چگونه هنر دیجیتال خود را بفروشیم: گام های کلیدی برای موفقیت

بسیاری از ما هنر را دوست داریم. ما عاشق جمع آوری آن، مشاهده و حتی خرید آن هستیم. اعداد را دنبال کنید و خواهید دید که هنر به جایی نرسیده است. فقط کمی دیجیتال تر از قبل است.

شاید «کمی» دست کم گرفتن باشد.

فروش هنرهای دیجیتال از سال 2020 به شدت افزایش یافته است. فروش هنرهای آنلاین قبل از همه گیری فقط کمتر از 5 میلیارد دلار بود. سپس آنها به 7.8 میلیارد دلار در سال بعد و بیش از 13 میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافتند.

بازار هنر دیجیتال بزرگتر به معنای فرصت های بیشتر برای فروشندگان دیجیتال است. اما این هنوز چالشی را برای هنرمندان مشتاق باقی می گذارد.

اکنون، آنها باید مهارت جدید دیجیتالی کردن را بیاموزند. پیش نیازهای ایجاد یک فالوور آنلاین چیست و از کدام پلتفرم ها برای کمک به ایجاد مخاطب خود استفاده کنید؟

فروش هنر دیجیتال روی پلتفرم ها

انتخاب پلتفرم با یک سوال ساده شروع می شود: چه چیزی را می خواهید بفروشید? رسانه اصلی شما چیست؟

گرافیک کامپیوتری؟ هنر رمزنگاری؟ نقاشی دیجیتال؟ هنر فیزیکی دیجیتالی می کنید؟

اگر رسانه شما عکاسی دیجیتال باشد، پلتفرم شما با حالتی متفاوت خواهد بود که رسانه های ترکیبی را انتخاب کنید. به همین دلیل است که تا زمانی که ندانید چه چیزی را می خواهید بفروشید، نباید پلتفرمی را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار، می توانید محبوب ترین پلتفرم های هنری را به صورت آنلاین مرور کنید:

  • Bēhance یک پلت فرم هنری برتر برای کشف و به اشتراک گذاری آثار هنری خلاقانه است. طراحی، عکاسی و فیلمبرداران همه آن را خانه می نامند. این برای هنرمندانی که کسب درآمد می کنند بسیار عالی است، زیرا به عنوان یک پلتفرم برای فروش آموزش ها و خدمات هنری سفارشی شده دوچندان می شود.
  • Art Station همچنین دارای یک بازار قوی از آثار هنری بصری، و همچنین یک فروشگاه برای خرید و فروش چاپ است. به سمت آثار هنری فرهنگ پاپ مانند بازی ها، فیلم ها و سایر رسانه ها گرایش دارد.
  • دریبل از جنبه حرفه ای کارها وارد می شود. اگر دوست دارید یک طراح خلاق حرفه ای یا متخصص برندسازی باشید، می تواند مکانی عالی برای قرار دادن نمونه کارها باشد.
  • Deviant Art دارای بزرگترین گالری آثار هنری آنلاین است. این کار به عنوان یک نمونه کار و مکانی برای خرید یا فروش آثار هنری دیجیتال دو برابر می شود.

البته، می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند Etsy، Design Cuts و Red Bubble نیز برای فروش طرح‌های خود به اشکال دیگر مانند کالاهای فیزیکی استفاده کنید.

مهمترین مسئله در اینجا پیدا کردن پلتفرمی است که با علایق شما مطابقت دارد. آنجاست که با مخاطبان خود ملاقات خواهید کرد.

آیا می خواهید از پلتفرمی که انتخاب می کنید نهایت استفاده را ببرید؟ در اینجا چند نکته برای شروع آورده شده است:

  • یک پورتفولیوی قوی بسازید. حتی ممکن است مجبور شوید کار را به صورت رایگان انجام دهید. اما بسیاری از هنردوستان این پلتفرم‌ها را جستجو می‌کنند و به دنبال هنرمندانی با کارنامه‌های قوی می‌گردند. شما ممکن است پتانسیل شما را بدانند، اما مخاطبان شما آن را نخواهند دید مگر اینکه بتوانید آن را در یک نمونه کار ملموس نشان دهید.
  • دامنه خود را بخرید. اگر قصد دارید فروش هنر دیجیتال را به یک امر بلندمدت تبدیل کنید، به مخاطبان خود نیاز خواهید داشت. در نهایت می‌توانید از پلتفرم‌هایی مانند DeviantArt برای جلب توجه استفاده کنید – اما دامنه‌ای به عنوان خانه برند شخصی‌تان.

هنگامی که کمی کاوش کردید و نامی برای خود ایجاد کردید، می‌توانید به فکر ایجاد انجمن درآمدزایی خود نیز باشید.

پلتفرم‌هایی مانند Patreon یا Buy Me A Coffee برای هنرمندانی مفید است که می‌خواهند تجربه‌ای شبیه به «حامی» داشته باشند. می‌توانید هدایای هنری سفارشی و سایر موارد انحصاری ایجاد کنید تا این مخاطبان را تشویق کنید تا درآمد ثابتی را که برای سرمایه‌گذاری مجدد مستمر در کارتان نیاز دارید، به شما ارائه دهند.

هنگامی که پرچم خود را نصب کردید، مرحله بعدی ساده است.

