چگونه یک تجارت الکترونیک راه اندازی کنیم

7 مرحله آسان و 5 ابزاری را که برای راه اندازی یک تجارت الکترونیکی موفق، ایمن و سودآور نیاز دارید، دریافت کنید.

اداره کردن شرکت خود به این معنی است که خود را به عنوان رئیس، برنامه ای انعطاف پذیر و کنترل خلاقانه داشته باشید. برای بسیاری از کارآفرینان، تجارت الکترونیک مکان مناسبی برای شروع است: فروش آنلاین به معنای سربار کمتر، راه اندازی سریع تر و از بسیاری جهات آسان تر است.

اما راه‌اندازی درست یک فروشگاه آنلاین هنوز هم تعهد زیادی می‌طلبد – چه ویترین فروشگاه داشته باشید و چه در حال حاضر.

ما با ۷ مرحله و ۵ ابزاری که برای راه‌اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک خود به آن نیاز دارید، کار را برای شما آسان‌تر می‌کنیم.

ابتدا بیایید به معنای داشتن یک فروشگاه تجارت الکترونیکی بپردازیم:

وب سایت تجارت الکترونیک چیست؟

وب سایت تجارت الکترونیک فروشگاهی است که محصولات و خدمات را فقط به صورت آنلاین به فروش می رساند.

فروشگاه‌های تجارت الکترونیک تقریباً منحصراً در وب‌سایت‌هایی با سطح امنیتی بالاتر و طراحی وب فروشگاهی کارآمد قرار داشتند. اما این دیگر درست نیست.

اگر قصد دارید یک فروشگاه بزرگ با تعداد زیادی موجودی داشته باشید، ممکن است همچنان یک ابزار تجارت الکترونیک قوی بخواهید. اما، اغلب هنگام راه‌اندازی یک تجارت الکترونیک، می‌خواهید سریع و مقرون به صرفه پیش بروید – سپس در صورت لزوم، آن را افزایش دهید. در زیر به ابزارهایی برای هر دو موقعیت خواهیم پرداخت.

چه یک سایت بزرگ یا یک صفحه ساده داشته باشید، چند چیز برای یک تجارت الکترونیک ضروری است.

اول اینکه پرداخت های شما باید برای مشتری امن و آسان باشد. آنها باید دقیقا بدانند که برای چه چیزی می پردازند و به سیستمی که کارت اعتباری خود را به آن وصل می کنند اعتماد کنند.

دوم، شما باید تصاویر و توضیحات دقیق و جذابی در رابطه با هر چیزی که می فروشید داشته باشید (تصاویر برای انجام فروش ضروری هستند).

خودشه! اساساً وب سایت فروشگاه مجازی شما باید حرفه ای و قابل اعتماد باشد.

چه چیزی تجارت الکترونیک را برای استارت آپ ها ایده آل می کند؟

همه استارت آپ ها برای تجارت الکترونیک مناسب نیستند. اما برای بسیاری، تجارت الکترونیک آزادی را از یک مکان فیزیکی ارائه می دهد و برای مخاطبان هدف آنها به خوبی کار می کند. مشتریان می توانند محصولات را مرور کنند و در هر زمان بررسی کنند زیرا فروشگاه های تجارت الکترونیک ساعات کاری ندارند.

حتی برخی از استارتاپ‌ها فروشگاه‌های خود را راه‌اندازی می‌کنند تا سفارش‌ها مستقیماً به سازنده می‌رسد و محصولات مستقیماً برای مشتری ارسال می‌شوند. اگر می خواهید از سرمایه گذاری در مقادیر محصول یا ذخیره کالا خودداری کنید، این روش می تواند مفید باشد. با این حال، همچنین به این معنی است که شما احتمالاً حاشیه سود بسیار کمتر و زمان بازگشت کندتری برای مشتری خواهید داشت.

کی باید راه اندازی یک تجارت الکترونیکی?

