چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

درج کلمه کلیدی پویا چیست: چیست و چگونه از آن استفاده کنیم

هزینه تبلیغات پولی در حال افزایش است. در صنایع بسیار رقابتی ، می توانید انتظار داشته باشید که 50 دلار یا بیشتر برای هر کلیک پرداخت کنید. در نتیجه ، بسیاری از مشاغل به دنبال کاهش هزینه تبلیغات با افزایش ارتباط هستند.

درج کلمات کلیدی پویا یک استراتژی ایده آل برای بهبود ارتباط و کاهش هزینه تبلیغات است. اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد ، می تواند با کمی کار اضافی به ارائه تبلیغات بسیار مرتبط کمک کند.

اگر مطمئن نیستید که کلمه کلیدی پویا چیست یا چگونه می توانید از آن حداکثر استفاده را ببرید ، در مکان مناسب هستید.

امروز ، ما هر آنچه را که باید در مورد درج کلید واژه پویا بدانید ، از جمله اینکه چه پلتفرم هایی آن را ارائه می دهند ، چگونه کار می کند و بهترین شیوه ها برای استفاده بیشتر از آنها را پوشش می دهیم.

درج کلید واژه پویا چیست؟

درج کلمه کلیدی پویا یک ویژگی تبلیغاتی پولی است که از یادگیری ماشین یا AI برای سفارشی سازی تبلیغات آنلاین برای مطابقت با جستجوهای کاربران استفاده می کند.

به عنوان مثال ، اگر برای یک فروشگاه کفش تبلیغ ایجاد می کنید ، می توانید از کلمه کلیدی پویا برای افزودن “کفش مخصوص دویدن زنانه” یا “کفش زنانه قرمز قرمز” برای نمایش تبلیغاتی استفاده کنید که دقیقاً از کلمات مشابه کاربر استفاده کرده است.

استفاده از اصطلاحات مشابهی که کاربران در موتور جستجو وارد می کنند به کاربران اطمینان می دهد که دقیقاً محصولی را که به دنبال آن هستند در اختیار دارید.

در اینجا نحوه نمایش تبلیغات متنی Google با استفاده از درج کلید واژه پویا نشان داده شده است:

نمونه ای از نحوه عملکرد درج کلمات کلیدی پویا در تبلیغات Google

تبلیغات پویا می تواند تقریباً هر جنبه ای از تبلیغات شما را تغییر دهد ، از جمله کلید واژه اصلی ، تصاویر ، دکمه CTA و حتی کاربران صفحه فرود به آنها ارسال می شود.

چندین پلتفرم تبلیغاتی درج کلمات کلیدی پویا را ارائه می دهند ، از جمله Google Ads و Facebook.

چرا باید از درج کلمه کلیدی پویا استفاده کنید؟ مزایا و معایب

پیدا کردن چگونگی راه اندازی کمپین های تبلیغاتی PPC به اندازه کافی سخت است. آیا باید نگران درج کلمات کلیدی پویا باشید؟ این استراتژی مزایا و معایب قطعی دارد. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

مزایای درج کلمات کلیدی پویا عبارتند از:

  • افزایش ارتباط تبلیغات: تطبیق آگهی های شما با درخواست های جستجوگران ، تبلیغ شما را بیشتر مرتبط با کاربران می کند.
  • تبلیغات پویا برجسته است: گوگل اصطلاحات را به صورت پویا وارد می کند و آنها را برای کاربران بیشتر قابل مشاهده می کند و ممکن است نرخ کلیک را افزایش دهد.
  • نمره کیفیت خود را افزایش دهید: تبلیغات پویا بیشتر مرتبط هستند ، که می تواند نمره کیفیت آنها را افزایش داده و به شما در دسترسی بیشتر کاربران کمک کند.
  • برای هدف گیری مجدد مثر است: هدف گیری مجدد کاربران با مواردی که قبلاً به آن توجه کرده اند می تواند برای بازیابی سبدهای خرید از دست رفته و ایجاد اعتماد به نام تجاری بسیار مثر باشد.
  • کمتر برای مدیریت: تبلیغات پویا به شما امکان می دهد چندین کلمه کلیدی مرتبط را با یک تبلیغ هدف قرار دهید. در حالی که راه اندازی آن ممکن است کمی بیشتر طول بکشد ، در کل تبلیغات کمتری برای مدیریت خواهید داشت.

مدیریت تبلیغات پویا آسان تر ، مرتبط تر است و می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. عالی به نظر می رسد ، درست است؟ قبل از غواصی باید چند نکته منفی را بدانید.

