چگونه می توان از بازی مقایسه ای و منفی نگری ناشی از آن جلوگیری کرد

همه ما آن را احساس کرده ایم: جرقه خفیف ناگهانی نارضایتی (یا شاید حتی به یک افسردگی خفیف تبدیل شده است) که پس از گذراندن زمان در جستجوی رسانه های اجتماعی ما ظاهر می شود. نام آن را آنطور که می خواهید بگذارید – حسادت ، حسادت ، FOMO – اما شکی نیست که اغلب نتیجه این است که به خود اجازه می دهیم بازی مقایسه را انجام دهیم. این می تواند توسط شخص دیگری با دریافت تعداد زیادی لایک در اینستاگرام ، (نه چندان) متواضعانه در مورد بدست آوردن یک فرصت بزرگ ، یا خوش شانس بودن با شغلی جدید که واقعاً دوست دارید داشته باشید ، ایجاد شود. این محرک ها دائماً در نوک انگشتان ما هستند و به ما اجازه می دهند با یک ضربه تند وشدید زدن آیفون خود مستقیماً وارد بازی مقایسه شویم. به راحتی می توانیم قطع ارتباطی را که همه ما بین زندگی که می خواهیم داشته باشیم و زندگی که داریم احساس کنیم در حقیقت دارند. و از آنجایی که ایجاد نمای یک زندگی “کامل” در رسانه های اجتماعی بسیار آسان است ، می توانیم به راحتی خود را در وضعیت مداوم قرار گرفتن با کسی قرار دهیم که از بیرون به نظر می رسد ، همه چیز را دارد.

به عنوان یک وبلاگ نویس ، حرفه من اغلب کاملاً در دنیای آنلاین ریشه دارد و رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از روز کاری من است. در واقع یک گزینه برای من نیست که حساب اینستاگرام خود را حذف کنم ، و من نمی خواهم! من فکر می کنم این می تواند یک ابزار شگفت انگیز برای ثبت یک تصویر بصری از روزهای ما ، یافتن راههای مثبت برای بهبود رفاه ما ، پیگیری با خانواده و دوستان و به اشتراک گذاشتن لحظاتی باشد که به نظرم الهام بخش است. بنابراین این س becomesال مطرح می شود: اگر قرار است روزانه از رسانه های اجتماعی استفاده کنیم و با آنها تعامل داشته باشیم ، چگونه می توانیم با احساس نارضایتی که می تواند در طول زندگی “افسانه ای” همه افراد در خوراک ما همراه باشد ، مبارزه کنیم؟

در اینجا چند تمرین وجود دارد که برای جلوگیری از انجام بازی مقایسه مفید واقع شده است.

متمرکز بر دیگران باشید

اینستاگرام غالباً یک دنیای شاد و درخشان است که در آن افراد فقط لحظات را پست می کنند (و لباس ، غذا ، مهمانی و مقصد) آنها می خواهند مردم ببینند (ویرایش و فیلتر شده تا کمال.هیچ اشکالی ندارد که از غذاهایی که به ما الهام می بخشند اطلاع رسانی کنیم ، مادامی که فراموش نکنیم 99.9٪ دیگر زندگی ما در واقع زندگی واقعیبه اگر متوجه می شوم که بر تعداد “لایک” هایی که می گیرم تمرکز می کنم ، احتمالاً به این معنی است که زمان آن رسیده است که از خودم خارج شوم و شروع به تعامل با دیگران کنم ، خانواده و دوستانم را دوست داشته باشم ، و چشم به راه مردم باشم. چیزهایی در زندگی من مهم است زیرا عشق در زندگی واقعی در هر روز از هفته یک میلیون “لایک” می کند.

حامی باشید ، هرگز حسادت نکنید.

در این دنیای دیوانه وار و سریع وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی ، آیا می توانیم راهی پیدا کنیم که در یک تیم باشیم و به یکدیگر کمک کنیم؟ به جای اجازه پیروزی دوستان ما (یا “رقبا”) برای احساس تهدید ، چگونه می توانیم دیدگاه خود را طوری تغییر دهیم که آنها برای ما دلگرم کننده و الهام بخش باشند؟ اینطور نیست که میزان موفقیت در جهان نوعی حساب بانکی باشد که می تواند تمام شود. راه های زیادی برای رفتن وجود دارد و موفقیت دوست ما به هیچ وجه مانع پیروزی های حال و آینده ما نمی شود. به من اعتماد کنید: وقتی می توانید واقعاً شاد باشید و از دستاوردهای دیگران حمایت کنید ، هزاران بار احساس بهتری خواهید داشت تا اینکه اجازه دهید حسادت سر زشت خود را عقب بکشد.

