چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنید – نکات یک متخصص

برقراری ارتباط با همسرتان همیشه آسان نیست. حتی شریک‌هایی که خود را نزدیک می‌دانند می‌توانند متوجه شوند که کارهای روزانه، ارتباطات نادرست، و صرفاً خستگی‌های ساده می‌توانند مانع برقراری ارتباط سالم شوند. اما وقتی نوبت به یادگیری نحوه صحبت در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی می شود، این عوامل روزمره واقعاً می توانند آب را گل آلود کنند.

با این حال، صحبت در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود برای سلامت رابطه و رضایت جنسی شما بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است که زوج‌هایی که ارتباط جنسی قوی دارند، رابطه جنسی را بهبود می‌بخشند، رضایت بیشتری از زندگی جنسی خود دارند و در روابط کلی بهبود می‌یابند.

تصویر برجسته توسط کریستن کیلپاتریک.

تصویر از میشل نش

نکاتی که به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت کنید

برای بررسی موضوع، با شریل فاگان، مربی و درمانگر جنسی، و بنیانگذار On Top گپ زدیم – یک پلتفرم زیبا برای مکالمات جنسی آرام و سرگرم کننده و در عین حال مبتنی بر شواهد. با سابقه آکادمیک در روانشناسی و کارشناسی ارشد در بهداشت جنسی و باروری، فاگان پس از کمبود منابع به عنوان یک جوان جوان که می خواست انتخاب های سالمی در مورد تمایلات جنسی خود داشته باشد، On Top را شروع کرد.

با صدایی قابل ارتباط و جذاب، فاگان بر رویکردی جامع به سلامت جنسی تمرکز می‌کند – رویکردی که ذهن، بدن، قلب و روح را در بر می‌گیرد و مشتاق عادی‌سازی مکالمات پیرامون رابطه جنسی و کمک به افراد برای یافتن شفا در این زمینه است.

پس چگونه گفتگو را با شریک زندگی خود شروع می کنید؟ برای چت ما با فاگان و نکات او در مورد چگونگی مفید، سازنده و در واقع آسان کردن مکالمات جنسی خود به ادامه مطلب بروید. بیا داخل بپریم

تصویر از میشل نش

چرا به تمایلات جنسی کل نگر علاقه دارید؟

در حالی که رابطه جنسی در همه جا وجود دارد، یافتن اطلاعات معنادار، مبتنی بر واقعیت و قابل ربط در آنجا دشوار است. در غرب به ما آموخته اند که رابطه جنسی صرفاً فیزیکی و مبتنی بر عملکرد است. اما خیلی بیشتر از این است. تمایلات جنسی کل نگر تمام وجود ما را در بر می گیرد: ذهن، بدن، قلب و روح. تحت تأثیر عوامل زیستی، روانی، اجتماعی، مذهبی، معنوی و فرهنگی قرار دارد. تمایلات جنسی کل نگر همه این عوامل را تأیید می کند، نه صرفاً عمل فیزیکی جنسی.

آموزش افراد را توانمند می‌سازد تا انتخاب‌های سالمی داشته باشند که با ارزش‌هایشان همسو باشد و همچنین آنها را قادر می‌سازد تا رابطه جنسی واقعاً رهایی بخش، لذت بخش و مغذی داشته باشند.

تصویر از میشل نش

صحبت آشکار در مورد رابطه جنسی چه فوایدی دارد؟

خیلی ساده، رابطه جنسی بهتر. منظور من از رابطه جنسی بهتر چیست؟ رابطه جنسی لذت بخش، رضایت بخش، مغذی و به یاد ماندنی. به بهترین رابطه جنسی که تا به حال داشته اید فکر کنید یا شاید تجربه جنسی که دوست دارید داشته باشید را تصور کنید. چطور می توانی به آنجا بروی؟ به احتمال زیاد از طریق برخی مکالمات با یک شریک یا شریک. برخی از توصیه‌های رایجی که اغلب در رابطه با برقراری ارتباط در یک رابطه داده می‌شود، عبارت «شریک‌تان ذهن‌خوان نیست» است. در رابطه جنسی هم همینطور است! شخص مقابل بدون اینکه مستقیماً به او بگویید چه چیزی را دوست دارید نمی داند، واقعا مانند، یا احساس “مه” در مورد.

