بهترین پروبیوتیک ها برای زنان، به گفته یک پزشک

همانطور که فردی عمیقاً در فضای سلامتی غوطه ور است، پروبیوتیک ها یکی از معدود چیزهایی هستند که هنوز یک راز باقی مانده است. تخلیه لنفاوی؟ فهمیدم. قند خونم متعادل میشه؟ شرط می بندی. من حتی کد نسبت های کامل پروتئین را در رژیم غذایی خود شکسته ام. اما وقتی نوبت به درک بهترین پروبیوتیک‌ها برای زنان می‌رسد، من هنوز با سوالات زیادی روبرو هستم.

از طریق توصیفات اینفلوئنسرها و تبلیغات پرشور، احتمالاً تبلیغات مبهم «سلامت روده» را شنیده‌اید. اما … واقعاً به چه معناست؟ و آیا فراتر از اپیزودهای گاه به گاه (یا نه چندان زیاد) نفخ است که همه دختران “دختره” ادعا می کنند که به صورت آنلاین تجربه می کنند؟

با وجود همه این سؤالات، به وضوح زمان آن رسیده بود که یک متخصص برای من رکورد درست کند. از آنجا که در حالی که می‌توانم فواید مصرف پروبیوتیک‌های مورد علاقه‌ام را دو بار در روز، هر روز احساس کنم، می‌خواستم بفهمم واقعاً چه اتفاقی در بدن من می‌افتد که باعث شد احساس خوبی داشته باشم.

تصویر برجسته از مصاحبه ما با رایلی رید توسط جن رز اسمیت.

تصویر از میشل نش

بهترین پروبیوتیک ها برای زنان: بینش یک متخصص

همانطور که مشخص است، مزایای پروبیوتیک ها برای زنان بسیار فراتر از روده است. برای پاسخ و بینش، با دکتر بری پسکین، متخصص زنان و زایمان و مشاور پزشکی Happy V صحبت کردم. با همه چیز از افزایش باروری گرفته تا بهبود پوست، پروبیوتیک ها ارزش تبلیغات را دارند. در زیر، ما به همه چیزهایی که پروبیوتیک ها برای خانم ها هستند، می پردازیم. از اینکه چه کسی باید آنها را به عوارض جانبی برساند تا درک تفاوت بین پری‌بیوتیک‌ها، پروبیوتیک‌ها و پست‌بیوتیک‌ها (می‌دانید که کنجکاو هستید) – این را در نظر بگیرید که یک راه حل برای همه چیزهای پروبیوتیک است.

و به پیمایش ادامه دهید تا ویراستاران ما کدام پروبیوتیک ها را ترجیح می دهند. ما در حال به اشتراک گذاشتن مزایا و معایب مارک های مورد علاقه خود هستیم و از به اشتراک گذاشتن تجربیات واقعی خود ابایی نداریم. اعتماد: هیچ مانعی وجود ندارد.

فواید پروبیوتیک ها چیست؟ آنها به طور خاص چگونه از سلامت زنان حمایت می کنند؟

پروبیوتیک ها مکمل هایی هستند که حاوی برخی از انواع باکتری های خوب هستند که در روده شما زندگی می کنند و رشد می کنند. آنها به چند دلیل برای زنان مهم هستند. آنها می توانند کمک کنند:

بهبود سلامت روده پروبیوتیک ها می توانند به سالم نگه داشتن میکروبیوم روده کمک کنند، که می تواند هضم را بهبود بخشد، نفخ و گاز را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

بهبود سلامت واژن. پروبیوتیک ها می توانند به پیشگیری از عفونت های قارچی، واژینوز باکتریایی و سایر عفونت های واژن کمک کنند.

افزایش باروری. پروبیوتیک ها ممکن است با بهبود سلامت رحم و لوله های فالوپ به افزایش باروری کمک کنند.

خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی را کاهش دهید. پروبیوتیک ها ممکن است به کاهش خطر بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس کمک کنند. زنان 2 تا 6 برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند و بیماری التهابی روده با نرخ 2:1 در زنان در مقایسه با مردان تشخیص داده می شود.

بهبود سلامت پوست. پروبیوتیک ها ممکن است با کاهش التهاب و آکنه به بهبود سلامت پوست کمک کنند.

