چگونه یک قیف بازاریابی ایمیلی از مشتری بالقوه تا مشتری وفادار کار می کند

می توانید ساعت ها صرف طراحی و نوشتن یک سری ایمیل قانع کننده کنید که مزایای شگفت انگیز محصول شما را توضیح می دهد.

اما اگر برنامه‌ای از شروع تا پایان برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه خود در هر مرحله از سفر مشتری نداشته باشید، وقت خود را تلف می‌کنید.

خوشبختانه، یک ابزار بازاریابی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه با مشتریان احتمالی و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، خواه آنها به تازگی به لیست شما ملحق شده اند یا مشتریان قدیمی بوده اند.

به آن قیف بازاریابی می گویند.

قیف بازاریابی چیست؟

قیف بازاریابی ابزاری است که به شما کمک می‌کند سفر مشتری یا مسیری که مشتری بالقوه با شرکت شما آشنا می‌شود را تجسم کنید، از معرفی تا تبدیل (و امیدوارم فراتر از آن).

قیف بازاریابی شما باید شامل 5 مرحله زیر باشد: آگاهی، توجه، تبدیل، وفاداری، و حمایت.

قیف بازاریابی جدید

شاید با قیف بازاریابی مخروطی شکل آشنا باشید. این نسخه قدیمی قیف بازاریابی از شما می‌خواست که به طور مداوم بالای قیف را با بیشترین تعداد ممکن پر کنید، زیرا تنها تعداد کمی از افراد تمام راه را برای حمایت طی کردند.

رویکرد قیف بازاریابی مدرسه قدیمی

اما وقت آن است که آن قیف بازاریابی قدیمی را از پنجره بیرون بیاندازید.

مشکل این نسخه از قیف بازاریابی این است که به شما می گوید تلاش های بازاریابی در نقطه خرید به پایان می رسد. پس از اینکه شخصی به مشتری پرداخت کننده تبدیل شد، کار شما تمام شده است.

اما این یک استراتژی موثر برای رشد کسب و کار شما نیست.

در عوض، توصیه می‌کنیم قیف بازاریابی جدید را دنبال کنید که بیشتر شبیه یک پاپیون است که در سمت چپ پهن، در وسط باریک و در سمت راست پهن است.

مقایسه قیف بازاریابی قدیمی و قیف بازاریابی جدید

رابطه شما با مشتری نباید به انتهای قیف بازاریابی مخروطی شکل ختم شود. در عوض، به همان اندازه که روی تولید سرنخ تمرکز می کنید، روی حفظ مشتری نیز تمرکز کنید.

چرا؟ زیرا مشتریان خوشحال به احتمال زیاد تجربیات برند عالی را با خانواده و دوستان خود به اشتراک می گذارند. این مشتریان وفادار به حامیان نام تجاری شما تبدیل می شوند و این قدرت را دارند که سرنخ های بیشتری برای شما ایجاد کنند.

5 مرحله قیف بازاریابی

بازاریابی برای مشتریان بعد از آنها از شما خرید می کنند به همان اندازه که بازاریابی برای مشتریان بالقوه مهم است قبل از از شما خرید می کنند

نیاز به مدرک؟ اعداد برای خود صحبت می کنند: 84٪ از مصرف کنندگان بر اساس توصیه های افرادی که می شناسند اقدام می کنند.

و تاکید بر حفظ مشتری در قیف بازاریابی شما جنبه مثبت فوق العاده ای دارد: پول بیشتر در جیب شما. شاید نام اصل پارتو در بازاریابی را شنیده باشید که این را می گوید 80 درصد از سود شما فقط از 20 درصد مشتریان شما حاصل می شود.

بنابراین اگر برای مشتریان خود بازاریابی نمی کنید، سود زیادی را از دست خواهید داد.

بگذارید این زنگ بیداری شما باشد. این فرصت شما برای ایجاد یک رابطه عمیق تر بین شما و مشتری است. از آنها بازخورد دریافت کنید و آن را در تمام مراحل قیف بازاریابی در محتوا اعمال کنید.

در این پست به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک قیف بازاریابی ایمیلی قدرتمند بسازید.