فقط الهام بگیرید.

یکی از دوستان خوب من اشلی وودسون بیلی به تازگی حرفه خود را به عنوان طراح گل به عکاسی از هنرهای زیبا تغییر داده است ، که از تمایل به ثبت دگردیسی مداوم یک گل در لحظه لحظه الهام گرفته شده است. او این کار را با شرایط شخصی خود با رسانه مورد علاقه خود انجام می دهد (گل ها) و آیفون او اشلی به من گفت از آنجایی که به خود آزادی می دهد تا با اشتیاق به سر و کارش بپردازد ، بالاخره توانست چرخه رقابت را که قبلاً احساس می کرد کنار بگذارد. او آموخته است از زیبایی های اطراف خود قدردانی کند. به جای اینکه دائماً نیاز به “جلو رفتن” را احساس کند ، او یاد می گیرد که اجازه دهد واقعی چیزهای مهم ، مانند اشتراک هنر و زیبایی که مردم را به حرکت در می آورد ، معیار موفقیت او می شوند. فقط به یاد داشته باشید: یک عکس فوری در رسانه های اجتماعی (و نحوه واکنش دیگران به آن) با ارزش واقعی ما در جهان ارتباطی ندارد.

یاد بگیرید که مرزبندی کنید.

آیا “محرک” خاصی دارید که شروع بازی مقایسه را برای شما آغاز می کند؟ از زمان وقوع آنها آگاه باشید و در جلوگیری از آنها پیشقدم باشید. شاید این بدان معناست که تلفن خود را در ساعت معینی در شب خاموش کنید یا از جستجوی صفحه اول اینستاگرام خود در صبح خودداری کنید. ممکن است به این معنی باشد که یک روز کامل را در تعطیلات یا حتی آخر هفته در خانه قطع کنید. به این ترتیب ، به جای این که به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را با iPhone خود ضبط کنید ، در واقع تمام آن را خیس کرده اید. و اگر این یک مرحله چشمگیر به نظر برسد ، احتمالاً به این معنی است که این همان چیزی است که پزشک دستور داده است.

به یاد داشته باشید: زندگی خیلی کوتاه است.

بیش از حد نگران نظر دیگران نباشید. شما یک فرصت برای زندگی دارید و من قول می دهم که اکثر مردم آنقدر گرفتار دنیای کوچک خود شده اند که به هر حال نگران دنیای شما نیستند. فرهنگ ما اصل زمان-پول را برای تک تک لحظات شبانه روز به کار می برد ، که جایی برای استراحت ، بازی یا بسیاری چیزهای دیگر که بدن و روح ما مشتاق آن است ، نمی گذارد. من در مورد شما اطلاعی ندارم ، اما من آماده هستم تا بر هنر ماندن در واقعیت مسلط شوم (مجازی نیست) لحظه

من می خواستم این را آنقدر بنویسم تا یک یادآوری دائمی برای خودم ایجاد کنم ، به همان اندازه که از همه شما در مورد موضوع به اشتراک بگذارم و نظرات خود را دریافت کنم. در این جهان هنگامی که احساس ارزش و هدف ما را می توان با “دوست داشتن” ، “دنبال کردن” و سایر معیارهایی که در اصل ریشه دارند ، بی معنی است ، متزلزل کرد ، نمی توان احساس کرد که اینترنت از محبوبیت بالایی برخوردار است. مسابقه چیزی که معمولاً به من در مقابله با حسادت کمک می کند این است که به خاطر داشته باشم ، هرچقدر هم که تلاش کنم ، همیشه کسی زیبا تر ، باهوش تر ، دوست داشتنی تر ، شوخ طبع تر و همه جانبه بهتر از من خواهد بود. هر چیزی که بتوانم دنبال کنم ، اما آنها نمی توانند من باشم.

قدرت هر یک از ویژگی های منحصر به فرد ما این است که این چیزی است که دیگران نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند. هیچ کس نمی تواند به اندازه من بهترین نسخه را داشته باشد وقتی تصمیم گرفتم بهترین شخص خودم باشم. بنابراین ، با هدایای منحصر به فردی که به دنیا می آورید تماس بگیرید ، سپس خود را وقف پرورش چیزهایی کنید که شما را روشن می کند و باعث سرشار شدن از انرژی و عشق می شود.

این پست در ابتدا در 26 سپتامبر 2018 منتشر شد و از آن به بعد به روز شده است.