معایب درج کلمه کلیدی پویا شامل موارد زیر است:

  • کلمات کلیدی طولانی تر ممکن است به درستی نمایش داده نشوند: کلمات کلیدی بلند می توانند نشان دهنده قصد خریدار باشند ، اما ممکن است در تبلیغات پویا به درستی نمایش داده نشوند. در این مثال ، آگهی “شکلات” را نشان می دهد زیرا کلمه کلیدی مورد نظر بسیار طولانی است تا در تبلیغ جای گیرد.
  • در صورت عدم دقت می توانید تبلیغات ناخوشایند ایجاد کنید: تبلیغات به طور خودکار بر اساس لیستی از کلمات کلیدی ایجاد شده ایجاد می شوند. اگر مطمئن نیستید که همه شرایط با هر نسخه از آگهی شما مطابقت دارد ، می تواند عبارت ناخوشایندی ایجاد کند ، مانند “قیمت عالی روی نیمکت!” (البته با دقت در لیست کلمات کلیدی خود می توانید از این امر جلوگیری کنید.)
  • مشکلات احتمالی علائم تجاری: اگر برای نام تجاری رقبا یا محصولات علامت تجاری پیشنهاد دهید ، ممکن است تبلیغات شما به دلیل نقض علامت تجاری حذف شود.

درج کلمات کلیدی پویا بهترین شیوه ها و نکات برای بازاریابان

درج کلمات کلیدی پویا یک استراتژی ایده آل برای برجسته شدن در محیط رقابتی PPC است. با تطبیق پرس و جوهای جستجوی کاربران ، کسب و کار شما می تواند هزینه هر کلیک شما را کاهش دهد ، نمره کیفیت شما را بهبود بخشد و تبلیغات بسیار هدفمندی را ارائه دهد.

با این حال ، ممکن است این فرآیند پیچیده به نظر برسد ، به خصوص اگر با دنیای PPC جدیدتر هستید. در اینجا چهار بهترین شیوه وجود دارد که به شما در ایجاد تبلیغات پویا موثر کمک می کند.

1. از کلمات کلیدی Broad Match استفاده نکنید

تبلیغات پویا برای ایجاد تبلیغات بسیار مرتبط استفاده می شود ، بنابراین استفاده از کلمات کلیدی گسترده م isn’tثر نیست.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید برای یک عبارت گسترده مانند “شستشوی بدن” تبلیغ ایجاد کنید ، استفاده از تبلیغات پویا فایده ای ندارد. از طرف دیگر ، اگر می خواهید اصطلاح دقیقی مانند “شستشوی بدن با رایحه نارنجی برای پوست های حساس” را هدف قرار دهید ، تبلیغات پویا یک انتخاب عالی است.

دو دلیل برای این امر وجود دارد: استفاده از کلمات کلیدی گسترده می تواند تبلیغات ناخوشایندی ایجاد کند و همچنین می تواند باعث شود تبلیغات شما با اصطلاحاتی که مناسب نیستند نمایش داده شود.

در عوض ، درج کلمات کلیدی پویا را برای کلمات کلیدی طولانی تر و دقیق ذخیره کنید. در اینجا چند مثال از کلمات کلیدی وجود دارد که مناسب تبلیغات پویا است:

  • چکمه های بارانی قرمز زنانه
  • اوکلی هالبروک سیاه
  • دارای شستشوی صورت ارگانیک

اینها اصطلاحات بسیار دقیقی هستند که نشان دهنده قصد خریدار است و آنها را برای درج کلمات کلیدی پویا ایده آل می کند.

2. مطمئن شوید گزینه های دارایی با هم منطقی باشید

تبلیغات پویا به شما امکان می دهد چندین نسخه از یک آگهی ایجاد کنید ، اما آنها فقط کلمات کلیدی مختلف را به یک تبلیغ دقیق متصل نمی کنند. در عوض ، می توانید چندین دارایی را برای هر قسمت از تبلیغ خود بارگذاری کنید.

به عنوان مثال ، فیس بوک به شما امکان می دهد متن ، سرفصل ، تصویر ، توضیحات پیوند و گزینه های CTA را اضافه کنید.

مثال فیس بوک درج کلمه کلیدی پویا

گزینه ها عالی هستند ، اما همچنین می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند.

به مثال تبلیغات بالا توجه کنید. فرض کنید این شرکت در همان تبلیغات تصمیم گرفت شکلات سوئیسی ، گیلاس های پوشیده از شکلات و taffy را مورد هدف قرار دهد و از هر کدام یک عکس بارگذاری کرد. تصویر گیلاس روی آنها با شکلات می تواند در کنار متن تبلیغ شکلات سوئیسی آنها نمایش داده شود.

تبلیغات پویا که ضعیف طراحی شده اند می توانند تبلیغات ناخوشایند (و حتی خنده دار) ایجاد کنند ، اما همچنین اعتماد به نام تجاری شما را کاهش داده و میزان تبدیل را کاهش می دهند.

