاً ایجاد اعتبار هستید ، ویکی پدیا یک منبع عالی است.

از طریق تعدادی استراتژی ، بازاریابان می توانند دایره المعارف ایجاد شده توسط کاربر را به نفع خود کار کنند ، و فراتر از ارائه اطلاعات به اشخاص علاقه مند عمل می کنند.

هنگامی که شروع به یادگیری نحوه ایجاد صفحه ویکی پدیا می کنید ، به خاطر داشته باشید که ممکن است این فرآیند پیچیده باشد. برای تأیید صفحه شما ، به منابع معتبری احتیاج دارید که اعتبار صفحه شما را افزایش دهد.

با این حال ، صرف نظر از مدت زمان این فرآیند ، محصول نهایی ارزش آن را خواهد داشت.

از چه استراتژی هایی برای بازاریابی در ویکی پدیا استفاده کرده اید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید چگونه نمایندگی من می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.

رزرو تماس