نحوه سازماندهی و مدیریت لیست ایمیل خود

مدیریت لیست ایمیل خوب می تواند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی ایمیل کمک کند. بیاموزید که چگونه لیست های خود را سازماندهی کرده و خود را برای موفقیت آماده کنید.

وقتی نوبت به مدیریت لیست ایمیل می رسد ، سازمان مهمترین بخش است.

این که آیا شما لیست خود را از ابتدا می سازید یا به لیست خود نیاز به بازنگری اساسی دارید ، این راهنما به شما کمک می کند تا استراتژی مدیریت لیست ایمیل را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

اما مدیریت لیست ایمیل چیست؟

مدیریت لیست ایمیل فرایند سازماندهی لیست های شما به گونه ای است که از ارسال ایمیل های هدفمند و شخصی به افراد مناسب اطمینان حاصل کنید.

به دو روش می توانید لیست ایمیل خود را سازماندهی کنید:

  • مدل تک لیست
  • مدل لیست چندگانه

خواه ترجیح دهید مخاطبین خود را در یک لیست سازماندهی کنید یا چند ، هر یک از سیستم های مدیریت مزایا و معایبی دارد. ما در ادامه به بررسی آن نکات (و برخی از بهترین نکات خود برای هر کدام) می پردازیم.

مدل تک لیست

سازماندهی مشترکین در یک لیست واحد مزایا و معایب خود را دارد.

طرفداران

  • فقط باید یک لیست ایمیل را مدیریت کنید.
  • ارسال ایمیل های بسیار شخصی با تقسیم بندی

منفی

  • باید با رعایت بهداشت لیست دقت داشته باشد
  • یک سیستم برچسب گذاری سازمان یافته داشته باشید

هنگام استفاده از یک لیست واحد برای سازماندهی و مدیریت مخاطبین ایمیل خود ، بخش بندی بخش مهمی از استراتژی شما خواهد بود.

اما ابتدا ، تقسیم بندی چیست؟

تقسیم بندی فرایند گروه بندی مشترکان شما بر اساس معیارهای خاصی است. شما می توانید لیست ایمیل خود را بر اساس جمعیت شناسی ، موقعیت مکانی ، میزان مشارکت ایمیل ، خریدهای قبلی و موارد دیگر تقسیم بندی کنید. تقسیم بندی لیست شما برای ارسال محتوای شخصی می تواند نرخ تبدیل شما را تا 760 increase افزایش دهد.

اگر تصمیم می گیرید از یک لیست واحد برای سازماندهی مخاطبین خود استفاده کنید ، تقسیم بندی باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی ایمیل شما باشد.

چرا؟ زیرا یک اندازه برای همه مناسب نیست

هر مشترک منحصر به فرد است و باید با آن رفتار کرد. هیچ کس دوست ندارد “ایمیل های عمومی” با محتوایی که نیازهای آنها را برآورده نمی کند دریافت کند. مطالعات نشان داده است که بیش از 71 درصد مردم در صورتی که ایمیلی به آنها مربوط نباشد ، آزرده خاطر می شوند.

تقسیم بندی لیست شما به شرح زیر است:

  • نرخ باز و کلیک را افزایش دهید
  • تبدیل ها را افزایش دهید
  • مردم را راضی نگه دارید و وفاداری ایجاد کنید

از نظر عملی ، به نحوه پاسخ دادن به ایمیل های نامربوط فکر کنید. به احتمال زیاد یا آنها را رد می کنید یا به دنبال راهی برای لغو اشتراک هستید. استفاده از تقسیم بندی به پیام مناسب را در زمان مناسب به افراد مناسب ارسال کنیدبه

چگونه می توانید از تقسیم بندی استفاده کنید؟

می توانید از بخش ها برای ارسال پخش های شخصی و تنظیم خودکارهای کمپین استفاده کنید.

روشهای زیادی برای استفاده از تقسیم بندی وجود دارد ، اما در اینجا چند مورد استفاده وجود دارد:

  • محتوای مختلف ایمیل را برای گروه های افراد بر اساس علایق آنها ارسال کنید
  • محتوای خاص مکان براساس محل زندگی شخص
  • بر اساس مدت زمانی که مشترک هستید ایمیل ارسال کنید
  • ارسال محتواهای خاص بر اساس محصولاتی که شخص خریداری کرده است

می توانید با استفاده از برچسب ها در بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ایمیل ، بخش هایی ایجاد کنید.

برچسب ها برچسب های سفارشی هستند که می توانید بر اساس اطلاعاتی که درباره مشترکان دارید یا نحوه تعامل آنها با محتوای شما به مشترکان اضافه کنید.