اطمینان حاصل کنید که همه دارایی ها بدون توجه به عنوان ، تصویر یا CTA با هم منطقی هستند.

شما همچنین می خواهید دستور زبان را بررسی کنید. به عنوان مثال ، بگویید که آگهی ای ایجاد کرده اید با عنوان “برای مشاهده بالا به ما مراجعه کنید …”. اگر لیست کلمات کلیدی شما عبارت “کاناپه” را شامل می شود ، می توانید آگهی ای را بنویسید که روی آن نوشته شده است: “برای مشاهده نیمکت برتر ما ، بروید”. به کلمات جمع و مفرد توجه ویژه ای داشته باشید.

3. تبلیغات آزمایشی A/B برای حداکثر CTR

تبلیغات پویا به شما امکان می دهد چندین نسخه از یک تبلیغ را ایجاد کنید ، اما این بدان معنا نیست که نباید از تست A/B چشم پوشی کنید. در واقع ، تبلیغات پویا به شما امکان می دهد گزینه های بیشتری را آزمایش کنید.

به عنوان مثال ، می توانید آزمایش کنید:

  • عناوین
  • توضیحات پیوند
  • دکمه های CTA
  • متن
  • تصاویر
  • کلید واژه ها

برای آزمایش تبلیغات پویا ، چندین نسخه از تبلیغات یکسان با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مشابه ایجاد کنید ، سپس یک عنصر را تغییر دهید.

به عنوان مثال ، می توانید دو نسخه از تبلیغاتی را که کفش های دویدن را مورد هدف قرار می دهد ، ایجاد کنید و از چندین تصویر در یک تبلیغ استفاده کنید ، و در یک تصویر دیگر از یک تصویر با متن استفاده کنید. تبلیغات را حداقل به مدت دو هفته اجرا کنید و ببینید کدام نسخه بیشترین کلیک و تبدیل را انجام می دهد.

این راهنمای آزمایش A/B به شما کمک می کند تا شروع کنید.

4. گروه های تبلیغاتی را محکم هدف قرار دهید

درج کلمات کلیدی پویا برای ایجاد تبلیغات بسیار مرتبط طراحی شده است ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر گروه تبلیغاتی به هم نزدیک هستند. به عنوان مثال ، ممکن است برای رنگ های مختلف یک محصول تبلیغ ایجاد کنید ، اما از محصولات مختلف در یک گروه تبلیغات پویا استفاده نکنید.

یک رستوران ممکن است از “همبرگر بیکن” ، “چیزبرگر دوبل” و “بلو چیزبرگر” در یک گروه تبلیغاتی استفاده کند ، اما آنها نمی خواهند از “چیزبرگر بیکن” ، “بال” و “حلقه های پیاز” در یک گروه استفاده کنند. گروه تبلیغاتی

در عوض ، مطمئن شوید که هر گروه تبلیغاتی یک گروه از محصولات یا خدمات مرتبط را هدف قرار می دهد.

چگونه می توانم یک کلمه کلیدی پویا درج شده ایجاد کنم؟

چندین پلتفرم تبلیغاتی پولی درج کلمات کلیدی پویا را ارائه می دهند ، از جمله Google و Facebook. در حالی که روند دقیق بسته به پلتفرم متفاوت است ، این راهنما به شما کمک می کند بدون توجه به جایی که تبلیغات خود را ایجاد می کنید ، شروع به کار کنید.

  1. لیستی از کلمات کلیدی هدف برای گروه تبلیغات پویا خود ایجاد کنید
  2. تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا ببینید کاربران در صنعت شما چه اصطلاحاتی را جستجو می کنند. اطمینان حاصل کنید که شرایط خاص و مرتبط هستند. به عنوان مثال ، پیتزای پنیر ، پیتزای پپرونی ، پیتزای سوسیس. از کلمات کلیدی کوتاه و گسترده خودداری کنید.
  3. برای تبلیغ خود هدفی تعیین کنید
  4. می خواهید تبلیغ شما چه کاری انجام دهد؟ به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید بارگیری برنامه را افزایش دهید ، فروش را افزایش دهید یا سرنخ ایجاد کنید. تبلیغات فیس بوک و گوگل هر دو بر اساس هدف شما قالب های مختلف تبلیغاتی را ارائه می دهند. اهداف تبلیغات فیس بوک شامل فروش کاتالوگ ، نصب برنامه ، تولید سرنخ ، تبدیل ، ترافیک و پیام ها است.
  5. دارایی ها را انتخاب کنید (و مطمئن شوید که مطابقت دارند!)
  6. تبلیغات پویا فقط یک کلمه کلیدی متفاوت را به تبلیغ مشابه متصل نمی کند. همچنین می توانید چندین تصویر ، فیلم ، سرفصل ، CTA و صفحات فرود را بارگذاری کنید. چندین نسخه از هر دارایی را انتخاب کنید ، اما مطمئن شوید که هر نسخه می تواند در هر پیکربندی کار کند.

