نقش و مسئولیت شما بعنوان مشاور بازاریابی چیست؟

با عرضه ی کالاها و ملزومات خوب و مناسب و باکیفیت به پزشکان سبب شوید تا آنان استفاده از محصولات برند شما را به بیماران خود توصیه و معرفی نمایند. در بهترین حالت بعضی ها مشاور بازاریابی را با اساتید دانش بازاریابی اشتباه می گیرند و استفاده از توصیه های آنها را بمعنی مشاوره می دانند در حالیکه یک مشاور بازاریابی خیلی برتر و بالاتر از این موارد است . از این رو تدوین و استفاده از یک مدل بازاریابی و کمپین تبلیغاتی، کمپین دیجیتال مارکتینگ، کمپین روابط عمومی و کمپین رسانه ای از جمله رپورتاژ آگهی و خبری استاندارد می تواند بهترین ابزار برای جایگاه یابی و تثبیت یک برند در ذهن بازار هدف باشد. بر اساس برنامهراهبردی و اهداف سازمان، ما به ارائه راهکار جهت تخصیص بهینه بودجه و انتخاب بهترین و تاثیرگذارترین ابزار تبلیغاتی، میپردازیم. وظیفه ما در این فرآیند کمک به سازمانها، کسبوکارها و افراد در به دستآوردن مزیت رقابتی از طریق طراحی راهبرد ارتباطی یکپارچه برند و دست یافتن به بازار هدف و گسترش آن میباشد.

از همین رو حرفه و شغل جدید و بسیار کار آمدی با عنوان مشاوره بازاریابی به جهت فروش بیشتر و تعامل بیشتر با مشتری این روزها روی کار آمده است که شاید قدری در کشور ما نامأنوس و ناشناخته باشد؛ زیرا هنوز کسب و کارهای تجاری ما روند مدرنیته شدن را به خود نگرفته اند تنها عده معدودی با این رون کاریی آشنایی دارند و از آن در روند بهبودی سود آوری و بالا بردن راندمان فروش خود بهره می گیرند. فرض کنید دفعه قبل که مشتری را ملاقات کرده اید ایشان به شما گفته اند که بین روز نوشیدنی مورد علاقه شان قهوه است، اگر این قرار بازاریابی در سازمان، دفتر، فروشگاه یا محل کارتان است حتما به خاطر داشته باشید و برای پذیرایی به جای چای، قهوه برای ایشان سرو کنید شاید این نکته به نظر نکته چندان ضروری در آموزش بازاریابی به شمار نیاید اما به واقع باعث صمیمیت بیشتر با مشتری و در نتیجه فروش بهتر می شود. اما کسب تجربه در هر زمینه ای نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی می باشد و این کار از عهده اکثر افراد خارج می باشد. مشاوران بازاریابی ممکن است افراد ماهر زیادی را در حوزههای مختلف بشناسند و با آنها همکاری کنند.

بسیاری از مشاوران بازاریابی بین مشتریان مختلف خود برای راهاندازی رویدادهای مشترک، تولید مقالات و بلاگ در بلاگ یکدیگر (از عوامل مؤثر در بهینه سازی موتور جستجو) و تکمیل لیست ایمیلها برای ایجاد سرنخهای فروش ارتباط ایجاد میکنند. مشاوره بازاریابی به شخصی گفته می شود که در داخل شرکت با مدیریت فروش و از خارج واحد تجاری شما با مشتریان شما ارتباط برقرار می کند. یک مشاور بازاریابی خوب خیلی صریح و شفاف، نقاط قوت و ضعف شما و کسب و کارتان را گوشزد می کند. در یک نگاه کلی اگر بخواهیم مشاوره بازاریابی را به شما معرفی کنیم باید بگویم شخصی که تجربیات و تخصص لازم در حوزه ارزیابی و بازاریابی را به عهده دارد و کاملاً اطلاعات به روز و دسته اولی را در اختیار شما قرار می دهد. خدمات مشاوره در این سطح میتواند مواردی از معرفی و عقد قرارداد و نظارت بر اجرای طراحان گرافیک، کپیرایترها، تولید کندگان محتوای چندرسانهای، توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن و …

بر روی موضوعات و زمینه های مورد علاقه خود تمرکز نموده و بر روی مواردی که قابل بهبود است وقت بیشتری صرف کنید. یک مشاور بازاریابی دیجیتال نیاز دارد دقیقا بداند که جدیدترین استراتژیها برای رقابت و باقی ماندن در کسبوکار شامل چه مواردی میشوند. ممکن است یک تیم داخلی متشکل از کارشناسان بازاریابی مستعد و حرفهای داشته باشید یا شاید هم به دنبال استخدام یک کارمند تماموقت برای رفع نیازهای بازاریابی خود باشید. با این حال شرح وظایف شغلی ممکن است از یک کسب و کار تا کسب و کار دیگر بنا به شرایط و اهداف آن ها متفاوت باشد. به صورت کلی خدمات مشاوره ارائه شده در واحد بازاریابی و تبلیغات برای آن دسته از مشتریان و سازمانهایی مناسب است که یا داخل سازمان خود تیم یا فرد مستقری که مسئولیت امور مربوط به بازاریابی و تبلیغات را برعهده داشته باشد، ندارند و یا با وجود استقرار چنین افرادی بنا به دلایلی، احساس نیاز جهت دریافت مشاوره در این حوزه را دارند. وظایف مشاور فروش نیز بنا به نیاز و توافق طرفین قرارداد تعیین می شود ولیکن یک مشاور فروش می تواند کار های زیر را انجام دهد و در شرح وظایف او باشد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مشاوره بازاریابی و تبلیغات لطفا به بازدید از وب سایت ما.