5 مرحله برای ارتقاء و فروش دوره های آنلاین

مزایای ایجاد و فروش یک دوره آنلاین و همچنین نکات عملی برای ارتقای موفقیت آمیز دوره خود را برای افزایش فروش کشف کنید.

به عنوان یک صاحب مشاغل ، احتمالاً در طول این سالها بسیاری از دانش ارزشمند صنعت را جمع آوری کرده اید. آنچه شما ممکن است نه بدانید که مردم اغلب مایلند برای این نوع دانش پول خوبی بپردازند. آیا تا به حال به ایجاد و فروش یک دوره آنلاین برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود با جهان فکر کرده اید؟

اگر نه ، ممکن است نه تنها برخی از سودها را از دست بدهید – بلکه فرصت تبدیل شدن به یک رهبر صنعت را نیز از دست بدهید.

مزایای فروش دوره آنلاین

ایجاد و فروش یک دوره آنلاین ، صرف نظر از صنعتی که کسب و کار شما در آن فعالیت می کند ، مزایای زیادی دارد. برای شروع ، این دوره ها اغلب می توانند به تنهایی به عنوان ابزارهای بازاریابی عمل کنند. آنها آگاهی از نام تجاری شما را گسترش می دهند و به شما کمک می کنند تا به مخاطبان بیشتری از مشتریان و مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.

در همین حال ، ایجاد دوره های آنلاین آسان تر (و ارزان تر) از آنچه تصور می کنید است. پلتفرم های زیادی وجود دارد که راه اندازی دوره آنلاین شما را بسیار ساده می کند – و بسیاری از آنها آزمایشات رایگان را ارائه می دهند تا بتوانید قبل از انجام تعهد ، از سیستم عامل و ویژگی های آن مطلع شوید.

اگر می خواهید درس های شرکت کنندگان در دوره را از طریق ایمیل ارائه دهید ، حتی می توانید یک دوره ایمیل یا چالش بفروشید.

یک دوره آنلاین نیز چیزی است که می توانید در اوقات فراغت و تقریباً از هر کجا روی آن کار کنید.

نکته آخر اینکه یک دوره آنلاین می تواند به شما در ایجاد درآمد غیرفعال کمک کند. بسیاری از سازندگان دوره تنها می توانند ماهیانه از 1000 تا 5،000 دلار در فروش دوره ها درآمد داشته باشند. هنگامی که دوره شما ایجاد شد و برای خرید در دسترس بود ، می توانید به طور نامحدود به سود هر خرید ادامه دهید.

آیا کسب و کار شما باید دوره های آنلاین ایجاد و بفروشد؟

اگر دانش صنعتی دارید که می خواهید با جهان به اشتراک بگذارید ، می توانید (و باید) دوره آنلاین خود را ایجاد کنید. با این حال ، برخی از معیارهای دیگر وجود دارد که می تواند شما و کسب و کار شما را به کاندیداهای عالی برای ایجاد دوره های دیجیتال تبدیل کند.

  • شما می خواهید شهرت خود را در صنعت خود تقویت کنید
  • شما می خواهید درآمد غیر فعال ایجاد کنید
  • شما از طریق آموزش به کمک و الهام بخشیدن به مخاطبین خود هدایت می شوید
  • شما می خواهید از این دوره به عنوان یک ابزار بازاریابی برای جذب و جذب مخاطبان خود استفاده کنید

البته ، شما همچنین باید مایل باشید که زمان را کنار بگذارید و برای ایجاد دوره ای که دیگران را در زمینه شما برجسته می کند ، تلاش کنید. این برای همه آسان نیست ، بنابراین قبل از غواصی باید به آن توجه کنید.

نحوه فروش دوره های آنلاین: راهنمای گام به گام

بنابراین ، شما تصمیم گرفته اید که می خواهید دوره آنلاین خود را ایجاد و بفروشید ، اما مطمئن نیستید که چگونه یک دوره آنلاین برای فروش ایجاد کنید. خوشبختانه چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای شروع آنها را دنبال کنید.

1. در مورد موضوع مورد نظر خود تصمیم بگیرید

اولین قدم این است که بفهمید دوره شما چه چیزی را پوشش می دهد.

البته این کاملاً به شما بستگی دارد. با این حال ، در حالی که گزینه هایی را برای موضوع درس خود در نظر می گیرید ، مهم است که در نظر بگیرید که مخاطبان برای شما چه چیزی جالب تر خواهند بود.

