چیست و چگونه می توان آن را برای تسکین سریع استرس انجام داد

ما همیشه به دنبال راه های بهتری برای مدیریت استرس هستیم. چه مدیتیشن، نفس های عمیق، یک حمام سم زدایی خوب، زمانی که در خارج از زمین سپری می شود، برای پیاده روی یا یک حرکت کششی سریع، داشتن تعدادی ابزار برای افزودن کمی آرامش به هر روز بسیار خوب است. و اگر علاقه دارید چیز دیگری را به زرادخانه کاهش استرس خود اضافه کنید، ما فقط آن چیز را داریم. تکنیک آزادی عاطفی را وارد کنید، با نام مستعار ضربه زدن به EFT – یک روش درمانی که می تواند با ضربه زدن بر روی نقاط نصف النهار خاص به کاهش اضطراب، رهایی از استرس و تنش منفی کمک کند.

پس از گپ زدن با کیم موری، تمرین‌کننده EFT و مدیتیشن، درباره همه چیزهایی که ضربه زدن بود، تصمیم گرفتم آن را در یک روز پر استرس امتحان کنم و در واقع از احساسم بعد از آن شگفت‌زده شدم. ضربان قلبم کند شده بود، مغزم شفاف‌تر بود، و این احساس (و بیانیه تنظیم – بعداً بیشتر در مورد آن!)، در بقیه روز ادامه دادم.

ضربه درمانی می تواند در زمانی که احساس می کنید در احساسات خاصی گیر کرده اید کمک کند و ابزارهایی را در اختیار شما قرار دهد تا از طریق آن احساسات عبور کنید. اگر کنجکاو هستید که ضربه زدن به EFT چگونه می تواند به شما کمک کند، موری اینجاست تا آن را برای ما تجزیه و تحلیل کند.

تصویر ویژه از آریل استوریا توسط رایلی رید.

EFT Tapping چیست؟

بر اساس اصول ترکیبی طب فشاری چینی باستان و روانشناسی مدرن، ضربه زدن EFT برای آرام کردن سیستم عصبی مرکزی از طریق ضربه زدن نور بر روی نقاط خاص نصف النهار به جای سوزن برای تحریک نقاط طب سوزنی طراحی شده است. همانطور که موری به اشتراک می‌گذارد، «این همچنین بخشی از برنامه‌ریزی عصبی-زبانی (استفاده از صدای شما برای سیم‌کشی مجدد مغزتان) است، به همین دلیل است که در کمک به شما برای غلبه بر باورهای محدودکننده منفی بسیار قدرتمند است و در رسیدن به مسیر اصلی یک مشکل شگفت‌انگیز است.

آیا ای اف تی کار می کند؟

ضربه زدن را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد که موری به آن اشاره می کند، و فواید آن بسیار زیاد است زیرا سیستم عصبی خود را به حالت تعادل برمی گردانید. مطالعات اخیر اشاره کرده اند که ضربه زدن به EFT می تواند به کاهش علائم افسردگی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و حتی درد فیزیکی کمک کند. در مطالعه دیگری، شرکت کنندگان پس از ضربه زدن، ضربان قلب، سطح کورتیزول و فشار خون کمتری داشتند.

موری خاطرنشان می‌کند که کار بر روی از بین بردن بلوک‌های فیزیکی در بدن همزمان که به مغز اجازه می‌دهید هر چیزی را که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید پردازش کند، می‌تواند تأثیرات مثبت باورنکردنی بر مواردی مانند اضطراب، افسردگی، شک و تردید به خود، عدم اعتماد به نفس داشته باشد. ، مشکلات خواب، آسیب های گذشته، غرق شدن – لیست بی پایان است!

ضربه زدن چه مزایایی دارد؟

یکی از قوی‌ترین راه‌هایی که می‌توان از آن استفاده کرد، پردازش آسیب‌های گذشته (بزرگ یا کوچک) است. موری توضیح می دهد: “این به مغز شما کمک می کند تا به طور موثر به مسیر اصلی برسد که یک باور اصلی منفی، ترس از فوبیا از آن سرچشمه می گیرد و سپس بار احساسی را از آن دور می کند.” “این به مغز و بدن شما اجازه می دهد گذشته را پردازش کند و در نهایت شما را از چنگال آن رها می کند.”

