چگونه میز بچینیم: ایده هایی برای هر مناسبتی

وقتی صحبت از میزبانی یک گردهمایی می شود، چند چیز غیرقابل مذاکره است. افراد مورد علاقه شما، گفتگوی خوب و منویی که همه به خاطر خواهند آورد. اما هر وعده غذایی فرصتی است برای چیدن سفره با قصد – حتی یک شام معمولی سه شنبه شب. وقتی با دوستان یا خانواده برای غذا خوردن می نشینیم، بخش های مختلفی از خود را تغذیه می کنیم. ما گرسنگی خود را سیر می کنیم، میل خود را برای ارتباط ارضا می کنیم، و اجازه می دهیم همه حواس مختلف ما به یکباره آرام شوند.

به عنوان یکی از نویسندگان مورد علاقه من، MFK Fisher با ظرافت گفت: “به اشتراک گذاشتن غذا با یک انسان دیگر یک عمل صمیمی است که نباید به راحتی در آن افراط کرد.”

اما ما همچنین می‌دانیم که وقتی نوبت به دانستن نحوه چیدن سفره می‌رسد، همه قوانین و مناسبت‌های مختلف آداب معاشرت می‌توانند سرتان را به هم بریزند. و بله، انواع سؤالات فراوان است. من یک مهمانی شام خودمانی برگزار می کنم – چگونه دستمال ها را تا کنم؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانم شام روزانه خود را با کودکان نوپا کمی زیباتر کنم؟ چنگال سالاد را کجا بگذارم؟

تصویر برجسته توسط میشل نش.

چگونه میز بچینیم: ایده هایی برای هر مناسبتی

قاشق سوپ در مقابل قاشق دسر و لیوان های شراب سفید در مقابل قرمز. دستت با وحشت به سمت ظروف نوشیدنی می رود… حالا سمت راست لیوان آب است یا سمت چپ؟ ما بیشتر از آنچه بتوانیم آن‌جا بوده‌ایم، و در حالی که «قوانین» زیادی برای یادآوری وجود دارد، می‌توانیم از راهنمایی‌ها قدردانی کنیم. زیرا وقتی صحبت از چیدن میز به سبک است، داشتن قطعات زیبا چه فایده ای دارد اگر نتوانید اجازه دهید با تمام شکوه خود بدرخشند؟

این سرگرمی – و شاید زیبایی – آداب معاشرت است. در حالی که برخی ممکن است به سرعت آن را به عنوان قدیمی یا نامربوط بنویسند، ما دوست داریم برای راهنمایی و الهام به قرارداد تکیه کنیم. اما، البته، ما همیشه کسانی هستیم که قوانین را کمی تغییر می دهیم تا فضایی برای خلاقیت خود ایجاد کنیم. به هر حال چیدن میز تمرینی برای تعادل است.

چرا تنظیم جدول مهم است

چیدن میز حتی زمانی که از خانه کار می کنید شبیه لباس پوشیدن است. هدفمندی را وارد روز شما می کند و به شما کمک می کند از لحظه ای به انرژی لحظه ای دیگر تبدیل شوید. و برای روشن بودن، لازم نیست میز با غذا مطابقت داشته باشد. ما دوست داریم تأثیر یک شام آماده یا غذاهای باقیمانده را با یک دسته گل تازه چیده شده از بازار کشاورز افزایش دهیم یا وقتی دوستان برای صرف غذا به آنجا می آیند، بهترین چینی شما را بشکنیم.

این بخشی از تبدیل هر روز به یک جشن است: درک این موضوع که وقتی انرژی خود را به سمت چیزهای مهم هدایت می کنیم، جادوی باقیمانده تأثیرگذارتر از آن چیزی است که در ابتدا می توانستیم باور کنیم.

بنابراین اگر آماده‌اید یاد بگیرید چگونه برای شام‌های روزمره، مجالس غیر رسمی و امور رسمی به طور یکسان سفره بچینید، به خواندن ادامه دهید – این راهنما شما را پوشش می‌دهد.

تنظیم جدول پایه

وعده‌های غذایی عصر ما در شب‌های هفته اغلب می‌تواند در حالت دیوانگی برگزار شود. اگر شما والدین بچه‌های کوچک هستید، می‌دانید که جابجایی از مدرسه به ورزش و انتخاب می‌تواند زیاد. و خوردن شام روی میز به خودی خود یک شاهکار است. اکنون زمان آن نیست که از اوج بگیرید (اگر حتی انرژی لازم برای انجام این کار را دارید …). در عوض، ما همه چیز را ساده و کارآمد نگه می داریم. برای چیدن یک میز ساده، تنها چیزی که نیاز دارید یک زیرانداز، ظروف تخت، بشقاب شام، لیوان نوشیدنی و یک دستمال است.

اگر می‌خواهید – و وقت دارید – این غذا را کمی خاص‌تر کنید، هنگام خرید شام، یک دسته گل فصلی را در سبد خرید خود قرار دهید. حتی تنها یک ساقه در یک گلدان غنچه ای که با چند چراغ چای احاطه شده باشد، می تواند راه زیادی را به شما بدهد.