در حقیقت ، ممکن است حتی بخواهید برخی از تحقیقات مخاطبان (مانند نظرسنجی یا نظرسنجی) را برای سنجش علاقه به چند موضوع مختلف دوره انجام دهید. از آنجا می توانید پیش بروید و بدانید که موضوعی که انتخاب کرده اید موضوعی است که به طور قانونی برای مخاطبان شما مفید خواهد بود.

2. دوره آنلاین خود را ایجاد کنید

هنگامی که می دانید چه می خواهید پوشش دهید ، ایده خوبی است که یک طرح کلی دوره ایجاد کنید. این طرح کلی باید موضوعات “کلی” را که دوره شما پوشش می دهد ، و همچنین ایده ها یا مفاهیمی را که ممکن است از هر مبحث نشأت گیرد ، پوشش دهد.

از آنجا می توانید شروع به ایجاد محتوای دوره واقعی خود کنید. در نهایت ، این به شما بستگی دارد چگونه شما می خواهید دوره خود را ارائه دهید – گرچه اکثر دوره های آنلاین این روزها به شدت به فیلم متکی هستند. اما استفاده از برخی دیگر از رسانه ها در دوره شما می تواند آن را برای انواع مختلف زبان آموزان پویاتر و مفیدتر کند.

علاوه بر ایجاد محتوای درسی واقعی خود ، می خواهید درس ها و تکالیفی را برای دانش آموزان خود تهیه کنید. PDF اغلب بهترین فرمت برای این کار است – اما باز هم ، می توانید با گزینه های خود بازی کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مناسب است.

3. نحوه ارائه دوره خود را تعیین کنید

چگونه می خواهید مخاطبان دوره شما را مصرف کنند؟ از طریق ایمیل ، پلت فرم دوره ، PDF؟ چیز دیگری کاملاً؟

همه چیز بستگی به تجربه ای دارد که می خواهید شرکت کنندگان در دوره شما داشته باشند. استفاده از رسانه ای مانند ایمیل برای ارائه دوره شما می تواند مصرف کنندگان را به آسانی مصرف کرده و بداند که دقیقاً برای انجام آن روز به چه چیزهایی نیاز دارند. یا ، می توانید از ایمیل برای ارسال یادآوری دوره استفاده کنید یا گهگاه حضور خود را اعلام کنید.

همچنین می توانید از پلتفرمی مانند Thinkific برای میزبانی دوره خود استفاده کنید و بستری را برای بررسی مطالب برای دانش آموزان خود فراهم کنید.

وقتی تصمیم گرفتید که دوره خود را ارائه دهید ، زمان شروع بازاریابی فرا رسیده است.

4. دوره آنلاین خود را تبلیغ کنید

پس از اتمام دوره ، زمان انتشار آن و در دسترس قرار دادن آن برای خرید فرا رسیده است.

مهم نیست که دوره شما چقدر آموزنده باشد ، خود به خود فروخته نمی شود. اگر می خواهید دوره شما موفق و سودآور باشد ، باید بازاریابی مناسبی انجام دهید. خوشبختانه ، روشهای ساده و در عین حال م effectiveثری برای ترویج یک دوره آنلاین و ترغیب بیشتر افراد برای خرید آن وجود دارد.

صفحات فرود

ساده ترین راه برای انتشار دوره شما که تمام سود را در کنترل شما قرار می دهد این است که به سادگی دوره های آنلاین را از صفحه فرود خود بفروشید.

با استفاده از الگوی صفحه فرود مانند شکل زیر ، می توانید صفحه فرود خود را ایجاد کنید تا به راحتی دوره خود را ارتقا دهید ، پرداخت را جمع آوری کرده و تحویل مطالب را به صورت خودکار انجام دهید.

یک مثال از صفحه فرود که نحوه فروش دوره آنلاین را نشان می دهد

یک صفحه فرود اختصاصی برای دوره آنلاین شما باید شامل یک اقدام دقیق برای خرید دوره و تحویل آن از طریق ایمیل باشد. امروزبه صفحات فرود نه تنها م effectiveثر هستند ، بلکه برای SEO بسیار مناسب هستند و می توانند به مشتریان بالقوه کمک کنند تا دوره آنلاین شما را لغزش دهند.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل یکی دیگر از ابزارهای عالی برای ارتقاء دوره آنلاین شما است. اگر قبلاً یک لیست ایمیل ثابت دارید ، از این به نفع خود استفاده کنید. می توانید ایمیل ارسال کنید قبل از دوره شما حتی برای ایجاد هیاهو و ایجاد علاقه در دسترس است.