هر کسی می تواند یک تجارت الکترونیک راه اندازی کند. اگر محصول یا خدماتی دارید که می خواهید بفروشید، می توانید کسب و کار خود را به صورت آنلاین راه اندازی کنید.

حتی اگر در حال حاضر محصولات خود را به صورت آنلاین از طریق Etsy، آمازون، eBay یا سایر خدمات شخص ثالث به فروش می رسانید، راه اندازی کسب و کار تجارت الکترونیک خود می تواند به شما این امکان را بدهد که کنترل بیشتری بر مخاطبان خود داشته باشید. به علاوه، سود بیشتری را حفظ می کنید زیرا مجبور نیستید هزینه تراکنش خدمات شخص ثالث را بپردازید.

مراحل به راه اندازی یک تجارت الکترونیکی

مراحل راه اندازی کسب و کار تجارت الکترونیک

برای شروع آماده اید؟ در اینجا چک لیست سریع شما برای راه اندازی فروشگاه آنلاین است.

نماد محصول خود را مشخص کنید

1- محصول یا خدمات خود را تعیین کنید

ابتدا به چیزی نیاز دارید که بتوانید بفروشید. در حالت ایده آل، محصول یا خدمات شما چیزی است که می توانید در مورد آن هیجان زده شوید و فکر می کنید در بازار فعلی گم شده است.

نماد بازار را بررسی کنید

فقط فرض نکنید که یک برنده دارید – بازار را بررسی کنید تا ببینید چه چیز دیگری وجود دارد. اگر شخصی محصولی را که شما در ذهن داشتید می فروشد، ببینید آیا بخش ویژه ای از آن بازار وجود دارد که ممکن است محصولاتی به طور خاص برای او عرضه نشده باشد.

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

3- مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

درک کنید که چه کسی از محصول یا خدماتی که می فروشید سود می برد. این مرحله نه تنها به شما کمک می کند تا محصول مناسب با ویژگی های مناسب را تهیه کنید، بلکه به شما کمک می کند تا به طور موثر بازاریابی کنید.

تصور نکنید که مخاطب خود را می شناسید، چند شخصیت خریدار متفاوت ایجاد کنید که نمونه ای از مشتریان واقعی هستند.

نماد اهداف خود را تنظیم کنید

اهداف اولین قدم برای ساختن استراتژی ها و فرآیند شما هستند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند بین فروش صفر و تعداد زیادی از فروش‌ها تعادل برقرار کنید (که در واقع یک مشکل شناخته شده تجارت الکترونیک است). اهداف SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه، به موقع) ایجاد کنید که شما را وادار می کند تا واقعاً در مورد برنامه ها و چشم انداز خود برای شرکت جدید خود فکر کنید.

نماد صفحه فرود

5- وب سایت یا صفحه فرود خود را بسازید

خوب، حالا به چیزهای خوب بروید. بسته به موجودی و بودجه خود، می توانید با استفاده از ابزار صفحه فرود، یک وب سایت قوی یا صرفاً یک صفحه یک صفحه بسازید. اینجا جایی است که شما محصولات خود را به نمایش می گذارید و مهمتر از آن، جایی است که مردم می توانند آنها را خریداری کنند!

در اینجا نیازی به کدنویسی نیست. قالب‌های وب‌سایت زیادی و گزینه‌های کشیدن و رها کردن برای کمک به شما در شروع کار وجود دارد. از یک صفحه‌ساز فرود استفاده کنید تا صفحه‌ای با ظاهر حرفه‌ای داشته باشید که در تبدیل بازدیدکنندگان شما مؤثر باشد. با ابزار مناسب، به راحتی می توانید ویژگی ها، سفارشی سازی ها و قابلیت های سایت مورد نیاز فروشگاه خود را طراحی کنید. فقط یک نکته: اگر یک سایت بزرگتر می سازید، ممکن است به یک متخصص برای کمک به شما نیاز داشته باشید.

شما به سایتی نیاز دارید که برای موبایل بهینه شده باشد، به سرعت بارگیری شود و اطلاعات زیادی ارائه دهد تا به بازدیدکنندگان شما کمک کند تا نسبت به برند شما اطمینان داشته باشند.