من شنیده ام که ارتباط خوب = رابطه جنسی خوب. آیا می توانید کمی در آن شیرجه بزنید؟

ارتباط خوب به این معنی است که می توانید ترجیحات و خواسته های خود را بیان کنید.

از آنجایی که گفتگوی سالم و معنادار در مورد سکس در فرهنگ غربی تابو است، بسیاری از مردم در واقع داشتن رابطه جنسی آسان تر از صحبت در مورد رابطه جنسی هستند!

اگر با آوردن گفتگوهای سخت در رابطه خود احساس راحتی و امنیت می کنید، مزایای شگفت انگیزی از گفتگوهای صادقانه و گاهی چالش برانگیز حاصل می شود. آنها به ما کمک می کنند تا شرکای خود را بهتر بشناسیم، ارتباط خود را غنی تر کنیم و صمیمیت را عمیق تر کنیم. بنابراین، اگر ارتباط صمیمی خوبی دارید، این می تواند به یک ارتباط فیزیکی ترجمه شود.

تصویر از میشل نش

چرا برای برخی از زوج ها اینقدر سخت است که آشکارا در مورد رابطه جنسی صحبت کنند؟

رابطه جنسی خیلی شخصی است. احساس ما در مورد صحبت کردن در مورد رابطه جنسی می تواند چیزهای زیادی در مورد خودمان به ما بگوید. به نوعی، اکثر مردم نوعی شرم در رابطه جنسی خواهند داشت که باید درمان شود. چه از یک ضربه روحی باشد، چه سکوت در مورد رابطه جنسی در تربیت شما، یا شرطی شدن از پیام های فرهنگی بر اساس جنسیت – همه ما چیزهایی داریم که باید روی آنها کار کنیم. اگر شریک زندگی جنسی خود را مطرح کند و به نظر ناراضی به نظر برسد، این می تواند ضربه ای به عزت نفس فرد باشد. به خصوص از آنجایی که فرهنگ ما به ما می آموزد که رابطه جنسی مبتنی بر عملکرد است – این چیز دیگری است که در آن خوب باشیم، نه اینکه صرفاً از آن لذت ببریم.

تصویر از میشل نش

صحبت در مورد رابطه جنسی در اوایل رابطه به جای دیرتر چه فوایدی دارد؟

صحبت کردن در مورد رابطه جنسی زودهنگام، فرهنگی را در رابطه ایجاد می کند که باز و صادقانه باشد. رابطه جنسی برای افراد و قطعاً برای زوج ها پیچیده است – درک خود و شریک زندگی تان زمان می برد. هرچه زودتر این مکالمات را انجام دهید، بهتر می تواند شما را در هنگام بروز مسائل عمیق تر یا سنگین تر آماده کند.

تعداد «معمولی» مکالمه‌هایی که باید داشته باشید وجود ندارد، اما در مورد عادت کردن به مکالمات صادقانه است تا بتوانید در صورت بروز/در صورت بروز مشکلات، به حل آن بپردازید.

… اما هیچ وقت برای شروع دیر نیست درست است؟

البته که نه! تصمیم بگیرید که چه می خواهید بگویید یا هدف مکالمه، غیر قضاوت کننده، صادق، مهربان باشید و من مطمئن هستم که سپاسگزار خواهید بود که گفتگو را به همان اندازه که ممکن است در لحظه به نظر ناخوشایند به نظر برسد، باز کردید.

تصویر میشل نشتا

چگونه می توانید گفتگو را مثبت نگه دارید، در حالی که هنوز مستقیم و واضح است؟

به عنوان یک زوج، من مطمئن هستم که شما بهترین نتیجه را برای یکدیگر می خواهید، بنابراین با این طرز فکر وارد گفتگو شوید که این به هر دوی شما کمک می کند. این در مورد “برنده شدن” یک بحث نیست، بلکه کنجکاو بودن و باز بودن در مورد اینکه شریک زندگی شما در کجا قرار دارد و چگونه دوست دارید با هم رشد کنید، نیست. همانطور که قبلاً اشاره کردم، مهربان باشید و با فرض نکردن یا انتقاد از دیگری مثبت اندیش باشید.

