هویج سوخاری با سس ماست تند، تند و شیرین است

من یک مشت مخلفات گیاهی دارم که در جیب پشتم نگه می دارم. گل کلم بوداده با کیمیچوری، سیب زمینی شیرین با عسل داغ، و سالاد گریپ فروت و آووکادو در خانه ما تکرار می شود. همه آنها مملو از عطر و طعم با گیاهان زیاد و کمی شیرینی هستند، و من همیشه می توانم روی آنها حساب کنم تا عامل شگفت انگیزی را در هر وعده غذایی بیاورم. این هویج برشته شده با سس ماست عسلی-آهک جدیدترین افزودنی به مجموعه ستاره های من است.

این غذا خاکی و شیرین است و برشته کردن آن در دمای بالا باعث می شود تا آن ذغال خوشمزه که هویج کاراملی شده را بسیار اعتیاد آور می کند. خرمای چسبناک روی ماست لیموی تند را تکمیل می کند، و البته ترد اضافه شده از بادام، همه آن را با هم ترکیب می کند. اگر به دنبال راهی پر جنب و جوش و خوش طعم برای لذت بردن از هویج هستید، این یکی را به عنوان یک مورد علاقه جدید علامت گذاری کنید.

برای راهنمای گام به گام ایجاد این هویج برشته با سس ماست، به ادامه مطلب بروید.

ابتدا این مواد را برای تهیه هویج سوخاری با سس ماست بردارید:

  • هویج
  • تاریخ
  • بادام ورقه شده
  • پیازچه
  • شوید
  • ماست یونانی پرچرب ساده
  • عسل
  • اهک
  • فلفل حلب یا فلفل قرمز

سپس هویج را برشته کنید

فر را از قبل با دمای 425 درجه فارنهایت (220 درجه سانتیگراد) گرم کنید. هویج های پوست کنده را بردارید و آنها را از طول نصف کنید – این کمک می کند تا اندازه آنها برای پخت یکنواخت تر به دست آید. روی یک ورقه پخت روغنی قرار دهید و آنها را با روغن زیتون بپاشید. نمک و فلفل بپاشید، آنها را به آرامی بریزید تا مطمئن شوید که پوشش یکنواختی دارند. ورقه پخت را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید یا تا زمانی که هویج ها نرم و کمی کاراملی شوند.

سپس سس ماست عسل-آهک را با هم مخلوط کنید

در حالی که هویج ها در حال تفت دادن هستند، بیایید این سس ماست تند و شیرین را تهیه کنیم که «بستر» هویج را تشکیل می دهد. در یک کاسه کوچک، ماست یونانی، عسل، آب لیموترش، فلفل حلب یا فلفل قرمز و کمی نمک کوشر را با هم ترکیب کنید. همه چیز را با هم مخلوط کنید تا یکدست و خوب ترکیب شوند. سس را بچشید و چاشنی آن را تنظیم کنید، سپس سس را کنار بگذارید تا طعم ها با هم مخلوط شوند.

بادام های خود را خوش طعم و نان تست کنید

وقت آن است که کمی ترد به هویج تفت داده شده با سس ماست اضافه کنیم. یک ماهیتابه بردارید، آن را گرم کنید و آن خلال بادام را درون آن بریزید. مراقب آنها باشید زیرا می توانند در کمترین زمان از حالت نان تست و خوشمزه به سوخته و تلخ تبدیل شوند. ما به دنبال رنگ طلایی و رایحه ای بهشتی هستیم. پس از برشته شدن، آنها را به یک بشقاب منتقل کنید و سعی کنید همه آنها را نخورید – مقداری را برای ظرف نگه دارید!

همه را کنار هم بگذارید

زمان آن رسیده است که همه اینها را جمع آوری کنیم. سس ماست خود را کف ظرف سرو بمالید، سپس هویج ها را روی آن بچینید. پس از آماده شدن هویج تفت داده شده، آنها را از فر خارج کرده و در ظرف سرو بریزید. خرمای خلال شده، بادام سوخاری، پیازچه و یک مشت شوید خرد شده را روی هویج بپاشید. این شیرینی رنگارنگ از مواد است که این غذا را کاملاً ترقی می کند.

