نکات مهمی که هر مبتدی باید بداند

ما تابستان گذشته تخت‌خواب‌های باغچه‌ای را تکمیل کردیم و اکنون که به دومین محصول خود رسیده‌ام، اساساً یک متخصص باغبانی هستم. شوخی! من هنوز نسبتا تازه کار هستم، اما من اراده بگو که من در طول سال گذشته چیزهای زیادی یاد گرفته ام زیرا چندین پیروزی بزرگ در باغبانی را تجربه کرده ام و شکست خورده ام. دیروز، من در حیاط پشتی بودم و انگورهای گوجه‌فرنگی‌ام را می‌چسبانم و شاخه‌هایم را هرس می‌کردم، و فهمیدم که چقدر در سفر باغبانی‌ام پیش رفته‌ام.

از آنجایی که شما بچه ها برای سواری همراه بودید، فکر کردم نکات برتر باغبانی را برای مبتدیانی که تا کنون آموخته ام به اشتراک بگذارم. اینها کلید موفقیت من بوده اند، و باید بگویم – محصول تابستانی من در نقطه نقطه است. خیلی دوست دارم بشنوم که آیا شما بچه ها امسال در حال کاشت باغ هستید یا نکاتی برای به اشتراک گذاشتن دارید که ممکن است از دست داده باشم. برای من یک DM ارسال کنید تا به من اطلاع دهم! و اکنون، شش نکته را بخوانید که هر مبتدی باغبانی باید بداند.

1. به گیاهان خود فضای بیشتری از آنچه فکر می کنید نیاز دارند بدهید

قبل از شروع کاشت، در مورد هر یک از گیاهان خود تحقیق کنید تا متوجه شوید دقیقاً چقدر بزرگ می شوند و چقدر باید بین گیاهان فاصله بگذارید. برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد آنها را بر اساس فاصله بین آنها قرار دهید.

این یکی از اولین شکست های بزرگ من بود که در پاییز گذشته محصول اولیه خود را کاشتم. در ابتدا، من برنامه خود را با استفاده از روش باغبانی فوت مربعی انجام دادم و دقیقاً نقشه‌برداری کردم که همه چیز به کجا می‌رود. البته معلوم نیست که خیلی واضح باشد. من خیلی بیشتر از آنچه که برنامه ریزی کرده بودم در مهدکودک گیاهان خریدم (همه آنها بسیار زیبا بودند!) و در نهایت به سبکی آزاد پرداختم تا همه آنها را متناسب کنم. زمانی که کدو حلوایی من به وضعیت “فروشگاه کوچک وحشت” رسید، دیگر دیر شده بود و گیاهان انبوه گیاهان فلفل دلمه ای ضعیفی را که من در همان بستر کاشته بودم، خفه کردند.

در مقابل در بهار امسال، من فقط پنج بوته گوجه فرنگی را در بستر 8 فوتی در 4 فوتی خود کاشتم و آنها فضایی برای کشش، رشد و شکوفایی واقعی داشتند.

2. مطمئن شوید که خاک خوبی دارید

این یکی از آن نکات اساسی باغبانی برای مبتدیان است که تفاوت زیادی ایجاد می کند. اگر خاک شما سفت است یا مانند خاک رس است، گیاهان شما ممکن است نتوانند ریشه بدهند. در این صورت، قبل از کاشت، خاک تازه، مالچ و کمپوست اضافه کنید و مطمئن شوید که تا آنجا که می توانید هوادهی کنید.

هر یک از بسترهای سبزیجات را با 16-20 کیسه خاک گلدان سالم و غنی از مواد مغذی پر کردیم.

3. منطقه کاشت خود را بشناسید

یک جستجوی اینترنتی سریع انجام دهید تا متوجه شوید که شهر شما در کدام منطقه کاشت قرار دارد، سپس با فردی در نهالستان محلی خود صحبت کنید تا بهترین گیاهان بومی منطقه خود را بیابید. اینها گیاهانی هستند که واقعاً رشد می کنند. مطمئناً، می‌توانید همه اینها را به صورت آنلاین پیدا کنید، با این حال، من از تجربه آموختم که هیچ چیز بهتر از پرسیدن تمام سؤالات خود از یک باغبان کهنه‌کار و گوش دادن به نکات باغبانی آنها برای مبتدیان نیست.