ممکن است افراد پس از استفاده از EFT چه احساسی داشته باشند؟

موری به اشتراک می‌گذارد که می‌تواند یک فرآیند بسیار احساسی باشد و مردم اغلب گریه می‌کنند و انتشارات عظیمی دارند. او می‌گوید: «این واقعاً برای سیستم عصبی شما مفید است، اما چه گریه کنید یا نه، مردم همیشه احساس می‌کنند که بعد از این فرآیند بسیار آرام‌تر، زمین‌گیرتر و آرام‌تر هستند.

نقاط اصلی ضربه زدن به EFT کجا هستند؟

اینها امتیازات اصلی شما هستند، اما بیشتر از آنچه مردم فکر می کنند وجود دارد. نکات کامل را اینجا ببینید.

  • کاراته چاپ – نصف النهار روده کوچک
  • ابتدای ابرو – مریدین مثانه
  • سمت چشم – مریدین کیسه صفرا
  • زیر چشم – نصف النهار معده
  • زیر بینی – کشتی حاکم
  • چانه – رگ مرکزی
  • آغاز استخوان طوقه – مریدین کلیه
  • زیر بازو – نصف النهار طحال
  • بالای سر – کشتی حاکم

ضربه زدن به EFT در پنج مرحله:

راهنمای ساده زیر را دنبال کنید و برای اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک ضربه زدن EFT به وب سایت Happy Head بروید:

1. موضوع را شناسایی کنید و به شدت احساسی که می خواهید روی آن کار کنید، امتیاز دهید.

  • این احساس می تواند اضطراب، باور منفی، ترس، فوبیا، نگرانی یا هر احساس یا موقعیت دشواری باشد که می خواهید روی آن کار کنید. به این احساس در مقیاس 0 تا 10 امتیاز دهید.

2. در مورد بیانیه تنظیم خود تصمیم بگیرید که موضوع را مشخص می کند و شامل بیانیه پذیرش خود است.

3. با ضربه زدن روی قطعه کاراته خود شروع کنید و جملات را تکرار کنید…

  • “با وجود اینکه من این را دارم (مشکل را اینجا وارد کنید)، به هر حال خودم را دوست دارم و می پذیرم.”
  • “اگرچه من این را دارم (مشکل را اینجا وارد کنید)، اشکالی ندارد، من یک انسان هستم.”
  • “با وجود اینکه من این را دارم (مشکل را اینجا وارد کنید)، من بدنم را دوست دارم و ذهنم را دوست دارم.”

4. EFT Tapping Sequence.

  • حرکت بعدی در اطراف نقاط بدن (5-7 ضربه زدن روی هر کدام) با استفاده از زبان مرتبط با موضوع (مثلاً “این اضطراب، این تنش در بدن من، خسته کننده است، من را عقب نگه می دارد…”

5. شدت نهایی را تست کنید.

  • پس از دو دور یک نفس عمیق بکشید (از طریق بینی از دهان خارج کنید) و شدت احساسات را ارزیابی کنید.
  • به انجام دور ادامه دهید تا تعداد شما کاهش یابد. به استفاده از زبانی ادامه دهید که مستقیماً بر مشکل تأثیر می گذارد و فقط زمانی به سمت تأییدات مثبت بروید که مشکل کاهش یابد.

آموزش EFT Tapping

Happy Heads IGTV

فرآیند ضربه زدن

نقاط ضربه زدن

برای کاهش اضطراب ضربه بزنید

برای غلبه بر فرسودگی شغلی ضربه بزنید

ضربه زدن برای پردازش گذشته (قسمت 1)

ضربه زدن برای پردازش گذشته (قسمت 2)

اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید، موری منابع رایگان زیادی مانند آموزش های زیر در وب سایت خود، happyheads.me دارد.