5 مرحله قیف بازاریابی

اکنون که متوجه شدید قیف بازاریابی چیست، من مراحل قیف بازاریابی را شرح می دهم و برای هر مرحله استراتژی های بازاریابی ایمیلی را به شما ارائه می دهم.

1. آگاهی

آگاهی مرحله 1 قیف بازاریابی

آگاهی اولین مرحله از مراحل قیف بازاریابی است. در این مرحله، مشتریان بالقوه ای که برای برند و شرکت شما غریبه هستند. این فرصت شما برای شروع ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با آنها است.

این وظیفه شماست که در این مرحله از قیف بازاریابی ارزش خود را از طریق محتوای آموزشی رایگان به مشتریان بالقوه نشان دهید. آنها هنوز آماده خرید از شما نیستند – زیرا آنها هنوز نمی دانند که شما چه چیزی را روی میز می آورید.

نحوه استفاده از ایمیل در مرحله آگاهی

مطمئن نیستید چه محتوای رایگانی را در ایمیل های خود ارسال کنید؟ فرض کنید یک مربی شخصی هستید که سعی می کند مشتری بالقوه خود را به مشتریان پولی تبدیل کند و از ایمیل به عنوان منبع اصلی ارتباط خود استفاده می کنید. در اینجا چند ایده برای محتوایی وجود دارد که می توانید در یک سری ایمیل خودکار برای مشتریان احتمالی خود بگنجانید:

  • پست های وبلاگ در مورد تغذیه یا تناسب اندام
  • کاربرگ تقویم ردیابی مواد غذایی
  • کتاب الکترونیکی که مزایای سلامتی تناسب اندام را توضیح می دهد
  • یک وبینار تمرینی 30 دقیقه ای زنده

(در اینجا 25 ایده درخشان آهنربای سرب برای رشد لیست ایمیل خود در حال حاضر وجود دارد.)

در اینجا یک مثال است:

اینفلوئنسر تناسب اندام Kayla Itsines با نشان دادن تخصص خود و نشان دادن ارزش خدماتش با دادن یک هفته رایگان از برنامه تمرین راهنمای بدن بیکینی خود، با مشتریان احتمالی خود رابطه برقرار می کند.

وقتی مشتریان احتمالی ثبت نام می کنند، یک کتاب الکترونیکی با یک هفته تمرین کامل دریافت می کنند تا بتوانند برنامه را آزمایش کنند و ارزش آن را برای خود ببینند.

نمونه ای از ایمیل پیشنهاد رایگان از Kayla Itsines

2. ملاحظه

بررسی مرحله 2 قیف بازاریابی

هنگامی که مشتری از مرحله آگاهی از قیف بازاریابی عبور می کند، وارد مرحله بررسی می شود. در مرحله بررسی، مشتری مایل است خدمات یا محصولات شما را خریداری کند. آنها علاقه مند هستند در مورد شما و آنچه می توانید به آنها ارائه دهید بیشتر بیاموزند.

از آنجایی که در این مرحله از قیف بازاریابی اطلاعات بیشتری نسبت به مرحله آگاهی دارید، می توانید محتوای هدفمندتری را برای آنها ارسال کنید که به نقاط درد خاص آنها می پردازد. این به ایجاد اعتماد بین مشتری و برند شما کمک می کند، زیرا به آنها نشان می دهید که آنها را درک می کنید.

نحوه استفاده از ایمیل در مرحله بررسی

بنابراین چه نوع محتوایی را باید برای مشتریان احتمالی خود در مرحله بررسی ارسال کنید؟

بیایید بگوییم که شما یک مربی تغذیه آنلاین هستید که سعی می کنید سرنخ های بیشتری برای خرید دوره 8 هفته ای تغذیه خود به دست آورید. در اینجا چند نمونه از محتوایی که می توانید در ایمیل های خود قرار دهید آورده شده است:

  • گواهینامه یا مطالعه موردی که نشان می دهد چگونه سایر مشتریان در دوره شما موفق شدند
  • وبینار تغذیه زنده
  • قسمت های پادکست رایگان شما، که در آن در مورد بسیاری از اصولی که در دوره آموزشی خود آموزش می دهید صحبت می کنید

در اینجا یک مثال است:

در این ایمیل، OptimizeMe شامل یک گواهی از مشتری است که پس از خرید مسترکلاس، موفقیت بزرگی را تجربه کرده است. گواهینامه در مرحله بررسی مناسب است، زیرا به علایق مشتریان بالقوه (تغذیه) مربوط می شود و آنها را با محصول (مسترکلاس 8 هفته ای Nutrition Essentials) معرفی می کند و در عین حال ارزش چیزی را که ارائه می دهند نشان می دهد.