سطوح انرژی را افزایش دهید. پروبیوتیک ها ممکن است با بهبود هضم و جذب مواد مغذی به افزایش سطح انرژی کمک کنند.

سطوح استرس را کاهش دهید. پروبیوتیک ها ممکن است با کاهش سطح کورتیزول به کاهش سطح استرس کمک کنند.

تصویر از میشل نش

آیا همه افراد باید پروبیوتیک مصرف کنند؟

همه نیازی به مصرف پروبیوتیک ندارند. پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در برخی غذاها و مکمل ها یافت می شوند. آنها می توانند به بهبود سلامت روده و سلامت واژن کمک کنند، اما برای همه ضروری نیستند.

چند گروه از افراد هستند که ممکن است از مصرف پروبیوتیک ها سود ببرند، از جمله:

  • افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند. آنتی بیوتیک ها می توانند باکتری های خوب و بد روده را از بین ببرند. پروبیوتیک ها می توانند به بازگرداندن تعادل باکتری ها در روده پس از مصرف آنتی بیوتیک ها کمک کنند.
  • افرادی که مشکلات گوارشی دارند. پروبیوتیک ها می توانند به بهبود هضم و کاهش علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، بیماری التهابی روده (IBD) و سایر مشکلات گوارشی کمک کنند.
  • افراد مبتلا به عفونت واژن. پروبیوتیک ها می توانند به پیشگیری و درمان عفونت های قارچی و واژینوز باکتریایی کمک کنند.
  • افراد مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی. پروبیوتیک ها ممکن است به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت کمک کنند.
تصویر سوروچی آواستی

صحبت های زیادی در مورد پری بیوتیک ها، پروبیوتیک ها و پست بیوتیک ها وجود دارد. هر کدام از اینها چگونه متفاوت است؟ آیا لازم است همه آنها را یکجا مصرف کنیم؟

پری بیوتیک ها، پروبیوتیک ها و پست بیوتیک ها همگی برای سلامت روده مهم هستند. آنها با هم کار می کنند تا تعادل سالمی از باکتری ها در روده ایجاد کنند.

  • پری بیوتیک ها کربوهیدرات های غیر قابل هضم هستند که پروبیوتیک ها را تغذیه می کنند. آنها در بسیاری از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل یافت می شوند.
  • پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که برای سلامتی شما مفید هستند. آنها در برخی غذاها مانند ماست، کلم ترش و کیمچی یافت می شوند و همچنین می توانند به عنوان مکمل مصرف شوند.
  • پست بیوتیک ها محصولات جانبی پروبیوتیک ها هستند. آنها زمانی تولید می شوند که پروبیوتیک ها غذا و سایر مواد را در روده تجزیه کنند. پست‌بیوتیک‌ها می‌توانند مزایای سلامتی زیادی داشته باشند، از جمله بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب.

آیا سویه خاصی از پروبیوتیک وجود دارد که برای زنان بهترین باشد؟

چندین گونه مختلف پروبیوتیک وجود دارد که برای زنان مفید است. برخی از رایج ترین سویه ها عبارتند از:

  • Lactobacillus rhamnosus HN001 و Lactobacillus reuteri HR7. این دو سویه به طور خاص برای حمایت از سلامت واژن طراحی شده اند. آنها می توانند به پیشگیری و درمان عفونت های قارچی، واژینوز باکتریایی و سایر عفونت های واژن کمک کنند.
  • لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس LA-14. این سویه یک پروبیوتیک همه منظوره است که می تواند به بهبود سلامت روده کمک کند. می تواند به بهبود هضم، کاهش نفخ و گاز و تقویت سیستم ایمنی کمک کند.
  • بیفیدوباکتریوم لاکتیس HN019. این سویه همچنین یک پروبیوتیک همه منظوره است که می تواند به بهبود سلامت روده کمک کند. می تواند به بهبود هضم، کاهش نفخ و گاز و تقویت سیستم ایمنی کمک کند.
تصویر از میشل نش

واحدهای مستعمره ساز چیست؟

واحدهای تشکیل دهنده کلونی (CFUs) برای تخمین تعداد سلول های زنده باکتری یا قارچ در یک نمونه استفاده می شود. این کار با قرار دادن نمونه روی یک محیط رشد و شمارش تعداد کلنی هایی که تشکیل می شوند انجام می شود. کلنی به گروهی از سلول ها گفته می شود که با هم رشد کرده و یک توده قابل مشاهده را تشکیل داده اند. از تعداد CFU ها در یک نمونه می توان برای تعیین غلظت باکتری ها یا قارچ ها در نمونه استفاده کرد.

