چگونه از پوست خود مراقبت کنیم (روتین 12 مرحله ای لازم نیست!)

اگر چیزی در سال گذشته به ما آموخته باشد ، این است که کمتر واقعاً بیشتر است. دیگر روزهایی که هشتگ #shelfie شامل تصاویر دست نیافتنی از کابینت های زیبایی شلوغ و کارهای 12 مرحله ای گران قیمت می گذرد ، گذشته است. بنابراین ، امسال همه چیز در مورد#پوستی پوست است. ما به اصول اولیه برمی گردیم و یک رویکرد ساده و ساده برای زیبایی را در نظر می گیریم که جلوه درونی ما را به اندازه ظاهر بیرونی افزایش می دهد. در ابتدا نحوه مراقبت از پوست (که شامل مراقبت های گران قیمت پوست نمی شود).

در حالی که ما عاشق یک وسیله حمل و نقل زیبا و زیبایی زیبا هستیم ، تاکید بیشتری بر روی پوست ما می شود ، در حالی که در واقعیت ، محصولات حل نمی شوند همه چيزبه به راحتی می توان فراموش کرد صنعت زیبایی هنوز صنعتی است که به ما محصولات می فروشد و به راحتی می توان در چرخه بی پایان آزمایش محصول در جستجوی پوستی درخشان از دست رفت. اگر از روال جامع مراقبت از پوست خود خسته شده اید یا فقط نیاز به طراوت در موارد آسان (و رایگان!) دارید که به زیبایی پوست شما کمک می کند – ما لیستی را برای یادآوری کمی که مراقبت از آن را ارائه می دهیم ، تهیه کرده ایم. خود شما نباید پیچیده باشید

ما آن را با 12 روش برای مراقبت از پوست خود که اصلاً محصولات گران قیمت مراقبت از پوست را شامل نمی شود ، به اصول اولیه بر می گردانیم.

1. شب آرایش خود را پاک کنید

مهم نیست چقدر خسته هستید ، بدون شستن صورت به رختخواب نروید! جدی ، برو صورتت را بشور. در حالی که این مرحله از نظر فنی شامل یک محصول (شستشوی صورت) می شود ، در واقع بیشتر در مورد عمل تمیز کردن صحیح و مداوم ، بیشتر از محصول است. رفتن به رختخواب بدون تمیز کردن مناسب می تواند منافذ را مسدود کرده ، باعث ایجاد جوش و تسریع پیری شود. پوست شما (و روبالشی شما) از شما تشکر خواهد کرد.

2. روی بالش ابریشمی یا ساتن بخوابید

روکش بالش ساتن می تواند به کاهش اصطکاک روی پوست شما در هنگام خواب کمک کند و بنابراین چین و چروک را کاهش می دهد (مخصوصاً برای افراد خوابیده در پهلو و شکم!). ابریشم به پوست شما اجازه می دهد تا “لغزش” کند و کشش روی پوست شما را کاهش داده و احتمال ایجاد چین و چروک را کاهش دهد. همچنین برای صاف نگه داشتن موها و کاهش شکستگی مفید است!

مطالب دیدنی  ویژگی جلسات مشاوره تلفنی کنکور هدف رس چیست؟

روکش بالش ابریشمی خالص Slip Standard

روکش بالش KITSCH Satin King

روکش بالش مثبت بدن کیچ

3. روتختی خود را مرتبا عوض کنید

از آنجا که ما در مورد روبالشی صحبت می کنیم ، نمی توانیم این نکته آشکار ، اما اغلب نادیده گرفته شده از مراقبت از پوست را کنار بگذاریم. شلوغی زندگی واقعی است بنابراین ما کاملاً درک می کنیم که چگونه این امر پشت سر گذاشته می شود ، اما روکش بالش های کثیف می تواند محل پرورش باکتری ها ، خاک ، روغن و زباله باشد که همگی می توانند بر سلامت پوست شما تأثیر بگذارند. سعی کنید هر دو تا سه روز یکبار آن را عوض کنید و اگر واقعاً منظم هستید ، یک دسته جایگزین روبالشی تمیز در نیمکت شب خود نگه دارید. همچنین ، سعی کنید این کار را صبح هنگام تخت خواب خود انجام دهید تا هنگام احساس خستگی زیاد در شب از آن غافل نشوید.

4. برای داشتن پوستی شاد و سالم غذا بخورید

بر غذا و نوشیدنی هایی تمرکز کنید که در واقع سلامت پوست شما را افزایش می دهند. غذایی که می خوریم می تواند تاثیر زیادی بر پوست ما داشته باشد یا می تواند کمک کننده یا آسیب رسان باشد. اگر متوجه آسیب پذیری بیشتر پوست خود در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید ، از دست دادن خاصیت ارتجاعی ، افزایش آکنه و چین و چروک و خطوط بیشتر شده اید ، با خود مشورت کنید: رژیم غذایی شما چه چیزی را هدایت می کند و کجا می توانید آن را بهبود بخشید؟ حداقل ، بارگیری کامل غذاها ، چربی های سالم و هیدراته ماندن می تواند دنیایی از تغییرات را ایجاد کند. این پست را در مورد 12 بهترین غذاها برای داشتن پوستی تغذیه شده ، قوی ، شفاف و درخشان بررسی کنید.

5. هیدراته کنید

در حالی که نوشیدن آب به طور مستقیم رطوبت را در پوست قرار نمی دهد ، به بقیه سیستم های بدن شما اجازه می دهد تا هموارتر عمل کنند و در نتیجه پوست را هیدراته تر می کند. به عنوان مثال ، از عملکرد کلیه پشتیبانی می کند که به نوبه خود حلقه های تیره زیر چشم را روشن می کند و به کبد کمک می کند تا سموم را از بین ببرد و باعث شفافیت و پف کمتر پوست می شود.