نمونه ای از یک ایمیل گواهی از OptimizeMe

3. تبدیل

تبدیل مرحله 3 قیف بازاریابی

بالاخره رسید: زمان تصمیم گیری. هنگامی که مشتری بالقوه شما ارزش محصول شما را می داند و شما با استفاده از اثبات اجتماعی، وبینارها، پست های وبلاگ و سایر محتوای آموزشی به آنها در مورد خود محصول آموزش داده اید، آماده تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید هستند.

هنگامی که به این مرحله قیف بازاریابی رسیدید، می توانید شروع به صحبت در مورد اینکه چرا محصول و خدمات شما از رقبای شما بهتر است و چرا برای مشتری بالقوه شما عالی است صحبت کنید. به جای اینکه فقط ویژگی ها را توضیح دهید، روی مزایای محصول/خدمت خود تمرکز کنید.

نحوه استفاده از ایمیل در مرحله تبدیل

در اینجا چند تاکتیک وجود دارد که می توانید از آنها برای متقاعد کردن مشتریان احتمالی خود برای خرید استفاده کنید:

  • مشتریان بالقوه را به یک وبینار فروش دعوت کنید که در آن محصول/خدمت خود را به آنها نشان دهید و مزایای آن را به آنها بگویید.
  • یک سری ایمیل خودکار ایجاد کنید که مزایای متفاوتی از محصول/خدمت شما را توصیف کند
  • یک آزمایش رایگان ارائه دهید یا نمونه هایی را ارائه دهید تا مشتریان بالقوه بتوانند مزایای آن را برای خود ببینند
  • به مشتریان احتمالی ایمیلی بفرستید که فروش یا تخفیف را برای خرید در یک بازه زمانی مشخص ارائه می دهد

در اینجا یک مثال است:

Freshly با ارائه تخفیف ها و معاملات از طریق ایمیل، احساس فوریت را برای مشتریان احتمالی ایجاد می کند. اگر مشتریان بالقوه علاقه مند به خرید هستند اما هنوز این کار را نکرده اند، این ایمیل آنها را متقاعد می کند که اکنون زمان مناسبی برای اقدام است.

نمونه ای از ایمیل تخفیف با زمان محدود ارسال شده از Freshly

4. وفاداری

قیف بازاریابی مرحله 4 وفاداری

هنگامی که مشتری بالقوه مشتری شد، ممکن است وسوسه شوید که به پشت خود ضربه بزنید و به سمت مشتری بعدی بروید. با این حال، فراموش کردن مشتریان ایده بدی است.

اگر برنامه ای برای توسعه وفاداری مشتری نداشته باشید، احتمالاً بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد و بسیاری از تلاش های بازاریابی قبلی خود را در مراحل قبلی قیف بازاریابی هدر خواهید داد.

اصل پارتو را به خاطر دارید؟ مشتریان تکراری برای نادیده گرفتن آنها بسیار ارزشمند هستند. بنابراین چه نوع محتوای ایمیل باعث افزایش وفاداری و حفظ آن می شود؟

نحوه استفاده از ایمیل در مرحله وفاداری

فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی قهوه دارید. شما اشتراک های باشگاه قهوه ماه خود را می فروشید و نمی خواهید اعضای قهوه ماه شما علاقه خود را از دست بدهند و اشتراک خود را لغو کنند. در اینجا چند ایده برای محتوای ارزشمند وجود دارد که می توانید در ایمیل های خود بگنجانید تا ماندگاری را افزایش دهید:

  • پخش زنده ماهانه در YouTube که قهوه ماه را توصیف می کند و بهترین شیوه های دم کردن قهوه را ارائه می دهد.
  • نظرسنجی که از مشتریان می‌پرسد که چقدر از قهوه‌هایی که دریافت می‌کنند خوشحال هستند و دوست دارند چه نوع قهوه دیگری دریافت کنند.
  • مطالب آموزشی درباره تاریخچه قهوه.
  • 20 درصد تخفیف به مشتریانی که اشتراک سالانه باشگاه قهوه ماه شما را خریداری می کنند.