یک پردازشگر پرداخت را انتخاب کنید

6-فرآیند پرداخت را انتخاب کنید

زمان آن رسیده است که یک پردازشگر پرداخت پیدا کنید تا با خیال راحت و ایمن پرداخت ها را از مشتریان خود دریافت کنید. این فرآیند با صفحه فرود مناسب یا پلت فرم سازنده وب سایت آسان است. آنها ممکن است یک پردازنده پرداخت از قبل در پلتفرم تعبیه شده باشند.

به عنوان مثال، سازنده صفحه فرود AWeber یک ادغام مستقیم با Stripe دارد.

همچنین باید تعیین کنید که آیا گزینه‌های پرداخت دیگری مانند چک یا PayPal یا Venmo وجود دارد یا خیر. ارائه بیش از یک گزینه ایده خوبی است، زیرا بسیاری از مشتریان با گزینه های پرداخت خاص در مقایسه با دیگران راحت تر هستند.

نماد لیست ایمیل خود را تنظیم کنید

7 – لیست ایمیل خود را تنظیم کنید

در نهایت، بازاریابی را برای سرنخ ها و مشتریان خود شروع کنید تا به فروش محصولات بیشتر آنها در آینده کمک کنید.

بازاریابی ایمیلی به شما کمک می‌کند با ارسال اعلان‌ها، معاملات، به‌روزرسانی‌ها، یادآوری‌های سبد خرید و موارد دیگر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

طبق اصل پارتو، حدود 80 درصد از فروش ها از 20 درصد مشتریان شما حاصل می شود. بنابراین بازاریابی مجدد برای مشتریان فعلی شما بخش مهمی از ایجاد یک تجارت قوی است.

در اینجا پنج ابزار برای راه اندازی تجارت الکترونیک جدید شما آسان و کارآمد آورده شده است.

صفحه فرود تجارت الکترونیک

صفحه فرود تجارت الکترونیک شما ستون فقرات هر فروشگاه آنلاین است. این صفحه جایی است که افراد می توانند محصولات را مرور کنند، توضیحات را بخوانند، به تصاویر محصول نگاه کنند، نظرات مشتریان را بخوانند و خرید خود را انجام دهند.

ایجاد یک صفحه فرود تجارت الکترونیک زیبا با پلتفرم مناسب واقعا آسان است.

توصیه: AWeber

AWeber تمام ابزارهایی را که برای بالا بردن صفحات تجارت الکترونیک آنلاین خود در عرض چند دقیقه نیاز دارید با قالب های از پیش ساخته شده، تصاویر استوک رایگان، سازنده drop-and-drop، به علاوه ادغام مستقیم با Canva در اختیار دارد.

پلت فرم سازنده صفحه فرود AWeber

نرم افزار پرداخت

شما یک نرم افزار پرداخت را برای رسیدگی به خریدهای انجام شده از طریق وب سایت خود انتخاب خواهید کرد. نرم افزار مناسب با ویژگی هایی که می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید، امنیت مورد نیاز شما را ارائه می دهد.

دو کار وجود دارد که می توانید برای افزایش تعداد مشتریان خود بدون تغییر قیمت انجام دهید:

انواع مختلف پرداخت را بپذیرید – مشتریان شما ممکن است PayPal، Mastercard، Visa، American Express، Venmo یا Apple Pay را ترجیح دهند.

هرچه بیشتر بتوانید ارائه دهید، انعطاف پذیری بیشتری به مشتریان خود ارائه می دهید. حتی ممکن است بخواهید سایر ارزها را بپذیرید.

Stripe به شما امکان می دهد پرداخت های کارت اعتباری را به صورت آنلاین بپذیرید و آن وجوه را مستقیماً به حساب بانکی خود واریز کنید.

بهتر از همه، اگر برای ایجاد صفحه فرود تجارت الکترونیک خود با AWeber همراه باشید، Stripe از قبل در پلتفرم تعبیه شده است. این امر به صرفه جویی در وقت شما کمک می کند و روند پرداخت شما را ساده می کند.

