چرا رابطه جنسی آگاهانه برای سلامتی شما عالی است؟

من همیشه درک کرده ام که رابطه جنسی خوب شامل ارگاسم و ارتباط با شخصی است که با او می خوابم. ولی عالیه آگاه رابطه جنسی که از نظر روحی، جسمی و ذهنی برای همه افراد درگیر روشن‌کننده است، مانند تماشای صحبت‌های ملکه رانیا است: من این تجربه را ترک می‌کنم که احساس توانایی و قدرت می‌کنم، بدنم مملو از کانفتی‌های الکتریکی است.

وقتی شروع به داشتن رابطه جنسی آگاهانه عالی کردم (که از 40 سالگی شروع شد)، متوجه تغییر در سایر زمینه های زندگی ام شدم. کار احساس رضایت بیشتری می‌کرد و دوستی‌های من معنادارتر بود. می خواستم از بدن و ذهنم بهتر مراقبت کنم. قسم می خورم که من هم کمی بلندتر راه رفتن را شروع کردم. همانطور که در 41 سالگی به این احساس ادامه دادم، به اصل مطلب پی بردم: وقتی رابطه جنسی آگاهانه دارید، سعادت فراتر از ملحفه ها گسترش می یابد. زیرا سکس عالی یک پورتال است. بیش از یک افزودن شاد به زندگی، ستون سلامتی خوب، راهی برای ارتباط با خود و دیگری (یا دیگران)، و حق زیبایی است که همه ما شایسته آن هستیم.

تصویر برجسته از مصاحبه ما با رمی ایشیزوکا توسط میشل نش.

تصویر از میشل نش

پاسخ کارشناسان: رابطه جنسی ذهنی چیست؟

اما به همان اندازه که رابطه جنسی آگاهانه باورنکردنی است، می تواند یک معما باشد. فقدان ارتباط، مسائل بهداشتی، انگ زدن و بسیاری چیزهای دیگر می تواند سر راه ما قرار بگیرد. به همین دلیل است که ما باید بیشتر و بیشتر در مورد آن صحبت کنیم. بنابراین من از دو ذهن باهوش در این فضا، سیندی بارشاپ، موسس VSPOT، یک کلینیک صمیمی و جنسی زنان، و دکتر مونیکا گروور، متخصص زنان و زایمان دارای مدرک دوتایی و مدیر ارشد پزشکی VSPOT دعوت کردم تا در مورد سلامت صمیمی زنان صحبت کنند، چرا رابطه جنسی آگاهانه بسیار مهم است و چگونه می توانیم آن را داشته باشیم.

زیرا زمانی که ما رابطه جنسی آگاهانه ای را که می خواهیم انجام می دهیم و آشکارا در مورد آن صحبت می کنیم، مراقب باشید: ما قادر به انجام این کار هستیم. هر چیزی.

تصویر توسط تیل تامسن

چرا زنان به حمایت بیشتر از مراقبت جنسی و صمیمی نیاز دارند؟

بارشاپ به من می گوید: «ما تازه در حال درک این موضوع هستیم که چقدر چیزها بر زندگی صمیمی زنان امروز تأثیر می گذارد. بسیاری از زنان از صمیمیت و ارتباطی که شایسته آن هستند لذت نمی برند. او می افزاید: “سکس احساس خوبی ندارد.” “مثل این است که بیایید آن را انجام دهیم و به کار بعدی برویم.” به همین دلیل است که بارشاپ VSPOT را تأسیس کرد: برای اینکه به زنان مکانی بدهد تا آشکارا در مورد نگرانی ها و نیازهای سلامت جنسی و صمیمی خود بدون قضاوت صحبت کنند و با منبعی برای درمان ارتباط برقرار کنند. باورتان نمی‌شود که چند زن مشکلات جنسی و صمیمیت دارند – و ما به اندازه کافی در این مورد بحث نمی‌کنیم.

چقدر وقت می گذاریم تا روی خودمان، مراقبت از خود و چه چیزی ما را خوشحال می کند تمرکز کنیم؟ – دکتر مونیکا گروور

علاوه بر این، زنان مستحق بیش از 10 دقیقه حضور در مطب پزشک هستند که امروزه در طب غربی بسیار رایج است. دکتر گوردون می گوید: «مایه شرمساری است. نه تنها زنان برای صحبت در مورد برخی از این شرایط در یک سناریوی معمولی مطب دکتر تردید دارند، بلکه پزشکان حتی مجاز به گوش دادن هم نیستند.» ما به اتاق، آزادی و حمایت نیاز داریم تا به طور کامل بیرون بیاییم، بپرسیم و درباره چیزهایی که به ما احساس خوبی از نظر جنسی می‌کند بیاموزیم.

