کشف کنید Wabi Sabi چیست و چگونه آن را در خانه ترکیب کنید

زندگی در جامعه ای که در آن کمال نه تنها یک هنجار نیست بلکه تشویق می شود ، می تواند حداقل ناامید کننده باشد. چند بار تا به حال عکس مبهم گرفته اید و نقص های قابل توجه آن را نادیده گرفته اید زیرا بر خلاف اصل کار است (توجه به جمله مهم است)؟ درست است که از نظر تاریخی ما تمایل داریم به سمت درخشش و جدید در مقایسه با قدیمی و فرسوده متمایل شویم ، اما این جزر و مد در حال تغییر است زیرا بیشتر ما اصالت را بر روی دقت می پذیریم. از آنجا که همه ما در بحبوحه همه گیری آموخته ایم ، زیبایی واقعی در شکاف ها ، لبه های ناهموار ، لعاب های ناقص ، حتی نقص های عمدی نهفته است.

به همین دلیل فلسفه ژاپنی ، wabi sabi تخیلات و قلب ما را تسخیر کرده است – این به معنای واقعی کلمه پادزهر کمال گرایی است. جولی پوینتر آدامز ، عکاس ، کارگردان خلاق و نویسنده ، آنقدر مجذوب سبک زندگی وابی بود که یک کتاب کامل به آن نوشت ، با عنوان خوش آمدید Wabi-Sabi: یادگیری در آغوش گرفتن افراد ناقص و سرگرم کردن با تفکر و سهولتبه همانطور که آدامز توضیح می دهد ، wabi sabi به معنای “زندگی به گونه ای است که توجه داشته باشد و زیبایی جزئیات روزمره و روزمره زندگی روزمره را درک کند – چیزهایی که اغلب ناشناخته ، ناخواسته یا بی ارزش می مانند.”

او می افزاید: “برای من ، زندگی با این نوع مراقبت و مراقبت کامل راهی است که من سعی می کنم همیشه زندگی کنم ، و همیشه ، حتی قبل از اینکه از این مفهوم آگاه باشم. با نوشتن یک کتاب ، من می خواستم این مفهوم را در بسیاری از محیط های مختلف برای افراد مختلف قابل درک و دست یافتنی کنم … من می خواستم نشان دهم که چگونه می توان فلسفه را از طریق آیین ها و روال ساده زندگی روزمره در تجربه زندگی هر فردی به کار گرفت. ”

تا آنجا که تمام ذهنیت خود را برای پذیرش وابی سابی در زندگی و کار روزانه تغییر داده است؟ خوب ، بگذارید بگوییم این یک فرایند یادگیری مداوم و روزمره است (مانند همه چیز در زندگی!). “من شوخی می کنم که من هرگز نباید کتابی در مورد وابی سابی می نوشتم تا زمانی که یک کودک نوپا در خانه ام داشتم!” او می خندد. “این از نظر طنز آمیز است ، اما این حقیقت را دارد که از زمان بچه دار شدن ، به درک جدیدی از معنای در آغوش کشیدن کاملاً ناقص و تلاش برای حضور کامل در هر لحظه رسیده ام ، حتی زمانی که همه چیز آنطور که انتظار می رود پیش نمی رود یا برنامه ریزی شده. دیدن آن در زندگی خود من این است که سعی کنم این واقعیت را بپذیرم که همه چیز دائمی ، ناقص و ناقص است (برای همه ، مهم نیست که چقدر رسانه های اجتماعی ما را وادار به این باور کنند!) ، و این حتی در میانه لحظات چالش برانگیز یا تجربیات کاری که احساس شکست می کنند ، هر ساعت ، هر تجربه ، هر روز یک هدیه عالی است. این در مورد زندگی کامل در هر لحظه زودگذر است ، در حالی که از کل قوس زمان آگاه هستید ، جایی که هیچ چیز برای همیشه ثابت نمی ماند. “

نتوانستیم بیشتر موافق باشیم. به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید wabi sabi ، معنای پشت جنبش ، و چگونه فلسفه را در خانه ، زندگی و محل کار خود ترکیب کنید.

اما ابتدا ، wabi sabi چیست؟

Wabi sabi یک مفهوم چند لایه است بنابراین تعریف آن در چند کلمه دشوار است. به بیان ساده تر ، این یک روش بینایی است (که توسط ژاپنی ها ابداع شده است) که ما را در یافتن زیبایی در آنچه ناپایدار ، ناقص و ناقص است آزاد می کند.

وابی به ساده زیستن و هماهنگ با طبیعت و رعایت نکات ضروری اشاره می کند تا بتوانیم هر لحظه و شی را در کمال آن درک کنیم. صابی به گذرا بودن و گذر زمان اشاره می کند.