شما می توانید از برچسب ها برای سازماندهی کارآمد مشترکان – با نام بخش دیگر – استفاده کنید فقط یک لیستبه

در اینجا نحوه انجام آن وجود دارد:

  1. برچسب را به مشترکان خود اضافه کنید (روشهای زیادی برای افزودن برچسب در AWeber وجود دارد)
  2. به مشترکین بروید. “برچسب” “است” و سپس نام برچسب خود را جستجو کنید
  3. روی “جستجو” کلیک کنید و سپس جستجوی خود را به عنوان “بخش” ذخیره کنید

با استفاده از برچسب ها و بخش های سفارشی ، می توانید لیست خود را به هر نحوی که می خواهید برش دهید و برش دهید. شما می توانید از این ابزارهای قدرتمند برای ارسال محتوای بسیار مرتبط به مخاطبان خود استفاده کنید.

این باعث ایجاد اعتماد ، افزایش تبدیل و لغو اشتراک شما می شود که در نهایت به رشد تجارت شما کمک می کند.

مدل لیست چندگانه

اگر ارائه دهنده خدمات ایمیل شما از آن پشتیبانی می کند ، سازماندهی مشترکان خود در چندین لیست نیز یک گزینه است.

طرفداران

  • مشتریان و مشتریان احتمالی را در لیست های جداگانه سازماندهی کنید
  • چندین کسب و کار را از یک حساب بازاریابی ایمیلی اجرا کنید

منفی

  • مخاطبین را که از یک لیست به لیست دیگر تبدیل می شوند ، به صورت دستی جابجا کنید
  • هزینه اضافی برای ایجاد لیست های متعدد

اگر یک آژانس را اداره می کنید ، لیست های متعدد به ویژه مفید است. اگر شما دستیار مجازی یا مشاور بازاریابی هستید که با چندین مشتری کار می کنید ، این امر صادق است. این یک راه عالی برای صرفه جویی در وقت و هزینه است ، زیرا نیازی به مدیریت چندین حساب برای مشتریان خود ندارید – به سادگی بین یک حساب از بین لیست ها به هم بزنید.

علاوه بر این ، اگر چندین کسب و کار را اداره می کنید – یا فکر می کنید که ممکن است بخواهید در آینده چندین تلاش را دنبال کنید – داشتن یک لیست جداگانه برای هر پروژه مفید است.

این به شما کمک می کند تا به راحتی مکان های ثبت نام افراد برای لیست پروژه یا مشاغل خاص را پیگیری کنید. هنگامی که مشترکان شما در لیست های مختلف جدا شده باشند ، به احتمال زیاد به مشترکان برای مشاغل یا پروژه های مختلف ایمیل اشتباه ارسال می شود. این به شما کمک می کند تا مطابق با GDPR اطمینان حاصل کنید و به شما آرامش می دهد.

اگر نگران عبور سیم های خود هستید ، ممکن است مدل لیست چندگانه برای شما مناسب باشد.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم – بگویید شما یک تجارت مربیگری تغذیه را اداره می کنید. شما دارای یک لیست با همه کسانی هستید که برای کتاب الکترونیکی شما “10 راز بیشتر خوردن میوه و سبزیجات” ثبت نام کرده اند. شما اغلب لیست خود را با نکات تغذیه و ارتقای گاه به گاه خدمات مربیگری تغذیه 1 × 1 خود ایمیل می کنید.

اما ، شما همچنین به فکر فروش مکمل های بهداشتی هستید. ممکن است بخواهید یک لیست جداگانه داشته باشید تا مطمئن شوید افرادی که نکات تغذیه می خواهند ناگهان از اینکه اطلاعاتی درباره مکمل ها برای آنها ارسال می کنید ناامید نمی شوند – زیرا این چیزی نیست که آنها برای آن ثبت نام کرده اند.

نگه داشتن لیست های جداگانه در این سناریو به شما کمک می کند تا تحویل ایمیل خود را (با کاهش تعداد شکایات هرزنامه و لغو اشتراک) و رعایت GDPR نیز حفظ کنید.

نتیجه نهایی: بهترین شیوه ها برای مدیریت لیست ایمیل

با این وجود که مدیریت ایمیل خود را انتخاب می کنید ، چند روش خوب را باید در نظر داشته باشید:

دوست دارید چگونه لیست های ایمیل خود را مدیریت کنید؟ چگونه در نظرات به ما بگویید!

مطالب نوشته شده توسط جیمز چون