تصویر توسط رایلی رید

چگونه رابطه جنسی آگاهانه بر زندگی ما تأثیر می گذارد

سکس فراتر از رابطه جنسی است. این راهی است برای خیلی چیزهای عمیق تر در زندگی ما. دکتر گروور می‌گوید، اما اغلب اوقات، به کناری می‌رود و «کدر می‌شود». “زنان آن را به عنوان یک کار طاقت فرسا، یا دردناک، یا چیزی که منتظر آن نیستند” به دلیل استرس های زندگی، شرایط سلامتی، یائسگی یا موارد دیگر می دانند.

این به ضرر ماست زیرا رابطه جنسی به ما احساس خوبی می دهد. دکتر گروور می افزاید: «این فیزیولوژیک است. وقتی به ارگاسم می‌رسیم، همه این انتقال‌دهنده‌های عصبی شاد را آزاد می‌کنیم – اکسی توسین، نوراپی نفرین، دوپامین، سروتونین – هر چیزی که باعث می‌شود نسبت به خود احساس خوبی داشته باشیم. به آن اضافه کنید، داشتن رابطه جنسی آگاهانه ممکن است به جلوگیری از برخی بیماری ها و بیماری ها کمک کند. ما باید روی سلامت جنسی خود تمرکز کنیم زیرا این به افسردگی کمک می کند. به علاوه، تحقیقات نشان می دهد که رابطه جنسی می تواند بهره وری را بهبود بخشد.

Barshop آن را به بهترین شکل بیان می کند: «سکس عالی بدن شما را قوی تر و سالم تر می کند. همه چیز را تغییر می دهد.»

تصویر از میشل نش

چگونه یک رابطه جنسی عالی و آگاهانه داشته باشیم

در گفتگو با بارشاپ و دکتر گروور، سه نکته را برای تغذیه جنسی خود ارائه کردم:

شماره 1: ما باید در مطب دکتر جسور باشیم و در مورد ناامیدی ها و خواسته های جنسی خود صحبت کنیم.

دکتر گروور می گوید: «این گفتگوها را باز کنید. «بگویید، من اینجا هستم زیرا می‌خواهم در مورد این واقعیت صحبت کنم که خشکی واژن دارم یا نمی‌توانم به ارگاسم برسم. این شکایت اصلی من است. پزشکان را ناراحت کنید زیرا این تنها راه برای باز کردن آگاهی بیشتر در مورد این است.

شماره 2: رابطه جنسی آگاهانه می تواند با دیگران یا فقط خودمان باشد.

هر چه که برای شما به نظر می رسد، به محصولات باورنکردنی موجود امروز، از لرزاننده ها گرفته تا روان کننده ها، شیرجه بزنید که جریان بیشتری را به هر سناریویی تشویق می کنند. دکتر گروور می گوید: «شما به شریک نیاز ندارید. “گاهی اوقات به تنهایی بهتر است!”

شماره 3: اگر در سلامت جنسی خود سکسکه دارید، تنها نیستید.

جامعه‌ای در حال رشد است که سلامت جنسی را در خارج از دنیای پزشکی متحول کرده است – از جمله کار بارشاپ و دکتر گروور در VSPOT. دکتر گروور می‌گوید: «اکنون ما مکانی داریم که می‌توانیم یک ساعت با شما بگذرانیم و همه راه‌حل‌ها را بررسی کنیم. ما می‌توانیم ابزارها را به زنان بدهیم تا وقتی به خانه می‌روند، دوباره شادی را بیابند.»

تصویر توسط Belathée Photography

غذای آماده

مانند هر چیز ارزشمندی، رابطه جنسی آگاهانه به شناخت و ارتباط عمیق تری با خودمان نیاز دارد. غریزه ما ممکن است این باشد که خواسته های خود را خاموش کنیم و در مورد مسائل یا خواسته های جنسی خود صحبت نکنیم. بارشاپ و دکتر گروور می گویند این کار را نکنید. ما باید آشکارا با پزشکان، شرکا و دوستان خود صحبت کنیم.

از طریق صداقت و اعتقاد، بیایید شروع به عادی سازی و اولویت بندی سلامت جنسی کنیم تا همه ما بتوانیم رابطه جنسی آگاهانه تری داشته باشیم – و در هر کاری که می خواهیم انجام دهیم احساس قدرت کنیم.