آیا مصرف پروبیوتیک ها مضراتی دارد؟

پروبیوتیک ها به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شوند. با این حال، برخی از عوارض جانبی بالقوه وجود دارد، از جمله:

  • گاز، نفخ و اسهال. اینها شایع ترین عوارض جانبی پروبیوتیک ها هستند و معمولاً طی چند روز خود به خود از بین می روند.
  • عکس العمل های آلرژیتیک. در موارد نادر، پروبیوتیک ها می توانند باعث واکنش های آلرژیک مانند کهیر، خارش و تورم زبان یا گلو شوند.
  • عفونت های شدید در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، پروبیوتیک ها به طور بالقوه می توانند باعث عفونت های شدید شوند.
تصویر از میشل نش

بهترین پروبیوتیک ها برای زنان – توسط ویراستاران ما آزمایش شده است

هر محصول با دقت توسط ویراستاران ما تنظیم می شود و ما همیشه نظر صادقانه ای را ارائه می دهیم، چه هدیه ای یا خریداری شده خودمان. اگر چیزی را از طریق پیوندهای ما خریداری کنید، ممکن است کمیسیون کوچکی را بدون هیچ هزینه ای برای شما دریافت کنیم.

فقط پروبیوتیک رشد کنید

توصیه شده توسط Edie، ویرایشگر سلامتی

من پروبیوتیک مصرف نمی کنم، اما اگر مصرف می کردم، Just Thrive را مصرف می کردم! این چیزی است که من به مشتریانم که نیاز به حمایت گوارشی دارند توصیه می کنم. این بر پایه هاگ است، به این معنی که در واقع راه خود را به دستگاه گوارش شما باز می کند – جایی که به آن نیاز است. همانطور که پروبیوتیک ها می توانند مغذی باشند، سفر آنها به روده می تواند خشن باشد (به ویژه هنگامی که از معده عبور می کنند). بسیاری از پروبیوتیک ها قبل از رسیدن به روده از بین می روند. *توجه: من پروبیوتیک مصرف نمی کنم چون غذاهای تخمیر شده زیاد می خورم.

  • نوع: کپسول
  • واحدهای تشکیل کلنی: 3 میلیارد سلول
  • مقدار مصرف: 1 کپسول در روز
  • گواهی شده: بدون گلوتن، بدون لبنیات، بدون GMO

Seed DS-01 Daily Synbiotic

پیشنهاد شده توسط Suruchi، ویرایشگر غذا

من حدود سه سال است که از Seed استفاده می کنم، و در حالی که بسیاری از مکمل ها و پودرهای سبزی دیگر در زندگی من آمده و رفته اند، این تنها چیزی است که ثابت مانده است. مدتی طول کشید تا زمانی که مصرف آن را از نظر هضم شروع کردم متوجه تفاوتی شدم، اما پس از چند هفته متوجه بهبودی در هضم و منظم شدن آن شدم. سه سال بعد، مزایا ادامه یافت و Seed بخشی از برنامه روزانه صبحگاهی من است.

طرفداران: همانطور که ادی اشاره کرد، بسیاری از پروبیوتیک‌ها حتی به روده نمی‌رسند، اما Seed طوری طراحی شده است که به جایی که باید برسد. کپسول تودرتوی 2 در 1 آنها از زنده ماندن از طریق هضم محافظت می کند تا به طور متوسط ​​100٪ از دوز اولیه پروبیوتیک را به روده بزرگ شما برساند.

معایب: با 50 دلار در ماه، این یک هزینه اضافی است، اما به نظر من برای سلامت شخصی من ارزش آن را داشته است. با این حال، آنها فقط یک برنامه تامین 6 ماهه را به جای ارسال ماهانه راه اندازی کردند. این نه تنها برای پایداری بهتر است، بلکه باعث صرفه جویی در حدود 90 دلار در سال می شود!

