آموزش ترسیم سیم پیچی موتورهای الکتریکی • (مهندسی برق) PowerEn

در شکل زیر طریقه عبور نوار و استاتور نوار بندی شده را مشاهده می کنید. قبل از نوار بندی ، سیمهای سطح استاتور را فرم بدهید و با کاغذ پرشمان فازها را نسبت به هم در کله پیچک عایق می کنیم. توزیع سیم پیچی در سطح استاتور، به هنگام سیم پیچی انواع موتورهای تک فاز با طرح دوفاز، همچون موتورهای سه فاز، به صورت گام کسری یا کوتاه شده انجام می گیرد. معمولا در دوره سیم پیچی به این دو فاکتور توجه شده و به صورت کارگاهی و عملی با سیم پیچی انواع موتور تک فاز و سه فاز آشنا می شوید. کارآموزان در دوره های تخصصی سیم پیچی موتور با انواع موتورهای الکترونیکی آشنا خواهند شد. در حال حاضر متخصصان حرفه ای سیم پیچی در بازارکار بسیار اندک هستند در حالی که از سیم پیچ ها در تمام موتورها چه بزرگ و کوچک استفاده می شود و این موضوع به خوبی نشان میدهد تقاضا برای تعمیر سیم پیچ ها یا تعویض آنها در مقایسه با تعمیرکاران بیشتر است بنابراین با آموزش سیم پیچی موتور از طریق شرکت در یک دوره سیم پیچی تخصصی و حرفه ای می توانید از این تقاضا استفاده کنید.

این عمل با سوزاندن لاک به وسیله قرار دادن در محلولها ی حلال لاک یا با سمباده انجام می گیرد.سپس در هر طرف سیم وارنیش قرار میدهیم.قطر وارنیشهای اولیه کمی بیشتر از قطر سیمهای لاکی می باشد. بنابراین اگر از علاقه مندان به مشاغل مرتبط با برق و الکترونیک هستید دوره سیم پیچی یکی از بهترین راه های است که از طریق آن می توانید از یک شغل همیشگی و پولساز برخوردار باشید. آموزش سیم پیچی موتور از طریق تحصیل در مدرسه یا دانشگاه، شاگردی کردن و ثبت نام دوره سیم پیچی موتور فنی حرفه ای از رایج ترین راه هایی است که می توانید برای آموزش تخصصی سیم پیچی اتخاد نمایید. ابتدا باید آموزش سیم پیچی موتور تک فاز و آموزش سیم پیچی موتور سه فاز و هر آنچه که برای سیم پیچی مورد نیاز است را از صفر تا صد یاد بگیرید. خازن الکترولیتی پس از راه اندازی، توسط کلید گریز از مرکز از مدار الکتریکی، خارج میشود و خازن دائم (دینامیکی) تا زمانی که موتور تک فاز در حال کار باشد در مدار باقی خواهد ماند. الکتروموتور را به دستگاهی که از آن جدا کردید متصل کنید و آن فیلم آموزش سیم پیچ را راه بیاندازید.

سر سیمهایی که به هم متصل می شوند به اندازه 2 سانتی متر لخت کنید و لاک سر سیمها را به اندازه 2 سانتی متر بر می داریم اموزش سیم پیچی در یزد . حرف y گام قطبی (فاصله میان قطب و مرکز بر اساس تعداد شیار) و yz گام سیم بندی (فاصله میان دو بازوی کلاف بر اساس تعداد شیار) الکترو موتور را نشان میدهند. پس از لحیم کاری محل اتصالها، وارنیشها را روی محل اتصال قرار می دهیم تا هیچگونه اتصال بدنه با بدنه و سایر اجزاء موتور پیش نیاید. را به يکديگر وصل کنيم اين اتصال را ستاره می گويند. برای اتصال سیم پیچها به شبکه برق، به شش ترمینال در جعبه اتصال نیاز میباشد.همچنین، اتصال سیم پیچ ها به شیوه مثلث یا ستاره صورت میگیرد. البته دقت داشته باشید که تمام آموزشگاه سیم پیچی این شرایط را ندارند و تنها مراکزی که زیر نظر فنی حرفه ای فعالیت دارند و مجوزهای لازم را از این سازمان دریافت کرده اند برای ثبت نام دوره سیم پیچی فنی حرفه ای مناسب هستند. P باشد نوع اتصال گروه کلافها اتصال نزدیک می باشد در این حالت سیم بندی را به ازاء زوج قطب می نامند همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید گروه کلافهای یک موتور چهار قطب 24 شیار را در یک فاز در یک اتصال نزدیک نشان می دهد.

از دیگر مراحل سیم پیچی موتور الکتریکی، سربندی کلافها بوده که شامل دو نوع سربندی اتصال دور و اتصال نزدیک میشود. اما چگونه مدرک فنی حرفه ای سیم پیچی موتور بگیریم؟ اگر قصد دریافت مدرک فنی حرفه ای سیم پیچی را دارید تنها کافیست در دوره سیم پیچی فنی حرفه ای آموزشگاه برق گستران ثبت نام کنید. حرف p تعداد قطب های موتور و حرف f فرکانس برق شهر را نشان میدهند. مهمترین سرفصل های آموزشی این دوره به آشنایی شما با مفاهیم ابتدایی الکترونیک بر می گردد. معمولا سیم پیچ ها از چند حلقه سیم تشکیل شده اند که بر اساس اصول مشخصی به دور هم پیچیده شده اند. 2P باشد، اتصال گروه کلاف دور می باشد. این نوع اتصال در موتورهای قدرت پایین انجام می گیرد در این نوع اتصال، موتور به هنگام کار قدرت ثابتی دارد با توجه به تعداد گروه کلاف هر فاز که آنرا باG نشان خواهیم داد در اتصال سری گروه کلافها دو نوع اتصال تعریف می شود اتصال نزدیک(سر به ته و ته به سر)و اتصال دور ( سر به سر و ته به ته). شما طی دوره سیم پیچی بایستی به صورت عملی سیم پیچی و نکات و مراحل انجام آن را یاد بگیرید بنابراین توجه داشته باشید که کارگاه به تجهیزات و ابزارهای سیم پیچی مجهز باشد.