نکات یک متخصص در مورد چگونگی سالم‌تر کردن خانه

یک دهه پیش، شاونا هولمن می دانست که چیزی باید تغییر کند. او سال ها با بیماری های مزمن سلامتی از جمله میگرن ناتوان کننده و مه مغزی دست و پنجه نرم می کرد. طب غربی کمی مهلت داد اما ایمنی او را تضعیف کرد. او به یک تغییر اساسی نیاز داشت. راهی برای پاک کردن علل اصلی مشکلات او و حمایت از بدن او. بنابراین او سفری را برای کاهش سموم در زندگی خود و خانواده‌اش آغاز کرد – از وسایل مراقبت از خود گرفته تا محصولات خانگی و غذاهایشان.

هولمن کم کم شفا یافت. همانطور که او می گوید، همانطور که او در حال تحقیق، پرتاب کردن و تعویض چیزها در زندگی خود بود، دانش زیادی در مورد اینکه خانه و زندگی ما “کمی کمتر سمی تر” شود، به دست آورد.

تصویر برجسته از خانه یکشنبه کیت زیمرمن تورپین.

تصویر اتاق نشیمن برایان و جسی دی لو توسط میشل نش

چگونه خانه خود را سالم تر کنیم

هولمن به یک منبع قابل اعتماد در سلامتی خانه در دسترس و روزمره تبدیل شده است. سایت و کتاب او خانه سالم تر: راهنمای اتاق به اتاق برای اینکه هر فضا کمی سمی تر شود توصیه های در دسترس برای زندگی تمیزتر ارائه می دهد، از نحوه سالم تر کردن خانه تا دستور العمل های آسان سالم.

من اخیراً با هولمن تماس گرفتم تا در مورد چگونگی کاهش سموم در خانه خود راهنمایی کند. همانطور که با هم گپ می زدیم، متوجه شدم که چیزی که بیشتر در مورد او قانع کننده است، فروتنی و قضاوت نکردن اوست. رویکرد او، همانطور که در زیر مورد بحث قرار می‌گیرد، برداشتن گام‌های کوچک و انجام کاری است که برای شما مفید است.

هولمن می گوید: «من دوست دارم یک گام بزرگ را مثال بزنم. «ممکن است کمی تعادل خود را از دست بدهید—سپس اگر پای خود را حتی بیشتر به سمت بیرون بکشید، زمین خواهید خورد. اما قدمی برمیدارم که برای من منطقی است. ممکن است شبیه قدم های شخص دیگری نباشد. تا زمانی که بتوانم به حرکت رو به جلو ادامه دهم.»

نکات خانه سالم از یک متخصص

تصویر آشپزخانه دیانا ریو توسط تیل تامپسن

برای کسی که می خواهد خانه خود را سالم تر کند، بهترین مکان برای شروع کجاست؟

یکی از مکان هایی که بیشترین تاثیر را خواهد داشت و می توانید بلافاصله شروع کنید، غذای آشپزخانه شماست. از آنجا شروع کردم. زیرا وقتی نوبت به غذا می رسد، اینها چیزهایی هستند که به هر حال جایگزین آن خواهید شد. بنابراین اگر سس گوجه فرنگی تمام شد، بطری بعدی خود را با چیزی جایگزین کنید که دارای مواد بهتر و متناسب با بودجه شما باشد. اگر به این کار ادامه دهید، خیلی سریع تغییرات قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

پس از آن، به چیزهای دیگری که اغلب در خانه استفاده می کنید نگاه کنید. این معمولاً به معنای محصولات و اقلام مراقبت شخصی است. هنگامی که آنها شروع به کم شدن کردند، به دنبال گزینه هایی باشید که کمی سمی تر هستند. اما همیشه به خودتان یک پنجره لطف بدهید تا بتوانید کمی تحقیق کنید و محصولی را پیدا کنید که نیازها و بودجه شما را برآورده کند.

تصویر توسط کیت زیمرمن تورپین

وقتی صحبت از سمومی است که در خانه‌های ما کمین کرده‌اند، از چه چیزهایی باید اجتناب کنیم؟

عطر. تقریباً در همه چیز وجود دارد، حتی در جاهایی که انتظارش را ندارید، مانند رژگونه، کانسیلر، و محصولات زنانه. عطر از ده ها و حتی صدها ماده شیمیایی مختلف ساخته شده است که از نظر قانونی لازم نیست روی برچسب فاش شود. این مواد اغلب به پیامدهای بهداشتی ضعیف و کیفیت پایین هوای داخل خانه کمک می کنند.

بنابراین در ترکیبات خود به دنبال عطر باشید. اگر بتوانید از آن اجتناب کنید، تفاوت بزرگی ایجاد می کند. می توانم به شما بگویم پس از خلاص شدن از عطر، وقتی با آن روبرو می شوم، می توانم آن را در گلو، بینی و سرم احساس کنم. بسیاری از افرادی که آن را نیز از زندگی خود حذف کرده اند این را به من گفته اند.

شما یکی از مدافعان بزرگ باز کردن پنجره ها هستید. چرا این مفید است؟

من به آن فکر می کنم که انگار در این تراریوم هستیم، و اشعه های خورشید وارد می شوند، و همه چیز در داخل اوج می گیرد. وقتی درها و پنجره‌ها را بسته نگه می‌داریم، حتی اگر سیستم‌های تهویه مطبوع گردشی داشته باشیم، همه چیزهایی که از مواد ما خارج می‌شوند، میکرو سموم از گرد و غبار، و هر چیز دیگری متمرکزتر می‌شوند را در خود نگه می‌دارد. بنابراین، باز کردن درها و پنجره‌ها، حتی برای 10 تا 20 دقیقه در روز، باعث می‌شود که از بین برود و هوای تازه‌تر و تمیزتری وارد آن شود. وقتی درها و پنجره‌ها بسته می‌شوند، هنوز در داخل خانه آلوده‌تر است.

تصویر از میشل نش

ما بخش زیادی از زندگی خود را در اتاق خواب می گذرانیم. چگونه می توانیم آن اتاق را به سرعت سالم تر کنیم؟

برای اتاق خواب، ضروری است که از اساسی ترین چیزها شروع کنید:

  • آن را کمتر گرد و غبار نگه دارید.
  • روی بسترهای سالم سرمایه گذاری کنید.

می توانید گرد و غبار را با به حداقل رساندن شلوغی، جاروبرقی مرتب و باز کردن پنجره ها کاهش دهید. همه اینها به یک محیط سالم تر کمک می کند.

و در مورد تخت‌خواب‌هایمان، چون بخش زیادی از زندگی خود را در آن می‌گذرانیم، ملافه‌ها ضروری است. خرید یک تشک کاملا جدید ممکن است سرمایه گذاری زیادی باشد، بنابراین اگر نمی توانید، روی یک رویه تشک با کیفیت و غیر سمی و ملحفه های ساخته شده از مواد طبیعی سرمایه گذاری کنید. این به محدود کردن قرار گرفتن در معرض سمی شما کمک می کند.