صفحه اصلی راه راه

ارائه دهنده ایمیل

ارائه‌دهنده بازاریابی ایمیلی مناسب، راه‌اندازی کمپین‌های ایمیل خود را با قالب‌های از پیش ساخته شده، تیم پشتیبانی مشتری قوی و سایر راه‌حل‌های مورد نیاز برای موفقیت آسان می‌کند.

ایمیل مارکتینگ یک خبرنامه یکسان نیست. شما باید به تجزیه و تحلیل ایمیل خود دسترسی داشته باشید و بر تقسیم بندی لیست مشترکین خود برای پیام رسانی موثرتر کنترل داشته باشید. این بدان معناست که ایمیل های شما باید برای مشتریان مناسب، در زمان مناسب، با پیام مناسب برای بیشترین تاثیر ارسال شوند.

AWeber از سال 1998 ارائه دهنده راه حل های بازاریابی ایمیلی پیشرو در صنعت بوده است. علاوه بر بازاریابی ایمیلی و سازنده صفحه فرود تجارت الکترونیک، ما همچنین راه حل های بازاریابی با کاربرد آسانی داریم که به شما امکان می دهد با مشتریان خود به روش های مختلف ارتباط برقرار کنید.

راه حل بازاریابی ایمیلی AWeber

نرم افزار حسابداری

شما به نرم افزاری نیاز دارید که به شما در ردیابی هزینه ها و سود کسب و کار کمک کند. این نه تنها در زمان مالیات مفید خواهد بود، بلکه می خواهید از جزئیات مالی کسب و کار خود برای کمک به استراتژی رشد آینده خود استفاده کنید.

FreshBooks یکی از ساده‌ترین نرم‌افزارهای حسابداری موجود در بازار است و برای صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک که به دنبال راه‌حلی همه‌جانبه هستند، گزینه‌ای عالی است. این محصول با در نظر گرفتن صاحبان مشاغل کوچک ساخته شده است.

صفحه اصلی FreshBooks

نرم افزار مدیریت موجودی

یک نرم افزار مدیریت موجودی به شما کمک می کند کل تغییرات عرضه خود را پیگیری کنید. این به شما کمک می کند تا بدانید در موجودی شما چه چیزی وجود دارد، چه چیزی به فروش می رسد و آیا به دلیل عدم حرکت به یک محصول خاص به تخفیف نیاز است یا خیر.

Cin7 یک نرم افزار مدیریت موجودی آنلاین کاملاً خودکار است که سفارشات، موجودی، حمل و نقل و گردش کار حسابداری شما را به هم متصل می کند. این فرآیند ساده به شما امکان می دهد زمان بیشتری را صرف فروش بیشتر کنید.

صفحه اصلی Cin7

نکات پاداش: رسانه های اجتماعی

از رسانه های اجتماعی برای کمک به انتشار این خبر و افزایش تعداد طرفداران وفادار خود استفاده کنید. پیوند صفحه فرود تجارت الکترونیک خود را در بایوس خود قرار دهید و در مورد محصولات خود پست کنید. اطمینان حاصل کنید که ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی شما مشتری محور هستند و تنها بر آنچه می خواهید از رابطه به دست آورید متمرکز نیستند.

کمک خواستن؟ امروز با تیم ما صحبت کنید و ما شما را در مسیر درست به سمت یک تجارت الکترونیکی پر رونق شروع خواهیم کرد.

شروع به فروش آنلاین کنید

شما اکنون هر آنچه را که برای راه اندازی تجارت الکترونیکی خود نیاز دارید در اختیار دارید. بنابراین منتظر چه چیزی هستید، برای یک حساب کاربری رایگان AWeber ثبت نام کنید و ببینید چقدر آسان است که اولین صفحه محصول خود را ایجاد کنید.

و مانند همیشه، اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، با تیم خدمات مشتری برنده جایزه ما تماس بگیرید.