مطالب دیدنی  عایق الکتریکی به چه معنا است؟

6. دستان خود را بردارید

متخصص زیبایی من همیشه می گوید ، فاصله سینک را از صورت خود دور کنید. وقتی خم می شوید و اجازه دهید واقعی باشیم ، هیچ اتفاق خوبی نمی افتد ، هیچ کس واقعاً هرگز به پوست شما به این نزدیکی نگاه نمی کند. انتخاب بسیار وسوسه انگیز است ، اما این می تواند باعث ایجاد جوش بیشتر شود و معمولاً آسیب های بسیار طولانی تری به پوست وارد می کند ، مانند زخم یا هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب.

7. برس های آرایش خود را بشویید

یکی دیگر از موارد آسان که اغلب مورد غفلت قرار می گیرد! برس های کثیف به لطف آرایش ، باکتری ها ، گرد و غبار و روغن که می تواند بر روی برس های شما جمع شود ، می تواند باعث التهاب ، مسدود شدن منافذ و آکنه شود. شستن آنها را به صورت هفتگی هدف قرار دهید ، آن را به مراسم یکشنبه شب تبدیل کنید یا یک یادآوری هفتگی را در تقویم خود تنظیم کنید. فقط چند دقیقه طول می کشد و اگر این کار را عصر انجام دهید ، صبح خشک و آماده می شوند!

من صابون کاستیل دکتر برونرز را دوست دارم ، فقط چند قطره در آب گرم برای ایجاد یک شستشوی سریع لازم است ، که به راحتی برس ها را تمیز می کند. به خوبی آبکشی کنید و روی یک حوله قرار دهید تا آب در حین خشک شدن به طرف دسته نچرخد (که می تواند پیوند چسب را تضعیف کند).

8. خواب با کیفیت را در اولویت قرار دهید

هنگام خواب بدن ما مشغول ، بازسازی ، بهبودی و شفا است. خواب هورمون خواب ، ملاتونین را افزایش می دهد ، که یک آنتی اکسیدان است و برای مبارزه با چین و چروک ، خطوط ریز و سرطان پوست عمل می کند. هنگام استراحت ، کلاژن جدید و مقدار زیادی هورمون رشد انسانی تولید می کنیم که به ترمیم آسیب های روز کمک می کند. ناگفته نماند ، خواب با کیفیت باعث کاهش هورمون استرس ، کورتیزول ، می شود که می تواند بر نازک شدن پوست ، علائم کشش و تغییر رنگ تاثیر بگذارد.

مطالب دیدنی  🌏 طراحی وب سایت تبریز - وب سایت شما: دفتر کار شما در اینترنت ✔️

9. استرس را مدیریت کنید (و کاهش دهید!)

بر این اساس ، رسیدگی و مدیریت استرس باید اولویت اصلی باشد. ما با تأثیراتی که استرس بر بدن ما می گذارد غریبه نیستیم ، اما می تواند بر پوست شما نیز تأثیر بگذارد. کاهش استرس آسان تر از انجام آن است ، اما بسیار ارزشمند است. سطوح بالای کورتیزول می تواند تعدادی اثر منفی بر پوست شما داشته باشد:

  • توانایی پوست شما در حفظ رطوبت را کاهش می دهد و باعث خشکی و کدر شدن می شود ، که می تواند منجر به تولید بیش از حد روغن شود که می تواند باعث انسداد منافذ و آکنه شود.
  • می تواند قرمزی ، پف و التهاب را افزایش دهد
  • نتیجه نازک شدن پوست ، چین و چروک زودرس و خطوط ریز است
  • التهاب بیماریهای پوستی مانند پسوریازیس ، اگزما و روزاسه

10. دمای آب را پایین بیاورید

من دوست دارم یک فوق العاده دوش آب گرم ، اما آب گرم برای پوست شما مناسب نیست. دمای زیاد می تواند رطوبت ضروری پوست را از بین ببرد. در عوض ، آب ولرم را انتخاب کنید (سرما نمی تواند آرایش/خاک و روغن شما را نیز از بین ببرد) ، و حتماً هنگام تمیز کردن صورت خود را ماساژ دهید – 60 ثانیه هدف بگیرید!

11. حرکت کنید

عرق کردن به دلایل زیادی خوب است ، اما مزایای خارق العاده ای نیز برای پوست دارد. حرکت و تعریق گردش خون ما را که اکسیژن رسانی کرده و مواد مغذی را به تمام سلول های ما منتقل می کند ، افزایش می دهد. این باعث درخشش شگفت انگیز بعد از تمرین می شود و همچنین به پوست ما کمک می کند تا سریعتر ترمیم شود. به عنوان یک مزیت جانبی ، سطح کورتیزول را نیز کاهش می دهد! تعریق باعث باز شدن منافذ پوست می شود ، بنابراین حتماً بلافاصله بعد از تمرین صورت خود را بشویید تا هرگونه چربی ، آلودگی یا باکتری های پوست شما از بین برود.

12. قند و الکل فرآوری شده را کنار بگذارید

کربوهیدرات های با کیفیت ضروری هستند ، اما قند و الکل با کیفیت پایین می توانند تاثیر خشک کننده و التهابی بر روی پوست شما داشته باشند. علاوه بر این ، قند و الکل زیاد می تواند باعث تجزیه فیبرهای کلاژن شما شده و قدرت و انعطاف پذیری خود را از دست بدهد.