در اینجا یک مثال است:

برای حفظ مشتریان خود و تشویق وفاداری، Canva ایمیل های آموزشی ارسال می کند تا به مشتریان خود نحوه استفاده از Canva را آموزش دهد.

یک مثال ایمیل خوش آمدگویی از Canva

5. وکالت

قیف بازاریابی مرحله 5 حمایت

حمایت زمانی اتفاق می افتد که مشتریان شما چیزی فراتر از مشتری شوند: آنها طرفدار شوند.

رساندن مشتریان به این مرحله از قیف بازاریابی بسیار ارزشمند است. موثرترین بازاریابی، بازاریابی ارجاعی است. این زمانی است که دوست شما به شما می گوید یک محصول خاص عالی است، احتمال خرید آن محصول بسیار بیشتر است زیرا به دوست خود اعتماد دارید.

نحوه استفاده از ایمیل در مرحله وکالت

چه راه هایی برای استفاده از ایمیل برای تبدیل مشتریان خود به طرفداران خشمگین وجود دارد؟

  • مشتریانی را که شما را دوست دارند شناسایی کنید و برای آنها ایمیلی ارسال کنید و از آنها بخواهید که شما را به دوستان خود معرفی کنند
  • یک نظرسنجی در یک ایمیل اضافه کنید تا بدانید چگونه می توانید محصول یا خدمات خود را بهبود ببخشید
  • یک برنامه وابسته یا وفاداری راه اندازی کنید که در آن مشتریان مشوق هایی برای معرفی شما دریافت می کنند
  • با پاسخ دادن به ایمیل‌هایشان، ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی، ارائه مشوق‌هایی برای نوشتن نظرات و شرکت در توصیفات، با طرفداران خود در ارتباط باشید.

شما همچنین می خواهید در این مرحله بازخورد جمع آوری کنید. هرچه بیشتر به مشتریان خود گوش دهید، بیشتر می توانید مطالب خود را یاد بگیرید و آن را بهبود بخشید تا با چالش ها، نیازها و خواسته های آنها مطابقت داشته باشد. ابزارهایی مانند SurveyMonkey و SurveyGizmo جمع آوری بازخورد را آسان می کنند.

نکته حرفه ای: در داخل پلت فرم AWeber، می توانید الگوهای نظرسنجی را نیز بیابید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای خود را به قالب ها اضافه کنید و برای مشتریان خود ارسال کنید.

در اینجا یک مثال است:

Godiva برای اینکه مشتریان خود احساس خاص بودن کنند، تخفیف هایی را به اعضای جوایز انحصاری خود ارائه می دهد.

نمونه ای از ایمیل تخفیف از Godiva

قیف بازاریابی ایمیلی خود را ایجاد کنید

استراتژی ایمیل خود را با در نظر گرفتن قیف بازاریابی توسعه دهید. با انجام این کار، مشتریان بالقوه بیشتری را به مشتریان و مشتریان بیشتری را به طرفداران تبدیل خواهید کرد، که به معنای پول بیشتر برای کسب و کار شما است. آری

و با ابزاری مانند اتوماسیون ایمیل، ساده تر از همیشه است که مردم را از طریق قیف خود به سمت حمایت سوق دهید.

ویژگی‌های اتوماسیون به شما این امکان را می‌دهند که به هر مشتری بالقوه محتوا، اطلاعات یا محصولات مورد نیاز خود را در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارند، ارائه دهید. این تجربه آنها را در تمام مناطق قیف شخصی می کند.

و هنگامی که راه اندازی شد، دیگر لازم نیست انگشت خود را بلند کنید! شما به طور موثر موتوری را راه اندازی کرده اید که درآمد غیرفعالی برای تقویت اشتیاق شما ایجاد می کند.

پیاده سازی قیف بازاریابی ایمیلی خود را در حساب AWeber خود شروع کنید. حساب کاربری ندارید. مشکلی نیست، ثبت نام سریع و آسان است.