این دو کلمه با هم نوع زیبایی و شیوه ای از زندگی را توصیف می کنند که ناقص و ساده زندگی را در بر می گیرد و به چیزهای فروتنانه ، اسرار آمیز و بی تکلف چسبیده است. برای من ، این شیوه ای از زندگی است که کاملاً از ناقص بودن قدردانی می کند – چیزی که ما می توانیم هر روز در هر یک از خانه ها ، زندگی و دنیای طبیعی اطرافمان تلاش کنیم. من معتقدم wabi sabi می تواند چشم ها و ذهن ما را به روشی وسیع تر ، پذیراتر و شادتر از بودن در جهان باز کند.

آیا می توانید فلسفه wabi sabi را توضیح دهید و چرا اینقدر با آن ارتباط برقرار کردید؟

فلسفه وابی سابی در حدود 14 ظهور کردهفتم قرن زمانی که اصول مختلف هنری و بودایی برگرفته از سنت های چینی مفهومی متمایز ژاپنی را شکل داد. در آن زمان ، این ایده بسیار با مراسم چای گره خورده بود و هنوز ریشه در این سنت قدیمی دارد که سادگی ، فروتنی و ظرافت روستایی را به عنوان ایده آل های اساسی حفظ می کند. در حال حاضر تجسم زیبایی شناسی ژاپنی خاصی است که نوعی زیبایی معیوب را جشن می گیرد و به عنوان “حکمت در سادگی طبیعی” شناخته می شود. در حالی که بسیاری از ژاپنی ها این مفهوم را برای توصیف یا ترجمه دشوار می دانند ، اما همه آنها ذاتاً آن را به عنوان یک زیبایی شناسی دشوار و راهی متمایز از بودن در جهان درک می کنند.

این فلسفه یک فاصله شدید از ایده آل غربی ما است که در آن چیزهای جدید ، براق ، فانتزی ، گران ، مدرن و پر زرق و برق وجود دارد. در عوض ، از آنچه پیر است ، دارای پتینه ، فروتن ، متواضع ، دائمی و وابسته به وضعیت نیست ، حمایت می کند. این ما را دعوت می کند تا آنچه را که در زندگی ما ارزش دارد ، جدا از آنچه فرهنگ مدرن یا عامیانه می گوید ، برای خود تنظیم کنیم.

فکر می کنید چرا سبک wabi sabi در غرب طنین انداز شده است و بسیار محبوب شده است؟

طنزآمیز است که وابی سابی به تازگی به یک جمله عجیبی تبدیل شده است ، زیرا طبیعتاً با آنچه محبوب یا مرسوم است مطابقت دارد. با این حال ، من فکر می کنم آنچه که توسط ایده wabi sabi جذب می شود این است که ایده مصرف گرایی مناسب و بزرگ را که بسیاری از ما با آن بزرگ شده ایم ، متوقف می کند و در عوض ، رویکردی متفکرانه تر به آنچه پر می کنیم را تشویق می کند. زندگی ما و آنچه برای ما ارزش قائل است

در بحبوحه دوران عمیقاً کمال خواهی ، به ویژه با ظهور رسانه های اجتماعی ، بسیاری از مردم نیز مأیوس هستند که راهی برای دیدن/بودن/تفکر پیدا کنند که آنها را از این نوع ایده آل کمال گرا رها کند.

خانه wabi sabi چگونه است؟

Wabi sabi را می توان در طراحی داخلی به همان شیوه ای استفاده کرد که می توان آن را در تمام قسمت های دیگر زندگی به کار برد – با تمیز کردن محیط اطراف خود با ظرافتی ساده و بی سر و صدا که از طبیعت ، مواد طبیعی و زیبایی ناقص الهام گرفته شده است. این در ایجاد محیطهای آرام ، گرم و شبیه ذن یافت می شود که برای صمیمیت در مقابل تأثیر دیگران طراحی شده است. وسایل و فضاهای وابی سابی مملو از مواد و رنگهای جذاب و چوبی (چوب ، خاک رس ، سنگ و غیره) است که طبیعت را همانطور که هست – کاملاً ناقص – جشن می گیرد و از کیفیت آرام و ملایمی برخوردار است. حتی اگر فضاهای wabi sabi کم تزئین شده یا دارای زبری بافت باشند (مانند دیوارهای گچ ، چوب لبه دار ، سنگ خام ، پشم تمیز) ، آنها در مقابل یک نوع عقیم بودن کامل نمایشگاه ، سرشار از زندگی و گرما هستند.