شما نیاز دارید که مردم به آن نگاه کنند.

هر چند ساده است، اجرای این بخش از طرح «فروش هنر دیجیتال» ممکن است کمی طول بکشد. برای مثال، ممکن است روی هنر خود کار کنید سال ها قبل از اینکه متوجه شوید که هر نوع کششی پیدا می کند.

اما همانطور که به عنوان یک هنرمند پیشرفت می کنید، چند کار وجود دارد که می توانید برای تبلیغ کار خود و کسب درآمد آنلاین انجام دهید. بیایید به چند مورد از آنها نگاه کنیم:

  • NFT یا هنر دیجیتال را به عنوان NFT بفروشید. توکن‌های غیرقابل تعویض بخش عمده‌ای از پیشرفت‌های دیجیتالی در سال‌های 2020 و 2021 بودند. مردم این موارد را دوست دارند، زیرا NFT‌ها مانند خرید آثار هنری به همراه «دریافت» آن هستند، و آنها را صاحبان انحصاری می‌کنند. می‌توانید با ایجاد NFT‌هایی که توجه را به هر کاری که آنلاین انجام می‌دهید جلب توجه کنید، آثار هنری خود را تبلیغ کنید.
  • ارائه کمیسیون بسیاری از پلتفرم های دیجیتال بالا، مانند Dribbble، هم برای نصب پرچم و هم برای توسعه نمونه کارها عالی هستند. همانطور که کمیسیون های سفارشی را به مشتریان ارائه می دهید، می توانید آثار هنری ایجاد کنید که در نهایت برای کاری که انجام می دهید دهان به دهان ایجاد کند. در این میان، شما در کار سخت هستید – اما در عین حال در حال کسب درآمد نیز هستید.
  • ویدیوهای نحوه انجام DIY. آیا تا به حال یک ویدیوی نقاشی آبرنگ سریع را در TikTok تماشا کرده اید؟ یا فردی را در اینستاگرام دنبال کنید زیرا داستان پشت صحنه او را هنگام ایجاد یک اثر هنری دیجیتال دیدید؟ سپس می‌دانید که ویدیوهای «چگونگی» برای جذب چشم‌های بیشتر به کارتان چقدر است.
  • جوامع رسانه های اجتماعی برخی از مردم هستند نگاه کردن برای هنرمندانی مثل شما؛ فقط باید بدانید کجا آنها را پیدا کنید. جوامع رسانه های اجتماعی (مانند r/Art در Reddit) که در آن افراد وجود دارد را شناسایی کنید خواستن تا ببینم چی چیده نکته کلیدی اینجاست: همیشه به جای درخواست مشترکین یا دنبال کنندگان، ارزش اضافه کنید.

داشتن جامعه خودتان هم ضرری ندارد.

مثال BOMONSTER را در نظر بگیرید. هنر BOMONSTER از یک تخته خراش استفاده می کند، جایی که او یک تیغه Xacto را به یک تخته سیاه شده می برد تا نقاط برجسته سفید زیر آن را خراش دهد.

طراحی نقاشی از BOMONSTER

این یک مسابقه کامل برای مخاطبان انتخابی او است: طرفداران هات راد، کامیون و موتور سیکلت.

BOMONSTER در اوایل کار هنری خود را دیجیتالی کرده بود، اما متوجه شد که روش انتخابی او (پیوست‌های PDF در ایمیل‌ها) فقط او را در پوشه‌های هرزنامه مشتریانش فرو می‌برد.

در عوض، او از AWeber برای ایجاد فرم های ثبت نام و گرفتن آدرس های ایمیل مشتریانش برای خبرنامه خود استفاده کرد.

و او نمی ترسد که خودش را “پیاده کند”. اگر روی 100 مشترک اول خود کار می کنید، ممکن است مجبور شوید همین کار را انجام دهید. فرم AWeber BOMONSTER انواع ایمیل‌هایی را که ارسال می‌کند برجسته می‌کند، از جمله بخش «چه چیزی هنر من را متفاوت می‌کند».

در آنجا، او نمونه‌های بصری ارائه می‌دهد تا علاقه‌مندان پیش‌نمایش این هنر را دریافت کنند. خواه می دانست یا ندانسته، بسیاری از مراحلی را که شما خواندید دنبال می کرد – ایجاد یک نمونه کار و دنبال کننده در طول زمان.

او جلوتر است (بله، او است تلاش برای فروش آثار هنری به شما)، اما زمانی که نوبت به فروش می رسد، یکپارچه است. او از ویژگی‌های AWeber استفاده می‌کند که می‌تواند ایمیل‌ها را به گالری‌های مینیاتوری تبدیل کند تا مردم بتوانند چاپ‌ها را مرور کنند.

فروش آنلاین آثار هنری

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، یکی از پلتفرم‌ها را انتخاب کنید و حضور خود را با مخاطبان «قرض‌گرفته‌شده» شروع کنید.

با گذشت زمان، همانطور که نمونه کارهای خود را ایجاد می کنید، می توانید شروع به برجسته کردن آثار هنری خود در وب سایت خود کنید – که باید شامل یک صفحه فرود با AWeber باشد که به شما امکان می دهد خود را تبلیغ کنید، توجه مخاطب را جلب کنید و شروع به ایجاد یک جامعه حمایتی کنید.