بهترین روال مراقبت از پوست خشک (به علاوه ، 20 محصول برای نجات پوست ما!)

صرف نظر از اینکه ژنتیک ، رادیاتورهای قدیمی یا هوای سرد را مقصر بدانیم ، نبرد با پوست خشک اغلب می تواند مانند یک جانور غیرقابل حل به نظر برسد. از خارش ، پوسته پوسته شدن پوست تا جوش و موارد دیگر ، پیدا کردن روال صحیح مراقبت از پوست در هنگام تغییرات غیرمنتظره پوستی می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. خبر خوب این است که خشکی پوست معمولاً جدی نیست و دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود. اما اگر این امر باعث ناراحتی شدید شما می شود و به نظر نمی رسد که از پس آن برآیید ، همیشه ایده خوبی است که با پزشک خود صحبت کنید. خوشبختانه ، دکتر Y. Claire Chang اینجا است تا “پوست ما را نجات دهد” – به معنای واقعی کلمه – با بهترین روتین مراقبت از پوست خشک ، بنابراین دیگر بازی حدس زدن را انجام ندهید.

دکتر چانگ به ما می گوید که خشکی پوست در واقع بسیار شایع است و می تواند نتیجه عوامل خارجی و داخلی باشد. عوامل خارجی عبارتند از رطوبت کم ، هوای سرد ، عدم وجود مرطوب کننده ، خشک کردن محصولات مراقبت از پوست یا دوش آب گرم طولانی که می تواند خشکی پوست را بدتر کند. افرادی که مستعد ابتلا به برخی بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس هستند نیز مستعد خشکی پوست هستند. سایر شرایط پزشکی مانند دیابت و بیماری تیروئید و همچنین داروها نیز می توانند باعث خشکی پوست شوند. و اگر این کافی نباشد ، پوست ما نیز با افزایش سن خشک تر می شود.

روال ایده آل مراقبت از پوست برای افرادی که پوست خشک دارند چیست؟

دکتر چانگ خاطرنشان می کند که افرادی که پوست خشک دارند باید از یک روتین ملایم مراقبت از پوست استفاده کنند که شامل چندین مرحله افزایش هیدراتاسیون است. مراقبت از پوست باید بر روی محصولاتی تمرکز کند که در عین حفظ رطوبت ، پوست را ترمیم می کنند.

  1. پاک کننده هایی را انتخاب کنید که فاقد صابون بوده و حاوی مواد آبرسان باشند.
  2. ماسک های مرطوب کننده ، تونرها و سرم ها را می توان بعد از تمیز کردن استفاده کرد تا هیدراته شدن را افزایش دهد.
  3. همیشه مهم است که با یک کرم مرطوب کننده یا پماد غلیظ به پایان برسید تا رطوبت در آن قفل شود. حتی کسانی که مستعد آکنه هستند می توانند از کرم غلیظ تری استفاده کنند ، فقط به دنبال کرم بدون روغن و بدون کمدوژن باشید.
  4. همه ، از جمله افرادی که پوست خشک دارند ، باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنند و هر چند ساعت یکبار دوباره استفاده کنند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید در واقع می تواند خشکی پوست را بدتر کند ، بنابراین محافظت روزانه از خورشید کلیدی است.

تعدادی تغییر در شیوه زندگی نیز وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از خشکی پوست انجام دهید ، از جمله استفاده از مرطوب کننده برای افزودن رطوبت به پوست ، تطبیق روال مراقبت از پوست خود با تغییر فصل و تغییر لوسیون های روشن تر برای کرم ها و پمادهای ضخیم تر.

چشم های خود را از نظر مواد آبرسان نگه دارید

بدیهی است که دکتر چانگ اشاره می کند که استفاده از مرطوب کننده ها می تواند خشکی پوست را تسکین دهد ، اما دانستن اینکه کدام مواد موثرتر هستند مهم است. او توصیه می کند از ترکیبی از مواد آبرسان استفاده کنید ، از جمله مرطوب کننده ها برای جذب رطوبت به پوست ، نرم کننده ها برای صاف و نرم کردن پوست و انسداد کننده ها برای قفل کردن رطوبت.

هومکتانت ها

  • گلیسرین
  • اسید هیالورونیک
  • اسید لاکتیک

نرم کننده ها

انسداد

کسانی که پوست خشک دارند باید از چه چیزی پرهیز کنند؟

  • از صابون های خشن و خشک کننده یا محصولات آزاردهنده مراقبت از پوست خودداری کنید.
  • بیش از حد لایه برداری نکنید
  • در صورت قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سخت در خانه یا محل کار ، از دستکش برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب گرم را محدود کنید. (زمان استحمام را با استفاده از آب ولرم تا 10 دقیقه یا کمتر نگه دارید.)

برای خرید محصولات مورد علاقه دکتر چانگ ، برای مراقبت از پوست خشک ، به خرید ادامه دهید.

پاک کننده ها

سرم ها

مرطوب کننده ها

کرم چشم

ضد آفتاب

بالم لب