دستورالعمل های اصلی تنظیم جدول

فقط به این دلیل که ما چیزها را اساسی نگه می داریم به این معنی نیست که نمی توانید کمی شخصیت را به مجموعه خود وارد کنید. ما عاشق این هستیم که لهجه‌های رنگی را اینجا و آنجا با هر چیزی که در کشوی کتانی ما هست به کار ببریم. اکنون زمان آن نیست که روی ست های مشابه استرس داشته باشید.

  1. میز را همانطور که مناسب می دانید بپوشانید. زیراندازها همه چیز را تمیز و آسان نگه می دارند، به خصوص اگر با بچه های کوچک غذا می خورید. با این حال، ما همچنین ظاهر یک رومیزی نخی یا کتان را که روی میز قرار گرفته است را دوست داریم. یک رومیزی نخی یا کتان قابل شستشو با ماشین لباسشویی به این معنی است که می توانید آن را بلافاصله بعد از شام در لباسشویی بیندازید.
  2. بشقاب شام خود را در وسط میز چیدمان یا تشتک قرار دهید. بدون نیاز به شارژر
  3. دستمال را در سمت چپ بشقاب شام خود قرار دهید. وقتی صحبت از چیدمان اولیه میز به میان می آید، می توانید از این گزینه استفاده کنید یا دستمال سفره را روی بشقاب شام قرار دهید تا کمی شیک باشد. اگر از رنگ برجسته ای استفاده کنید که از بشقاب شام شما بیرون می زند، امتیاز جایزه.
  4. ظروف تخت خود را تنظیم کنید. چنگال را در سمت چپ بشقاب شام (روی دستمال سفره)، چاقو را در سمت راست بشقاب شام و قاشق را در سمت راست چاقو قرار دهید.
  5. لیوان آب را تنظیم کنید. لیوان شما در گوشه سمت راست بالای تنظیمات، بالای چاقو قرار می گیرد.

چیدمان میز گاه به گاه

گردهمایی های معمولی حول صمیمیت متمرکز می شوند. در مقابل یک رابطه رسمی تر، احتمالاً مهمانان کمتری خواهید داشت – و بیشتر اوقات، مهمانانی که به خوبی با یکدیگر آشنا هستند. حتی اگر اینطور نباشد، یک محیط معمولی به شما این امکان را می دهد که خلاقیت خود را در زمان میز آزمایش و کشف کنید، و جزئیات را در جایی که الهام می گیرید اضافه کنید. چه یک منوی چاپ شده سفارشی، یک چیدمان گل DIY یا یک نمایش دستمال کاغذی خلاقانه، بدانید که صرفاً به این دلیل که آرام می روید به این معنی نیست که نمی توانید کمی سرگرم شوید.

به استثنای چند لایه اضافه شده و شکوفا شده، چیدمان میز معمولی دقیقاً از چیدمان اولیه تقلید می کند. با این حال، ممکن است در طول این وعده غذایی چندین دوره سرو کنید. در این صورت، شما می خواهید یک کاسه سوپ و یک بشقاب سالاد را در محیط خود بگنجانید. به عنوان یک قانون سرانگشتی، فقط ظروف، ظروف تخت و لیوان‌هایی را که منوی شما می‌خواهد مشخص کنید. نیازی به فراتر رفتن نیست (بدتر از همه بدتر می شود، فقط مهمانان شما را گیج می کند!).

در مورد شارژر (بشقاب تزئینی که به عنوان پایه ظروف غذاخوری شما عمل می کند)، می توانید یک مکان معمولی را انتخاب کنید یا از آن خارج شوید. شارژر به طور کلی برای میزهای رسمی تر در نظر گرفته شده است، اما اگر می خواهید آبکاری خود را با آن برجسته کنید، ادامه دهید. فقط مطمئن شوید که از مواد آرام بیشتری مانند چوب دستی یا چوب استفاده کنید.

دستورالعمل تنظیم جدول گاه به گاه

  1. یک سفره کتان بچینید یا جا تختی در مورد سفره آرایی معمولی، سفره کتان را ترجیح می دهیم. اما همه اینها به ترجیحات طراحی خود شما بستگی دارد – میزهای زیبا می توانند به همان خوبی کار کنند.
  2. وسط هر چیدمان یک بشقاب شام بچینید. سپس روی یک بشقاب سالاد قرار دهید. اگر در حال سرو سوپ هستید، ظرف سوپ را روی آن قرار دهید.
  3. با دستمال و ظروف تخت خود خلاقیت به خرج دهید. قوانین کلی یک چیدمان اولیه میز در اینجا اعمال می شود – با دستمال به سمت چپ یا بالای بشقاب شام خود بروید و ظروف تخت شما نیز از این روش پیروی می کنند. با این حال، اگر می‌خواهید همه چیز را تغییر دهید و خلاق باشید، ما عاشق دستمال سفره‌ها در بالای بشقاب‌هایتان و قرار دادن ظروف تخت در لیوان‌های نوشیدنی هستیم. شکوفایی طبیعی مانند یک گیاه بهار یا گل فصلی، لهجه ای زیبا در بالای دستمال سفره شماست.
  4. لیوان آب و شراب خود را بگذارید. لیوان آب در گوشه سمت راست بالای تنظیمات شما قرار دارد و لیوان شراب شما در کنار و کمی بالاتر از آن قرار دارد. اگر قرمز و سفید را سرو می کنید، از هر دو لیوان استفاده کنید. اگر نه، فقط از هر چیزی که سرو می کنید استفاده کنید.

