رخنه های موجود در بدنه پیستون جهت گردش روغن و خنک کاری تاج پیستون تعبیه شده اند . رینگ پایینی حلقه روغن است. بر روی بیشتر پیستون موتور های بنزینی از سه عدد رینگ استعمال می شود. حلقه های جرم به طور معمول از چدن ساخته میگردند در برخی موتورهای دیزل و مالامال قدرت از رینگهایی استفاده می شود که از چدن نشکن ساخته شده اند. پیستون قطعه ای میباشد استوانه ای شکل که در باطن سیلندر به بالا و پایین حرکت می کند و فرایند مختلف کارموتور را ساخت می کند. همانطور که می دانید کلمه رینگ در زبان انگلیسی به حلقه های فلزی گفته می شود و کلمه پیستون هم کلمه و واژه ای انگلیسی هست و هر دو واژه در گویش فارسی یک نوع تلفظ می شوند. در بعضا از خودروها هم در هر سیلندر از دو سوپاپ ورودی و دو سوپاپ خروجی به کارگیری می شود که به آن سیلندر ، سیلندر چهار سوپاپه گفته می شود. گیر کردن کل عیار پیستون در داخل سیلندر بخش اعظم به این علت حادثه می افتد که سرعت انبساط پیستون پرسرعت تر از انبساط سیلندر است و این فرمان باعث می شود که لقی فی مابین پیستون و سیلندر کمتر پیدا نماید . دو حلقه بالا حلقه های فشاری میباشند که سبب می شوند که فشار ناشی از جرم و احتراق در گوشه و کنار سیلندر حبس شده و مانع رد نمودن کمپرس شود. در موتور های اشتعال تراکمی تعداد رینگ های کمپرسی 3 یا این که 4 عدد و تعداد حلقه های روغنی 1 یا این که 2 عدد می باشد .به منظور کمتر افت ناشی از اصطکاک ، بهتر هست تعداد حلقه های کمپرسی در موتور کاهش یابد . زمانی حلقه های پیستون را عده می نماییم تنش اول در آن ها به وجود می آید و سبب می شود به جداره سیلندر فشار بیاورند. انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر که دمای ذیل تری دارد. همانطور که می دانید ، نمی اقتدار پیستون را طوری ساخت که خودش را آب بندی کند . حلقه ها در یک نقطه بریدگی دارا هستند در عاقبت می قدرت آن ها را برای کارگزاری روی پیستون باز کرده و بعد در هنگام قرار دادن پیستون در سیلندر آن ها را توده کرد. پس به جهت این پیستون از رینگ های پیستون یاری می گیرد . برای نمونه موتور 5 سیلندر حیاتی 5 پیستون است. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم که پیستون دقیقا چه کاری انجام می دهد، باید بگوییم که پیستون انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می نماید و در غایت این حرکت، به چرخها و به شکل حرکت پیستون کالیپر ترمز چرخشی منتقل میشود.