فینال بزرگ

تقریباً وجود دارد! کمی نمک پوسته پوسته (من مالدون را دوست دارم) و چند حلقه فلفل سخاوتمندانه روی ظرف بپاشید. این تقویت‌کننده‌های کوچک باعث می‌شود که جوانه‌های چشایی شما آواز بخوانند – و این آخرین چاشنی‌ها است که طعم غذاهای سرآشپز را بسیار خوب می‌کند، بنابراین ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.

نکاتی برای موفقیت

  1. طعم سس ماست عسل-آهک را مطابق با جوانه های چشایی خود سفارشی کنید. zing بیشتر، عسل بیشتر، شما انجام می دهید!
  2. حواستان به هویج در حین تفت دادن باشد تا از پختن زیاد و از دست دادن بافت آن جلوگیری کنید.
  3. همچنین! در حین برشته کردن، مراقب بادام‌ها باشید – آنها می‌توانند سریع‌تر از آن چیزی که نان برشته شده به سوختن تبدیل شوند، و من سوختم. مسیر آجیل بیش از حد به دلیل پرت شدن حواس آنها در هنگام بو دادن. یک تایمر تنظیم کنید
  4. با تزئینات خود خلاقیت به خرج دهید! گیاهانی مانند گشنیز یا جعفری می توانند طعم تازه ای را اضافه کنند.

خودشه! شما در هنر درست کردن هویج سوخاری با سس ماست تسلط دارید—حالا دستور پخت را به ادامه مطلب بروید.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

اگر به دنبال این هستید که بازی جانبی گیاهی خود را تکان دهید، این هویج برشته شده با سس ماست عسلی-آهک چیزی است که در تمام فصل سرو خواهید کرد. دستور غذا بسیار ساده و سرشار از عطر و طعم گیاهی است.


  • 1 1/2 پوند هویج، پوست کنده و از طول نصف شود
  • 1/3 فنجان خرمای بدون هسته، بریده شده
  • 1/3 فنجان خلال بادام، برشته شده
  • 4 پیازچه های نازک برش داده شده
  • تزیین: شوید خرد شده، نمک پوسته پوسته و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

برای سس ماست عسل-آهک:

  • 1 فنجان ماست یونانی پر چرب
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • کمی فلفل حلب یا فلفل قرمز نمک کوشر
  • نمک پولکی، برای سرو

  1. فر را با دمای 425 فارنهایت گرم کنید.
  2. روی یک ورقه پخت روغنی، هویج ها را با روغن زیتون بریزید. با نمک و فلفل مزه دار کنید و روی آن را بزنید تا یکدست شود. پهن کنید و تفت دهید، تقریباً تا نیمه برگردانید، تا زمانی که هویج ها قهوه ای طلایی و نرم شوند (حدود 25 تا 30 دقیقه).
  3. در همین حین، ماست را با هم زدن همه مواد با هم در یک کاسه کوچک درست کنید.
  4. ماست را کف یک بشقاب بمالید و هویج برشته شده را روی آن بچینید. خرما، بادام و پیازچه را روی آن بپاشید و با کمی شوید، نمک و فلفل و مقداری روغن زیتون به پایان برسانید. بخور!

یادداشت

طعم سس ماست عسل-آهک را مطابق با جوانه های چشایی خود سفارشی کنید—زینگ بیشتر، عسل بیشتر، شما این کار را می کنید!

در حین برشته کردن، مراقب بادام‌ها باشید، آنها می‌توانند سریع‌تر از آن چیزی که شما می‌توانید بگویید «خوبی ترد» از نان تست به سوختن تبدیل می‌شوند.

با خیال راحت در تزئینات خود خلاق باشید! گیاهان تازه مانند گشنیز یا جعفری می توانند طعم بیشتری را اضافه کنند.