چگونه می توانیم wabi sabi را در خانه های خود گنجانیم؟

من معتقدم اولین راهی که می توانید در مورد استفاده از wabi sabi در خانه خود فکر کنید این است که آنچه را که دارید جمع آوری کرده و آنچه را که دیگر به آن احتیاج ندارید تعیین کنید. خانه شما ممکن است به سادگی چیزهای زیادی در خود داشته باشد تا واقعاً احساس آرامش ، صلح و زندگی کنید.

دستیابی به حس وابی سابی به ندرت به این معنی است که بیرون بروید و مجموعه زیادی از کالاهای جدید را خریداری کنید ، بلکه ساده سازی ، ارزیابی مجدد و فکر کردن دقیق در مورد هر خرید جدید است.

هنگامی که نیاز به خرید کالای جدید یا جدید دارید ، تا آنجا که می توانید ، اقلام جاودانه ساخته شده از مواد طبیعی و الیاف را انتخاب کنید که به خوبی پیر می شوند (در مقایسه با ارزان و/یا شیک) و قابل تعمیر یا استفاده مجدد هستند. برای سالهای آینده.

Kintsugi – هنر تعمیرات زیبا – هم اکنون در ایالات متحده به دلیل افزایش wabi sabi محبوب است. آیا می توانید در مورد این مفهوم بیشتر توضیح دهید؟

کینتسوگی هنر ژاپنی در تعمیر سفال با تعمیر آن با چسب تزریق شده به طلا است ، به طوری که پس از تعمیر جسم ، به جای پنهان کردن خطوط شکستگی ، طلا درزها را برجسته می کند و نوع جدیدی از زیبایی و لطافت را به قطعه می افزاید. من فکر می کنم این روش به زیبایی به عنوان استعاره ای عمل می کند که چگونه اگر ما به طور مداوم بر بهبود بخش های شکسته زندگی کار کنیم ، نه اینکه آنها را پنهان کنیم ، نادیده بگیریم یا آنها را جلوه دهیم ، در واقع می توانند به بخشی قابل مشاهده و دوست داشتنی از قدرت ما تبدیل شوند. این یک مثال کامل دیگر است ، مانند wabi sabi که ما را به سوی آن هدایت می کند ، زیبایی که در چشم نقص وجود دارد اگر چشم داشته باشیم.

5 روش عملی که Wabi Sabi می تواند در خانه گنجانده شود:

1. با آنچه دارید بسازید.

در آغوش کشیدن wabi sabi همه چیز به این معناست که زیبایی را در چیزهای فروتن و ناقص بشناسید ، نه اینکه همیشه به خواسته های بیشتر نیاز داشته باشید. لحظه ای که فکر می کنید فضای خود یا اشیاء شما “کافی نیست” همان لحظه ای است که راه خود را با طرز فکر wabi sabi گم کرده اید. wabi sabi را از ساده ترین روشها مانند برداشتن چند شاخه از حیاط خلوت خود و قرار دادن یک گلدان دعوت کنید تا فضای خود را با کمی طبیعت تازه کنید.

2. احساسات را نسبت به چیزها جمع آوری کنید.

یاد بگیرید که چیزهای خاصی را که دارای معنی و اهمیت هستند جمع آوری کنید ، اما سپس مایل باشید فضاهای خود را طوری تنظیم کنید که سادگی و راحتی بیش از هر چیز حاکم شود.

3. کاربردی نیز بسیار زیبا است.

زیبایی را از طریق وسایل کاربردی با ظروف دوست داشتنی ، انبار و حتی وسایل نظافت منزل (مانند یک برس چوبی و یک شیشه مخصوص سینک ظرفشویی) دعوت کنید. فقط به آنچه نیاز دارید بپردازید ، اما بگذارید بعضی چیزها فقط به خاطر زیبایی زیبا شوند – همه چیز نیز نباید مفید باشد.

4. شخصی سازی کنید.

با قرار دادن وسایلی که احتمالاً فقط برای شما ارزش دارند ، خانه خود را شخصی کنید: عکس های خانوادگی خاص ، یادگاری که در سفرها جمع آوری شده است ، آثار هنری ساخته شده توسط فرزندان شما و غیره.

5. مادر طبیعت را وارد کنید.

فضای بیرون و مقداری خاکی را به داخل خود بیاورید ، چه از طریق یک پالت رنگی الهام گرفته از طبیعت ، چه گل های وحشی کنار جاده بریده شده ، چه مجموعه ای از گیاهان گلدانی ، یا سنگریزه های مورد علاقه خود را برای پیاده روی در ساحل.