  • نوع: کپسول
  • واحدهای تشکیل کلنی: 53.6 میلیارد AFU
  • مقدار مصرف: روزانه 2 کپسول
  • گواهی شده: وگان، بدون گلوتن، بدون لبنیات، بدون سویا، بدون آجیل، بدون صدف، بدون کنجد، بدون گلیفوسیت/AMPA، بدون ذرت، بدون چسب، بدون مواد نگهدارنده

Ora به پروبیوتیک و پری بیوتیک با قدرت بالای روده خود اعتماد کنید

توصیه شده توسط کیسی، کارآموز تحریریه

تقریباً برای دو سال، من تقریباً هر ماه آنتی بیوتیک مصرف می کردم که فکر می کردیم التهاب لوزه های عود کننده است. (تعجب! این یک اختلال خود التهابی بود.) این آنتی بیوتیک ها آسیب جدی بر سلامت روده من وارد کرد و من تصمیم گرفتم به دنبال یک رژیم غذایی پر از غذاهای تخمیر شده و میوه ها و سبزیجات فراوان باشم. Trust Your Gut یک پروبیوتیک بود که توسط پزشک عمومی به من توصیه شده بود و من حدود یک سال و نیم است که از آن استفاده می کنم. از زمانی که آن را در برنامه روزانه خود ادغام کردم، لحظات بسیار کمی را با ناراحتی معده تجربه می کنم و نفخم ده برابر شده است.

طرفداران: این پروبیوتیک نیازی به نگهداری در یخچال ندارد و حاوی 11 سویه بالینی و مقاوم به اسید است.

معایب: این مقداری گران است (همانطور که بسیاری از پروبیوتیک ها هستند)، که واقعاً تنها نقطه ضعفی است که من با این محصول تجربه کرده ام.

  • نوع: کپسول
  • واحدهای تشکیل کلنی: 52 میلیارد CFU
  • مقدار مصرف: 1 کپسول در شب و 1 کپسول صبح
  • گواهی شده: بدون گلوتن، بدون لبنیات، بدون GMO، بدون سویا و وگان

Happy V پربیوتیک + پروبیوتیک

توصیه شده توسط Isabelle، مدیر ویرایشگر

TMI، اما در اینجا می‌رویم: بعد از سه ماه پریود شدن من به مدت پنج روز در هفته، هر هفته، بالاخره توانستم یک قرار ملاقات با متخصص زنانم بگذارم. و… معلوم شد که دختر شما اولین عفونت قارچی خود را داشته است. (هورا!) از آنجایی که داروهای تجویز شده با سایر نسخه هایی که مصرف می کنم تداخل داشته است، از اینکه چه کار باید بکنم بی خود بودم. اما سپس Happy V وارد چت شد – و خوشبختانه پریود من به حالت عادی بازگشت.

در حالی که این پری بیوتیک و پروبیوتیک به طور خاص برای بهبود سلامت واژن در نظر گرفته شده است، از سلامت روده و سیستم ایمنی نیز حمایت می کند. از آنجایی که انتظار هیچ چیز متفاوتی را نداشتم، وقتی متوجه شدم که تا حدود یک ماه بعد متوجه اثرات مثبت مصرف این مکمل ها نشدم، تعجب نکردم (طبق نظر بازبینان سایر محصولات، پروبیوتیک های مختلفی وجود دارند که نتیجه می دهند. سریعتر). با این حال، چند ماه بعد، خوشحالم که گزارش دهم پریود من به حالت عادی بازگشته است و از تعطیلات تاکنون هیچ گونه بوییدن/بیماری را تجربه نکرده ام.

طرفداران: فرموله شده توسط پزشک، 100% طبیعی، گزینه اشتراک، بسته بندی قابل بازیافت، مقرون به صرفه تر از گزینه های دیگر

معایب: نتایج حدود یک ماه طول کشید تا متوجه شوید

  • نوع: کپسول
  • واحدهای تشکیل کلنی: 20 میلیارد
  • مقدار مصرف: روزانه 2 کپسول
  • گواهی شده: وگان، غیر GMO