حتی ممکن است به کسانی که زودتر خرید می کنند ، تخفیف “زود هنگام” بدهید. هنگامی که دوره شما زنده شد ، ایمیل راهی عالی برای ادامه بازاریابی دوره با مشترکان با تخفیف های ویژه است.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

هنگام تبلیغ دوره آنلاین ، از تأثیر رسانه های اجتماعی نیز غافل نشوید.

از حساب های رسانه های اجتماعی موجود خود در بسترهای محبوب مانند فیس بوک و توییتر استفاده کنید تا قبل از شروع دوره خود هیجان ایجاد کنید. این یک راه عالی برای هدف قرار دادن مخاطبان زیادی از پیروان موجود شما است که می توانند از طریق اشتراک گذاری و قرار گرفتن در معرض دیگر افراد بیشتری را به دست آورند.

هنگام بازاریابی دوره خود در رسانه های اجتماعی ، از سیستم عامل های حرفه ای مانند LinkedIn نیز غافل نشوید. وقتی بیشتر مردم به رسانه های اجتماعی فکر می کنند ، به سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام ، فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام فکر می کنند. با این حال ، یک شبکه حرفه ای مانند LinkedIn برای تبلیغ دوره آنلاین به افرادی که به طور خاص در صنعت شما هستند مناسب است.

سایر استراتژی های بازاریابی برای فروش دوره های آنلاین

رسانه های اجتماعی ، ایمیل و صفحات فرود احتمالاً بهترین گزینه برای تبلیغ دوره آنلاین شما خواهد بود. با این حال ، برخی دیگر از ابزارهای تبلیغاتی احتمالی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • تبلیغات پولی (در Google یا سایر موتورهای جستجو)
  • پست های وبلاگ در وبلاگ کسب و کار شما (برای اهداف اطلاع رسانی و SEO)
  • فیلم های تبلیغاتی YouTube
  • وب سایت های شخص ثالث و تأثیرگذاران
  • برنامه های وابسته
  • وبینارها و پادکست ها
  • تبلیغات پاپ آپ در وب سایت خود

5. بازخورد را جمع آوری کرده و در نظر بگیرید

پس از اینکه دوره شما چند هفته یا حتی چند ماه در بازار قرار گرفت ، ایده خوبی است که برای کسانی که دوره شما را خریداری کرده و گذرانده اند ، نظرسنجی ارسال کنید. این یک راه عالی برای جمع آوری برخی از بازخورد های ارزشمند است تا بتوانید ایده بهتری در مورد آنچه مردم در مورد دوره شما مفید دانسته اند و چه چیزهایی ممکن است از پیشرفتی استفاده کند ، بدست آورید.

هنگامی که بازخوردی دریافت کردید ، کمی وقت بگذارید تا آن را ارزیابی کرده و در صورت دلخواه دوره خود را اصلاح کنید. برای این کار باید زمان و منابع اضافی را کنار بگذارید. با این حال ، اگر بتوانید دوره خود را بهبود بخشید ، رتبه بندی/نظرات آن را افزایش دهید و افراد بیشتری را برای خرید تشویق کنید ، انجام این تجدید نظرها می تواند نتیجه دهد.

البته ، با ایجاد تغییرات و نوآوری های بیشتر در صنعت شما ، ایده خوبی است که مطالب دوره خود را به روز کنید تا مطمئن شوید همه چیز به روز است. این تلاش های کوچک بدون توجه نمی ماند و اطمینان می دهد که اطلاعاتی که به مشتریان پرداخت کننده خود ارائه می دهید تا حد امکان دقیق و مفید است.

فروش دوره های دیجیتال: نتیجه نهایی

ایجاد یک دوره آنلاین می تواند راهی عالی برای شروع ایجاد درآمد غیرفعال باشد و در عین حال آگاهی از نام تجاری شما را افزایش داده و خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود معرفی کنید.

و در حالی که ایجاد دوره دیجیتالی به زمان ، پشتکار و انگیزه زیادی نیاز دارد ، انجام این کار می تواند به شما کمک کند دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. در همین حال ، با پیروی از برخی از استراتژی های اساسی بازاریابی و ارتقاء که در اینجا ذکر شده است ، می توانید به محتوای دوره خود کمک کنید تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری را جذب کند.