چیدمان میز رسمی

وقتی صحبت از چیدن یک میز رسمی می شود، به یاد داشته باشید: رسمی مساوی با خفه کردن نیست. در حالی که ممکن است اعصاب خردکن‌ترین مناسبت‌هایی باشد که در اینجا ارائه می‌شود – گردهمایی‌های رسمی اغلب به معنای یک وعده غذایی چند منظوره، همراه با جفت‌های مختلف شراب است – شما می‌توانید کمی ذوق به میز خود اضافه کنید. ممکن است وسوسه شوید که عناصر منطبق را انتخاب کنید، اما ما هوی و هوس و حس التقاطی را به محیط تشویق می کنیم. این را می‌توان از طریق قطعات قدیمی، اجناس نامتناسب و طرح‌های مقرون به صرفه‌ای که در طول سال‌ها جمع‌آوری کرده‌اید به دست آورد. فقط به این دلیل که این یک رابطه رسمی است به این معنی نیست که نمی توانید علاقه و اصالت را در میز خود ببافید.

دستورالعمل تنظیم جدول رسمی

  1. سفره را انتخاب کنید چیدمان میز رسمی همه چیز در مورد ایجاد یک پایه قوی و طراحی رو به جلو برای عناصر آینده است. یک رومیزی تک رنگ چشم انداز تمیزی را برای سایر اجزایی که برای ساخت منظره خود استفاده می کنید ایجاد می کند. و واضح است: نیازی به یک سفره کاملاً نشاسته‌دار نیست. ما عاشق ظاهری هستیم که بافت طبیعی کمی به میز می آورد.
  2. از قسمت مرکزی خود شروع کنید. اگر از میز بلندتری استفاده می‌کنید، میز وسط خود را پایین و بلند کنید. از میوه ها، گل ها و گیاهان فصلی استفاده کنید تا رنگ و علاقه به سفره بیاورید. ما عاشق اضافه کردن چند چراغ چای برای محیط هستیم. قاعده اصلی وسط ها؟ مطمئن شوید که مهمانان می توانند آن را ببینند و می توانند به راحتی با ناهار خوری های پشت میز صحبت کنند.
  3. یک شارژر بگذارید در هر صندلی یک شارژر به طراحی میز جذابیت لایه‌ای می‌افزاید و یک نقطه مرکزی طبیعی برای بشقاب‌ها و کاسه‌های متعددی که یک تنظیم رسمی نیاز دارد، ایجاد می‌کند.
  4. بشقاب های خود را لایه لایه کنید. در حالی که مطمئناً می توانید نان، کره و بشقاب های سالاد خود را در سمت چپ بشقاب شام قرار دهید، یک گردهمایی رسمی احتمالاً به معنای مهمانان بیشتر خواهد بود. اگر اینطور است، و اگر می‌خواهید ابعاد اضافه‌تری با ارتفاع ایجاد کنید، بشقاب‌هایتان را به ترتیب زیر لایه‌بندی کنید: بشقاب شام، به دنبال آن بشقاب سالاد، کاسه سوپ (در صورت سرو سوپ)، و سپس بشقاب نان. بر روی.
  5. یک دستمال را در سمت چپ شارژر قرار دهید. برای اینکه تنظیمات خود را به صورت افقی پخش کنید، با قرار دادن دستمال در سمت چپ بشقاب شام و شارژر، شروع به ساختن آن به سمت بیرون کنید.
  6. ظروف تخت خود را اضافه کنید. چنگال شام شما به سمت چپ بشقاب شما می رود و به دنبال آن چنگال سالاد قرار می گیرد. در سمت راست بشقاب خود، چاقوی خود را با قاشق در قسمت بیرونی قرار دهید. قاشق دسر خود را به صورت افقی بالای بشقاب ها قرار دهید.
  7. کارت های مکان را بگنجانید. کارت های مکان راهی عالی برای استفاده بیشتر از استعداد خلاقانه شما هستند. هر طرح فصلی یا همیشه سبزی را که دوست دارید انتخاب کنید یا آن را ساده نگه دارید، یک مربع کوچک از کارت را از وسط تا کنید و نام مهمان را با خطی خوانا بنویسید و آن را رو به صندلی خود قرار دهید. این نه تنها یک راه عالی برای مهمانان برای یافتن صندلی های خود است، بلکه برای یادگیری نام کسانی که در اطراف خود نشسته اند نیز می باشد.
  8. کار را با ظروف نوشیدنی به پایان برسانید. همان قوانینی که در مورد چیدمان میز معمولی اعمال می شود. لیوان آب را بالای چاقوی شام قرار دهید، لیوان شراب سفید را در سمت راست آن و لیوان شراب قرمز را در بالا قرار دهید و یک مثلث تشکیل دهید.