تبلیغات متفاوتی برای عبارتهای جستجوی جمع و مفرد ایجاد کنید ، بنابراین تبلیغات شما از لحاظ دستوری صحیح است. همچنین ، مطمئن شوید که متن تبلیغاتی و سرفصل های شما در محدوده کاراکترهای پلتفرم باشد.

  1. تبلیغات خود را راه اندازی کرده و نتایج را پیگیری کنید

وقتی تبلیغات شما ایجاد شد و مطمئن شدید که همه پیکربندی ها منطقی هستند ، وقت آن است که تبلیغ خود را راه اندازی کنید. KPI هایی را که برای مارک شما اهمیت دارند ، مانند نرخ کلیک یا تبدیل ، پیگیری کنید. نمرات کیفیت را نیز زیر نظر داشته باشید. نمره با کیفیت پایین می تواند CTR شما را افزایش دهد.

درج کلید واژه پویا سوالات متداول

درج کلمه کلیدی پویا چگونه کار می کند؟

KI با استفاده از یادگیری ماشینی یا هوش مصنوعی عباراتی را وارد می کند که با پرسش های جستجوی کاربران مطابقت داشته باشد تا تبلیغات مرتبط تری را ارائه دهد. این به مشاغل اجازه می دهد تبلیغات بسیار مرتبط را بدون صرف ساعت ها برای ایجاد تبلیغات مختلف برای هر عبارت جستجوی احتمالی ارائه دهند.

آیا باید از درج کلید واژه پویا استفاده کنم؟

اگر از تبلیغات پولی استفاده می کنید ، کاملا. تنظیم آنها نسبتاً آسان است و می تواند نرخ کلیک و تبدیل را افزایش دهد.

تبلیغات پویا چیست؟

تبلیغات پویا تبلیغاتی هستند که بر اساس جستجوهای جستجوی کاربران تغییر می کنند. به عنوان مثال ، یک کاربر که به دنبال کفش نایک است ، آگهی کفش نایک را مشاهده می کند ، در حالی که کاربر در جستجوی آدیداس آگهی آدیداس را مشاهده می کند. ممکن است فکر کنید که آنها تبلیغات متفاوتی هستند ، اما ممکن است یک تبلیغ پویا باشند که به طور خودکار متن و تصویر را جایگزین جستجوی شما می کند.

تفاوت بین تبلیغات استاتیک و پویا چیست؟

تبلیغات استاتیک بدون توجه به نوع جستجوی کاربر در همان حالت ثابت می مانند. تبلیغات پویا برای مطابقت با درخواست های جستجوگران تغییر می کند. آنها ممکن است کپی آگهی ، تصویر یا حتی صفحه فرود خود را تغییر دهند.

چه زمانی نباید از درج کلید واژه پویا استفاده کنید؟

از درج کلمات کلیدی پویا برای کلمات کلیدی منطبق یا کلمات جستجوی غیر مرتبط استفاده نکنید. اصطلاحات مطابقت گسترده (مانند کفش یا نیمکت) و عبارتهای جستجوی غیر مرتبط (فکر کنید بال و همبرگر در یک تبلیغ) می توانند تبلیغات ناخوشایندی ایجاد کنند و فاقد ارتباطی باشند که برای موفقیت تبلیغات پویا مهم است.

درج کلید واژه پویا: نتیجه گیری

آیا برای ایجاد تبلیغات پولی موفق تلاش می کنید؟ درج کلمه کلیدی پویا ممکن است گلوله نقره ای باشد که به دنبال آن بوده اید. با تطبیق تبلیغات با پرس و جوهای جستجوگران ، می توانید تبلیغات بسیار مرتبط ایجاد کنید که هزینه کمتری دارند و احتمال بیشتری دارد که کلیک کنند.

چندین پلتفرم تبلیغاتی تبلیغات پویا از جمله Google Ads و Facebook را ارائه می دهند. اگر برای تنظیم تبلیغات خود مشکل دارید ، تیم ما خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند.

آیا درج کلمه کلیدی پویا در تبلیغات پولی خود را مد نظر دارید؟ با چه چالش هایی روبرو هستید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید چگونه نمایندگی من می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – باز کردن حجم زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوندها را جذب می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه های پولی – استراتژی های م paidثر پولی با ROI روشن.

رزرو تماس