من هزاران مطالعه در مورد آنچه در منطقه 8 آستین رشد خواهد کرد، انجام دادم، زیرا می دانستم که آب و هوای ما از گرمای فوق العاده تا یخ زدن های شدید در زمستان تغییر می کند.

تصمیم گرفتم هر یک از تخت های بلندم را به هدفی اختصاص دهم: یکی برای گل، یکی برای گیاهان و دیگری برای سبزیجات. این به من کمک کرد تا مغزم را سازماندهی کنم تا انواعی از هر کدام را که در منطقه 8 رشد می کنند، سازماندهی کنم. با این حال، همانطور که باغبان باتجربه تری می شوم، شروع به مخلوط کردن آنچه در هر بستر می رود خواهم کرد زیرا بسیاری از گیاهان دوست دارند توسط گونه های مختلف احاطه شوند.

4. یک تقویم باغبانی ایجاد کنید

پس از انجام تحقیقاتم، قرارهای تقویمی ایجاد کردم تا زمان بندی صحیح همه کارهای آماده سازی باغ آینده ام را به من یادآوری کنم. این ممکن است کود دهی هر هشت هفته یکبار، کاشت بذر در ابتدای بهار، یا کوتاه کردن یا هرس کردن گیاهان من در پایان فصل رشد باشد. این به من کمک می کند تا در برنامه باقی بمانم، به علاوه می توانم وظایف تقویم را به گونه ای تنظیم کنم که سال به سال تکرار شوند و موارد خاصی را که می خواهم دفعه بعد به خاطر بسپارم، یادداشت کنم.

5. در بالای آبیاری بمانید

تمام خانواده من “شست قهوه ای” من را مسخره می کردند – در گذشته هر گیاهی را که می خریدم می کشتم. مشکل واضح من؟ من به سادگی آب را فراموش می کنم! اطمینان از آبیاری مکرر به اندازه کافی برای رشد گیاهان، به ویژه با گیاهان جدید، کلیدی است. اطمینان حاصل کنید که آب در خاک نفوذ می کند – به جای اینکه فقط آن را روی سطح قرار دهید. شما می خواهید آن را در اعماق ریشه ها خیس کنید.

برای باغ فعلی‌مان، آب‌پاش‌های قطره‌ای نصب کرده‌ایم تا حتی در اوج تابستان‌های تگزاس، گیاهان ما به‌طور مداوم در ریشه‌هایشان آبیاری شوند. آبپاش های قطره ای نیز انتخابی دوستدار محیط زیست هستند زیرا آب بسیار کمتری در هوا تبخیر می شود.

6. از فرآیند لذت ببرید

یک چیز که من را در کل این سفر باغبانی شگفت زده کرد؟ من واقعاً از مرحله نگهداری باغ لذت می برم و به کار کمتری که انتظار داشتم نیاز دارد. وقت گذاشتن چند روز در هفته برای کله پاچه کردن، علف های هرز و مرتب کردن آن به من این فرصت را می دهد تا در وضعیت جریان خود قرار بگیرم و ببینم کدام گیاهان در حال رشد هستند. بعلاوه، من مسائل بالقوه را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ می‌بینم. روز دیگر، به سمت باغ رفتم و در عرض 48 ساعت، کاترپیلارها چند سر کاهوی من را از بین بردند. من به سرعت تحقیقات خود را در مورد پیشگیری از آفات انجام دادم و کاهو را با محلولی از سرکه و آب درمان کردم تا هجوم بیشتر کرم ها را دفع کنم.

و به یاد داشته باشید: با یک باغ، هیچ چیز عالی پیش نمی رود! این طبیعت است، به این معنی که بسیاری از عناصر خارج از کنترل شما وجود دارد (آفات، آب و هوا، بیماری…). از فرآیند لذت ببرید. من تمام تلاشم را می‌کنم تا چیزهای کوچک را عرق نکنم، در عوض به آموخته‌هایم یادداشت می‌کنم تا بتوانم به بهتر شدن ادامه دهم و تجربه‌ام را در محصول بعدی‌ام قرار دهم.