کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان [300+ محصول] برای انواع پوست صورت – روژه

این نوع پوست ها که در ادامه به بررسی ویژگی ها آن ها نیز می پردازیم، اصولا بر اثر سن یا ژنتیک، چربی خود را از دست می دهند. همچنین اثر آنتی اکسیدانی این ترکیب در مقایسه با ویتامین E، %40 بیشتر ارزیابی شده است. وازلین متداولترین ماده پوشاننده در ساخت کرم مرطوب کننده می باشد چون قابلیت نفوذ خوبی در لایه شاخی پوست داشته و بطور چشمگیری موجب بهبود بافت پوست می شود اما تنها نقطه ضعف وازلین این است که حس چربی روی پوست ایجاد می کند که حس ناخوشایندی است از اینرو امروزه از سیلیکون هایی مانند دایمتیکون و سیکلومتیکون به عنوان ماده جایگزین وازلین استفاده می شود چون دیگر حس چربی ایجاد نمی کند و برای استفاده افرادی که پوست چرب دارند بسیار مناسب است.

مواد پوشاننده با ایجاد یک لایه نازک آبدوست بر روی لایه شاخی پوست تا ۹۹% از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می کنند و میزان جذب پوستی آنها بسیار کم است. از دیگر مواد پوشاننده می توان به کلسترول, کرم مرطوب کننده شون برای پوست خشک لستین و برخی از انواع سیلیکون ها اشاره کرد. در مورد پوست نرمال بايد از مرطوب کننده اي که ميزان چربي کمتري داشته باشد، استفاده کرد. اگه قصد خرید کرم مرطوب کننده دارید اما دوست دارید رایحه های قبلی رو استفاده نکنید و یه تنوعی به کرم مرطوب کنندتون بدید باشید اینجا که هم توی بخش نظرات و هم همین جا قراره باهم راجب مرطوب کننده ها و بهترین ها و بدترین هاشون باهم صحبت کنیم.فقط یادتون باشه که اولین مرطوب کننده هایی که ما این جا معرفی میکنیم مناسب دست هستند و مرطوب کننده های بعدی مناسب صورت هستند و لطفا به جای هم استفاده نکنیدشون.

آب موجود در کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده چون نمی توانند به لایه های زیرین پوست نفوذ کنند در نتیجه به تنهایی قادر به مرطوب کردن پوست نمی باشند و وظیفه اصلی آب در این محصولات پخش کردن مواد تشکیل دهنده کرم پصورت نازک بر روی پوست است و خود آب سپس از سطح پوست تبخیر می شود. از اشکالات این مواد این است که بر روی پوست حس چربی ایجاد می کنند که برای افراد معمولا ناخوشایند است و از طرفی در افرادی که پوست چرب دارند ایجاد آکنه می کند. برای پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که پوست میتواند تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تعریق، تبخیر از سطح پوست و همچنین قرار گرفتن در معرض آب و هوای خشک، رطوبت خود را از دست بدهد.

در آخر یک نمونه از کرم ساخته شده بر می داریم و میزان PH و ویسکوزیته را اندازه گیری می کنیم. مواد جاذب الرطوبه موجود در کرم ها بر روی سطح پوست نشسته و با آب موجود در لایه ای زیرین پوست پیوند می دهد و آنرا به سمت خود جذب می کند در نتیجه رطوبت از لایه های زیرین پوست به سمت لایه شاخی حرکت کرده و آنرا مرطوب می کند. از طرفی این مواد رطوبت موجود در هوا را نیز جذب کرده و به پوست می رسانند. براي پوست هاي خشک بايد از مرطوب کننده هاي حاوي چربي استفاده کرد.