نظرات یا سوالات مختلف می توانند گفتگو را به جهات مختلفی هدایت کنند. چیزی به سادگی «شما هرگز رابطه جنسی را آغاز نمی کنید. تو من را نمی‌خواهی!» پاسخ متفاوتی به این خواهد داشت: «برای داشتن حال و هوای رابطه جنسی به چه چیزی نیاز دارید؟ دوست دارم به من نشان بدهی که در حال سکس هستی.»

من هم می گویم که آن را آرام بگیرید. این می تواند باعث خجالت یا شرم شود، و می خواهید مطمئن شوید که هر دوی شما برای کاوش، تأمل و اشتراک گذاری احساس امنیت می کنید.

تصویر توسط Belathée Photography

چه راه هایی برای نزدیک شدن به موضوع رابطه جنسی وجود دارد؟

اگر در دانستن اینکه از کجا شروع کنید مشکل دارید، عرشه کارت نزدیکی خود را توصیه می کنم که 50 سوال در مورد صمیمیت جنسی دارد. این می تواند ناهنجاری پرسیدن سوال را از بین ببرد – تقصیر را به گردن کارت بیندازید! من شنیده ام که بسیاری می گویند سؤالاتی وجود دارد که حتی فکر نمی کردند از خود یا شریک زندگی خود بپرسند. آنها همچنین می توانند ابزار مفیدی باشند اگر احساس می کنید که شریک زندگی شما علاقه ای به انجام یک مکالمه جنسی ندارد (که می توانم بگویم نیاز به کاوش در پایان دارد)، اما آنها می توانند کارتی را پیدا کنند که مورد علاقه او باشد. می توانید یک کتاب یا مقاله را با هم بخوانید و سپس درباره آن بحث کنید، یا حتی با هم به یک پادکست گوش دهید. برای یک مکالمه سرگرم کننده و سبک، ارسال متن های سکسی را توصیه می کنم!

در اینجا چند سوال برای شروع گفتگو وجود دارد:

  • در خانواده شما در مورد رابطه جنسی چگونه صحبت می شد؟
  • چه چیزی شما را روشن می کند؟
  • از کجا میدونی حالم چیه؟
  • بخش مورد علاقه شما در مورد سکس چیست؟
تصویر از میشل نش

چند نکته برای پیدا کردن زمان مناسب برای صحبت در مورد رابطه جنسی چیست؟

فکر می کنید معمولاً چه زمانی مکالمات خوبی دارید که باعث رشد می شود؟ شاید این زمان ورود ماهانه یا شب ملاقات باشد؟ وقتی می دانید که هر دوی شما می توانید زمان کافی برای تأمل و اشتراک گذاری واقعی داشته باشید، گفتگو کنید. من همچنین توصیه می کنم برای گفتگو برنامه ریزی کنید. هیچ چیز خیلی جدی نیست، اما فقط به مواردی اشاره کنید که می خواهید در مورد آن صحبت کنید تا آنها در مورد آنها صحبت کنند.

منابع بیشتر:

می توانید وب سایت من را در cherylfagan.org پیدا کنید. عرشه کارت نزدیکی من برای زوج‌ها ابزاری عالی برای مکالمه و ارتباط صمیمی است و من دوره‌های الکترونیکی در مورد دردهای جنسی و برای زوج‌های نامزد/تازه‌شده ارائه می‌دهم. من در حال حاضر در حال توسعه یک دوره الکترونیکی در مورد شفای جنسی (از شرم) هستم. به زودی موارد بیشتری وجود دارد، از جمله جلسات سکس – مراقب باشید!

این پست در ابتدا در 9 مارس 2021 منتشر شد و از آن زمان به روز شده است.